Vieläkö noita jostain löytyy? Pitäisi siviilipyörän rinnalle hommata harrastepeli. Ainakin 500:t tuntuvat olevan todella tiukassa.
Onko jollain kokemuksia noista laitteista pidemmältä ajalta? Meikäläisen kokemukset rajoittuvat muutamaan koeajoon ja vahvaan muistoon siitä, että ovat h:tin hauskoja laitteita, siis silloin kun toimivat![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Yksi kakspuokki on ainakin Nettimotossa. 500cc 2t kyykyt on aika harvassa nykyään. Britit harrastaa niitä jonkun verran, samoin Saksassa on silloin tällöin niitä myynnissä. Aika kovat hinnat noissa usein on tai ei ole edes myynnissä, jos näkee sellaisen jossakin.
Vähän jos miettii muita merkkejä niin esim. RD 500:sta on ihan hyviä laitteita tehty, esim. tämä. Tuolla pajalla on ihan mielenkiintoisia projekteja. Minusta paras 2t-kyykky mitä on saatavilla olisi Aprilia RS 250. Nykyaikaisin, hienoin (minusta), kunnolliset alustan osat jne. Tuohon saa hyvin osaa, virityksiä jne. (mm. saksalainen Fischer). Radalla olisi mukava vetää.
Itse olen kyttäillyt tuollaista Apriliaa. Ei vaan hirveästi liiku niitä Suomessa, Saksasta kyllä löytyy.
2t-äänet, tehopiikki... **
![]()
No RGV250 tai RS250 prilleri (sama mosa) on vähimmän vaivan reitti. Ihan kelpoja ajellakkin kunnossa ollessaan.
Ja ylläpito on dekadeja halvempaa kuin isolla RG'llä.
RG500 on rahamiehille ja jos sillä meinaa loilotella reippaasti niin vanne/jarru/jousitussektori kaipaa päivitystä kovasti.
Asia on tietenkin eri jos meinaa entisöidä ja rissata tyyten orggiksena.
Sitten jos kärähtävät puolat ja maahan ottavat alaputket ei haittaa niin onhan vielä tosimiehille RD500 ehdalla V-4lla.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Tuo "saatavilla" on suhteellinen käsite; eipä noita ole vastaan tullut(Turder @ Loka. 01 2008,14:18) kirjoitti
Nettimoton rgv näytti kyllä siistiltä peliltä, mutta alkaa olla hinnassa museolisää. Kaipa se hinta talven mittaan muuttuu maltillisemmaksi.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Itellä oli RGV250 vuosina -97 ja -98. Helevatan hyvä pyörä ajaa. Ajo-ominaisuuksiltaan ei häpeä yhtään tämän päivän kusiaisille esmerkiks, mutta tietty konetehoissa häviää roimasti. Jarrut ja jousitus siinä oli pirun hyvät. Huippuja otti muistaakseni mittariin 225.
Parin tonnin kieppeillä näkyy saksanmaalla olevan hintaa noilla käytetyillä...
The Real Thing ?
Suomen kilvissä ajossa vai ratapyöränä? Noita ei liene montaa kilvissä ollut.(Unhola @ Loka. 01 2008,15:02) kirjoitti
Ihan kilvissä oli. Itseasiassa kyseinen mopo oli viime vuonna nettimotossa myynnissä. Mielenkiintoista oli että kun ite möin sen -98, sillä oli ajettu 35tkm ja myynti-ilmoituksessa oli 27tkm... Niin ne vuodet kilometrejä vähentää...(vetomies @ Loka. 01 2008,15:17) kirjoitti
Viime vuonna niitä oli jossain vaiheessa kolme myynnissä yhtäaikaa ja kaikki oli kilvellisiä. Halvin oli 2200e.
Ja lisänä, brittipojat ilmeisesti tuunas noita laittamalla DR:n koneen kiinni tuohon runkoon. Koneen kokoa en muista tarkkaan. Saattoi olla 800cc. Ja joku ruotsinpelle oli ahtanut saaden ~140hv irti 250cc koneesta... Nämä siis vuosikymmen sitten...
The Real Thing ?
Kaksi vuotta tuli ajeltua rgv 250 -91. ostin nakkilan moposta 1000 km ajettuna, muistaakseni v. -94. Myydessäni oli mittarissa n. 10,000 km virheettömänä meni raisioon. Malli oli yksipaikkainen, Arrowin tehopillit ja vähän suutinmuutoksia tuli tehtyä. hienosti kulki ja ajo ominaisuudet oli todella hyvät. ajo asento oli aika ahdas. Niin ja rekisterissä oli![]()
jouni
Sori, ajattelin rs250:ä, kyllähän noita rg:ä oli paljonkin.![]()
Katsopas veli vetomies Blocket.se... ruottalaisten tarjonta.Pari viikkoa sitten oli parikin RD 500 kaupan ja pyynti taisi olla 3300 euroo. Tuo ei ole RG:n veroinen, mutta ylen hauska laite silti.
Olen nähnyt kolme livenä, tusinapeli siis *(vetomies @ Loka. 01 2008,14:52) kirjoitti
![]()
Tackar. Tollanen irtoais:(rellonen @ Loka. 01 2008,17:07) kirjoitti
Aprilia RS250
Tuosta Suomen kilpiin rekkarilla "ON-125" niin saisi maukkaan kotiloiden kiusaajan
Mobile.de:stä noita irtoaisi 2000-3000 eurolla kymmeniä, mutta tietysti matkakulut alkavat tuntua ja niitä olisi kompensoitava tuomalla auton kantavuuden rajoissa olutta.
Mulla on tommonen Aprilian RS250 ja eihän se kilvissä ole. Malli on -95 eli niillä hassuilla Marzocchin etupumpuilla joissa toisessa jousi ja toisessa vaimennus...Arrow race putkisto ja joku sakemanni on sikäläistä merkkiluokkasarjaa varten poistanut nopeusmittarin, tuorevoitelun, käynnistyspolkimen, akun ja ne kaasarin turhat ilmasolenoidihässäkät.
Olen vähän aatellu käyttää pytyt tuolla kliks ja teettää ton race-konversion 300cc kokoiseksi. Sitte kun saa taas lisää rahnasta niin ostaa noi kannet mitä toi sama kaveri myy...
Mutta laite on toki myynnissä jos joku haluaa semmosen heti just nyt ostaa. Männät on Suzukin orkkikset ja niillä on ajettu yksi ratapäivä. Tosta pitäs joku pari tonttua saaha rahaa...
Niin jos kiinnostaa niin laite on nähtävissä Lapualla. Mukaan tulee ylimääränen takavanne jarrulevyllä. Renkaat on loppu, ketjuissa ja rattaissa on vielä elämää. Pistäkää privaa tai soitelkaa 0415255609. En ole laittamassa laitetta minnekään myyntiin, mutta jos joku haluaa sille antaa hyvän kodin niin ottakaapa yhteyksiä
--
jiji
Hieno peli, mutta taitaa olla aikalailla nogo kilvityksen kanssa? Saitko saksan pojalta edes mitään orkkisosia tai papereita mukaan?(jiji @ Loka. 01 2008,20:14) kirjoitti
Mulla oli se uusimman mallin (98-03) Aprilia RS250 Suomen kilvissä pari vuotta. Myin sen viime kesänä Valkeakoskelle jollekin, joka aikoi ottaa siitä jotain 90hv irti. Vähän koitin kertoa, että ei onnistu, mut kovasti olivat asiantuntevampia..(Turder @ Loka. 01 2008,17:23) kirjoitti
Se pyörä oli mahtava peli, jota en olisi ikinä halunnut myydä, mutta oli pakko saada rahaa kilvanajoon jostain.
Nakkila saatta muuten ihan vaan lyödä luurin korvaan kun kyselet jotain tuosta laitteesta. Paska firma muutenkin, joten jos hankitte tuommoista niin valitkaa RGV. Sama tekniikka ja ainoastaan ulkonäkö vaatii päivitystä..
Vähän offtopicia, mutta Raahessa paikallisessa rautakaupassa on myytävänä vanha ja ruma RG250 "Gamma" Uudempaa varmaan katselet, mutta tuon ei ainakaan pitäisi olla kovin kallis...
Jos nyt kuitenkin kiinnostaa, niin tuossa yhteystietoja: Ojan rauta
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Oliko tuon kanssa mitään ongelmia saada se kilpiin? Ilmeisesti sinulla oli tuontipeli? Joskus luin muistaakseni täällä orgissa, että jollain oli vaikeuksia saada tuonti-RS kilpiin.(SuzukiV2 @ Loka. 02 2008,12:50) kirjoitti
nykykäytännöistä en tiedä, mutta silloin kun toin sen niin katsastusviranomainen vaati COC-paperin, jota virallinen maahantuoja Nakkila ei suostunut toimittamaan. Sain sen siten myöhemmin Italiasta tehtaalta. Tosin sinne joutui ihan soittamaan.(Turder @ Loka. 02 2008,13:27) kirjoitti
Mulla oli täysin vakiopeli, joten kaikki e-merkinnät löytyivät.
Hyvärisen Iekillä Kuopiossa on pajan nurkassa RG500 (EM-voittopyöränsä oliko -83). Komia peli vaan ei taida olla myytävänä
Kolomosella kahtakymppiä...
Mun vaimolle tuotiin 2006 oliskos ollut elokuussa ´97 RS 250 Aprilia eikä sen kilpiin saamiseksi ollut mitään ongelmia vaikka oli arrowin putketkin paikalla. Saksasta saatiin 70e vastaavuus todistukset vai mikä se nyt oli kun täällä pyysivät jotain ~200e luokkaa.(SuzukiV2 @ Loka. 02 2008,14:32) kirjoitti
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
Eipä tuota kannata kilpiin yrittää, helpompi hakea saksasta joku katumalli ja sen kanssa mennä konttorille. On osa osista tallessa, mutta mitään papruja ole missään...(vetomies @ Loka. 02 2008,11:35) kirjoitti
Kerran jo olin liki ostaa 500 RG koneen tohon runkoon, mutta oli niin vajaa masiina että liian kalliiksi olisi tullut - kalliiksihan se tulee joka tapauksessa. Mutta olisi pirun hieno.
--
jiji
Tommoiseen jos laittais RD350 mosan (ja vähän Bansheen vauhtipalikoita koneeseen) niin siitähän tulis oiva YamaGamma.(Transalp @ Loka. 02 2008,13:18) kirjoitti
Huono puoli taitaa vaan olla että Suomen leimakyy taitaisi käydä nillittämään 20% tehorajasta kaikilla YPVS 350 mosilla.
Ellei sitten nohevasti konetta muuttaisi meistisarjalla kaksipuokiksi ;)
Sen sijaan Yamarillia ts. RS250 runko + ärtsykän moottori voisi mennä jopa leimastakin läpi![]()
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Niin no se nyt taitaa kumminkin olla oikea kilpuri RG500 eikä katupyörästä sepitetty, jälkimmäisiä kun on tehty '85-'89.(JormaK @ Loka. 02 2008,14:53) kirjoitti
Olihan sitten vielä TZR 250 Yamahalla.Mukava laite sekin,ajelin yhden kesän sellaisella.
Näistä kahdesta ensiharrastuspeliksi suosittelisin tota RGV250:sta. RG500 harvinainen ja lastentauteineen vai sanottaisiinko ominaisuuksineen erittäin kallis pidettevä / korjattava. Niin ja erittäin vaikea jo nykypäivänä löytää.
Tietenkin 500:ssa olevat tyyppiviat korjattasi se onkin erittäin hauska peli, mutta siinä menee aina tietyt asiat eli: vaihdelaatikko, luistit, kytkin, kaasarit vuotavat ym.
Sitten kun listan 2 ensimmäistä hajoaa tietää todellakin rahan arvon... Yleensä noissa tulee kerrannaisia kuten lohkot, männät, kampiakselit, kiertokanget ym.....
Sitten tietenkin jos koneen kunnosta ei ole mitään tietoa niin pitää alaketaa laitella jos haluaa konetta kutkutella ym. Runko ei ole todellakaan mikään huipputuote ja parempiin vanteisiin / keuloihin / jarruihin taas uppoaa.... Näitten molempien pyörien kohdalla on se hyvä ainakin, ettei tule ainakaan ongelmaa mihin ylimääräiset rahansa laittaa.
Hienoa on se, että huomaa aina todella selvästi mihin suuntaan meno menee, eli huononeeko paljon vai paraneeko. Pienetkin asiat huomaa todella selvästi. Erittäin hyvä harrustuskohde.
JIJI: Olit noista kansista kiinnostunut. Mulla olisi vähän samantapaiset. Ne on vakiokansiin tehdyt irroitettavat palotilat. Eli vakiokannesta ajettu pois palotila ja tilalle tehty irroitettava. Eli tiivistys hoituu O-renkaalla.
Edut: Jäähdytys paranee kun palotilan ympärille pääsee enemmän vettä + billet alumiini mistä palotila tehty on valua tiheämpää materiaalia jolloin lämmönjohtavuuskin paranee.
Puristussuhde nostettu optimitasolle. Vakionahan nämä suunniteltu jollekkin 92 oktaanisella bensiinille.
Tulppa muutettu suoraksi ja palotilan muoto muutettu aivan toisenlaiseksi kuin vakiossa. Alkuperäinen kannenmuotoilu on ihan hanurista. Itsellä ollut samantyyppiset kannet kiinni RGV:ssä ja ero huomattava vakioihin nähden. Hinta: 150 euroa pari
Eli ne pelkät palotilat olis ton 150 egee pari?(Eku @ Loka. 05 2008,10:25) kirjoitti
![]()
--
jiji
Yhden kauden 90-luvulla "ajoin" rg500:lla enkä juuri lämmöllä muistele... 50/50 toimivat päivät ja ne toimimattomat päivät. En kyllä enää jaksaisi painia moisen tekniikan kanssa. Omani oli vm 1986, tosin kaukana helmestä oli se yksilö, lippattu ja korjattu peli
Sain myytyä eteenpäin Halikkoon. Isäntä tuli humalassa ja laski käteen n 15tmk ja pääsin eroon rouskusta sillonJos hyvä helmi löytyy niin keräyskamaa nykyään!
Tämänhetkinen nautintoviisikkoni:
Suzuki TL1000s 2000 Yellow
Honda X-Eleven 2002 Blue
Kawasaki ZX-7R 2002 Green
Suzuki GSX750f 1992
BMW R1100S 2000 Red
Satulassa vuodesta 1991 lähtien
Elämä on:(jiji @ Loka. 09 2008,19:49) kirjoitti
http://www.stanstephens.com/rgv.htm
Tuossa sama satsi suositellusta linkistä katsottuna..
Hyvinhän tuo vielä menee jos vertaa vaikkapa luotettavana pidettyyn McDonnell&Douglasin DC-9:ään, jota huolletaan joitain kymmeniä tunteja yhtä lentotuntia kohden(biglimited @ Loka. 09 2008,20:24) kirjoitti
![]()