Heippa! Kertokaahan pikaisesti jos jollainen on kokemuksia Scott:n takeista tai ylipäänsä varusteista. Sain tarjouksen, joka voimassa huomiseen asti ja pitäisi osata päättää ottaako vaiko eikö ota.
Honda CBF600S
Ainakin Scottin nahkatakit miehille on mitoitettu pitkille, onneksi. Itsellä pituutta 199 ja painoa 95. Jos ei oteta mittatilausta mukaan niin Scott on ainoa joka tarjosi riittävän pitkät hihat eikä toisaalta ollut mallia 'teltta'. Tuli nimittäin kokeiltua muutama...
Eli ainakin mulle istuvuus ja liikkuvuus/joustot ovat erinomaiset ja laatu silminnähden "sehr gut".![]()
Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
Ok, kiitos...
Jos jollain on kangastakeista jotain sanottavaan, niin olisi hienoa.
Honda CBF600S
Kelkkailukäytössä olen ollut tyytyväinen scott:in tuotteisiin. MP puolelta ei ole kokemusta.
Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
Itse tuli ostettua tuollainen Scott core *puku n. kuukausi sitten ja todellakin reilusti mittaa näin pitkällekkin (n.195cm), Housut todella pitkät ja hyvän muotoiset, ei juurikaan nouse puntit kun istatahtaa mopon selkään. Takissakin hihat riittävän pikät. Taksuja riittävästi. vettäkin tuntuu pitävän ja irrotettavien vuorien ollessa paikallaan tarkenee hyvin näin alle 10C lämmöissäkin.
*Muuttui kyllä mopoilu kerta heitolla paljon mukavammaksi, saati kun kesän koitin kärvistellä halppis ajo kamppeilla
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Kiitos kommenteista, ostin Scott:n takin ja lindstrandsin lizard -housut. En muista juuri nyt takin mallia... Toivotaan että on hyvät vermeet.
Honda CBF600S
Reilu vuoden kokemus on Scottin gore-tex takista ja housuista. Hyvin ovat toimineet kaiken puolin. Pahimmassa helteessä nuo ovat melko lämpöinen asuste, mutta sitä ongelmaa ei tänä kesänä juuri ollut.![]()
Ex: Yamaha R6 -05
Mulla Scott perustakki ja housut ( merkkiä en muista)
hinta yhteensä 250e viime syksynä
Ei ole goretexiä vaan jotain muuta TEXiä.
Hyvin piti sadetta , itseasiassa yllättävän hyvin.
Tuli nyt kesällä pestyä koneessa ja senjälkeen taisi osa sadeominaisuuksista mennä koneveden mukana.
Olisi pitänyt käyttää ilmeisesti jotain hienopesua.
Hinta laatusuhde kohdallaan, Yokon suojat mukana, pitää tuulta hyvin. Taskuja saisi olla enemmän.
Irroitettava sisävuori vetoketjulla ja muutamalla napilla hihoista. Itseasissa, ensimmäisellä irroituskerralla yksi nappi hihasta lähti maata kiertävälle radalle.
muuten toiminut, enkä vaihda
1991: Suzuki R 50
1993-95: Helkama AX 50
2007: Honda CBF 600 S
2008: Honda CBR 600 F
2009: Suzuki 1250 Bandit S
2010: Suzuki Hayabusa
2011: Yamaha FJR1300
2014: Yamaha FJR1300
2017: Yamaha Super Tenere 1200
2023: bmw r 1250 gs
Taidan minäkin päästä testaamaan uudet varustukset heti kättelyyn. Lauantaina pyörää katsomaan ja jos siitä kaupat syntyy, niin parisataa kilsaa ajamista sateessa. Tai ainakin sadetta luvattu lauantaiksi... =)
Honda CBF600S
Itsellän oli 'Yoko For Moto' Core takki, josta lähti ensimmäisen (vai oliko toisen) *ajokauden jälkeen yksi sauma 'harsoilemaan'. Ei muuta kuin talvella lähetin ostoliikkeen kautta takuukorjaukseen ja kuinkas kävikään - lähettivät tilalle uuden Scott Core takin. Tämä on toiminut hyvin vaikkakin käyttö on ollu kovinkin vähäistä johtuen nahkojen käytöstä.
Takuu toimii ainakin (Yoko For Moto = nykyinen Scott)
Trust your instincts, be yourself!
Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
Mulla kaikki kelkka ja crossi kamat ollut ja on Scottia, erittäin hyvin on toimineet.
Mp. varusteista Scott:in goret ja tyytyväinen olen.
Laita arvokamat sitten muovipussiin ja povitaskuun. Minulla on Scottin Drake -mallinen ajotakki, ja ulkotaskut joko a) eivät pidä vettä tai b) viima painaa veden kalvon lävitse. Jokatapauksessa taskuissa olleet kamat kastuivat ja kiroiluksi meni.(Squirrel @ Loka. 02 2008,08:37) kirjoitti
Tähän tosin vaadittiin rankkasade ja satasen vauhti mutta kuitenkin. Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen, hinta-laatusuhde on kohdallaan. Epäilen myös, että tankkia pitkin kulkeva viima painaa veden syliin ja kalvo lopulta antaa periksi, kun sportilla kuitenkin ajelen.
Scottin kalvon nimi on Tri-Phase, ja vesi siis ei tullut takin lävitse, vaan ainoastaan sivutaskut kastuivat. Nivuset kastuivat tietenkin myös, mutta tämä on kuulemma vähän kaikkien kamppeiden ongelma rankkasateessa, oli kalvo mikä tahansa.
Yamaha-centerin asiantunteva myyjä myi mulle joka-sään-textiileiksi hyvin istuvat (istuvat, heh heh) Scottin takin ja housut - tosi hyvät. takissa mm. 'dry pocket' edessä rinnuksilla, ei ole tullut vesi sisään, vaikka huhtikuulta tähän päivään on tuhansia km tahkottu, satoi tai paistoi. kalvona gore-tex. irrotettava lämpövuori, en oo lämmityslaitetta kaivannut (viittaan täällä toisaalla olevaan juttuun 'istuinlämmitinliiveistä' - ihan kiva juttu tosin sekin); oon kai sen verran 'kiihkee'...
pesuohje sanoi: ei valkaisuainetta, ei huuhteluainetta, käännä nurin päin (ja suojat pois...)
en oo tosin vielä pessy kun kuivuttuaan ravat on rapissu helposti pois...
Ludwig
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
mulla on scottin kevyehkö '??-tex' takki, oli kai siinä mukana joku irtovuorikin mutta heitin pois kun ostin tämän kevyeksi kesätakiksi. ihan moitteeton on ollut, eikä ollut edes kallis, suosittelisin kaverillekin.![]()
Senior Highway Bomber
Ride Loud - Ride Proud
Kawasaki z750s -05
Joitain laatuongelmia mp-puolella. Mielestäni tuohon hintatasoon saa parempaakin kampetta noin yleisesti ottaen.
Mulla oli ennen Yokon puku, joten otin kalleimman Scottin takki, enkä pettynyt. Kuuma se oli, kun ulkolämpö oli plus 42 astetta, mut mikä takki ei olis ollu ?
Toimii vielä vuoren kanssa näillä ilmoilla hyvin, eli plus 6 astetta.
En väitä ettei parempaa olis, mutta mulla toimii. Ja suojat pysyy paikoillaan.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx