Elikkä kuten lähes kaikki tietävät VIN koodin kymmenes numero/kirjain ilmoittaa "vuoden", mutta onko se valmistusvuosi VAI mallivuosi??
Ei sitten mitään arvailuja vaan tietoa kehiin niiltä, jotka ovat 100% varma asiasta.....![]()
Itselleni olen antanut kertoa Hondan varaosatiskillä, että se on mallivuosi, valmistusvuosi voi olla eri (valmistumisaika selviää sitten koko runkonumerolla kysymällä tehtaalta). Ducatista en tiedä onko sama juttu.
minulla se ilmeisesti viittaa valmistusvuoteen koska koska malli on eri kuin mitä VIN antaa ymmärtää.
..only in italy...![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Voi tarkoittaa kumpaa vaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle...ication_Number
"Note that the year code can be the calendar year in which a vehicle is built, or a model or type year allocated by the manufacturer."
Jos pyöräsi on euroopan malli, se tarkoittaa VALMISTUSVUOTTA,
jos taas ameriikan malli, niin MALLIVUOTTA.
Hande
Ducati ST 4 S
Laverda 1000 SFC
Laverda 750 SF
Laverda 500
Kyselin asiaa jenkkiläisiltä ja ne sanoivatten, että on MALLIVUOSI, eikä valmistusvuosi. Elikkä pitää ilmeisesti kysellä Hailacilta vielä varmuuden vuoksi, josko Euroopassa se merkitsee valmistusvuotta...haiskahtaa kommenteista päätellen siltä, että ilmassa on kahta mieltä ja loppujen lopuksi ei saa mitään selvää lopputulemasta.... Jos ei Hailacilla tiedetä, niin kysyn sitten suoraan tehtaalta....
ps, olisin veikanut, että täältä löytyy varmaa tietoa...![]()
749 workshop manuaalissa sanotaan, että se numero kertoo valmistuvuoden, ellen nyt aivan väärin ymmärtänyt.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Kattelin oman ST4S:n workshop manuaalia ja siellä tosiaankin sanotaan, että USA versiossa se merkkaa mallivuotta ja Eurooppa versiossa valmistusvuotta??? Jos tosiaankin näin on, niin onkohan Ducatin manuskan kääntäjä ollut tolkuissaan tai sitten se tosiaankin on juuri noin. Kummastutaa kuitenkin....
Juu ja lisää: ST2:n manuskassa lukee samalla tavalla....
Kyllähän se niin on, että se tarkoittaa valmistusvuotta, siis Euroopassa. Toisin sanoen esim. 2008-mallissa voi tuo numero olla 7, joka siis tarkoittaa, että kyseinen Ducati on valmistettu 2007 vuoden puolella. Täten siis 2008-mallissa numerona voi olla 7 tai 8.