mortzi kaikille! saisko yleisii hyvii vinkkejä ketjunvoitelu järjestelmistä ! miten scott oiler on pelannu ja minkälainen paketti kannattaa ostaa tai onko vaihtoehtoja olemassa!
En ole asentanut (laiska), muttei ollut kallis, about 24 €
*kliks*
Scottoiler
Tämä on hyvä,Scottoiler Universal Kit löytyy pyörästä.
Ei löydy mitään valittamista.
Nopsa -> Jopo -> Pappa tuna -> Suzuki S -> Suzuki TS -> Yamaha FZS ->
Anteeksi nyt vain, mutta tuo systeemi ei juuri vakuuttanut(Köpi @ Syys. 30 2008,12:08) kirjoitti
Hiukka verrattavissa tee-se-itse systeemiin ja Etolasta osat. Jotenkin vain vaikuttaa että systeemistä valahtaa joku kaunis aamu öljylammikko tallin lattialle jos unohdat sulkea öljyhanan. Voin toki olla vain ennakkoluuloinenkin, mutta...
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
HiTec HiTec HiTec, tuo Tutoro ei olekaan mikään Hi-Tech tuote, vaan yksinkertainen apuväline...mahdoitkohan tutustua siihen yhtään tarkemmin?
Minulla on sorapyörässä noin kympin maksanut tee se itse -mallinen rasvari, joka kyllä tyhjenee tallin tms. lattialle jos venttiili unohtuu auki. Eli satulan alla on pieni öljypullo, josta lähtee letku runkoputkeen kiinitettyyn venttiiliin, josta edelleen eturattaalle. Tosin pidän venttiiliä aina kiinni, aika ajoin ajon aikana avaan sen hetkeksi, jolloin öljyä valuu eturattaalle ja edelleen ketjulle. Hyvin toimii. Voisi venttiiliä periaatteessa pitää koko ajan hiukan raollaankin, mutta sopivan asennon löytäminen on hankalaa ja venttiili olisi todellakin muistettava sulkea ajamisen lopuksi.(HiTec @ Syys. 30 2008,13:52) kirjoitti
Itetehdyllä versiolla ajelin edelliskesän ja sain säädettyä tiputtamaan pisaran n. 5s välein. yletyin vauhdissa auki/kiinni hanaan. Hieno peli mut 30ml säiliön täyttö satulan alla koin vähän hankalaksi. Piti kehittää sitä täksi kesäksi ja vaiheeseen jäi.
ite asiaan siis: kahdesti unohdin hanan auki. Ei mikään mieltäylentävä läiskä asfaltilla. Tänäkesänä tuli ajeltua turhan kuivilla ketjuilla silloin tällöin.
R12GS -14
DL650 -07 ABS
pv50 * -86
Pro-oiler(liljeqvist @ Syys. 30 2008,11:49) kirjoitti
Kun käytät Foorumi-osion hakutoimintoa jommallakummalla laitteennimellä niin kokemuksia löytyy roppakaupalla kummastakin.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
ScotOiler on Jees! Pelaa kun junan vessa. Yhtä monimutkainenkin...
<p>2002-2014</p>
No sitä juuri yritin sanoa - vehjes auttaa varmasti öljynpuutteeseen, mutta täydellinen ei se(kään) ole ja siksi:(Köpi @ Syys. 30 2008,14:18) kirjoitti
- kannattaako moisesta maksaa ko. hintaa?
- saisiko tee-se-itse vastaavan halvemmalla?
- entäs se hintalisä advanced-kilpailijaan?
Siis ihan perinteistä tuotepohdintaa. Omalla kohdallani jaksan kyllä ihan manuaalisestikin rasvailla nuo ketjut, se niin suuri vaiva tällä ajomäärällä ole![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
On ollut CLS200 kolme vuotta. Automaatti rasvarin pitäisi kuulua pyörän vakio varusteisiin. Se pitää vähällä vaivalla ketjut hyvässä iskussa. Riittää kun katsoo miten kosteilta ketjut näyttävät. Automaatti huolehtii öljyn juoksevuuden muutoksista (ilman lämpötilan muuttuessa). Tarvittaessa voitelua lisätään/vähennetään kojelaudan napista. Rasvarin öljy on melko juoksevaa, se poistaa ketjuista pölyä mukavasti mutta likaa takavannetta. Pesu ei ole ongelma: ensin pesuainetta ja sitten vesisuihkulla perään.
![]()
![]()
-tuo parikymppiä ei tunnu juuri missään(HiTec @ Loka. 01 2008,10:17) kirjoitti
-jos lasken paljonko aikaa, rahaa (ja vaivaa) ko. väsäys maksaisi, niin mun tuntiliksalla ei voitolle pääsisi
-ööh, "advanced" on huomattavasti kalliimpia, vaan ei mielestäni "merkittävästi" parempia...
Anyway, jos perinteinen rasvaaminen on hankalaa (kuten Busassa kun keskitukea ei ole ja hemmetin iso pakoputki vaikeuttaa tehokkaasti), niin kaikki apu on hyväksi. Toki edelleenkään laiskana miehenä en ole tuota asentanut, mutta ehkä kenties jonain päivänä...
Yep! Kawassa onneksi keskituki on, niin rasvat saa paukkupullosta kettinkiin vaikka nyssepysäkillä. Varmasti jos tuota tukea ei olisi, löytyisi pyörästäni jo het'sillään joku näistä automaattirasvareista(Köpi @ Loka. 01 2008,11:21) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Rasvaa jarrupalatkin ja saa abs :t![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Scottilla ketju on aina puhdas ja sopivasti öljyssä. Ketjun kiristelyn tarve väheni itsellä huomattavasti, vaikka aiemminkin yritin pitää ketjun rasvassa. Täyssynteettinen ja ohut öljy toimii mielestäni parhaiten eikä juokseminen ole niinkään riippuvainen säätilasta.
Edelleisessä pyörässä oli Scottoiler, nykyisessä on ja seuraavaankin varmasti tulee. Ellei ole keppivetoinen...
Varma ja toimiva peli.
Kun ottaa järjestelmään lisäksi ''LubeTuben'', niin melkeinpä koko kesän saa ajella ilman huolta ketjujen rasvaamisesta. Matkoilla mukaan tarttee sen verran kaikkea, että jo pelkkä öljypullon pois jättäminen tuntuu. Myös se manuaalinen ketjujen öljyäminen jää pois.
Lätäköitä ei Scottoiler aiheuta. Tippaa tulee ainoastaan moottorin käydessä. Tippa on tietty säädettävissä.
-jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
No tuon skotin säädettävyydestä...
Tippaa voi säätää kyllä mutta ei ajonopeuden mukaan, eikä pölyämisen tai sateen mukaan, saati jos käyttää tyhjäkäntiä pidempään. Myös voiteluaineen viskositeetti muuttuu ilmojen kylmetessä.
Olen jälleen tyytyväisempi Pro-Oileriini.
Kaikkien rasvareiden säätötekniikka on vajaata. Hype saa inputteja vain olosuhteista, ei säädettävästä kohteesta. Yksikään ns. automaatiikka ei kykene havainnoimaan ketjujen tilaa ja säätämään itsetoimisesti voitelua niiden kunnon ja toimivuuden perusteella. Justeeraus jää aina ajajalle. Millään ei näe niin hyvin kuin silmällä. Mutta rasvari on hyvä renki.
Mitä itse olen noita koittanut tutkia niin Pro:hon taidan kallistua. Scotinkin hinta taitaa kivuta aika lähelle samoihin jos ottaa lisävarusteena paremman nokan.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Dual Injector
Kannataako investoida?Utelias pirkanmaalta kysyy.
Nopsa -> Jopo -> Pappa tuna -> Suzuki S -> Suzuki TS -> Yamaha FZS ->
käärmeen kieli pelaa mut tarkka säätää kohdilleen...eikä tarvi pitää rasvaria niin isolla...
Noita on mennyt meiltä shopista melkein saman verran kuin Scottoiler settejäkin, eli idea on pitää ketjun molemmat laidat öljyssä, jolloin laite voitelee ketjun tasaisemmin ja sotkee vähemmän kuin yksi keskelle asennettu suutin. Mielestäni ihan järki peli.(Kompula @ Loka. 07 2008,13:36) kirjoitti
t. Spagu
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Tästä olen näin nyypiönä joskus vänkännyt pitkän linjan harrastajienkin kanssa.(Italowestern @ Loka. 07 2008,17:27) kirjoitti
Mielestäni voitelun ainoa motiivi on pitää ketjun reunan kumiosat "kuohkeina ja fresseinä", eli ketjun keskiosan rasvaamisessa ei ole mitään hyötyä tai järkeä. Nada.
Ketju hajoaa sitten kun sen sisäinen voitelu pettää, ja se pettää vasta kun gummit pettää, kutsutaan niitä sitten O tai X tai millä nimellä vaan.
Eriäviä mielipiteitä otetaan mielellään vastaan...
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kiitos tiedoista.(Italowestern @ Loka. 07 2008,17:27) kirjoitti
Täytyykin investoida tuollanen ja asennella se pimeenä talvi-iltana.
Nopsa -> Jopo -> Pappa tuna -> Suzuki S -> Suzuki TS -> Yamaha FZS ->
Voin vahvistaa. Dual Injector on ihan järkipeli ja sen asennuksen jälkeen käänsin syöttöä pienemmälle. Öljy kun jakaantuu tasaisesti ketjulle ja vähempikin riittää.(Kompula @ Loka. 07 2008,18:31) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Pro-oiler, vakiona tuplanokka; 196e.(antti @ Loka. 07 2008,12:00) kirjoitti
Scottoiler, lisättynä tuplanokalla; universal 164e/ touring 194e.
Ja kun ottaa huomioon pro-oilerin paljon paremman toiminnallisuuden, niin ei oo kyl mitään järkee ostaa scottoilerii.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Näinpä(scuuba @ Loka. 09 2008,09:46) kirjoitti
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Pro-Oilerissa oli tuplanokka?
<p>2002-2014</p>
On, vakiona.(C-A-D @ Loka. 10 2008,01:26) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."