Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Ja taas pääsee meikäläinen loistamaan. *
    Tarkoitus olisi vaihtaa 750 VT:n rattaat sekä ketjut. Luulisin, että rattaat ei tuota ongelmia, mutta ne ketjut.

Viimeksi, kun olen vaihtanut ketjut, allani taisi kulkea 50 cc Honda Monkey ja silloin pelattiin ketjulukoilla.

Onhan ketjut jo ostettaessa oikean pituiset? Eli, eihän niitä tarvitse lyhentää? *
    Ja mitenkäs tuo ketjujen niittaus, ei taida onnistua kotikonstein? Pitäisi siis käydä ensimmäiseksi niittaamassa ketjut, vai?

Tässä vaiheessa varmaan moni ajattelee, että jätähän poika työt ammattilaisille, mutta en prkl! Jos en saa edes ketjuja vaihdettua itse, niin mitä sitten!

* *
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
    eipä se ketjujen vaihto mikään vaikea homma ole. kyllä ne ketjut ovat aina oikean mittaiset (jos ostat mallikohtaiset), eli lyhennellä ei tarvi. Joissain ketjuissa on paketissa jousilukot, mutta itse en ainakaan alkaisi niitä liittämään...

varmaan varminta on pyytää ne ketjut valmiiksi niitattuna, jos ei ole varma että liitoksen osaa itse tehdä oikein.. tietysti silloin joutuu takahaarukan irrottamaan asennusvaiheessa, mutta samallahan voi sit voidella laakerit yms
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa (rdn @ Kesä. 29 2003,21:39) kirjoitti
    eipä se ketjujen vaihto mikään vaikea homma ole. kyllä ne ketjut ovat aina oikean mittaiset (jos ostat mallikohtaiset), eli lyhennellä ei tarvi. Joissain ketjuissa on paketissa jousilukot, mutta itse en ainakaan alkaisi niitä liittämään...

varmaan varminta on pyytää ne ketjut valmiiksi niitattuna, jos ei ole varma että liitoksen osaa itse tehdä oikein.. tietysti silloin joutuu takahaarukan irrottamaan asennusvaiheessa, mutta samallahan voi sit voidella laakerit yms *
    Ketjut voi joutua lyhentämään, jos on vaihtanut välitystä ja tarvitsee esim. siksi pidemmät ketjut eikä satu osumaan aivan sopivaa pituutta. Ei ole mahdoton projekti. Mukana oleva jousilukko on myös toimiva ratkaisu. Niitattuna tietenkin vielä parempi.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Vaihdoin viimekesänä itse rattaat ja niitattavat ketjut Yamahaan. Kyllä homma onnistuu myös kotikonstein ilman kummempia niittaustyökaluja (ehdottomasti käytettävä niitattavaa liitosta, ei mitään jousilukkoa)

Niitattaessa leka tms. painava metalliesine vastapainoksi ketjun taakse (mulla oli käytössä pätkä ratakiskoa) ja sitten varovasti vasaralla ja pistepuikolla niittaamaan (pikkuhiljaa). Liitos ei saa jäädä löysäksi, mutta ei myöskään tulla liian tiukaksi (samanlainen taipuisuus pitää säilyä, kuin muissakin ketjun nivelissä).
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
    Jos laittaa samankokoiset rattaat kuin aiemmin kannattaa laskea ketjupalat ja ostaa sitten samanmoinen.
    Vahvemmat ketjut myydään yleensä valmiiksi niitattuina pakettina, jolloin jää haarukan irroitus ainoaksi vaihtoehdoksi.
    Ja tämä taitaa olla koko urakan suurin työvaihe.
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
    Kokemuksesta voin sanoa, että onnistuu. MUTTA...

...kannattaa olla mopon kirjallisuutta käsillä. Itselläni on "Owners Workshop Manual" omaan mopoon ja sen avulla (joskin hitaasti) tein juuri tämän projektin itse. Aikaa ja tupakkia meni, mutta himskatti, itse tein ja juuri noin kuin yllä sanottiin, "haarukan irroitus" tuli tehtyä ja opeteltua. Jos joudun tuon tien päällä tekemään joskus, niin nythän osaan sitten senkin.
    Lainaa kirjoitti
    Vahvemmat ketjut myydään yleensä valmiiksi niitattuina pakettina
    Ostin mallikoihtaiset rattaat ja vahvistetut ketjut jo toukokuussa ja kaskummaa nehän on tosiaan valmiiksi niitatut! *

Vaihtourakka, kun ei ollut silloin vielä ajankohtainen, niin osat jäivät lojumaan kaappiin. Jotenkin vain oletin ketjujen olevan niittaamattomat. No enköhän minä nyt jo pärjää, kiitos vaan kaikille avusta. *
    yksi pieni vinkki vielä. Eli älä irroita rengasta ja haarukkaa ennen kun saat sen etukiekon irroitettua Joskus se haluaa olla todella tiukassa kiinni ja silloin on helpompi ku voi esim. takajarrulla estää sen etukiekon pyörimisen...
    www.trackpunkracing.com
    No näiköhän sittenkään vaihdan ketjuni itse! * Ongelma on takahaarukan irroitus. Ei löydy meikäläisen pakista moista työkalua jolla kuvan vasemmanpuoleisen mutterin avaisin. Onko siis kyseessä jokin Hondan erikoistyökalu vai mikä? Hieman yritin ruuvimeisselin kanssa koputella noista väkäsistä, mutta kyseinen laippa, kun ei hievahtanutkaan! * *

Oho, jäipä välistä tämä aihe. Joo, tuo vaatii Hondan oman erikoistyökalun. Se on sellanen pienen hylsyavaimen näköinen jossa on neljä uloketta. Pitäis varmaan löytyä Hondan diileriltä lainaksi....tai pitäis ja pitäis (Ainakin tän kaupungin äijjä on täys id***tti jolta ei saannu edes tulppa-avainta lainaks kun ei löytynyt hyllystä myytäviä)

Onkohan sulla Waterproof mitään huoltokirjoja Shadowista?? Ellei niin kannattais hankkia, vaikka sen Haynesin mikä minultakin löytyy. Helppo rytmittää huollot sen mukaan ettei tarvi aina miettiä jos tekee jotain väärin...esim. irroittaa väärässä järjestyksessä eri osia.

- "No! It's not a Harley" -
  11.  
    Lainaa kirjoitti
    tai pitäis ja pitäis (Ainakin tän kaupungin äijjä on täys id***tti jolta ei saannu edes tulppa-avainta lainaks kun ei löytynyt hyllystä myytäviä)
    En minäkään lainaisi työkaluja jos mp korjaamo itellä olisi..*.

Asiasta toiseen, onko kukaan itse askarrellut ketjun niittaustyökalua, poikkihan aina saa mutta kätevä paikalleen niittaus on hankalempi. Tämän näköstä suunnilleen...

BILTEMA
    Tuotenro
    82358

tai IKH:n luettelon sivulla 8

http://www.ikh.fi/~ikh....web.pdf
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>