Tampereen Hervannasta pöllittiin 17-18.5 välisenä yönä Yamaha fzr 600 vm 90. Pyörä on kokonaan sininen ja rekisterinumero: YG-245
Jos näkyy jossain, niin vihjeitä otetaan vastaan 050 4099222
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Pidetään silmällä...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Koitetaan kattella![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Pietään tosiaan simmut auki, jos vastaan tullee.
Oliko muuten miten kiinni vai oliko mitenkään (levyjarrulukkoa, kettinkiä, pressua tms)? Minkälaisesta paikasta lähti kävelemään (avonainen parkkis vai jostain syrjemmältä Hervannan laitamilta)? Sillä kyselen, että pittääkö oma pyörä laittaa ranteen paksusella ketjulla kiinni johonnii ikihonkaan, että ei lähe litomaan, kun sekkii nakottaa Hervannan ghetossa...
--
Everything I did in my life that was worthwhile I caught hell for.
* *>> Earl Warren
Saunan takana on tilaa...
Pidetään silmät auki. Vaikka aika epätodennäköistähän noiden löytyminen on...
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Täytyypä pitää silmällä.
Saattaa tuo hyvinkin löytyä. Hervannastakin löytyy niitä vähän vähemmän nerokkaita kriminaaleja. Multa lähti pyörä joskus vuosia sitten sieltä kerrostalon pihasta. Löytyi sitten viikon päästä kun rosmo oli tankkailemassa parin kilsan päässä huoltiksella. Tyypillä oli etsintäkuulutus päällä ja joku vapaalla ollut poliisi poimi sen talteen. Pyörä oli naamioitu spreillä maalaamalla ja kilvestä oli tussilla muutettu yksi kirjain toiseksi.
Ja lukituksista, mopo oli vietäessä lukittu kettingillä tolppaan ja lisäksi jarrulevyssä oli normaali riippulukko. Molemmat oli silputtu pulttisaksilla, tuskin oli vienyt edes minuuttia. Tuon jälkeen en ole luottanut mihinkään lukituksiin, jotka saa noilla saksilla pätkittyä.
Arttu
Eipa taida olla vielakaan lukkoa jota ei auki saisi, rikkomalla (ne pulttisakset, pora, leka etc) useimmat aukeavat hyvinkin nopeasti.
Halyyttimestakin on iloa ainoastaan jos on itse kuuloetaisyydella, kerrostalossa parhaimmillaan huomaat aamulla pyoran havinneen ja samalla tajuat mista metelista oli kyse siina aamulla postiluukusta kolahtaneesta isannoitsijan varoituksesta..
Taitaa paras turva olla parkkeerata samanlaisen, mutta huonommilla turvavarusteilla olevan, pyoran viereen -> vievat sen toisen.. *![]()
Tuolta Kliks esim. PL362 niin saa rosmo tehdä hetken töitä ennen kuin lukon auki saa. Tosin hintaakin lukolle tulee n.350€...(hyeena @ Touko. 19 2009,09:51) kirjoitti
-kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
Joo, kaiken saa kyllä auki ja rikki, kunhan vaan on sopivat työkalut ja aikaa. Mutta mun mielestä nuo pulttisakset on yksi ihan järkevä uhka mitä vastaan varautua kun suunnittelee lukituksia. Ne kun oikeasti löytyy monelta rosmolta ja niillä menee kettingit yms. nopeasti ilman isompaa meteliä. Eli aukeaa ilman turhaa huomiota vaikka kerrostalon parkkiksella keskellä yötä. Se mikä ei pulttisaksilla katkea alkaakin vaatimaan rälläkkää tai jotain vastaavaa, joiden käyttöön kynnys onkin jo huomattavasti korkeammalla.(hyeena @ Touko. 19 2009,09:51) kirjoitti
Noista pulttisaksista muuten näin joskus mielenkiintoisen testin, jossa kokeiltiin erilaisia MP-käyttöön tarkoitettuja lukitusketjuja. Kaikki meni alta minuutin vaikka mukana oli laatumerkkien kaikkein järeimpiä ketjuja. Eli riittävään suojautumiseen tarvitaan aika järeää rautaa tai sitten lukituksen pitää olla sen mallinen, ettei saksilla saa otetta. Tyypillinen levyjarrulukko on tässä mielessä aika hyvä.
Arttu
Ota kellolla aikaa, http://www.youtube.com/watch?v=uj4myR2XlWc(tab @ Touko. 19 2009,10:09) kirjoitti
(tosin taysin varma en tuon toimivuudesta noiden riippulukkojen kanssa en ole, kuvat esitteessa oli huonoja, mutta yleensa nuo sylinterit on samoja)
Joutuuhan tossa toki pitamaan mukanaan poraa ja jotain milla saa sen lukon pysymaan paikallaan..
Löytyypi esimerkiksi täältä:Klik.(ArttuH @ Touko. 19 2009,11:22) kirjoitti
Ketjun jos ostaa, niin tärkeintä kait on se, että sen lenkkien paksuus on niin suuri, ettei pihtien leuat mahdu sen ympärille. Ja sitten siihen saman tasonen lukko, kun eihän siinä ole mitään järkeä, jos on 1e/m maksavaa sinkittyä rautaketjua ja Abloyn PL326 lukko...
--
Everything I did in my life that was worthwhile I caught hell for.
* *>> Earl Warren
Jep, kyllähän perussylinterin äkkiä poraa auki kun on oikea työkalu, normiporanterällä ei olis noin nopeasti mennytkään. Perussylinterin materiaali on messinkiä (tosin tuossa saattoi olla terästä koska sylinterin helassa luki hardened) jonka porauslujuus ei kovin kummoinen ole. Riippulukossa PL362 sylinterin suojana onkin sitten yli 10mm karkaistua terästä jonka läpäiseminen on jo ihan eri juttu.(hyeena @ Touko. 19 2009,12:25) kirjoitti
Mutta täysin murtovarmaa lukkoa ei ole kehitetty, aina ne jollakin rikki saadaan ja ammattilainen vie mitä vain. Lähinnä kunnollisella lukituksella pystyy estämään harrastelijoiden puuhastelut.
-kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
Yamaha löytyi tänään 19.5 noin 150:n metrin päästä naapuritalon päädystä. *![]()
Akku oli saatu tyhjäksi, mutta muuten pyörä vaikuttaa ehjältä. Käynnistystä pääsen kokeilemaan huomenna.
Vekotin oli kerrostalon pihalla pressulla peitettynä, Itä-hervannassa, paikassa joka näkyy huonosti kadulle.
Mitään lukitusta ei (tietenkään) ollut käytösssä. Taidanpa hommata jonkun jarrulevyn lukon, luulisi sen olevan hankalampi avattava, kuin vaijerit yms.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Toivottavasti löytyy... Kävin jo paranoidina tsekkaamassa tuon yön aikana parkkikselle ilmaantuneen jammun, mutta olikin vanhempi FZ ja vielä sinivalkoinen.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Jep, en vain ole nahnyt noiden lukkojen pohjia, meille tuli just tanaan protecit oviin, karkastua terasta suojana mutta on siina ja siina saisko tuolla teralla kuitenkin auki. (tosin, vahemman vaivaa jos tekee reijan suoraan oveen..(tab @ Touko. 19 2009,16:12) kirjoitti
)
Ah, loysin sittenkin kuvan 362:n pohjasta, siina nayttais olevan riittava suoja tuota teraa vastaan.
(Kenesis @ Touko. 19 2009,16:24) kirjoitti
Toivottavasti on kunnossa.
Tuo tassakin ketjussa mainittu PL362 taitaa olla yksi parhaista talla hetkella. Ja halppis halyjahan saa alkaen 50e..
Hyvä, että löyty!
Pitää varmaan itsekkin alkaa miettimään jotain lisälukitus-/miinoitusjuttua pyörän turvaksi.. Mikähän olisi hinta-laatu suhteeltaan optimi?
GAAAAAZ!!!!
Näitä palstoja kun lukee niin tuntuu oikeesti siltä että nyt häviää mopoja ja paljon! Itse minulla ei ole kuin levyjarrulukko ja hälytin, ja jännittää joka aamu että tänä yönäkö se on sit viety.(micky1000 @ Touko. 19 2009,17:53) kirjoitti
Käyny mielessä ostaa pari metriä ihan "normaalia" ketjua ja abloylukko, laittais sitten auton vanteisiin tai johonkin lyhtypylvääseen kiinni.
Mikäänhän ei anna täydellistä suojaa mutta veikkaampa että kunhan sais johonkin kiinni niin se ois jo paljon, ellei sit varkaat rupee vanteita irroittamaan autosta *
Tai sitten pitäisi ehkä vain marssia vakuutusyhtiön juttusille jos sais kaikenmaailman vakuutuksia tohon mopoon. Ois ainakin tapa ostaa itselleen hyvät yöunet.
Honda CBR1100XX
Se kun yhdelta jos toiselta on rahat loppu vaikuttaa suoraan noiden katoamisten maaraan, siita saa rahaa kun myy jotain, siina saastaa rahaa kun ei tartte ostaa varaosia jne..
Ketju pitais pyorassa olla, kiinnittamassa se pyora jonnekkin.
Pelkka levyjarrulukko ompi helppo tapaus, senkun nostaa hiabilla lavalle.
Halyytin vaatii jo umpikopin, mutta siirtyy se pyora pakun peraan muutaman sallin voimin, saa sitten siella huutaa aikanasa kunnes on akku tyhja.
Alas sijoitettu ketju helpottaa varkaiden hommaa, maasta saa hyvin tukea pulttipihdeille..
Vakuutus on hyva olla, jos vaan korvaavat, tilattuna haipyy pyora tavalla tai toisella. Halyt, ketjut ja lukot tekevat "herateostokset" vahemman houkutteleviksi.
Niin, ja muistetaan myos etta pyoraa myydessa varmistellaan ostajan henkilollisyys, muuten koeajo saattaa kestaa yllattavan pitkaan. (ja muistetaan myos etta se pihaan ajettu kotilo voi olla varastettu, eli ei valttamatta panttikelpoinen..)
halpa ja helppo ratkaisu. itelläni on helvetin iso abloy lukko takarattaassa... vaikeempi katkaista kuin vaijeri ja harvempi varas jaksaa kantaa 200 kg painavaa pyörää... luotan systeemiini täysin eikä maksanut paljon...![]()
A.Mensio is riding GT 650 Fighter...
Käyntiin lähtee vain kaapeleilla (akku sökö) ja 4500rpm:n kohdalla pätkii vedättäessä. Johtuneeko akusta vai mistä?
Joka tapauksessa uusiks menee. Taidanpa samalla ostaa lukon.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Mp:n lukitusta mietittäessä kannattaa tsekata Kilksetikliks .
Tuolla sivuilla on vakuutusyhtiöiden hyväksymät riipparit ja ketjut.
Tuo aiemmin mainitsemani PL362 on ainut suomessa luokkaan 5 hyväksytty riippari eli vahvempaa ei markkinoilta löydy.
-kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
Todellakin. Mutta se 5 pinnan lukko 3 pinnan ketjussa ei auta yhtään mitään. Jos itse tuollaista miettisin pätkiväni, niin pistäisin enemmin kyllä sen ketjun poikki kuin alkaisin sitä lukkoa turata. Eli, kuten aikaisemmin sanoin: kannattaa hommata saman tasoinen lukko kuin ketjukin on. On edullisempi ja kun lisähyötyä sitten ei niistä kalliimmista juurikaan tule, mitä nyt voi hämymies luulla ketjuakin kalliimmaksi sekä paljon kestävämmäksi ja siten jättää pyörän rauhaan - tosin luulisi näiden hämäräammattimiesten kyllä ketjut tunnistavan ihan vain vilkaisemalla.(tab @ Touko. 20 2009,10:41) kirjoitti
Tuota itse mietin joskus, että saisiko tuollaisen PL362:sen kiinni jarrulevyyn mitenkään, kun siinä se lukonsanka on aika lyhyt ja hyvin suojattu. En sitten päässyt sitä missään kokeilemaan tai edes käpistelemään. Pirun kallishan tuo lukko on joka tapauksessa - halvemmaksi tulee pyörään hälyt asennettuna, normaali levyjarrulukko ja siihen kohtuu hyvä karkaistu ketju kuin tuo lukko yksinään.
Joku jossain kertoi joskus, että jokin hämäräammattimies oli johonkin räjähde- tms. varastoon murtautunut paksun todella hyvän Abloy-lukon läpi pelkällä kylmäsuihkeella (varmaan jotain nestemäistä typpeä tms ollut) ja napakalla iskulla. Oli koko lukon runko murtunut niin pieniin osiin, että ei olisi ensinäkemällä uskonut lukoksi. Lukon sanka oli kuulemma täysin ehjä...
Mahtavaa että löytyi! *kirjoitti
![]()
--
Everything I did in my life that was worthwhile I caught hell for.
* *>> Earl Warren
Täysin oikeassa olet, tässäkin tapauksessa ketju on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki.(pinniini @ Touko. 20 2009,14:01) kirjoitti
FK:n sivujen mukaanhan vahvin hyväksytty ketju menee luokkaan 3 joten sen vahvempi lukko ketjun kanssa on turha.
Jos taas pelkkää riipparia aikoo käyttää niin mahd.vahva on suositeltava.
PL362 sanka on tosiaan lyhyt, mutta luokkaa alemmalla luokituksella eli FK4 saa mallin PL350/50 jossa siis on 50mm sanka.
Tietysti netistä löytyy speksejä esim. riipparin sangan lujuusvaatimuksesta leikkausvoiman ym. suhteen ja jos niitä noudattaen hankkii ketjun niin kyllä tuon luokan 5 suojauksenkin saa pyörään hankittua. Kustannuksia saattaa kyllä hiukkasen tulla...
Tuo lukon murtaminan kylmäaineella ja vasaralla on varmaan ihan mahdollista, pirun kylmäksi vain pitää teräs saada ennen kuin se murtuu. Propsit hämäräveikolle työtavasta.![]()
-kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
Hyvä että on taas oikeassa paikassa ja varmaan HPV-vakuutus pällänsä....Tuohan on yhtä arvaamaton rosmojen suhteen kuin entinen Hälli...
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Vakuutusta rukataaan. Hälliltä ei sentään pyörää vohkittu, ainakaan multa. Ainoastaan tulpan hatut oli kerran vohkittu, kyllä sekin hatutti.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Kävinpä tuossa autolla itäkeskuksessa... auton jätin tien varteen, kun kävin automaatilla... 4 minuuttia olin pois ja takas tullessani oli kaikki venttiilin hatut vietysiin on ollu varkaalla arvokas saalis
![]()
A.Mensio is riding GT 650 Fighter...
Eikö teillä hyvät ihmiset ole vakuutuksia niissä 'silmäterissänne'? Tästä ketjusta kun saa sellaisen kuvan että vahinko olisi korvaamaton "nussin" iskiessä. Epäilemättä kohdalle sattuessa vittumainen juttu, mutta mieluummin itse maksaisin reilu 100e omavastuun vahingon sattuesssa kun lähtisin laittamaan 400e ylimmääräisiin lukkoihin tai muihin virityksiin.
600cc
Varkausvakuutuksen korvausehdoissa lukee: "ajoneuvo on säilytettävä lukittuna..."
Pelkkä ohjauslukko..., riittääkö? Varsinkin, kun se ei toimi.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Vakuutuksien puitteissa ajoneuvon omat lukot pitäisi riittää, kunhan ne on lukittuna ja kunnossa (ainakin ennen kun varas on ne rikkonut).(Kenesis @ Touko. 21 2009,01:44) kirjoitti
Niin, ja tietysti edellyttäen että ajoneuvossa on tyyppihyväksynnän mukaiset lukot, eli mp:ssä normaalisti alkuperäinen ohjauslukko + virtalukko.
Se on sitten eri asia pidätteleekö nuo ensimmäistäkään varasta...
ZX-10R + ZX-6RR
Miten sen vahingon taas laskee..(yamaster @ Touko. 21 2009,01:08) kirjoitti
Vakuutusyhtiöltä ei tule rahaa heti, eikä uutta tohdi ostaa jos pyörä löytyykin. Kuukauden - kahden pyöräilyt kesken parhaan ajokauden voi unohtaa. Kesälomareissu pilalla. V-yhtiö maksaa listahinnan, vaikka omasta mielestä pyörä on hienoin maailmassa.. Vit**aa.
Mielestäni se hälyn (200 - 400€) hankkiminen pyörään ei lopulta kovin suuri investointi ole mielenrauhasta kotona ja reissuilla.