Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Hyviä vinkkejä ylä/ala-kolmioiden + etuputkien suoruuden mittailuun kotikonstein?

    Jotain on selkeästi mutkalla, kolmiot kun ovat suorassa niin rengas aika reilusti kääntyneenä.
    <br />
  2. #2
    laita viivotin tai muu suora eturenkaan päälle nojaamaan pumppuihin, ja toinen suora pumppujen yläpäihin. tähtäile siitä.

    löysää ja oikaise. jos tämä ei auta, niin voi tietty olla teleskooppikin käyrä, mutta en usko oikein ellei ole ajettu seinään.

    teleskooppien tarkastus on paras ottaa teleskooppi käteen ja pyöritellä sitä sisäputkea ulkoputken ollessa esim ruuvipenkissä. heittokellolla tai ihan silmällä näkee heiton. tästä on eri variaatioita riippuen usd vai normikeula, mutta kyllä putki kädessä sen näkee.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Onkos sulla ylä-ja alakolmio linjassa noin silmämääräisesti?

    Jos on, niin silloin jompikumpi tai molemmat pumput on taipunu alakolmion alapuolelta.

    Jos ei niin voisko yläkolmio olla ratkennut jostain sen verran, että kliparin osuessa maahan se olis kääntänyt putkia yläpäästään "kierteelle"?

    Mut kerta USD keula on kyseessä niin luultavasti sisempi putki eli alempi taipuu helpommin, jos voima kohdistuu renkaan kautta keulaan. Tämä nyt tämmöisenä pikajärkeilynä. Olettaen, että tota kilpuriasi sepität?

    Näyttää tos myynti-ilmossakin se keula olevan vihtauksella johonkin suuntaan eli luulis taipuman löytyvän.

    Irti sun on ne kuitenkin otettava, koska joudut niitä oikomaan tai vaihtamaan. Tasaisella alustalla niitä sisäputkia pyörittämällä pääsee jonkinlaiseen lopputulokseen tässä tapauksessa, luulisin.



    -Ei kysyvä tieltä eksy...Paitsi täällä!-

    http://janipatronen.blogspot.com/
  4. #4
    Yksi tapa on ottaa eturengas pois ja painaa suora levy (taso) molempia sisäputkia vasten. Levy ei keiku jos putket ovat suorat ja kolmiot linjassa (keulaputket ovat siis samassa tasossa). Levyn on oltava noin 10 cm korkea ja vähintään teleskoopin levyinen. Sisäputkea kiertämällä voi tarkastaa putken suoruuden. Keulaa ei tarvitse purkaa. Näin siis upside-down keuloissa.
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  5. #5
    Lainaa (jiipeexx @ Loka. 09 2008,14:22) kirjoitti
    Irti sun on ne kuitenkin otettava, koska joudut niitä oikomaan *tai vaihtamaan. Tasaisella alustalla niitä sisäputkia pyörittämällä pääsee jonkinlaiseen lopputulokseen tässä tapauksessa, luulisin.
    Kilpuriahan tässä kasataan myyntikuntoon kevääksi... Uudemmasta jo kaupat sovittuna.

    Keula on jo osina pöydällä, nyt pitäisi vaan saada selviteltyä mikä/mitkä osat ovat ottaneet osumaa. Se on tosiaan ihan selkeätä että jotain on kierossa.

    Voima tuskin tullut renkaan kautta, kliparin kiinnitysrunkokin oli vääntynyt paskaksi, todennäköisesti tullut kliparin/yläkolmion asemilta, silmämääräisesti alakolmio ei ainakaan näytä kovin hyvältä.

    Ohjauksen rajoitin sattuu olemaan siinä alakolmion nurkilla, kuitenkin rajoittaen etuputkesta...
    <br />
  6. #6
    Lainaa (Zeis @ Loka. 09 2008,15:29) kirjoitti
    Uudemmasta jo kaupat sovittuna.
    Villi arvaus, että se on ex SSB #91?

    Jos alakolmion tienoilla on jälkeä niin siellä on ohjauksenrajoitin rajoittanut sitten ihan huolella. Sieltä voipi sitten löytyä vääntymää myös.

    Eipä näistä meikäläisen ohjeista taas paljon hyötyä ollut
    -Ei kysyvä tieltä eksy...Paitsi täällä!-

    http://janipatronen.blogspot.com/
  7. #7
    Lainaa (jiipeexx @ Loka. 09 2008,16:26) kirjoitti
    Villi arvaus, että se on ex SSB #91?
    Sama tapaus, ens viikolla pitäs ehtiä hakemaan uuteen kotiin.
    Sinällään paska homma kun sen jälkeen ei ole enää selityksiä että mopo ei kulje, taitaa sitten olla kuskista kiinni *

    Pitänee viedä mittailtavaksi kaikki kilkkeet etupäästä tosta vanhasta laitteesta, pitää se kuitenkin saada viimosen päälle kuntoon ennekuin viitsii kaupata eteenpäin...
    <br />
  8. #8
    alakolmion voi tarkistaa niin, että pistä mitatut suorat putket siihen kiinni ja yritä asentaa yläkolmiota paikalleen. jos tämä onnistuu vääntämättä, niin alakolmio on suora. sinänsä ei kyllä haittaa vaikka alakolmio olis millin vino jos osaa asentaa sen suoraan asennusvaiheessa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9.  
  10. #9
    Lainaa (Zeis @ Loka. 09 2008,21:45) kirjoitti
    Sinällään paska homma kun sen jälkeen ei ole enää selityksiä että mopo ei kulje, taitaa sitten olla kuskista kiinni *

    Taidan jättää vielä takaportin selittelyille
    -Ei kysyvä tieltä eksy...Paitsi täällä!-

    http://janipatronen.blogspot.com/