Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Moro,
    Mopo on -95 zx9r ja ihmettelyn aihe on seuraava.
    Kone vetää voimalla ja tasaisesti ainakin 9-10k kierroksille asti josta alkaa niin paha hyytyminen, että tulee aina vaihdettua isommalle ennen rajoitinta. *Äänikin muuttuu samalla vaimeammaksi.
    Pyörään on vaidettu k&N suodatin ja Akra 4-1 putki ja ilmeisesti joku dynojet sarja kaasariin. *Tietääkseni kyseinen ilmiö voi johtua ainakin liian laihasta seoksesta eli olisiko niin, että suuttimet on liian pienet? *Kaasarit on nyt avattuna eli sinne voisi laittaa uusia osasia samalla...
    "Vaiva" on ollut samanlainen koko ajan eli siitä asti kun pyörän ostin.

Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Mitenkäs bensansuodatin tuossa mallissa sijaitsee? Oireet viittais siihen, että ei pääse kakkua tarpeeks kaasareille asti isoilla kierroksilla, elikkäs voipi olla suodatin tahi bensahana tukossa. Pienillä kierroksilla virtaus suotimessa vielä riittää ja toimii normaalisti. Tietenkin kaasarien putsaus kannattaa tehdä.
    Superbike #7
    Vie johkin penkitettäväks ni saat jotain konkreettista tietoo, persedynolla harvemmin tulee hyviä tuloksia, voi johtua seoksista mutta voi johtua myös monesta muusta.
    Tässä mallissa on bensapumppu ja suodatin on kyllä hyvä alkuperäinen ja vaihdettu vuosi sitten. * Arsedynolla mennään toistaiseksi, valitettavasti. *Onnistuin minä muuten säätämään alakierrosten seoksenkin "perseellä" hyväksi.
    Toinen mahdollinen on huonot venttiilin jouset jotka ei pysy messissä kovilla kierroksilla, mutta ehjiltä ne näyttää ja tuntuu keskenään samanlaisilta näppituntumalla. *Onko muita mahdollisia aiheuttajia?

Onko niin, että melkein täydellä teholla pääsuuttimen koko on suurin vaikuttaja seoksiin? *Auttaisiko kohojen säätö niin, että bensan pinta kasvaa esim 1mm. *Kohojen korkeus olisi silloin noin 11mm eli bensan pinta 2mm korkeammalla, kuin suositus 13mm +-2mm. *you know..

Pääsuuttimen rooli kasvaa mitä lähemmäs rajotinta mennään, minkäkokoset suuttimet sulla on? Kyllä se liian paksullakin sopalla ton tekee.
    Onko siis mahdollista, että keskialue on täydellinen ja täydellä kaasulla menee rikkaalle? *No toisaalta miksipä ei. Saisiko tuon selville jollain testillä? Eli rikas vai laiha...
    Tällä budjetilla täytynee ensin kokeilla eri bensan pinnoilla. *Suuttimien koosta ei ole tietoa. *Olen avannut vain kohokammiot. *Dynojet taitaa ilmottaa koot eri tavalla, kuin Kawa? *Omat tietoni loppuivat siis jo tähän *

Lainaa (nuubi @ Maalis. 12 2009,00:00) kirjoitti
    Onko siis mahdollista, että keskialue on täydellinen ja täydellä kaasulla menee rikkaalle? *No toisaalta miksipä ei. Saisiko tuon selville jollain testillä? Eli rikas vai laiha...
    Tällä budjetilla täytynee ensin kokeilla eri bensan pinnoilla. *Suuttimien koosta ei ole tietoa. *Olen avannut vain kohokammiot. *Dynojet taitaa ilmottaa koot eri tavalla, kuin Kawa? *Omat tietoni loppuivat siis jo tähän *
    Onhan se mahdollista. Keskialueella vaikuttaa myös neulojen korkeus, kun taas luukku auki yksinomaan suuttimen reikä..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Lainaa (nuubi @ Maalis. 12 2009,00:00) kirjoitti
    Dynojet ei tosiaan mene Keihinin(onko B:ssä Keihinit?) suuttimien kokojen kanssa yks yhteen eli vaikea verrata. Pukkaako paikoillaan kierrättäessä mustaa sauhua kovilla kiekoilla? Jos kävis liian rikkaalla, niin vois paikantaa noinkin..

Oletkos sen K&N:n kunnon tsekannut / puhdistanut. Voishan olla niin, että ei anna tarpeeksi ilmaa läpi, jolloin menis rikkaalle viimeistään siinä vaiheessa, kun kone yrittää kaasu auki imeä kunnolla ja gasoa menee ilman määrään nähden liikaa eli kävis rikkaalla?

Jos ei vika ala selvitä, niin pura kaasarit kunnolla ja käytä vaikka UÄ:ssä niin ovat ainakin varmasti puhtaat.

- P

edit: jos taas ei mustaa pukkaa paikoillaan kierrättäessä, niin voi olla että käy laihalla ja tällöin pääsuuttimet / tai joku näistä tukossa tai liian pienet suuttimet. Lisäksi kannattaa synkata kaasarit kunnolla, sillä tuo vaikuttaa kyllä aika radikaalistikin pyörän käyttäytymiseen jos synkat päin prinkkalaa.

Kiitoksia. Keihin cvkd40
    Ilmansuodatin on putsattu ja öljytty k&n recharger sarjalla eli se on ok. Mustaa savua en ole nähnyt mutta en ole myöskään kerrättänyt tappiin paikallaan.
    synkronointikin on tehty mutta mä olen kuvitellut, että synkka ei vaikuta ollenkaan urku auki. Läpäthän säädetään synkassa millin osilleen saman verran auki, jotta tyhjäkäynti on kaikilla sama. Täysillä kaikki kurkut on auki, joten ne millin kymmenysten erot on mitättömät?

Voisihan tuon kaasarin putsata perusteellisesti, kun ultraäänipesurinkin saisi lainaan. Ainoa mikä on hillinnyt intoa purkaa ne atomeihin on se, että en ole varma pitääkö sen jälkeen ostella kalliita tiivisteitä.
    Lainaa (nuubi @ Maalis. 12 2009,11:15) kirjoitti
    Kiitoksia. *Keihin cvkd40
    Ilmansuodatin on putsattu ja öljytty k&n recharger sarjalla eli se on ok. *Mustaa savua en ole nähnyt mutta en ole myöskään kerrättänyt tappiin paikallaan.
    synkronointikin on tehty mutta mä olen kuvitellut, että synkka ei vaikuta ollenkaan urku auki. *Läpäthän säädetään synkassa millin osilleen saman verran auki, jotta tyhjäkäynti on kaikilla sama. *Täysillä kaikki kurkut on auki, joten ne millin kymmenysten erot on mitättömät?

Voisihan tuon kaasarin putsata perusteellisesti, kun ultraäänipesurinkin saisi lainaan. *Ainoa mikä on hillinnyt intoa purkaa ne atomeihin on se, että en ole varma pitääkö sen jälkeen ostella kalliita tiivisteitä.
    Totta kyllä tuokin, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että kone voi toimia mitä ihmeellisimmillä tavoilla jos kaasarisynkka pahasti pielessä. Nyt menee ihan mutulla, mutta se pienikin heitto, myös täyskaasulla vaikuttaa sylkkien saaman sopan määrään (virtaus muuttuu läpän pienelläkin heitolla) ja jos eivät saa kohtuullisen tasaisesti niin vaikuttaa käyntiin. Mutta veikkaan ettei noissa määrin, miten sulla on oireillut.

Tuohon en osaa sanoa, meneekö kaasareista tiivisteitä samalla vaihtoon, jos ihan atomeiksi purat. Mutulla taas, mutta luulen että ei mene vaihtoon. Tietävämmät kertokoon tuon asian.

- P
    Onkos tuontipyörä kyseessä? Jos on,niin tarkista varulta,että luistit nousee ihan ylös. Yhellä kamulla oli vastaava peli,missä oli kuristavat kaasareiden kannet.Eli luistit jäi pari senttiä liian "alas".
    Ota ensimmäiseksi ja tarkista ettei sinun ilmanputsarin paineistuksia ole muutettu.

eli se pieniletku joka lähtee siitä ns. nose-conesta = etulampun alla olevasta ram-air tötteröstä ja katoaa ilmanputsariin pitää ehdottomasti olla paikallaan!!

9r venttiileitä tarkistettaessa on suuri kiusaus "raottaa" hiukan sitä etupään ram-air putkistoa, jolloin huonolla tuurilla ko. letku irtoaa etu tai takapäästään jonka seurauksena tapahtuu juurikin seuraavaa. kaasuttimet kuivuvat kun päästään täyden tehon/vauhdin alueelle. tapahtuu siis niin että ram-air työntää lisää ilmaa koneeseen, mutta koska kaasuttimien kohokammioiden ylipaineistus ei toimikkaan niin bensaa ei enää syötetäkkään samalla paineella, jolloin bensan tulo tyrehtyy.

en sanoisi muuten, mutta olen samaisen vian korjannut kahdesta 9rrästä, ja yzf r6sen kaasutinversiosta. varsinkin vanhoisas r6 kilpureissa oli tätä ongelmaa kun tehtaan KIT-osia ja vakiosilppua oli neljännen omistajan toimesta sotkettu yhteen... huonolla tuloksella.

tämä vika on sellainen, että syyllinen voi olla todella monessa paikassa. järjestelmällinen tarkistaminen ja vikojen eliminointi kannattaa ennen kuin purat kaasuttimet. se on sellainen asia jota en suosittele. pelkkä kohokammioiden ja suutinten puhdistus, ja luistien alipainekalvojen tarkistaminen riittää 99% tapauksissa.

Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    Kalvot paskana niin oireet saattaisivat sopia hyvin kuvaukseen.
    Supermoto
    Kiitoksia,
    Täsmennettäköön, että ei se hyytyminen niin KAUHEAN paha ole ja kyllä se kiihtyy nytkin niin että ranteet paukkuu.

Katsoin pääsuuttimet ja niissä lukee FACTORY 210k
    Vakiona on 190 tai 200 maissa E, FG, GR, N, NL, IT, SP, SD, UK.

Tämä on ruotsista peräisin. Kelasin, että tarkoittaako tuo maakoodi SD ruotsia (oikeasti SE), mutta SD on Sudan

Olisiko niin, että UK ja muut kuristetut mallit käyttää kokoa 200. Tämä ei ole kuristettu ja luistit liukuu herkästi pohjaan asti.

Onko nyt niin, että tuo suurennus 190 - 210 ei riitä? Onko tuo merkintä reiän halkaisija eli 2,1mm?

Tajusin myös, että olisihan joku takana ajanut kertunut jos se mustaa savua pölläyttää täysillä. Taitaa olla siis laihalla kuitenkin...

Noita ilmaputkia olen moneen otteeseen kiinnitellyt katteita asennellessa ja vaikka ne vähän hankalia on niin olen melko varma, että kiinni ne on aina ollut.

Jostain maailman foorumeilta täytyy kai etsiä tietoa sopivan suuttimen koosta.
  15.  
    Moi,
    Tsekkasin kalvot ja ne oli ehjät. Samoin luistien rajoittimia ei ollut. SD onkin ruotsi niinkuin manuaalissa selitettiin, jos osaa lukea. SD mallin tehoksi ilmoitetaan hulppeat 86hp Tämä on kuitenkin pelastettu kahleista ja ainakin ihan eri maailmasta kuin sata heppaiset.

Mittasin suuttimet työntömitalla ja ne on 2,05mm halkaisijaltaan. Factory pro ei ilmoita suutin sarjojen sisältöä, mutta kai tämä on se perus satsi.

Kulutus on vain 5l satasella joten ei se kovin rikkaalla käy. Taidan nostaa bensan pintaa millillä ja sitten näkee paraneeko.