Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 55:sta
  1. #1
    Olisin nyt ostamassa halvempaa käyttöpyörää. Tulee suurimmaksi osaksi kaupunkipyöritykseen, ja satunnaisiin muutaman sadan kilometrin matkoihin. Perheenlisäyksestä johtuen pyörä ei voi olla 4000-4500 euroa kalliimpi.

    Vähän tälläisiä katsellut: Honda VTR 1000 (saa halvimmillaan siihen 4500 euroon), CBR 1000, Suzuki 1200 Bandit I/Ö koneella, Suzuki 650 sv, Suzuki Gsx-r 1100(tai 750 srad) ja Kawasaki ZZR 1100. Eli vanhempaa peruspyörää käyttöön. Hyviä ja huonoja kokemuksia näistä? Mikä on tehokkain, entä paras ajaa? Paras kompromissi? Entä Gsx-r ja 1200 Banditit erot(teho, ajettavuus). Ja muitakin kokemuksia ja fiiliksiä saa kertoilla * Ja merkkejä tuohon 3500-4500 hintahaarukkaan.

    Entä halvat "matka"endurot? Kuten Suzuki DR 800, ovatko laiskoja lehmiä ja ajo-ominaisuudet kadulla mitä sattuu? Onko tuollaiseen rahaa saatavilla onko hybridienduroa?

    Edellinen pyörä oli Mille, tämä täytyi vaihtaa halvempaan. Sitä ennen ajoin hetken keväästä Honda Hornet kuussatkulla, joka oli todella näppärä pyörä, mutta siitä puuttui vääntöä, eikä moottoritiellä ollut mikään kauhean hyvä.



  2. #2
    Noin 90hv ja 90nm.

    Ostahan multa twini talliin!

    http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/TRX_002.jpg

    Tarkemmin:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....intenox

    Millen jälkeen uskoisin, että olisi sopiva halpamalli sinulle.

    Tosin, budjettiasi joutuisit venyttämään 500e...
    Retired
  3. #3
    Jos otat enimmäkseen kaupunkipyöritykseen, niin miks tonninen?
    Pienemmälläkin pärjää mainiosti ja on näppärämpi kaupungissa?
    Ja kuulostaisi, että emäntäkään ei ole lähiaikoina kyydissä?
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  4. #4
    Sitä on kait niin "tottunut" isompiin kuutioihin

    Entä tuo Suzuki sv 650, millainen peli se on? Entä muut saman hintaluokan pienempikuutioiset, mitkä hyviä pelejä?

    Ketteryys on kyllä iso plussa tulevissa ajoissa...
  5. #5
    Se on nyt niin että supermoton mahtavuutta kaupunkioloissa ei ymmärrä ennen kuin sitä on itse kokeillut. Jos pääasiassa kaupunkipyöritykseen olisin pyörää ostamassa niin se olisi ehdottomasti s-moto.
    Suzuki GSX750
  6. #6
    Ääni SV650N eli Nakulle. Toimii kuin junan vessa, ja moottori on loistava, reilusti pehmeää vääntöä ja silti löytyy myös pieni huipputehon kiekaisu ylhäällä. Naku sopii kaupunkipyörittelyyn kuin nenä päähän. Matka-ajossa katteettomuus toki kiusaa. SV on myös melko edullinen pitää.

    Huonoja puolia keskiverto jousitus ja jarrut, muttei nekään silti surkeita ole, niistä vaan aistii että pyörä on tehty budjetilla. Hintalaatusuhde SV:ssä silti killeri tasoa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #7
    Joo, oikeestaan pienempikin pyörä kävisi, kun tosiaan ei tule kuin muutaman sadan kilometrien lenkkejä ensi kesänä maksimissaan.

    Toi SV 650 voisi olla aika passeli, niitä saa aika hyvään hintaan

    Ei taida tohon 3500-4500 haarukkaan löytyä vielä ok smotoja?
  8. #8
    Äkkiseltään listasta en käyttöpyöräksi nimeäisi kuin tuon Banditin: kyykkyjen ja raskaiden matkasporttien edut ovat muissa ominaisuuksissa kuin monipuolisuudessa ja kaupunkisoveltuvuudessa. Toki niillä siellä ajetaan/omistetaan yllättävänkin paljon, mutta perussyynä lienee jokin muu kuin käytännöllisyys?
    Kevyt nakupyörä tai matkaenduro olisi järkevä vaihtoehto, mutta pyöräähän ei järkisyillä juurikaan valita * .
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  9. #9
    Edelleen puolustan niiden z750 kawasakien asemaa - niitä 04 malleja kun alkaa saamaan jo tuohon hintahaarukkaan etenkin syksyllä, niitä on kauheat määrät markkinoilla ja osalla porukasta on tosissaan halu eroon sellaisesta ennen talvea. Siinä on hyvä yleispyörä missä riittää teho ja käsiteltävyys kaupunkiin ja pieniin matkoihinkin hienosti.
  10. #10
    Kaupunkipyöritykseen ja satunnaisiin pikku matkoihin riittää mainiosti joku 250-500 kuutioinen ja sellaiseen kaikki kulutusosat ja vakuutukset on halvempia.
    Taivas saa odottaa
  11. #11
    Bandit on aika kolhon tuntuinen kaupunkioloissa, ajoin just sellaisella. Kone todella mukavan tuntuinen, mutta en tarvitse kaikkia banditin tehoja kaupunkioloissa, tai ainakin tuntui siltä. Aika kömpely pyörä pikkupyörityksessä, eikä mutkatiellä vakuuttanut.

    Joku kevyt ja näppärä voisi olla hyvä tähän tilanteeseen. Tehopuolta voi olla olla jonkin verran, mutta älyttömyyksiä en "tarvitse" ...

    Joskus aikanaan oli useampi kustomi, varmaan siitä jäänyt tuo kuutiotilavuuspakkoilu *



  12. #12
    Osta Hornetti, mukava kaupunkiajossa. *
    Honda CB900F Hornet *2005
  13. #13
    Täällä olis myynnissä VFR mallia 1997. Soveltuu kaupunkipyöritykseen takuulla siinä missä ZZR1100 ja Bandu 1200 *

    Plussaa pomminvarmasta tekniikasta, muhkeista äänistä ja erinomaisista yleispyöräominaisuuksista. Mutta kuten tässä jo aiemmin on mainittu, jos oikeasti haluaa pyörän vain kaupunkipyöritykseen niin kannattanee vähän tarkistaa vielä tuota mahdollisien mallien listaa.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  14. #14
    Tästä tuli äkkiä "osta multa pyörä" -ketju, kun kaveri suosituksia pyysi...

    Minulla ei juurikaan vielä kokemuksia riitä, mutta mutu-järkeilyä sitäkin enemmän. Oma eka pyörä nyt alla, GS500E. Takuulla edullinen ja myös edullinen pitää. Kaupungissa ei häiritse muu kuin alaväännön puute, eli sitä vaihdepoljinta saa aina polkea riittävästi alaspäin risteyksissä. Niin kauan kuin matka-ajo pysyy kivoilla mutkapätkillä ja alle 400km kertarykäisyinä, ihan mukavaa sielläkin.

    Itsekin hetken jo haaveilin ties mistä tonnisista seuraavaksi pyöräksi, mutta sitten alkoi järki puhua esim vakuutusmaksujen muodossa. Luulisin että seuraava pyöräni voisi olla SV650N, jota jo ensipyöräksi himoitsin. Edelleen näppärän kokoinen, vähän isompi koneeltaan, alavääntöä v-koneen ansiosta aivan eri luokassa kuin pikku-sussussa.



  15. #15
    Möhkö/matka/katuenska.

    Alle 650cc niin single, jos yli niin twini.

    Ovatten takuulla laiskoja millen jälkeen, mutta sehän on vain tien koosta kiinni
    Tien kunnollahan ei sitten ole minkäänlaista väliä, ajo-omituisuudet ei muutu vaikka asfaltti yllättäen loppuisikin

    Kautta voi jatkaa kivasti piikkikumeilla, eikä noissa pikku lipat yleensä johda välittömiin itkuraivareihin vakuutusyhtiön kanssa...
  16. #16
    Täältä myös ääni TRX:lle. Jos löydät jostain niin noin 4000e:llä saat hyvän pyörän. Matkapyörää siitä ei kyllä saa, mutta etpä sellaista ollut hakemassakaan. Kevyt käsitellä ja riittävästi tehoja Suomen nopeusrajoituksille. Ratastusta kun pikkasen muuttaa niin sopii kaupunkiinkin kuin nakutettu. Radallakin tuolla tuntuu kerkiävän.
  17. #17
    Pitääkin katsella TRXien hintoja. Onko TRX täysin eri pyörä kuin TDM?

    Kokemuksia Ducatin pikku Monstereista? Ovatko kestäviä pyöriä?

    Katu/matkaendurot ovat kyllä alkaneet kiinnostamaan kanssa, vähän kyllä oudompia itselle. Joskus aikanaan olen koittanut 1000 V-strom Suzukia, tykkäsin. Muuten en olekaan moisilla ajanut sitten kevarin jälkeen.



  18. #18
  19. #19
    Jos haluaa halvalla tehoa ja huippunopeutta, niin ZZR on hyvä valinta.

    Kaupunkipyöritykseen on kyllä melkoisen kankea peli, mutta kompromissina kaikenlaiseen ajoon se on ihan ok.

    Lisäksi ovat kyllä halpoja.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  20. #20
    Jos hinnasta sovitaan, niin huollettu -97 VFR vois olla myynnissä. Sitä ei tarvitse edes kehua, sen maine tekee sen mun puolesta.
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
  21. #21
    Tuosta listasta Bandit....
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  22. #22
    Lainaa (zemial @ Syys. 28 2008,21:24) kirjoitti
    Edelleen puolustan niiden z750 kawasakien asemaa - niitä 04 malleja kun alkaa saamaan jo tuohon hintahaarukkaan etenkin syksyllä, niitä on kauheat määrät markkinoilla ja osalla porukasta on tosissaan halu eroon sellaisesta ennen talvea. Siinä on hyvä yleispyörä missä riittää teho ja käsiteltävyys kaupunkiin ja pieniin matkoihinkin hienosti.
    Tai miksei tuo ZR-7:kin. Tarjontaa käytettynä on, pääsee vm. jo tälle vuosituhannelle ja todella huoleton i/ö-jäähyinen perustekniikka. Ei säikähdä kunnon matkavarustusta 3x laukkuineenkaan, mutta toisaalta kääntyy kadunkulmassakin aika näpsäkästi. Km taittuu matka-ajossa varsin mukavasti 22 litran tankin ja 4 litran nurkilla pyörivän kulutuksen ansiosta. Varaosaa löytyy lähes joka mp-puljusta edullisesti eikä 550e ympärivuotisen vakuutuksen (täyskasko 150e omavastuu 35/70 bonarit) vuosimaksukaan juuri hirveästi kirpaise

    Ai että taas ketjuun yksi turha oma-kehu lisää. Ehkä niinkin, mutta itselläni valinnat tapahtuvat erittäin järki-painotteisesti ja juurikin kokonaistalous-ajatteluun tukien. Ei, ZR ei ole se kulmakunnan nopein, pillumagneettisin tai edes kaunein, mutta näitä ominaisuuksia en fillareistanikaan ole koskaan hakenut. Täydellinen se ei ole tuokaan, mutta varmasti harkinnan arvoinen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  23. #23
    Miten olis Yamahan FZS 600? Tehoa riittää ja on näppärä kaupunkipyöritykseen, mutta ei ole huono maantielläkään.



    Yamaha FZS 600 '99
  24. #24
    Lainaa (bonita180 @ Syys. 28 2008,23:19) kirjoitti
    Pitääkin katsella TRXien hintoja. Onko TRX täysin eri pyörä kuin TDM?
    Ei se täysin eri pyörä ole. Moottori on sama kuin vanhemmissa TDM:ssä joskin käsittääkseni sytytyspuolella on jokin eroavaisuus, jolla TRX:n äänet on saatu muhkeammiksi.

    Vaikka unohdettaisiin se, että oma lehmäni on ojassa (eikä se edes taida olla, kun en tuota oman hintaa pysty laskemaan), niin kyllä minä ketjun aloittajana tosiaan katselisin myös TRX:n suuntaan. Itsellä on 10tkm kokemus FZS600 Yamahasta (01) ja 17tkm kokemus TRX850 mallista (99), enkä esim. näiden kahden välillä miettisi hetkeäkään kumman ottaisin. Paperilla FZS vie tehossa 95hv vs. 83hv, mutta häviää väännössä 61nm@9500rpm TRX:n 87nm@6000rpm luvuille selvästi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että pyörien suorituskyvyssä ei ole suurta eroa (ja jos on, pistäisin rahani TRX:n eduksi), mutta TRX:ssä tehoalue on mukavampi. Käytännössä 3500-9000rpm on kaikki nautintoa.

    Ajoasento on FZS:ssä hieman pystympi, muttei TRX:kään mikään erityisen kyykky ole. Alusta on ainakin oman kokemuksen mukaan TRX:ssä parempi, samoin runko = menee nätimmin mutkatiellä. Kate suojaa molemmissa yhtä hyvin vakiona. Matkustajalla on FZS:ssä paljon paremmat oltavat. Jarrut ovat FZS:ssä aavistuksen paremmat, mutta satulat vaihtamalla saa TRX:ään samat jarrut bolt on periaatteella.

    Kaiken kaikkiaan omasta - hiukan puolueellisesta - mielestäni TRX on selvästi parempi vaihtoehto kuin mikään n. 600cc pyörä. Poislukien sen, jos erityisesti haluaa täyskatetun kyykyn.



    Retired
  25. #25
    Mitä enempi ajelusta on kaupunkiajoa, sitä vähemmän katselisin täyskatettuja sportteja, koska niiden ajoasento, jousitus, sekä vähän kääntyvä ohjaustanko on tehty johonkin aivan muuhun.

    Suorassa istuen, vähän painoa käsillä, sellaisella alustalla joka ei tunnu kivikovalta mukulakivien ja muiden epätasaisuuksien päällä, ja stongalla, jonka saa kääntymään kunnolla, viihtyy cityssä parhaiten. Toki kaikilla katupyörillä _voi_ ajaa taajamassa, toisilla se vaan on kivempaa kuin toisilla.

    Lisäys: Enduromainen tai muuten korkea pyörä, jossa istutaan ryhdikkäästi, omaa yhden loistavan edun verrattuna kyykkymäisempiin: jos et ole aivan veneentappi niin näet reilusti henkilöautojen kattojen yli, ja tämä jelppii esim. ruuhkassa ajellessa välillä huomattavasti.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  26. #26
    Halvat vakuutukset+osat ja ylläpito Honda 650 Revere. Järki pyörä kaikin tavoin.

    Cityenskamaisempi vaihtoehto voisi olla Kawasakin KLE500 jossa on pirteä rivi2 kone, kokoisekseen hyvät tehot, enskaksi.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  27. #27
    Banditin ottaisin, vaikkakin sen pienemmän. Ketterä, luotettava, ja mukava ajaa kaupungissa, ja soveltuu kans muutaman sadan lenkeille hyvin. Vähän toki voi välillä väännön puute häiritä matalilla kieroksilla, mut kyl se aika nopeesti sitte herää ku niitä vähän nostaa!!
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
  28. #28
    Pikku-Banditia edullisemmin/luotettavammin tuskin pääsee kiinni mp:n käyttöön.

    -hh-
  29. #29
    Lainaa (mkoo @ Syys. 29 2008,11:59) kirjoitti
    Halvat vakuutukset+osat ja ylläpito Honda 650 Revere. Järki pyörä kaikin tavoin.
    Eipä todella ole paha tuokaan (ensipyöräni muutaman vuoden takaa), mutta vm. joutuu painumaan melko pitkän matkaa 90-luvun puolelle, Deuvillen korvattua ko. mallin ja se taasen on matkavarusteltu, kiintein sivulaukuin = ei mikään city-ihmisen fillari. Mutta Reiska nakuna viihtyy cityssä erittäinkin hyvin ja Dullen vakio-matkavarustelukin kertoo osaltaan pyörämallin maantieominaisuuksistakin jo jotain
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  30.  
  31. #30
    TRX:ssä on 850 TDM:n kone inasen korkeampivireisenä. TRX:ssä on 270 asteen kulmassa kampura ja se tuli TDM:kin noin vuosi TRX:n ilmestymisen jälkeen ja on tietääkseni periytynyt myös 900 TDM:ään. Muuta yhtäläisyyttä näillä ei juuri olekkaan. Kannattaa käydä koeajamassa, näitä ei tosin kovin paljoa liikenteessä ole, mutta palikkaa tuntuu saavan silti hyvin vaikka tilauskamaa varaosat ovatkin. Lisää juttua TRX:stä löytyy hakemalla tältäkin foorumilta kohtuu hyvin.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen