Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 99:sta
  1. #61
    Hyviä ideoita. Riippuu vähän millaista talvipyöräilyä harrastaa. Kelkkaillessa tai mönkiessä tulee ainakin ennemmin kuuma kuin kylmä. Kahvanlämppärit on ainoot oikeestaan mitä tarvii.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  2. #62
    Kävinpä hakemasssa Biltemasta lämppärin jotta on jotain muutakin näpräämistä näin talviaikaan *
    Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
    500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
    DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
    Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
    lisää blogeja tarkastelemalla profiilia
  3. #63
    Lämpöliivi alkaa oleen valmis pikkuhiljaa.. Hemmetti ku ei oo ompelukonetta ni on joutunu karhunlangalla nihraamaan sen vastuslangan vuoren päälle.. Noh menihän siinä ainakin illat näprätessä, sormet täynnä reikiä prkl.. Lauantaina jos sais asennettua sähköt vielä mopoon ni koko komeus olis valmis..
    Ikinä en oo juonu liikaa, enkä liian vähän..
    Ihmisenä hieno, mutta miehenä ruma...
  4. #64
    Lämpöliiviä tullu ittekin testailtua ja vielä -11 asteessa tarkeni hyvin, viime viikonloppuna oli +2 ja se oli liian kuuma. No onneksi siinä on oli on/off kytkin
  5. #65
    Tuopa on hieno askartelun tulos, itsekkin tykkään pitää kevyttä ajotakki päällä reissussa mutta ajettaessa vähän myöhenmällä tai muuten vain kylmällä kelillä se ei meinaa riittää millään.
    - XT 660 R
  6. #66
    Perhana, kun mun talvi mopossa (siis mopo-mopossa) ei tuota sähköä ole tuhlattavaksi. Työmatkaa on vajaa parikymmentä kilsaa suuntaansa, meinaa näpit jäätyä. Tänään ajelin kotia kohti ankarassa vastatuulessa, 12 asteen pakkasessa. Kymmenen kilsan huitteilla alkoi sormia poltella ja menivät tunnottomaksi. Pitäisi saada toimiva systeemi, että nakit pysyisivät lämmöllä. Tankorukkaset on jo. täytyy huomenna laittaa aamulla rukkaset käteen, ennen kuin lähtee kormuuttamaan töihin. Onkin luvattu mukavaa pariakymmentä astetta aamulle
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  7. #67
    Kappas, vasta nyt äkkäsin tämän viestiketjun! Fiksu oivallus, kerrassaan! *
    Itse olen vannoutunut sähköpuvun (Gerbing) käyttäjä jo viidettä kautta. "Kerrospukeutumisreseptini" on sangen simppeli: Päälimmäisenä BMW Atlantis III nupukkinahkapuku ja sen alla Gerbingin sähköhousut ja -takki.
    -15 -> 0 keleihin alimmaiseksi pitkälahkeiset ja -hihaiset alusvaatteet, myös Gerbingin sähkösukat on käytössä.
    0 -> +15 keleihin alimmaiseksi lyhyet kalsarit / t-paita, ei sähkösukkia.
    +15 -> 25 keleihin Gerbing jää pois
    yli +25 keleissä Atlantis vaihtuu BMW Venting Machineen. (T-paidassa, farkuissa tms. en viitsi ajella).

    Omani ja mamman setin hommasin aikoinaan e-Baysta mutta näyttipä tuossa Callen linkissä olevan hinnat kyllä aika sopivat. Loppuunmyynti käynnissä ja kaupan näyttää olevan jo valmistajan lopettamia tuoteita kuten esim nuo sähkösukat. *Tuossa rahdissa kylläkin kusettavat, kannattaisi kysyä rahti kuriirin sijaan US Postal Servicellä. Aikaa voi mennä pidempään, mutta hinta putoaa murto-osaan.

    Gerbingin takin teho muuten on 77 W ja housujen 44 W, sukat 27 W (yhteensä) *ja hanskat sitten jotain vielä päälle. Itse olen sähköistänyt nuo ns. permanent mount dual Heat-Trollerin kautta, jolloin on oma säädin yläkropalle ja oma alakropalle. Säätimet pätkivät virransyöttöä puvulle, jolloin myös (LoTjan 720W) laturi pääsee helpommalla. Myös on-off kytkimen jatkuva räplääminen jää pois koska säädin hoitaa tuon homman.
    Tuossa vähän kertomusta asennuksesta: http://picasaweb.google.fi/pozoizqui...RSFORGERBINGS#

    Tuo Bilteman penkinlämmmittimen "uudelleenkäyttö" on loistava idea. Sähköpuvulla on tosi vaivatonta jatkaa ajokautta kuukaudella-parilla kummastakin päästä.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  8. #68
    tämän värifilmin asennamme sondina kuvaputkelle
    ja näin meillä on väri-tv
    ensi viikolla rakennamme radion
    no heh heh

    ei vaan hyvä idea tuo lämmitin
    oiskohan crossiin jossa on valot laitettu jälki
    käteen minkälainen kytkeä tommonen lämmitin?
    jäärataa ku kiertää niin se ois näppärä kapistus
    tuo lämmitin ku pakkanen laskee tarpeeks alhaiseen
    lämpötilaan.
    harva viitsii isoa viisiiriä/katetta laittaa suojaksi
    ja tehdas valmisteiset lämmitettävät asut
    maksaa hunajaa
  9. #69
    Ek@n oivalluksesta oli tehty juttu MPmaailma Fakta 2009:ään. Hyvä oivallus on saanut oikein mukavasti palstatilaakin...
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  10. #70
    Jotain toimittaja kyseli ja lähetin isompia kuvia. Kaippa tuon jutun jossain joskus näkee...
    Dixi et animam levavi
  11. #71
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 17 2009,16:58) kirjoitti
    Jotain toimittaja kyseli ja lähetin isompia kuvia. Kaippa tuon jutun jossain joskus näkee...
    No luulisi, että ne lähettäisi koko lehden, jos pyytäisi...
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  12. #72
    No vanha tuliliivihän se siinä .
    Mulla ollut Pohka penkinlämmitin käytössä kymmenen vuotta .
    Ei sitä särkeä kannata jos vain takin alle mahtuu .
    Mulla ainakin se suurin lämmön tarve on juuri selkäpuolella ja sieltä se leviää koko kehoon .
    -14 astetta tais olla eniten joskus lähellä Kilpisjärveä eikä mitään hätää .
    Kyllä paras käsien lämmitin on kunnon kalvosinkintaat ja mamman kutomat hyvät lapaset .
    Mie käytän kylymällä kelillä tavallista pitkää kerrastoa ja metsurin asun apinan-nahkaa .
    Parraat kylymän kelin saappaat on niinko intissäkin huopakumisaappaat .
    Triumph Tiger 800 XRX

  13. #73
    Lainaa (MÄLÄKÄTTÄJÄ @ Helmi. 17 2009,19:30) kirjoitti
    Parraat kylymän kelin saappaat on niinko intissäkin huopakumisaappaat *.
    Väittäisin kyllä kelkkasaappaita lämpösemmiksi. Siis niitä kevyitä, joita ainakin kymmenen vuotta sitten myytiiin. En tiedä onko enää myynnissä. Voi olla vähän kömpelöt vaihteiden käytössä, mutta niillä menisin jos olis pakkasajelua.
  14. #74
    Sähkölämmitteinen takki + tein itse.
    Anteeksi epäluuloisuuteni, mutta tuossa tulee ensimmäiseksi mieleen, että mitä tapahtuu kovalla sateella?
    Kahdella pyörällä etenevä sähköpaimen?
    Erilainen "nuori".
  15. #75
    Lainaa (Sini-68 @ Helmi. 26 2009,11:11) kirjoitti
    Sähkölämmitteinen takki + tein itse.
    Anteeksi epäluuloisuuteni, mutta tuossa tulee ensimmäiseksi mieleen, että mitä tapahtuu kovalla sateella?
    Kahdella pyörällä etenevä sähköpaimen?
    Eikai tuossa mitään tapahdu, jos kerran on käytetty suojattua vastusta. Tietenkin, jos on nirhannut jostain sen rikki, niin savut voi päästä mutta tuskinpa mitään henkilövahinkoa tulee. Nakellaanhan sitä sähkökiukaallekin vettä ja humalassa on niitä kiviäkin joskus tullut "järjesteltyä"
  16. #76
    Ei tapahdu mitään. Ensinnäkin puku on vedenpitävä ja toisekseen 12V ei ole mitenkään vaarallista. Voit ottaa vaikka yhdeksän voltin patterista kinniin navoista, etkä tunne mitään. Tosin kielen laittaminen nastojen väliin voi vähän nipistää kielessä.
    Dixi et animam levavi
  17. #77
    Lainaa (HarriS @ Helmi. 18 2009,12:38) kirjoitti
    Lainaa (MÄLÄKÄTTÄJÄ @ Helmi. 17 2009,19:30) kirjoitti
    Parraat kylymän kelin saappaat on niinko intissäkin huopakumisaappaat *.
    Väittäisin kyllä kelkkasaappaita lämpösemmiksi. Siis niitä kevyitä, joita ainakin kymmenen vuotta sitten myytiiin. En tiedä onko enää myynnissä. Voi olla vähän kömpelöt vaihteiden käytössä, mutta niillä menisin jos olis pakkasajelua.
    Mitäs tuosta väittelemään .
    Vuoskauvet oon huopakumisaappailla ajellu ja viimmesenä niitä varpaita on palellu .
    Ja kun päiväkausia on Lapissa ajeltu ja saappaat kostuu sisältä niin huopavuoret on heleppo nuotiolla kuivata .
    Triumph Tiger 800 XRX

  18. #78
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 26 2009,12:04) kirjoitti
    Ei tapahdu mitään. Ensinnäkin puku on vedenpitävä ja toisekseen 12V ei ole mitenkään vaarallista. Voit ottaa vaikka yhdeksän voltin patterista kinniin navoista, etkä tunne mitään. Tosin kielen laittaminen nastojen väliin voi vähän nipistää kielessä.
    <OT> No, johtuisko tuo kuitenkin siitä että pikkuinen paristo ei tarjoile riittävästi virtaa. Voithan tietysti kokeilla ottaa auton akun navoista kiinni ja seurata mitä tapahtuu... </OT>

    Mielenkiintoinen rakennelma kylläkin. Mistä otit virran pyörästä?
  19. #79
  20. #80
    Lainaa (Gorilla @ Helmi. 26 2009,12:58) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 26 2009,12:04) kirjoitti
    Ei tapahdu mitään. Ensinnäkin puku on vedenpitävä ja toisekseen 12V ei ole mitenkään vaarallista. Voit ottaa vaikka yhdeksän voltin patterista kinniin navoista, etkä tunne mitään. Tosin kielen laittaminen nastojen väliin voi vähän nipistää kielessä.
    <OT> No, johtuisko tuo kuitenkin siitä että pikkuinen paristo ei tarjoile riittävästi virtaa. Voithan tietysti kokeilla ottaa auton akun navoista kiinni ja seurata mitä tapahtuu... </OT>

    Mielenkiintoinen rakennelma kylläkin. Mistä otit virran pyörästä?
    Ei ole mitään vaaraa. Auton akun navoista voit ottaa huoletta kiinni.

    Virta tulee relohjattuna suoraan akulta sulakkeen kautta.
    Dixi et animam levavi
  21. #81
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 27 2009,14:29) kirjoitti
    Lainaa (Gorilla @ Helmi. 26 2009,12:58) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 26 2009,12:04) kirjoitti
    Ei tapahdu mitään. Ensinnäkin puku on vedenpitävä ja toisekseen 12V ei ole mitenkään vaarallista. Voit ottaa vaikka yhdeksän voltin patterista kinniin navoista, etkä tunne mitään. Tosin kielen laittaminen nastojen väliin voi vähän nipistää kielessä.
    <OT> No, johtuisko tuo kuitenkin siitä että pikkuinen paristo ei tarjoile riittävästi virtaa. Voithan tietysti kokeilla ottaa auton akun navoista kiinni ja seurata mitä tapahtuu... </OT>

    Mielenkiintoinen rakennelma kylläkin. Mistä otit virran pyörästä?
    Ei ole mitään vaaraa. Auton akun navoista voit ottaa huoletta kiinni.

    Virta tulee relohjattuna suoraan akulta sulakkeen kautta.
    Niin tai oikeastaan pääsyy tässä on se että jännitettä ei ole tarpeeksi jotta se johtuisi. Virtaa sieltä saisi kyllä tappavan määrän (muistaakseni se oli jossain lähellä 20mA kun tuhoaa jo soluseinämät). Virta tappaa ja jännite sattuu
  22. #82
    Nonni, nyt iski bätmän, hiimän ja vituiksmän.. *
    Yhtäkkiä alko kyynärtaivetta polttelemaan kesken ajon ja tuli hitonmoinen kiire alkaa repiä liitintä irti takista..
    Oli ilmeisesti tullu laitettua liian tiukkaan mutkaan kyynärtaipeeseen tuo vastuslanka joka aiheutti sitten sen poikkipalamisen.. *
    Ihoon tuli pienet palojäljet mut ei onneks mitään vakavampaa..
    Ei muuta ku lanka irti ja uutta kehiin, onpahan taas iltapuhdetta, jos ennen syksyn kylmiä sais toimintaan..
    Ikinä en oo juonu liikaa, enkä liian vähän..
    Ihmisenä hieno, mutta miehenä ruma...
  23. #83
    Jos asu toimii liiankin hyvin, niin lämpötilan säätöä varten saa saksasta tilaamalla edullisen säätimen. Itse ostin isoimman 180W:n mallin:
    GHZ stepless-Heater Module-Kit 180 Watts (XXL) with
    integrated ON/OFF Switch 40.- Euro

    Tuonne kun lähettää meiliä englanniksi tai saksaksi, niin tulee lisätietoa:

    Christian Frankl
    email: ess-gigi@freenet.de



    Täydelliset asennusohjeet:



    Itse en löytänyt sopivaa paikkaa potikalle, joten tein tuommoisen piiloasennuksen.



    Dixi et animam levavi
  24. #84
    Innostuin itsekin tekemään samanlaisen virityksen ajotakin sisävuoreen ja lämpöä tuntuu riittävän ehkä vähän liikaakin. En ole tuota vielä ajossa kuitenkaan kokeillut.

    Jos/kun tuo osoittautuu liian kuumaksi ajossa, niin eikö helpoin tapa saada lämmitin käymään viileämpänä ole vaihtaa termostaatti vähän herkempään, esmes johonkin 40C versioon tai vastaavaan. Maalaisjärjellä ajateltuna tuon ainakin pitäisi toimia... Silloin ei pitäisi olla tarvetta kiinteälle säätimelle, minulla kun ei oikeen ole innostusta alkaa ruuvailemaan uutta säädintä pyörään kiinni. Mitä mieltä olette, onko tuossa mitään järkeä ja mistähän noita termostaatteja voisi ostaa..?
    Kawasaki ZZR 1400, 2007
    Suzuki GSX 750 F, 2005
  25. #85
    Heti ku näin tän topicin niin säntäsin biltemaan. Mut eihän siellä ollut penkinlämmitintä, mut maanantainapa on
    Hajapusanisti
  26. #86
    Bilteman penkinlämmitin on kyllä hieno keksintö.. kunhan vähän ensin purkaa ja kasaa.

    Syksyn pakkaset kärvistelty hiessä ja taas keväällä pieni pirtsakka aamupakkanen ei haittaa mittään. Vielä kun kahvalämppäritkin tuli mopoon laitettua, niin vot.

    Aamulla taas
    BMW R 1200 ST matkamopo & K2 YZF-R6 ratapeli & Speedfight 3 50cc kauppakassi
  27. #87
    Joo.Kiitos hyvästä vinkistä. Nyt on ommeltu ensimmäiseen takkiin lämmitin. Helppo nakki, melko nopea ja halpa tapa saada viisi villapaitaa ajotakin alta pois. Koskahan päästään kokeilemaan maantien päälle. Terveisin takapenkin vilukissa.
  28. #88
    Just hain takin äipän ompelimosta. Huomena testaamaan. Vähän ihmetyttää tuo pistoke tuossa, aiemmin testatessa se ei pysynyt "kiinni". Eli saattaa olla että joutuu vielä hakeen normaalin pään ilman tota sulaketta jonka jousi työntää liitintä ulos. No se ei oo iso juttu. Ja katkaisijan laitan joka tapauksessa
    Hajapusanisti
  29. #89
    Morjensta.

    Jonkinmoista lammitysta on tullut rakenneltua taallakinpain ja ihan blogia pidettya kans.

    Alkuvaiheissansa vasta on tama projekti (oeoekkoeset puuttuu naeppaeimistoelta, sori vaan...) mutta jotain selviaa taalta: http://mitaviela.blogspot.com

    Eli lyhyesti: alkoi parin viikon takaisella ajoreissulla Missourin etelaosiin palelemaan niin maan perusteellisesti vaikka ei ollut pakkastakaan kuin nimeksi ja viela kun yhdella mukanaolleella oli taysi Gerbingin sahkopuku paalla, alkoi takaraivossa pakottaa ajatus: "kuinka hankalaa se voisi olla"...

    Tuumasta toimeen ja pienen tutkimisen jalkeen loytyi internjettikaupasta teflonipaallysteista monisaikeista vastuslankaa, sopivasti ohuttakin viela, jota sitten ompelin rautakaupasta hankittujen mekaanikonhanskojen paalle.

    Yksityiskohdat selviaa edellamainitusta webbilinkista (englanniksi, sattuneesta syysta), mutta senverran sanon etta ei ole tallaviikolla toihin ajellessa sormet palelleet.
    Pessimismi ei kannata, ei se toimi kuitenkaan.
  30.  
  31. #90
    Loistava idea ajattelin itsekin tuollaisen askarrella, mutta silmiin osunut myös tällaisia:
    http://www.pulju.net/tuotteet/travel...-taskulammitin
    Voisi olla aika käteviä lisälämmön tuojia ilman että kuluu sähköä ja yhdellä tankilla ton pitäis lämmittää 12 tuntia... Netistä lukenut lähinnä vaeltajien ja ulkoilijoiden käyttökokemuksia tuosta ja ihan hyvin on kuulemma toiminut. Kuumenee kuulemma niin ettei paljaaseen metallipinnassa pysty pitämään pitkään kiinni...
    Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen