Ensi kesäksi ajopelin päivitystä suunniteilla. Pyörä pitäisi olla ns. "perhemallia", joten mamma roikkuu tarakalla usein mukana reissuilla. Vaihtoehtoja on muutamia mielessä, mutta kysyisin arvon raadin mielipiteitä, että minkä näistä ottaisitte ja miksi? Jos tiedätte jotain tyyppivikoja, tai ärsyttäviä ominaisuuksia pyöristä, niin niistä voi myös mainita.
Vaihtoehdot on Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 03->, Suzuki GSX 1300R Hayabusa 03->, Honda 800 VFR VTEC 03 -> tai Suzuki Bandit 1250S -> 07 hintaluokassa 10-11000 euroa.
Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
Helppo valinta, Busa. (niin itse ainakin valitsisin).
Joko iso Bandit tai sitten Vifferi, itse ottaisin VFR:n.
Hemmetin pätevä laitos, just sopiva välimuoto kyykyn ja touringin väliltä. Koneessa riittää puhtia vetää kaks'päällä +200 laukkujen kanssa ja alustassa/rungossa riittää ominaisuudet tarjota tappia maahan jos siltä tuntuu. Silti tilava ajo-asento ja sopivan pysty oli ainakin meikälle, myös ex-satularuusu tykkäsi VFR:n sitsistä enemmän kuin SuperGliden pehmoisesta penkistä... vttu. No pyörä ostetaankin kuskia varten...
Vakuutusmaksut myös suht' kohtuulliset vielä noilla tehoilla.
Iso-Bandit myös hyvä joskaan ei niin sporttinen kuin VFR.
Makuasioita... mee kokeilemaan ja ota mamma mukaan.
Dirty Nasty Furriner
Hayabusa on hyvä vaihtoehto... ja tolla rahalla saat K5... missä on kaikki hilavitkuttimet![]()
SUZUKI GSX-1340R L1 black chrome
Busa. Eihän laaja kannattajajoukko voi olla väärässä.. itsekin suosittelen.
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Busaa suositellaan![]()
Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
Suzuki Hayabusa -07
Suzuki 1200s bandit -03
Kawasaki zx10r -06
Honda 600cbr -98
Kaikki busankannattajat saa nyt miinusta.
Siitä että ne ei kerro MIKSI?
Onhan se tunnekysymys, ja tuntumakysymys,niin.
Takapenkiltä katsoen se jäis kyllä vikaks noista.
...
Paras kyyti housut jalassa.(pxu @ Loka. 04 2008,09:23) kirjoitti
![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Kokeilemalla tuo selviää. Oma ääni banditille, mikä on kylläkin vähiten sporttinen.
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Sporttisuuden puuttuminen ei sinällään aiheuta sydämmentykytyksiä, sillä eihän 42 vuotias vanha äijä silleen enää keuli, tai tykittele muutenkaan.kirjoitti
Taitaa kuitenkin tuossa isossa rosmosssa sen verran tehoja olla, jotta vaivaton ajo onnistuu, eli väännöt löytyy alhaalta, eikä kepittämistä juurikaan tarvita ohituksiin. Saisin tietenkin melko uuden ja vähäajetun pyörän, jos ottaisin Bandun.
![]()
Noista vaihtoehdoista Bandit kaikkein pystyimmällä ajoasennolla ja VFR heti tiukasti kannoilla. Ei siis *käyn niin ranteiden päälle.
Busa ja XX kyykympiä eli enemmän kenossa. Ite noista ottaisin VFR:n. XX jo meneen talven lumia, Bandit menettelee ja busa, tuo maailman nopein muurahaiskarhu, on ajoasennoltaa kyykky-suzukimaisen ahdas eli ei sovi mulle ja on vielä äärettömän rumakin.
Mut nämä vaan tietysti allekirjottaneen ajatuksia. Kuten monet on ennenkin sanonu, niin käy ajaan ja vielä mamman kanssa ja ota se mikä tuntuu sulle parhaimmalta
Just oikeita mielipiteitä, koska ne on sinun mielipiteitä, niitä juurikin kaivataan muiltakin.kirjoitti
Kyllä se lopullinen päätös tulee täältä, mutta olisi kiva lukea muiden kommentteja käytöstä, tai muuten yleisestä fiiliksistä listatuista vaihtoehdoista, jotka kiinnostaa minua. Ensi kevät, kun lopullinen päätös tehdään, niin kierretään pyöräkauppoja huolella.
![]()
Itellä ollu vanhempia VFR:ä, viimeks 00 mallinen 800 Fi. Olen tykänny. Sopii hyvin sekä nurkissa pörräämiseen , että matkailuun. Jotkut valitta että on vaan 800 kuutioinen ja tehooki vaan hikiset n 100 hp, mutta ainakin mulle on aina riittäny niin yksin kuin *kakspäälläkin ajettaessa. Ja laiskalle miehelle vielä yksi etu, se kirottujen ketjujen kiristys ei voi enää sen helpommaksi tulla kun Vihverössä.(Black Crome @ Loka. 04 2008,10:24) kirjoitti
Noita on aina haukuttu bensarosvoiks kaikissa testeissä, mutten oo omiani saanu viemään koskaan juuri 5,5 litraa enempää. Matkalla jopa alle 5/100 km.
Velipojalla ollu tän kesän Bandit 1200 s -06 ( on siis jo tätä uutta koppaa, mut 1200 -koneella) ja se on kyllä tykänny. Just esim. ajoasento on mukavan suoraselkänen. Ketterä pyörä ja tehot riittää sinäkin kyllä. Ja tää uus versiohan on vielä hiukan vääntävämpi kun toi vanha.
Kannattaa lisätä vaihtoehtoihin ja käydä koeajamassa Honda CB1300, itse en ole katunut ostostani päivääkään!! Ja tosiaan koeajamalla sitä löytää itselleen sopivan menopelin![]()
Honda CB1300 -04
VFR tai Bandit, Bandittia olen kokeillut, lienee parempi matkustella ja sitten lähettää, jos silleen mieli tekee. Tuohon rahaan saa jo uudenkin, kun hiukan kattelee. Tietysti XX on paras, mutta menee hiukan ajetun puolelle tuolla budjetilla. Tietysti, jos vaihtaa säännöllisesti mopoa niin sitten XX.
Testi
No ei. Kysy vaikka karpasilta mita ne syo...(Toippari @ Loka. 04 2008,09:11) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Jos ajoasento ratkaisee (käy koeajamassa) niin Bandit.(hannu p @ Loka. 04 2008,10:16) kirjoitti
Erittäin mukava kaks päällä (S-mallin kate suojaa).
Penkkiä voi muokata kuskille lyhyemmäksi,
niin että emäntä pääsee liki
Jaksaa Suomen oloissa kulkea riittävästi.
Jos se tuntuu sitten Saksan autobaanalla nuhapumpulta,
niin voit aina vaihtaa (jos tarviikaan) Busaan,
jossa pienikin ranteenvääntö riittää,
mutta ajoasento vaatii vatsa- ja selkälihaksia
ja kaupunkiajossa lisää varovaisuutta (kuten tehokin).
Ääni banditille minulta. Yksi sellainen ollut ja oikeastaan ainoa miinus oli ohjaustangon tärinä joka puudutti käsiä. Yksilökohtainen ominaisuus joka ilmeisesti vielä vähentynyt uuden vesijäähdytteisen moottorin myötä. Itse annan ison plussan myös sille että banditin saisi uuden. Ei tarvi miettiä miten on huollettu ja pidetty kun saa itse hoitaa uudesta asti. Busassa ja blackbirdissä minun makuun liian kyykky ajoasento. pitkää matkaa ajettaessa varmaan suht siedettäviä. Itse ajelen aika paljon myös ihan kaupunkiajelua jossa vauhti ei kasva ja yläkroppa lepää käsien varassa. Vartin jälkeen on kämmenet ja ranteet liekeissä ja ajosta ilo poissa.
Tuosta vfr:stä en sano mitään kun en edes ole päällä koskaan istunut. Naapurilla sellainen joskun oli samoin kuin hänen kaverillaan ja molemmat tykkäsivät kovin.
Mahdollisimman pitkä koeajo ennen ostoa niin ei tule ikävää yllätystä. Pari tuntia sekalaista ajoa kertoo jo paljon oman kropan ja pyörän yhteensopimisesta. Eikä siitäkään ole haittaa jos eukkokin takana istuu pienen pätkän.
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
Moi, aika paletin laitoit kartoitukseen... No, minulla on kokemusta kahdesta Hondasta, VFR ja XX:
Vifferi on hieno peli, kaikkien matkasporttien äiti. Tekniikaltaan loistava eikä vikoja juuri ole. Suomessa tosin maahantuojan taholta ylihinnoiteltu, euroopassa samaa hintaluokkaa XX:n kanssa, silloin kun noita vielä uutena sai... VTEC koneessa on sellainen erityisominaisuus, selkeästi havaittava tehonykäisy kun kaikki venttiilit avittavat menoa. Toiset tykkää, toiset vähemmän... Mitä siitä muuta, no loistava ajettava, varsinkin alppiteillä! Siihen saa matkatavarat (laukkusatsit) hyvin kiinni eikä haittaa menoa autobaananopeuksissakaan. Yksi miinus, yläputket (makuasia?). *
XX taas on hieman enemmän moottoriteille. XX ja Vifferi eri tavalla käskettäviä, kuutiotilavuus takaa vääntöä alakierroksille. Molemmilla pärjää suomessa, kaupungissa, motareilla, mutkateillä. Ja molempiin saa hyvin laukkusatsit (lähes kaikilta valmistajilta löytyy näihin honda malleihin) sekä (lisä)varusteita...
Mitä lasiranteita näillä palstoilla kommentoi? Ei XX mikään kyykky ole, käsille painoa tietty tulee, mutta se riippuu vauhdeista ja kuskin pituudesta. Itse persjalkaisena (170cm) en ole huomannut mitään rannerasituksia kummallakaan hondalla ajellessani. Yksi asia puhuu myös Hondan puolesta, ylivoimainen luotettavuus! *
En tiedä, miten bussiin saa laukkutelineitä?
Mutta suosittelen euroopan reissuja silmälläpitäen busaa tai tupla-X:ää. Jos pyörit pääasiassa pohjolassa, VFR on suosikkini. Unohda Bandit ja muut "mukavanoloiset" *pappamallit, elämässä pitää olla sporttia... *![]()
MAD (mean absolute deviation)
Banditin saa uuden kaupasta sillä hinnalla mitä nuita muita käytettynä reviteltynä. Itse vaikka alle 30 nipinnapin olenkin niin olen silti katsellut tätä "pappamallia" eli uutta vesijäähdytteistä nakumallia siitä - se vaan jotenkin iskee ajattomalla muotoilullaan. En tiedä mikä siinä on, mutta mielestäni moottoripyörässä pitää olla pyöreä lamppu eikä turhia katteita. Kaikenlaisia sitä on tullut kokeiltua mutta jotenkin nämä "peruspyörät" vaan viehättävät. Lisäksi tuon vesijäähdytteisen uuden mallin moottori on taatusti sellainen mikä kestää niin pitkään kuin maalimassa bensaa riittää (jos ei siellä ole kovin paljoa made in china osia sisällä, ainaki suzukin kulutusosissa lukee paketeissa tuo sanarimpsu kun niitä ostaa).
Buimurin GT on valmis paketti matka ja kaupunki ajoon. Vielä kun valkaat hyvillä varusteilla olevan version niin ei tarvi kun kuunnella japanistien vi..uiluja. Mutta matka taittuu ja vielä kamat mukana.Ei ole nopein eikä kaunein, mutta toimiva paketti.
Oletko ollut noiden kaikkien kyydissä? Ethän itsekkään perustele miksi Busa jäis vikaksi takapenkkiläisen näkökulmasta? Itse olen aikoinaan istunut yhden kesän Busan kyytiläisenä ja kyllä siellä minusta oli hyvä istua - Itse asiassa paras omien kokemusteni mukaan (eikä kuskin penkkikään huono ole). *(pxu @ Loka. 04 2008,09:23) kirjoitti
Mm. siksi, että kuskin takana on suojaa, koska pelkääjän penkki ei ole yhtä korkealla kuin lintulauta. Penkissä on myös leveyttä ja pehmustetta sen verran, että siellä on ihan miellyttävä istua, vrt. esim. R1, Gikseri, yms (jotka tosin kuuluukin eri kategoriaan). Istuma-asento on minusta ihan leppoinen, ei siis tarvi istua polvet korvissa. Voimaa on Busassa sen verran, että meno on tasaista. Menon tasaisuuteen vaikuttaa myös hyvä alusta, se ei paljon nii'aa ja kumarra "normaalisti" kiihdyttäessa ja jarruttaessa.
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw