Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Pyörä siis Suzuki GS 500 E 1991.

    Pyörällä on siis jonkinlaista sähkövikaa. stOlin menossa pyörällä kaupungille; kun käännin avaimen on-asennolle kaikki oli vielä kuten piti, mutta kun painoin startti-nappia niin kuului "plits" ja sähköt meni. Mittaristo pimeä, ja mopo on kuollut.

    Tarkistin sulakkeet, 2kpl 20A mutta ne näyttivät olevan kunnossa.

    Ideoita?
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  2. #2
    Oisko akku kyrvähtäny, tarkista onko navoissa jännitettä paljo?
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  3. #3
    Mitattu, 12,7V.
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  4. #4
    Löytyykö jostain (ohjekirjasta apua) pääsulaketta noiden lisäksi?
    Retired
  5. #5
    Kattelin ohjekirjasta, ja en löytänyt, ainakaan vielä, muita kun yksi pääsulake.

    "The electrical system is protected by one 20 A fuse", sanoo Hayes
    Sulake on myös tarkistettu sähkömittarilla että se varmasti on kunnossa.
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  6. #6
    Huono kontakti akun kaapeleissa, tod.näk. maadoituskaapeli.
    Mittaa yleismittarilla minne jännite hukkuu.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  7. #7
    Jos edellämainitut eivät auta, niin seuraa virtalukolta lähtevää johtoa ensimmäiseen liittimeen asti. Se on todennäköisesti hapettunut.
  8. #8
    On vissiin todennäköistä että joku kaapeli on hapettunut.

    En tiedä jos se kuuluu tähän samaan ongelmaan, mutta olen huomannut että viime aikana mopo on ollut huono käynnistämään. Tai ei huono, mutta huonompi kun ennen, on ollut pakko antaa kaasua samalla kun painaa nappia, ja ekat 5-10sek ei ole tahtonut kysyä kaynnissä tyhjäkäynnillä.

    Nooh... mukava synttäriyllätys tämäkin

    mutta huomenna taas ruuvaamaan ja vikaa etttimään.
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  9. #9
    Cebari 1000:ssa katosi kerran sähköt totaalisesti. Syy: Kyseisessä pyörässä starttirele (muistaakseni) melkein akun vieressä ja releeseen menevän johtosarjan liittimen yksi liitin neljästä, oli hapettunut.
    Honda CBR1100XX
  10. #10
    Vika luultavasti löydetty; akku finito. Kun laturin laittaa kiinni, niin akku ei ota vastaan mitään. Kun laittaa mopon virrat päälle laturin olleessa kiinni niin valot tulevat päälle mutta ei jaksa pyörittää starttia.

    Hyvä että ongelma (luultavasti) oli aika pieni. Harmittaa ettei tullut aikaisemmin akkua tarkistettua tarkemmin.

    Noh nyt uuttaa akkua hakemaan. Harmittaa vaan sen että ajokausi alkaa olla loppu, ja akku ei kai tykkää olla käyttämättä pitkään (talven yli siis).
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  11. #11
    Ota autosta virtaa ja katso lähteekö käyntiin.

    Onhon toi 12V. järjestelmällä, onhan?
    Honda Valkyrie SuperCharged
  12. #12
    Uusi akku laitettu, tavallinen Yuasa, ja toimii.

    Mopo ei ensin halunnut lähteä käyntiin, melkoisesti jouduin veivaamaan, mutta lopulta kun laitoin hana pri-asentoon niin se starttasi. Kyllä veivatessani tuli hiki pintaan että onkohan nyt kuitenkin joku cdi-poxi tai jotain mennyt rikki

    Nojoo, nyt on pakko ajaa vielä kun kerkee. Kiitokset kaikille vastauksista!
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  13. #13
    Ei tuonikäisissä ole mitään bokseja. Liittimet kannattaa uittaa jollain kontaktisprylla, tai wd40 tapaisella. Ne liitokset tuppaavat kiukutteleen noissa. Mulla loppui temput vuotta tuoreemmassa tuon uittamisen jälkeen.

    Kuolleeseen akkuun ei sentään noikaan auta.
  14. #14
    No onhan siellä sytytysboksi kuitenkin.
  15.  
  16. #15
    Lainaa (jmhonka3 @ Marras. 07 2008,10:53) kirjoitti
    No onhan siellä sytytysboksi kuitenkin.
    totta maar. kärjetön sytytys on sen verran vanha keksintö... tosin se sytytysyksikkö on ainakin omissa pyörissä ollut aika luotettava, harvemmin siinä on ollut vikaa