Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 113:een 113:sta
    hieman offtopikkia, mutta paras kikka silmälasien huurteenestoon oli kyllä käydä laser leikkauksessa , voi tätä vapauden tunnetta, suosittelen

Lainaa (mvps @ Marras. 13 2008,11:11) kirjoitti
    hieman offtopikkia, mutta paras kikka silmälasien huurteenestoon oli kyllä käydä laser leikkauksessa , voi tätä vapauden tunnetta, suosittelen
    Sama on sanottu jo täällä pariinkin kertaan. Samoinkuin piilolinssit. Mutta tosiaan OT kun niistä nyt ei ollut kyse, vaan nimenomaan litkuista ja jipoista jotka auttavat meitä joille ei piilarit sovi ja pankkitili sanoo ettei laseri ole vaihtoehto *
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
    Lainaa (mvps @ Marras. 13 2008,11:11) kirjoitti
    Jos käyt laser-leikkauksesta, se on esim. lentolupakirjan saamiseksi pysyvä este. Ainakin näin oli vielä muutamia vuosia sitten, kun kaverini ei voinut mennä leikkaukseen sen takia.

-M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Päivitellääs taas välillä.

Syljellä leikitty ja kokeiltu tarpeeksi. Voisinpa väittää ettei meikäläisen räkä ainakaan mitään tunnu auttavan *

Sekä lasit että visiiri vetelee huuruun ihan samantien, melkein vauhdissa kuin vauhdissa. Visiiri pitää olla vähintään raollaan kokoajan eikä sekään riitä valoissa seistessä. Visiiri kiinni mahdotonta ajella aikalailla missään vauhdeissa...
    Voi olla että en osaa käyttää tai sitten minun syljessä on jotain vikaa, paha mennä sanomaan.
    Kukin voi kokeilla omalle kohdalleen jos tahtoo, mutta minulla ei ainakaan toimi. *

Nyt alkoi sen verran ketuttamaan tuo visiirin huurtuminen jotta kävin hakemassa ReliaTecistä PinLockia vastaavan liimasaumakiinnitteisen muoviläpyskän. Nyt ainakin yhden työmatkan perusteella visiiri ei enää huurru eikä omatkaan lasit ihan niin pahasti. Nyt täytyy vielä kokeilla tuota viimeksimainittua Shellin AntiFogia kuinka se toimii. Mutta ainakin nyt saadaan eristettyä nätisti se huurtuminen nimenomaan laseihin kun ei visiiri huurru *

Nyt olisi suunnitelmissa sitten tuon shellin tökötin testaus ja tämän jälkeen lähden todennäköisesti kokeilemaan sitten kahta ainetta kerrallaan. Toista toiseen linssiin ja toista toiseen. Erottaa käytännön erot vähän paremmin. Tällähetkellä mielessä olisi testata ensin varmaan Shell ja Rain-X parina sekä sitten OptiCleaner ja Speedo parina ja vielä näistä kahdesta parista sitten paremmat keskenään. Hiukka ehkä hankala muistella tällä hetkellä kuinka hyvin esim OptiCleaner toimi kun sen testaamisesta on nyt parisen kuukautta *
    Katsellaan mitä saadaan aikaan, aamulla ensimmäinen koelenkki Shellillä ja viikon parin päästä lähtee käyntiin verrokkivertailu. Samalla saadaan ehkä vähän kokemusta eri aineiden kanssa kuinka paljon PinLock yms vastaavat auttavat rillien huurtumiseen.

Päivityksiä taas jossain välissä
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Hyvää testiä.

Mut yksi asia tuossa pari vastaan pari -testissä on. Tuo ns. eliminaattori-testi paljastaa vain parhaimman. Ei esim. 2. ja 3. sijoittuneiden kesken niiden paremuutta. Finaaliin päässyt aine, joka häviää parhaimmalle, ei välttämättä olekaan toiseksi paras.

-M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Hmm. Totta. Täytynee siis molemmista pareista testata paremmat keskenään ja huonommat keskenään. Ja ehkä vielä huonompien voittaja ja parempien häviäjä keskenään. Jonkinlainen hyvä systeemi pitäis kehitellä jotta saa kaikki neljä toimivaksi luokiteltua ainetta fiksusti paremmuusjärjestykseen. Tuolla kai se onnistuisi. Katsotaan nyt mitäkaikkea keksii

Mites sulla Masa on piilarit soveltunu silmiin? Vieläkö kuivattaa/ärsyttää silmiä ja oletko jo tottunu käyttämään vai sorruitko takasin rilleihin?
    Minullakin on kokemuksia RAin-X:stä. Sekä rilleissä, visiirissä että krossilaseissa. Ja kuten aiemmin on mainittu, käsittely lähtee vedellä pois, joten rillejä ja visiirin sisäpuolta on varjeltava kastumiselta. Visiirin tai krossilasin ulkopintaa en ole koskaan Rain-X:llä käsitellyt vaan vahalla.

Toinen merkillepantava seikka on se, että aine ei toimi linsseissä, joissa on heijastuksia vähentävä pinnoite. Syytä en tiedä mutta reaktio ainetta levitettäessä on kuin yrittäisi vedellä kostuttaa öljyistä pintaa.

Noista puutteista huolimatta (ajorilleissä ei ole heijastuksenpoistopinnoitetta) luonnehtisin toimivaksi aineeksi, ja erittäin riittoisaksi. Kesällä 1997 hankkimani pienehkössä pullossa on vielä reilusti jäljellä ja aine edelleen toimii.
    Ostin viime vuonna Shubertin C2:n kun vanhan S... umpipotan huurtuminen alkoi käydä hermoille
    Nykyistä olen pitänyt lumisateesta alkaen kaikilla mahdollisilla keleillä, ei huurru *.
    Sateellakin riittää pään kääntely sivulta toiselle putsaamaan enimmät vesipisarat

Se siitä mainostamisesta, ei se Schubert täydellinen ole... *
    Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
    500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
    DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
    Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
    lisää blogeja tarkastelemalla profiilia
    Onpa ollut huurtumisongelmia koleilla keleillä. Mutta kun hankin Shoein Multitech'n pinlockilla ja pidän leukaräppänän auki ja kattoräppänän keskiasennossa niin eipä ole huurtuneet rillit eikä visiiri. Eikä tule vilukaan nuppiin, kun pitää huppua välissä.
    Jos joskus saan rillit niin laitan ne sinne visiirin ja pinlock kalvon väliin jo lakkaa huurtuminen
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
    Lainaa (Wolfie @ Marras. 22 2008,05:47) kirjoitti
    Mites sulla Masa on piilarit soveltunu silmiin? Vieläkö kuivattaa/ärsyttää silmiä ja oletko jo tottunu käyttämään vai sorruitko takasin rilleihin?
    Huomasin tän vasta nyt...

En mä usko, että musta tulisi mikään piilareiden käyttäjä. Ne on niin surkeat tarkkuden kannalta ja toiseksi niiden käyttö on sellaista turaamista, että on helpompaa käyttää aitoja rillejä.

Luin tuon Cinnyn raportin piilareista ja silmätulehduksesta. Mä oikeasti pelkään sellaista silmätulehdusta, joka voisi arpeuttaa näköä. Se olisi pysyvä este lentää lentsikalla.

Mä olen niin tottunut avaamaan pottaa niin usein, kun huurua ilmestyy, ettei se ole mulle mikään riesa. Kas sellaista se pärrällä ajaminen on.

-M

ZZR 1400 2014
    paas testaten partavaahtoa,vaahtoa laseihin ja pyyhit kuivaks.Kypärän visiirissä ainakin toimii.
    Heitelläänhän tähänkin päivitystä näin välillä *

Shellin Anti-Fogia olen nyt testaillut jonkinmatkaa. Mitä aineesta voin sanoa on että se tuntuu toimivan aika hyvin.
    Tökötti on helppoa käyttää. Pumppusuihkepullosta painallus per linssin puoli, antaa hetken vaikuttaa ja liinalla kuivaus ja kiillotus. Taino, tavaraa ei pahemmin tarvitse kiilloittaa, kunhan kuivaa ylimääräiset pois. Erityismainintana voisin vielä sanoa jotta tavara tuoksuu minun nenääni aika miellyttävältä. Aika hauska ajella kun linsseistä erittyy hienoinen miellyttävä tuoksu kypärän sisälle * Kaikille tämä ei varmastikkaan sovi, joillekin saattaa jopa tulla päänsärkyä varmaankin hajusta.

Mites sitten se käytännön puoli. Noh. Nythän mulla on ollut tuossa HJC:n potan visiirissä kiinni ProGripin No-Fog lens. Semmoinen kirkas pleksinlätkä joka tulee liimasaumalla kiinni visiirin sisäpintaan. PinLockia kun nohin HJC:n kypäriin ei tunnu saavan mistään. Noh, eipä se haittaa, toimii tuokin *

Ajossa huomasin että kyllä se aine tuntuu toimivan. Varsinkin tuon ProGripin avustamana. Kovinkaan helposti ei saanut laseja huurtumaan, eikä muuten ProGripin linssiäkään * *Ajossa tuli huomaamatta vanhan tottumuksen mukaan pidettyä visiiriä kevyesti raollaan eikä tietysti mitään tapahtunut. Kun sitten tajusi laittaa visiirin kokonaan kiinni, kas kummaa, ei silloinkaan alkanut muodostumaan huurretta. Kun sitten tarpeeksi kauan huhkui ja puhkui visiiri kiinni ja tuuletusräppänät kiinni niin jossain välissä sai todella hienoisen huurteen aikaiseksi joka poistui kyllä samantien.
    Sen huomasin että kun visiiriä piti raollaan ja tuli vettä tai lunta ja kosteutta pääsi potan sisälle, varsinkin visiirin sisäpintaan, niin se edesauttoi huurtumista jonkinverran. Jonkinaikaa visiirin sisäpinnan kosteuden muodostumisen jälkeen Shellin tökötti taisteli vastaan, mutta ilmeisesti tämäkin menettää aika nopeasti vaikutuksensa veden takia. Jossain välissä rillit sai kun saikin huurteeseen ja sillon se huuru kyllä pysyi linsseissä pitkään ja hartaasti.
    Pidemmällä aikavälillä huomasin että aine menettää tehonsa aika nopeasti. Testailujen jälkeen muodostui helpoimmaksi ja kätevimmäksi käsitellä rillit joka kerta kun oli kotoa poistumassa. Sillon sai useimmiten ajella vaikka koko yön ihan rauhassa, paitsi jos onnistui saamaan kosteutta potan sisään *

Tavara on vähintäänkin riittoisaa. Pullossa on 130ml tavaraa ja parin viikon aktiivikäytön jälkeen ei edes huomaa tavaran pahemmin vähentyneen pullossa.

Tässävaiheessa alkaa olla hiukan hankala lähteä enää vertaamaan ensimmäisiin testikamoihin tätä ainetta. Ei meikäläisen muisti riitä sinneasti *

Seuraavaksi lähetään nyt siihen parivertailuun sitten vissiin. Pareiksi olen meinannut
    1.pari Rain-X AntiFog vs. Speedo Uimalasiaine
    2.pari Shell AntiFog vs. OptiClenaer

3.pari 1.parin parempi vs. 2.parin parempi
    4.pari 1.parin huonompi vs 2.parin huonompi
    5.pari 1.parin parempi vs. 2parin huonompi
    6.pari 1.parin huonompi vs 2.parin parempi

Ja nyt sit saa vääntää kättä, onko kellään parempaa ideaa millä nuo neljä saadaan testailtua paremmuusjärjestykseen? Ei nyt mitään Delvac tappelua, mutta terveitä ideoita kiitos *

Ja Iso Käsi ja Kiitos kaikille jotka ovat omia kokemuksiaan tänne heitelleet. Varsinkin piilolinsseistä ja niiden käytöstä Cinny ja Masa *
    Sekä Ande749 ja muut jotka ovat kokemuksiaan ja ideoitaan ja ajatuksiaan tuoneet julki.

PS. Tästä on nyt artikkeli muodostumassa jollain aikataululla internetin ihmeelliseen maailmaan. Kuvien kera * Pyörät on pyörimässä.
    Lainaa (Wolfie @ Joulu. 11 2008,17:49) kirjoitti
    Ei nyt mitään Delvac tappelua, mutta terveitä ideoita kiitos
    Oletkos muuten sitä kokeillut? Eiköhän se estä huurtumistakin. Ja sitähän on kaikilla tosimotoristeilla aina mukana. Piruilio, myhäiliö.

Vähän reilumman kerroksen kun vetäisee, niin estää myös auringon häikäisyä. Hekottelio.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    On mulla tossa delvaccia hyllyssä, älkää kysykö miks, mut ehkä mä oon sen verran skeptinen etten lähe sitä kuitenkaan kokeilemaan rillien pintaan. Mul on näissä kyl jo ihan itsestääntummuva pinnotus etten tarvi enempiä
    Kuulun myös niihin huononäköisiin, joilla ei piilarien käyttö ole soveltunut useammistakin kokeiluista ja opetteluista huolimatta. Talvella kelkalla ajaessa on minulla parhaaksi ratkaisuksi osoittautunut avokypärä, jonka kanssa käytän ajolasi+kasvomaski yhdistelmää ja hyvää kauluria. Sen kanssa on kyllä pärjännyt reilusti yli parinkympin pakkasissa vielä kelkkanopeuksissa, joskus on toki ryömintänopeuksissa huurtumisongelmia maskin ja lasienkin kanssa. Moottoripyörän kanssa kärsin huurtumisongelmista syksyn viileillä keleillä shcubertin umpipottani kanssa. Itse visiirin kanssa huurtumisongelmia ei juurikaan ole, vaan silmälasit on se ongelma.

Jaaha, ei ole vieläkään löytynyt, mutta jotain tällaista olen etsinyt Suomen kaupoista, pitää vissiin itte tilata netin kautta...

RESPRO Foggy Breath Guard >>>

http://www.respro.com/products/racin...ng/foggy_mask/

Pinlockia HJC kypärään (+muut merkit)kaipaaville:

http://www.racevisors.co.uk/category/pinlock

Olen itse vielä empinyt hankkimista ja mahdolliselle tilaajalle pieni pyyntö: Kerro kokemuksista HJC+pinlock meille muille HJC kypärän omaaville.

”What we've got here is a failure to communicate”
    Itsellä oli aaikaisemmin AXOn umpikypärä ja siinä pysyi rillit ja visiiri puhtaana eikä huurussa ollu ikinä. Nyt on tuo shoei xr-1000 ja siinä ei ole sitä nenä suojusta (vielä) niin huomas että meni rillit huuruun pysähtyessä....
    -CB Sevenfifty-93 (ex)
    -CBR 900 Fireblade - 98 (ex)
    -GSF 1200 Bandit - 04 (nyk.)

* -JaaJaa RacingTeam-
    Lainaa (vi_tu @ Huhti. 07 2009,09:42) kirjoitti
    Itsellä oli aaikaisemmin AXOn umpikypärä ja siinä pysyi rillit ja visiiri puhtaana eikä huurussa ollu ikinä. Nyt on tuo shoei xr-1000 ja siinä ei ole sitä nenä suojusta (vielä) niin huomas että meni rillit huuruun pysähtyessä....
    Mulla taas kävi xr-1000:sen nenäsuojuksen/ilmaohjaimen kanssa silleen, että rillit huurtui vain pahemmin. Se ei ole, niin tiivis nenän kohdalta etteikö sieltä pääsisi ilma välistä. Ja silloin se kaikki ilma tulee suoraan nenänvartta pitkin silmälaseille.
    xxx
    Lainaa (Masa @ Marras. 08 2008,20:25) kirjoitti
    Mulle kerrottiin optikolla, että piilareita saa vain 0,5 diopterin välein, joten hyvää tarkkuutta näkemiseen niillä ei saavuteta, kuin sattumalla juuri siihen tehdyn diopterin kohdalle. Itselläni oikeassa silmässä menee juuri siihen +/- 0,25 dioperin kohdalle, jolloin näkeminen ei ole niin tarkkaa, kuin oikeilla kakkuloilla.
    Tosi vanhaa kirjoitusta lainaan.. Mutta.. Mulla on ollut piilarit, jotka oli -0,25.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    Välineurheilua, kun tämä on niin meluisa laji on sopii meluisa kypärä BV2S ,Bombardier Advance Tec ratkaisuksi. suun eteen tulee "hävittäjälentäjänmaski", on integroidu aurinko visiiri ,ledivalo ja paikka pikkulampulle. Ja vuonna 2000 taisin ostaa Lazer Modular kypärän jossa oli samantyylinen ratkaisu jo silloin integroituine aurinkovisiireineen. Mutta jos vanhaa pottaa käyttä niin olet varmaan saanut jos ongelman ratkaistua jotenkin.
  23.  
    Kypärissä joissa on kunnollinen hengitysilmaohjain ei ole mitään huurtumisongelmia lasien kuin visiirienkään kanssa. Itellä on KBC Force S ja ikinä ei rillit/visiiri ole ollut huurussa ja on tullut ajettua keleillä joilla pinlock-kavereilla on visiiri umpihuurussa.

Sitten toiseksi potaksi tuli ostettua Shoei Raid 2 ja heti ekalla lenkillä visiiri ja lasit huurussa, tosin tuohonkin saa em. hengitysilmaohjaimen lisävarusteena.
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234