Itse ostaisin nakupyörän kaupunkiin tai smoton.
Hauskuus kerroin aivan muuta kuin matkalehmissä tai supersporteissa.
Vaijerikytkin olisi minulle myös tärkeä, että sen kytkimen käyttö olisi itse säädeltävissä nopeaan tahtiin.
Jännetuppi tulehdus kun on vaarana jos kytkin on jäykkä.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Jos kusiainen käy, niin sieltä löytyy laajempaa ja mielestäni parempaa valikoimaa ja pääset tämän vuosituhannen puolelle![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Jos itse hakisin pyörää nimenomaan kaupunkiin eli työmatkoille, kauppareissuille ja satunnaiseen mutkapätkäilyyn, niin en harkitsisikaan muuta kuin smotoa. On ne vaan niin hauskoja pelejä. Tosin Ironbuttia sen kanssa sitten tuskin tulisi harrastettua(rammus @ Syys. 29 2008,13:57) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Entä isompi Bandit? Ovatko kaikki yhtä kankeita pyöriä, vai olikohan kyseessä renkaista/huonosta juosituksesta tms johtuen huonompi yksilö? Aika kömpelöltä vaikutti. Onko pienempi paljon ketterämpi / kevyempi?
Mitä smotoja tuohon hintaan olisi saatavana(jos mitään ) ?
Yksi hyvä vaihtoehto kyllä olisi SV 650. Tai sitten tosiaan joku enduro. Kallistun enemmän ja enemmän sen näppäryyden ja ehkä hauskuuden pikkukurvittelussa puolelle.
Mulla on ollu aina useampi pyörä,aina kuitenkin joku kuravehje jolla on mukava mennä sorateille ja pikkupoluille.Etsin pitkään kesällä Yamahan XT:ä tai TTR:ää mutta kun sopivaa ei löytynyt ostin Cagivan Elefantin koska kone oli tuttu ja pyörä oli oikean hintainen. Tuon tyylinen laite on helpoimpia kapineita ja tien laatu ei rajoita matkan suuntaa.4000-5000 saa valita jo melkoisesta määrästä...
Tuota 650 suitsaa saa kyllä hyvään hintaan. Hinta laatu suhteeltaan loisto pyörä.(bonita180 @ Syys. 29 2008,15:44) kirjoitti
zr-7 kawaakin löytyy kohtuu hintaisena ja kohtuu ajettuna.
S-motoja en käynyt katsomassa, mutta hintavia nuo tuntuu olevan. Tosin ei se nyt niin uusi keksintö ole, etteikö niitäkin löytyisi tuonne budjettiin.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Nakupyörästä ei saa hyvää moottoritielle.
Noita matka enskoja löytyy sitten pilvinpimein eri merkkejä ja malleja.
Itse olen suunnitellut jotain tuolta puolelta jopa ehkä jo ensi talveksi.
Pienillä koneilla olevat ja pienilla tehoilla olevat eivät varmaan anna täyttä kuvaa siitä mihin ne pystyvät väännöillään. Varmaa vain on se, että siellä hiekkateilä tulee olemaan pirun hauskaaTosin eriasia on kohdallasi sitten miten se luontuu tonne kaupunkiin, kun pieni tehoisesta ei saa millen tehoja irti sitten millään.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Niin ja ratastuksella saa kohtuu hintaan sitten sitä vääntöä noihin pieniinkin pyöriin. Matkanteko kyllä kärsii siitä pienessä pyörässä kyllä aikalailla.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Rupeaako matka/katuenskan tehottomuus ketuttamaan piankin?
Sellaisella kyllä päästelisi ympäri talven, ajatus kiehtoo sinänsä *
Sehän riippuu ihan pyörä/kuski/tie yhdistelmästä?
Ja siitä mitä pyörästä hakee?
Motarilla joku ~50hv single ilman katteita voi aina välillä tuntua hieman aneemiselta mutta mikä pakko siellä motarilla tuollaisella on ajaa?
Vierellä menee kuitenkin paljon hauskempia reittejä...
Ja aina on hitaammista ohi päästy.
Isommalla soranorsulla motarikin on tietenkin mukavampaa.
Henk.koht tuon matka-enduron (single, ~50hv) muut ominaisuudet menee moottoritiellä cruisailun ihanuuden edelle...
Täysin, ei kahta kysymystäkään.
Joo, en itse motarilla ajamisesta niin nautikaan. Miten tuollaiset endurot menevät mutkatiellä, onko ilo ajella?
Mites KTM 640 adventure, siinä voisi olla ok pyörä. Mutta hinnat taitavat olla vähän yli budjetinEntä Yamaha XT tai TT 600, tai Suzuki DR 600?
Kuitenkin asvaltilla tulee eniten ajettua, tai mikä sen tietää, että jos ostaisi enduron, niin sinne sorallekin ja maastoon tulisi enemmän eksyttyä![]()
Osta Yamaha TDM 850. Hinnat näkyy olevan Nettimotossa 3500€-> KLIKS
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Iso Darra ei ole tosiaankaan oikea valinta, jos tehoa kaipaa, mutta olen ollut siihen hyvin tyytyväinen ja ajellut sillä kaikenlaisia teitä. Umpimetsään en ole sitä vienyt liiallisen painon takia.(bonita180 @ Syys. 28 2008,08:11) kirjoitti
Ajaminen muun liikenteen seassa on mielestäni katupyörää mukavampaa paremman näkyvyyden ansiosta. Mutkatiellä ko kikotin on kohtalaisen ketterä, mutta moottoritie ei ole sen ominta aluetta, varsinkaan tuulisella kelillä. Tosin isomman painonsa ansiosta se on kuitenkin huomattavasti mukavampi ajettava moottoritiellä, kuin 650 Darra.
Kaikenkaikkiaan se on tasaisen huono kaikessa, mutta soveltuu monenlaiseen ajoon. Pelkkään kaupunkipyöritykseen on varmaankin parempi vaihtoehto jo jonkun ehdottama supermoto, tai sitten katupyörä (tietenkin nakuna).
Nämä on vaan mun mielipiteitä, joten niin kuin on monta kertaa tällä palstalla sanottu: Käy kokeilemassa erilaisia, niin löydät sen sulle sopivaisen.![]()
Mutkakatiellä?(bonita180 @ Syys. 29 2008,21:06) kirjoitti
Eihän noita todellakaan ole suoraan ajamiseen tehty
640a taitaa olla tosiaan hintahaitarin yläpäästä.
Eikä välttämäti ihan paras vaihtoehto pelkkään pikitiellä pyörittelyyn.
Tai siis ominaisuudet menee hukkaan.
Pyöränähän se on mitä mainioin (kokemusta +40000km päivittäisessä käytössä).
Monet ovat sanoneet, etteivät ole hiekalta kestolle palanneet kuin pakosta kun kerran ovat makuun päässeet(bonita180 @ Syys. 29 2008,21:06) kirjoitti
Silloin kun aloittelin rataajojani, niin menivät tavan pulliaista kovempaa millä pyörällä tahansa, joten kyllä se on kuskista enemmänkin kiinni kuin pyörästä. Puhun nyt siis nimenomaan noista matkaenskoista. Ja kovaa siellä mennään tänäkin päivänä niillä kun on osaava mies kuskina. Ei ne pienet tehot, vaan miten niitä käyttää. Tosin jos pyörän huiput on 140-160 niin eihän siinä kurvista enää kovinkaan paljon availla
Kokeilemalla se selviää. Siispä suosittelenkin liikkeissä pyörimistä aina koeajojen välissä
Itseä ainakin kiehtoo valtavasti pienet hiekkatiet, jossa liikennettä ei ole paljoakaan ja tiettämättömät / tutkimattomat paikat.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Kaikki hyvät "matkaenska puolet" uudessa paketissa Honda 650 FMX. Tuore malli parin tonnin erolla +10 vuotta vanhoihin XT/DR malleihin. Sopiva yleispyörä citystä hiekateille, yksinkertainen huoltaa. Toi on tehdasvakiona törkeän aliviritteinen moottoriin nähden, eli virisatsilla olevaa kantsii ekana kokeilla.(bonita180 @ Syys. 29 2008,21:06) kirjoitti
Hinta-laatusuhteelta loistava enska pyörä on kyllä DR 650 SE.
Jos haluu puhtaan supermoton ja kovat tehot, niin merkki ja hintaluokka kyllä pomppaa reilusti. En vieläkään osaa sanoa mikä etu niistä 17" vanteista on tavan erkki-ajajalle enskaan verrattuna. Ok, ratarenkaita ei varmaan enskaan saakkaan.
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Tarvii etsiskellä tohtoreita ja Fmäxxiä kanssa.
Kumpi on "parempi" - 90-luvun alkupuolen Gsx-r (siis ilman katteita, vähän fighter-tyylinen) vai 90-luvun loppupuolen bandit? Gsx-r muuten vakio, mutta tosiaan katteet otettu pois(löytyvät kyllä) ja vaihdettu suora tanko. Eikö noissa ole aika samat tehot? Kumpi parempi ajaa? Tuollaisia on siis tarjottu, ovat samaa hintaluokkaa *
En osaa muuta sanoa kuin, että itse olisin jo jostain valmis tinkimään jos vaihtoehtoina olisi lähes kymmenen vuoden ikä ero. Itse siis laittaisin rahani kiinni uudempaan.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Entäpä millainen peli on Honda CBR 1000 f 94? Paljon sellaisesta kannattaa muuten pulittaa?
Tuollaistakin tarjottiin![]()
[mainos] Ostat minulta tämän 1-kilpisen GSX-F:n, on huoleton peli ja käy moneen käyttöön. Ajettu 33900km ja täydellisesti huollettu merkkiliikkeessä. Kulutusosat kunnossa ja lähtee alta 5000 euroa. (Suomipyörä) [/mainos]![]()
Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
Lisätääs vielä yks pyörä soppaan. 950/990 adventure. Loistava kaks päällä, tilaa ja alustaa mssä säätöaluetta piisaa. Tarvittaessa voi avata mutkasta hymy korvissa ja roikuttaa peppua sisäkaarteessa,, ja on kilonen. Ajoasento on isolle todella sopiva, pää pystyssä kaupungissa.
Ennenkaikkea, kun asvaltti päättyy niin ei tartte kääntyä takasin jossei kiksutinkavereita ole matkassa.
Huonoa, ei kannata käydä koeajolla. voi olla vaihtoehdot vähissä sen jälkeen. Syö takarengasta ja tarvittaessa bensaa mutta pääsee normiajossa 5.8 l. vaatii paneutumista tekniikkaan.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Ja noita pelejä löytyy alkuviestin mukaiseen 4000-5000€ hintaluokkaan... ?(amaunu @ Loka. 02 2008,20:13) kirjoitti
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Sori, tehin tässä pientä ketjujen tiivistämistä, kun nuita on niin paljon ettei perässä pysy. Elikkä joku tuossa toisessa ketjussa kyseli hyvää yleispyörää/supersporttia 11 donitsin luokkaan. No sinne sitä vastausta värkkäsin ja tänne päätyi kun tyossa noita välilehtiä oli auki vähän liikaa.(kap57 @ Loka. 02 2008,21:42) kirjoitti
No kun tunnetusti nälkä kasvaa syödessä on tämänkin ketjun aloittajalle tuo 950 adve paras vaihtoehto, niinkuin tuonne suupperiketjuun . Ei tartte hankkia sitä toista pyörää missä helposti, lue erittäin helposti , törsää sen 11+ tontteroista loppujen lopuksi.
Joten neuvoni on että säästä pennosia riittävästi ja hommaa se viimeinen pyörä kerralla. Tulee halvemmaksi.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Hommahan on pihvi. Iso bandiitto on oiva valinta. Vähän pelkään että RSV:hen tottuneena alkaa ahdistaa jollakin tehosekoittimella köröttely. Jos tollasta wanhaa GSXR1100sta meinaat, niin uskoisin että jakoavaimen on syytä pysyä kädessä kuten myös zetorinkin kanssa.
Harkitsin itse tuota isoa bandiidoa keväällä mutta kun alusta teki mitä tahtoi ja oli tottunut liian hyvälle. Potkuahan siinä toki on ja hymy nousee korkealle. Jos nyt oikeasti aiot vaan huristella kaupungissa niin Vespahan siihen piisaa, tästä näkökulmasta tuota tehoasiaa tarkkailen.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Tuli tuosta sanasta "peruspyörä" mieleen kun bongasin tällä viikolla Kawaani sopivaa osaa jo Motonetista ja BiltemastakinNiin eikös tuo jo tosiaan rupea uppoamaan ajatukseen PERUSpyörästä. Ja onhan se näpsäkkää kun samalta tiskiltä saa nyt sitten öljyt ja filtterit talon kaikkiin kulkineisiin
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08