No semmosta että ostin tuossa Suzukin RF900R:n-94 ja pitäs olla kuristamaton...Kulkee helposti mittariin 240 mutta sitten alkaa puutumaan..Tohon kulki helposti....miten onko kumminkin kuriversio?? Rekisteriotteessa on vaan 72 kw..Pyörä on alkujaa enklannista...Mien teillä kulkee joilla puhas suomiversio?
91.2kw sanoo bikez
http://www.bikez.com/motorcycles/suz...900_r_1994.php
Kulkee kovempaa, kun vähän virittelet. K&N, putkea, säätöjä, 15kW lisää![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Tai sitten hankit pyörät, kts alla, niin ei tarvitse viritellä![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
ei tarvii viritellä busa k8 myös riittää kilo vatit![]()
sutsukist
Ei jumalauta näit teidän busa juttui täs topikis...(hondax @ Marras. 14 2008,16:06) kirjoitti
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Eipä kai ne tuon aikakauden pyörät ihan helposti ton enempää vauhtia otakaan. Pikkusen jos on säädot vielä pielessä niin vaikuttaa yllättävän paljon. Käy ajamassa pyörä penkissä, ei maksa paljon, ja selviää samalla tehot, ja missä päin seokset seilaa.
Busakuskit voi sit mennä venyttämään esareita omaan topiciin.Ensin kannattaa tietysti opetella kielen alkeet.
Superbike #7
MCN mitannut 162mph tutkalla. Eli 260km/h. Ja nuo mitataan lentokentällä, eli tasaisella. Tietysti olosuhteet, kuskin koon vaikutus ilmanvastukseen yms. asiat vaikuttavat huippunopeuteen.
Mittarinopeuden olettaisi olevan siinä vaiheessa enemmän tai vähemmän yli 260km/h. 240km/h mittariin, on reilusti alle sen todellista. Mikäli mittarissa ei ole häikkää/näytä sitten hitaissa nopeuksissa kriittisesti, tai ole aivan tarkka(harvat mittarit on aivan tarkkoja), niin jotain häikkää olettaisi olevan. Tarkista onko välitykset vakiot jne.
72kW:lla olettaisi menevän RF:n mittarinopeutta jo sen 240km/h.
Helpoin tapa selvittää onko se kuristettu on tiedustella jostain millä tapaa noita on kuristettu siihen 72kW. Ja sitten vaan tutkimaan onko siellä niitä kuripalikoita paikallaan. Toinen vaihtoehto käyttää penkissä, sekin antaa jo suuntaa kys. asian suhteen.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Vai hatti vatit? Vaiko kenties hattivatit, tai kilowatit.(hondax @ Marras. 14 2008,16:06) kirjoitti
Kronoby Racing Team
On se tarkkaa(Juhana N @ Joulu. 04 2008,18:03) kirjoitti
, eiköhän tuo asia tuosta kuitenkin selviä
![]()
busanisti
Kyllä tarvii viritellä. Itellä busa 2006 eikä tehot riitä mihinkään. Ens kesänä riittää ku on turbot.. eikä sittenkää riitä kauaa...(hondax @ Marras. 14 2008,16:06) kirjoitti
Joten hv vain ja nää "mun busa kulkee" paskapuheet muualle. Jos sälli kysyy asiallisen kysymyksen, ei siihe tartte vastata jollai vakiomopo pätemisellä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Tosta listasta ei löydy yhtään mopoo, joka olisi tervetullut meidän talliin.. *(katteetonlupaus @ Marras. 13 2008,22:24) kirjoitti
![]()
Se kannattaa muistaa että brittilehtien ammattikuskeilla mittaamissa huipuissa voi olla eroa siihen jos Keijo Keskiverto vetää lämä pohjassa baanalla tai edes lentokentällä.(SMRacing @ Joulu. 04 2008,17:52) kirjoitti
No mitä kuski sitten voi vaikuttaa huippuihin ?
Varsinkin vanhemmissa louskuissa joissa aurodynamiikka ei varsinaisesti sytyttänyt mailmaa tuleen voi ajuri esimerkiksi koittaa täyttää selkänsä taakse tulevaa pyörrettä nostamalla persettä hitusen satulasta jne. kikkailua jolla voi sitten saada somemmat lukemat tutkaan.
Tosin pitäisi sen RF nyt ihan oikeastikkin mennä sinne 255-260 kantturoille.
Vehje kannattaa tosiaan dynottaa ja ihmetellä sen jälkeen mahdollisia kuristuksia ja/tai vikoja.
Semmoinenkin ihme on tullut vastaan kuin rikkonainen nopeusmittari joka näytti liian vähän.
Tämä on kyllä varmaan liki yhtä harvinainen löydös kuin rehellinen poliitikko, mutta tämmöinen havainto tuli muinaisesta RD Yamahastani.
Yleisenä havaintona se että RF900 on oikeasti aikalaisekseen tosi hyvä pyörä joka vain myi heikosti kun oli niin perhanan ruma...
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Threadin aloittaja sanoi että pyörä kelas helposti 240 ja alkoi sitten puutumaan. Eli nopeus kuitenkin kasvoi edelleen 240 jälkeen, vaikkakin hitaasti? Mihinkä asti se sitten olis noussut jos suoraa olis riittänyt...?
RF900 on muuten helvetin hienon näköinen pyörä vieläkin ja ikäisekseen kevytkin. Koeajoin moisen joskus ja oli myös kiva ajaa. Samoihin aikoihin koeajoin pariakin erilaista ZX9R:ää myös, mutta Suzukiin olisin päätynyt, jos ei olis sittemmin tullut vastaan iso Zetor, johon mulla muodostui lyhyeksi jäänyt suhde...![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
No niin...Totta että se kelas sen 240 hyvin ja en muista oliko tasasta vai loivaa nousua,alamäkee,vastatuulta...Kyyryssä en paljoa ollut kun tuli vaan sellanen hurjastelu fiilis hetkex..Painan suunilleen 110kg siis tosi keijju...Ja millonhan tulee oikeesti tollasia nopeuksia ajettua hetkeekään pidempään?
Siis pyärähän ei ole uusi -94...mutta ei sitä voi rumax sanoa tai sitten on katsojan silmässä vikaa...No niinhän ne sanoo naisestakin että kauneus on katsojan silmässä...Mutta kaunis on RF...Ja pirun mukava ajaa eikä väsy...Ja onpi totta että 0-100km/h ei kaikki pysty samaan![]()
![]()
helposti otti 260km/h lasiin kun asensin dynojetit ja vaihdettiin kurkut koska niissä oli kuristukset ja tietsti KN putsari ja devilin pönttö ja tehoja pukkas 122hp koneesta pekkap kokkolassa ja mopo oli kaverin...ja luonne muuttui... kuulemma hehkuttamalla 290 oli mennyt mittariin mut mä vaan testasin 260 ja siihen meni helposti 100kg kuskin alla...tuli itsesuojelu vaisto peliin![]()