Arvon motoristi-ystäväni, kausi on osaltani pulkassa. haluan kiittää kaikkia Teitä kanssa-ajajia ja kaikkia nelipyöräisiä mukavasta (ja sateisesta) ajokaudesta. Olen ylpeä olla kanssanne, arvon motoristit. terveisin; talvihuollon kautta alakerran talliin. nukkumaan.
ps. ei muuten kuolla ensvuonnakaa *![]()
Onnittelut täältäkin ;)
Fiilis on varmaan mahtava ;)
Vielä hiukan jatkuu kausi...kytäten joka aamu, et jos vielä tänäänkin...aamut on kyl jo aika pimeitä ja hyytäviä ;)
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Heeiii.
Ei kai se kausi nyt vielä mihinkään päättynyt?
Justiinsa ensi viikolla ilmeisesti "uuden" ja isomman pyörän haen alle.
Kovasti koitan uskotella itselleni, että kyllä näitä kelejä vielä 1kk verran piisaa, ja sitten pyörä talviunille.
![]()
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Jos kelit on hyvät niin kausi jatkuu vielä kakkospyörällä.Ykkönen on ollut jo yli kuukauden kaput ja odottaa pientä remonttia.![]()
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Eipä sitten onnistunut tämä kausi itseltä ilman konttaamista. Su lipsahti etupyörä alta melko hitaassa vauhdissa. Onneksi onnistuin laittamaan jalan väliin pehmusteeksi, niin pyörälle ei tullut kovin suuria vaurioita:(turbomaa @ Syys. 27 2008,23:01) kirjoitti
- yläkate halkesi
- etujarrun säiliö hiukan kului
- vilkku pas2
- stonga vääntyi
- vääntynyt stonga painoi tankkiin lommon
- takalaukkuun liukumisjäljet
- jarrupoljin vääntyi
- moottorin kylkeen ja äänenvaimentimeen naarmuja
- ym. pientä
Lisäksi öljynpaineen merkkivalo ei sammu käynnistäessä. Toivottavasti on vain anturivika.
Ajattelin kuitenkin parsia mopon kuntoon ja jatkaa kautta. Toivottavasti henki säilyy eikä uusia konttauksiakaan tule...![]()
![]()
[QUOTE= (mustax8 @ Syys. 29 2008,00:33)]Jos sulla on kawa, niin en olis kovin huolissani. Autokoulun pyörä teki tuon saman, kun sillä konttas (öp merkkivalo paloi vaikka kuinka kauan). Liekkö öljyä menny johonkin väärään paikkaan. Perinteisesti pö merkkivalon palaminen on järjestään huono juttu.turbomaa,Syys. 27 2008,23:01 kirjoitti
Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
Itellä kautta vielä jäljellä mut tulipahan ensinmäinen kerta kontattua ojan pohjaa myöten... Selkäsuoja pelasti, eli ei tullut kuin lihakset kipeeksi.
Pyörästä meni:
-Peilit
-Oikea Etu vilkku
-Oik puolen äänenvaimennin pahasti naarmuille
-Oik. Etusivukate 5 kohtaa halki ja rajut naarmut
-Etujarru kahva vähän vääntyi mutta ei menoa haittaa
[QUOTE= (mtkoskin @ Syys. 29 2008,06:26)]Kyseessä on Suzuki Bandit 600. Luulisin, että voitelu kuitenkin toimii koska käyntiääni ei muuttunut. Ei tuollaisen pikkutärskyn pitäisi tehdä mitään ihmeellistä öljypumpulle tms.(mustax8 @ Syys. 29 2008,00:33) kirjoitti
Sain tänään jo uuden vilkun. Vielä pitäisi jostain hankkia uusi stonga, niin Suzuki olisi jälleen ajokunnossa.
Noniin, mullakin nyt kausi pulkassa. Eilen vein pyörän talviteloille. Ensimmäinen kesä prätkäkuskina turvallisesti ohi, ja hyvä niin. Oikeastaan vähän tuntuu kummalta, kun ei ollut sitten ensimmäistäkään läheltäpiti-tilannetta tai muuta liikenteessä. Ainoa kömmähdys oli kotipihalla kun jarrutin kallistuneena etujarrulla ja pyörä pyllähti jalkatappi maata vasten. Mutta tästä se harrastus alkaa ja ens keväänä taas innoissaan jatkamaan.
Viisi vuotta putkeen kaatumatta ja ilman (vakavia) tekniikkamurheita. Saa nähdä kauanko tuuri jatkuu, vai olenko vaan niin hyvä kuski
Nykyinen mopo talviunilla odottamassa 24t huoltoa
Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
Pyörä täälläkin seisonnassa lokakuun. Marraskuussa taas sikäli kun kelejä riittää. Kelit ovat jo vain niin viileitä ettei enää juuri uskalla kanttailla kovaa kun renkaat eivät järin pääse lämpiämään. Lisäksi lehdet ja hirvielukat pelottaa. Parempi jäädä odottelemaan ensi kesää.
Mutta 1. kausi ja 10tkm+ takana ja vaaratilanteista huolimatta hengissä ja pyöräkin pysyi pystyssä*![]()
Vielä on kautta jäljellä kolme päivää. Eikä oo kontattu vielä tänä vuonna... Koputan nyt sitte puuta!! Koska tuntu kyl pyörä vähän nihkeeltä aamulla, ja sai persuksella sulatella jäähileitä penkistä!!
"kop kop kop"
<p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
Tän päivän jälkeen kausi pulkassa. Toivottavasti tääkin päivä pystyssä. Hyvä ajokausi siinä mielessä että radalla vauhti alkaa pikku hiljaa löytymään ja vielä ei olla kontattu. Tie puolella ei ole kukaan ajannut päälle eikä sakkoja ole tullut. Keväällä jatketaan.
Hidas ja vanha.
Mulla oli mopotin seisonnassa kuukauden kun alkoi tuntumaan puulta ajo 22 tuhannen jälkeen. Ja manit oli loppu. Nyt ajo kiinnostaa taas ja otankin pyörän alle taaskun löytyi muutama vapaa euro
![]()
Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
Kausi jatkuu niin kauan kun tie ei jäädy. Ukko kyllä tarkenee. Varovati mutkissa ja jarrutuksissa viileellä kelillä kun pito on vähissä.
Toivottavasti vielä ainakin kaksi kuukautta jäljellä.
Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
www.cbr.fi
[QUOTE= (mustax8 @ Syys. 29 2008,17:17)]Löysää hieman öljynsuodatinta (siis silleen, että pystyy käsin pyörittämään) ja kone käyntiin.. sitten pyörittää hieman enemmän auki, jopa sen verran, että vähän valuu öljyä jo pihalle ja avot! Merkkivalo sammuu. Suzukista en tiedä, mutta Kawoissa noin joutuu useasti tekemään, joissain jopa öljynvaihdon yhteydessä. Omassa ei sammunut valo kun käytin öljypohjan irti ja oli vähän aikaa kone ihan kuivana.. ilmalukon siis kehittänyt ja tämä tapahtuu useasti kaatuessakin juuri ja suodatinta "aukaisemalla" ylimääräiset ilmat pois.(mtkoskin @ Syys. 29 2008,06:26) kirjoitti
Tietenkin jos sulla on mahdollista pyörittää konetta jollain tapaa siten, ettei lähde käyntiin niin startilla pyörittämällä varmaan turvallisinta tehdä tuo operaatio. Itse kyllä sievästi raotin pyörän käydessä ja ihan ok meni.
- P
[QUOTE= (Perkele @ Syys. 30 2008,15:24)]Kiitoksia hyvästä vinkistä!(mustax8 @ Syys. 29 2008,17:17) kirjoitti
Moottori pyöri hetken kaadon jälkeen ennen kuin ehdin sammutuskatkaisimelle. Imuputken noustua öljypinnan yläpuolelle on tietenkin imenyt ilmaa öljypumppuun. Tällöin öljypumppu ei jaksa ehkä kehittää riittävää painetta suodattimen takaiskuventtiilin aukaisemiseksi.
Pyörä vakuutusyhtiöllä jo keväästä, mut hengissä kaudesta selvittiin
Ensikeväänä uutta alle!![]()
"If speed kills, I'm a dead man"
[QUOTE= (mustax8 @ Syys. 30 2008,19:49)]Merkkivalon palaminen selvisi. Banditin koneessa öljynpaineen merkkivalon anturi on pulssigeneraattorin kannen alla. Kansi oli painunut millin tai pari. Tämän takia kansi kosketti öp-anturin johdon kiinnitysruuviin.(Perkele @ Syys. 30 2008,15:24) kirjoitti
+1(uusiomotoristi @ Syys. 30 2008,13:47) kirjoitti
Sama täällä, syksy on parasta ajoaikaa muuten paitsi nuo hirvet vähän hirvittää...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Ainahan sitä joutuu muutaman aamun jättämään väliin, kun on pakkasta, mutta muuten-on Masinolit tankissa menty ;)
Eli jatkuu vielä ainakin kuukauden.
Ellei sada räntää...
Ai juu, unohdin ....piti vielä laittaa, että kesällä kun kuljetaan pitkiä matkoja, ulkomaillakin, oli minulla ylimääräinen tapaturmavakuutus.
Että jotain hyötyä olis siitäkin, jos mällään....
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Ilkivaltaa tehdään, kaadettiin mun, Musta Kaunotar, BMW R1100RS. Rivitalon kotipihassa. jääpi kausi kesken. Vammat isot, vaikka paikaltaan kaadetaan. Vielä olis ollut ajokelejä.
Ei s**tana![]()
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.