Pitäisikö yahama xj perään laittaa synteetiset 75/90 hypoid öljyt vai kelpaisko normaali halpa 80/90 hypoid öljy.
Ihan hyvin kelpaa halpis, IMHO.Ei tihkukaan niin herkasti, ehkä.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
Moto Guzzi California EV Touring
Foorumin perinteitä kunnioitaakseni, kerron sinulle ainoan oikean tavan päästä tästä valinnan vaikeudesta,osta ketju tahi hihna vetoinen mopo,pääset hankalasta peräöljynvaihtosulkeisista.
Mutta!Jos vastoin omaa etuasi jatkat painavaperseisellä kardaani pyörällä ajoa,tulee sinun käyttää kalleimpia(parhaita)öljyjä mitä maa allaan kantaa..Varmista myös että tuotteessa on mc/mp maininta.Jos et ole varma tuotteen sopivuudesta juuri sinulle,voit tarkistaa sopivuuden esim.valitsemalla viisi(5)peränhoitotuotetta yleisestä kategoriasta.Laske keskihinta näille tuotteille ja kerro se kolmella(3),jos nyt edeltämainittu p.öljyn hinta suhtautuu niin ,että se on+-10%saadusta hoitotuoteen keskihinnasta olet oikealla tiellä.Jos haluat pelata varman päälle,niin osta kalliinpaa nahanhoitotuotetta.Muista myös että perästä ulostautuva öljy kaasu tms on voimakkaan(herkän mielestä pahan)hajuista.Toivottavasti näistä vinkeistä oli apua..![]()
![]()
![]()
Mää menin ja ostin perämoottoriin tarkoitettua peräöljyä: oikea viskositeetti ja API-luokitys ja sopivan kokoinen astia, ettei jäänyt vajaa purkki hyllyjä täyttämään xx-määräksi vuosia. Kunhan viskositeetti ja GL-luokka on oikea, niin eiköhän nuo kaikki mene, synteettinenhän taitaa voidella pakkasella paremmin, kyseenalainen etu pyöräkäytössä.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Näin se menee,oikeat luokitukset niin siten ainakin voi rauhallisin mielin käyttää.Luokituksen ylittävän tuoteen hinta kontra etu,pitää sitten jokaisen itse miettiä.(dnapekko @ Tammi. 31 2009,10:45) kirjoitti
Suomen "kesässähän" tuo on jopa perusteltua käyttää perämoottoriöljyjä kun tuolla matalilla asvalttipohjaisilla vesireiteillä taivaltaa kaatosateessa.