Sivu: 1 / 33:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 975:sta
    Forumin käyttäjät varmaan muistavat tämän Cycle World -episodin, kun he tekivät poliisille tutkintapyynnön forumin käyttäjien kritiikistä heitä kohtaan.

Nyt homma on edennyt sille asteelle, että minua syytetään törkeästä kunnianloukkauksesta. Lähden siis käräjille.

Olisi erittäin tärkeää, että kerrotte tähän topikkiin mielipiteenne, miten minun kritiikkini on vaikuttanut Cycle Worldin maineeseen, ja olenko mielestänne loukannut omistajien kunniaa. Firman kunniaahan ei voi lain mukaan loukata.

Haluaisin tietää mielipiteenne myös siitä, onko Cycle World kenties itse aiheuttanut huonon maineensa, vai olenko minä sen aiheuttanut.

Vielä tärkeämpää olisi, että saisin oikeuteen todistajia. Eli jos Cycle Worldin kanssa on ollut ongelmia, niin nyt kannattaa ilmoittautua. Vaikka privaviestillä jos ei tähän halua ilmoittautua. Tämä ihan sen takia, että oikeudessa on varmasti kokonaiskuvan kannalta tärkeää, että tuomari ja lautamiehet saavat oikeanlaisen kuvan ko. yrityksestä.

Omat vähäiset kirjoitteluni Cycle Worldista pystyn oikeudessa todistamaan oikeiksi, kaverit joiden sanomisiin juttuni perustin, lähtevät todistamaan puolestani oikeuteen.

Kertaakaan en ole kirjoituksissani maininnut nimellä omistajia, olen ainoastaan kirjoittanut muutaman kerran kokemuksiani Cycle Wordista, perustuen siihen mitä olen kavereiltani kuullut ja nähnyt.

Tässä asiasta tietämättömille muutama topikki koskien CW:tä:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....d+world
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=40816;
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....ld;st=0

On siellä muutama minunkin kirjoitukseni. Sanotaan näin, että jos minut tuomitaan syylliseksi, niin uskaltaako kukaan enää yritysten toimintaa kritisoida, edes varovasti?

Laitoin tämän viestin tänne forumiin juuri sen takia, että täältä koko jupakka on alkunsa saanut.

Nykyäänhän CW on konkurssissa, mutta juttu näköjään etenee silti.

Tähän topikkiin ei sitten mitään herjanheittoa, sen verran vakavasta syytöksestä on kyse.

Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Tukisivat vaan paremmin kyseisen firman tuohuja ja mitä firman takana olevat henkilöt ovat ennen tehneet ja touhunneet !

No more comments.

PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
    Enpä osaa sanoa kirjoituksestasi mitään. Olet varmaan kuitenkin lukenut MP-maailma lehden numero 3/2006. En itse aio ko. liikkeestä hankkia moottoripyörää, eikä se johdu kirjoituksestasi.
    Lainaa (Aarra @ Marras. 09 2006,15:21) kirjoitti
    Enpä osaa sanoa kirjoituksestasi mitään. Olet varmaan kuitenkin lukenut MP-maailma lehden numero 3/2006. En itse aio ko. liikkeestä hankkia moottoripyörää, eikä se johdu kirjoituksestasi.
    En ole lukenut, mitä siinä on?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

Lainaa (Tylyttäjä @ Marras. 09 2006,15:06) kirjoitti
    Nykyäänhän CW on konkurssissa, mutta juttu näköjään etenee silti.
    Ei taida Cycle World olla konkurssissa?
    Oli paikallislehdessä (TS) joku aika sitten konkurssivelkojankokouskutsu eri nimellä ja suluissa luki "entinen Cycle World".
    Ilmeisesti firman nimi vaihdettu ennen konkkaa?
    Ja eikös CW vaikuta nykyään Raisiossa?
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
    No, eiköhän nämä löpinät löydykkin haastaja puolelta.

Hyvin vähän kyllä näyttäisi sinun kommentteja olevan. Ilmeisesti olet sitten ainut yrityksen omaava heinkilö, johonka voi "tarttua". Ilmeisesti teidän myynti noussut CW:n kuprun myötä...
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Itse eräässä topicissa kerroin jättäneeni kaupat tekemättä yhdestä CWssä myynnissä olleesta pyörästä firman maineen vuoksi. Ilman CWn (ex-)asiakkaiden kertomia kokemuksia kaupat olisivat voineet syntyäkin. Mutta tylyttäjä ei ole missään yhteydessä kertonut kokemuksistaan ko. firman asiakkaana, liekö koskaan asiakas ollutkaan? Niin muodoin Tylyttäjän kommentointi ei ole vaikuttanut suhtautumiseeni kaupantekoon CWn kanssa. Muut kommentit kylläkin.

Ja tylylle tsemppiä. Eipä voi paljon naurettavammaksi mennä. Uskon meidän elävän oikeusvaltiossa, jossa sana on vapaa ja kokemuksista saa kertoa. Niinpä ei liene epäselvää miten syytteen käy.

Jos tuon alleviivatun kommentin tyly haluaa minun sanovan suoraan henkilönä tai allekirjoittavan tai jotenkin muuten vahvistavan omalla nimelläni eikä nickin takaa, niin laittaa privaa vaan...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Tsemppiä !
    Hanki hyvä asianajaja.

Eikös meillä Suomessa ole jonkinlainen sanan-ja mielipiteenvapaus.

Mielestäni kenenkään kunniaa ei voi loukata kirjoituksilla vaan kirjoittajan mielipiteen vapautta loukataan syyttämällä häntä moisesta.

*thumbs up*
    Kirjassa Perusoikeuteni Euroopan Unionissa sanotaan 1.luvun 11 artikla.
    1.Sananvapaus ja tiedonvälityksen vapaus:
    Jokaisella on oikeus sananvapauteen.Tämä oikeus sisältää mielipiteenvapauden sekä vapauden vastaanottaa ja levittää tietoja tai ajatuksia viranomaisten siihen puuttumatta ja alueellisista rajoista riippumatta.
    2. Tiedotusvälineiden vapautta ja moniarvoisuutta kunnioitetaan.

P.S viedäänkö meiltä sitten jos tuomio tulee .Org:kin pois --> "Olemme tehneet asiasta tutkintapyynnön Helsingin poliisille sekä pyytäneet heitä tutkimaan myös moderaattorin vastuuta em. kaltaisissa tilanteissa ja itse kukin voi nimimerkkinsä takana miettiä, keiden kirjoittelusta on tehty tutkintapyyntö herjausrikoksesta. "

<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Sinun Tylyttäjä kirjoituksesi eivät vaikuttaneet siihen päätökseen (ikävä kyllä) että menin ja ostin pyörän mainitusta liikkeestä. Kaupat ja niiden selvittely eivät sitten sujuneet toivotulla tavalla ja se on syy siihen miksi en astu kyseiseen firmaan jalalla ja pidän sitä huonomaineisena. Oman näkemykseni mukaan Kyseisen liikkeen työntekijöissä ei olla oltu aivan tehtävien vaatimien ammattitaitojen tasalla tai sitten olaan oltu suorastaan laiskoja. Toki minuakin vastaan voi nostaa syytteen kun näin kirjoitan, mutta oikeus on minullakin mielipiteeseen saamastani palvelusta.

Seuraavassa hieman raotan miksi olen sitä mieltä mitä olen.

1. Pyörä ei tullut sovitussa ajassa, vaan noin 8 viikkoa myöhässä, ottaen huomioon ajoajan joka tässä maassa on, niin sanoisin että helvetisti myöhässä.
    2. Tilalle sain väännön jälkeen ajokin jossa oli sakko rengas takana ja edessäkin huono. Josta katkesi mm ajonaikana kytkin vaijeri ja siitäkään en koskaan saanut rahoja takaisin vaikka uuden ostin omilla rahoilla ja asensinkin itse.
    3. Hain uuden pyörän tilalle jossa oli taas sakkorengas takana. Tästä pelistä sitten hajosi takapää ja kova vääntö alkoi kuka hoitaa pyörän stadiin kun tuolloin asuin Jyväskylässä. mm kuvan moottoripalvelussa sanottiin että vaikka korjaisivat pyörän eivät voisi sitä minulle luovuttaa kun renkaat on niin huonot. Soittivatkin CW:hen ja renkaiden vaihtoon ei suostuttu, eikä myöskään pyörän korjaukseen. Lopulta pyörän vein stadiin minä ja kas kummaa ei korvausta.
    4. Ostin sinisen sain cirallic magig bluen joka on kyllä sininen, mutta ei se mitä olin tilannut. No oma moka kun otin vastaan, ei vaan enää kahdeksan viikon jälkeen jaksanut riidellä.
    5. Laukku josta olin maksanut ei ollut kiinni vaan pienempi ja myöskin halvempi.
    6. Suomen kilpien hommaaminen sitten pyörääni kesti loppu kesän. Autoilija ajettua päälleni ja kun poliisi tutki asiaa tuli siihen tulokseen että pyöräni on ollut aivan liian pitkään koekilvissä ja sakotti minua siitä 70 € Tietenkään CW ei maksanut sakkoa.
    Kaikesta tästä paskasta CW hyvitti minulle liikkeestään kypärän ale-laarista. Minulla on nyt helvetin hieno valkoinen shoei jolla en tee yhtään mitään. *
    Jos tarvitsee antaa lausuntoa olen senkin valmis tekemään. Tosin minulla ei varmaan ole tuhon sinun tapaukseesi juurikaan kommentoitavaa.

Editoin lisää läppää kun sitä nyt tuppaa muistuvan mieleen

Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    ihan täyttä tuubaa tuollainen syyte.. En tiedä kyllä mitä olet sanonut, mutta törkeä on kyllä haettu kaukaa ja varsinkin, kun ilmeisesti aiheesta arvosteltu. Kyllähän siellä pykälässä sanotaan, että elinkeinoelämässä toimivia saa siihen toimintaan liittyen arvostella, eikä kunnianloukkaus tule kyseeseen, ellei nyt ylitä selkeästi hyväksyttävyyden rajoja. Eli huijareiksi saa arvostella, mutta homorunkkarit menee ehkä jo överiksi.
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
    "2. Tiedotusvälineiden vapautta ja moniarvoisuutta kunnioitetaan."

tämä on mielenkiintoinen kohta. Pidetäänkö internettiä tiedotusvälineenä.? perinteisesti tämä on tarkoittanut lehdistöä, radiota ja televisiota käsittääkseni. kuitenkin nämä ovat melko yksisuuntaisia TIEDOTUSvälineitä, joissa tiedotetaan asioista, niistä puuttuu todellinen tiedon jako ja se, että kaikki kertovat omaa kantaansa asiasta. Esim asiakkaiden kommentteja ei saa esiin kuin karpon ohjelmassa.

Ehkä pykälä pitäisi muuttaa seuraavaan muotoon.
    "2. Tiedotusvälineiden vapautta ja monimuotoisuutta kunnioitetaan"

kaivoin tommosen finlexista.
    »

Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.
    10 § (9.6.2000/531)
    Törkeä «kunnianloukkaus»

Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa

1) rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka

2) aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa

ja «kunnianloukkaus» on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Noh, kai tuo vaara on olemassa jos kaikkeen on paljon sanottavaa ja kaikkeen on oltava se voimakas mielipide, myös kaikkien luettavana...
    "Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"

"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
    Mahtaakos se veijo esson porukka lähteä oikeuteen todistelemaan yhtään mitään.
    Itse kirjoittamassasi viestissä mainitsit kaiken kokemuksen kyseisestä liikkeestä perustuvan kavereiden lausuntoihin. Ihmettelin jo aikaisemmin kielteisten lausuntojen määrää ja myönteistä palautetta antaneiden kuuluvan firman henkilökuntaan. No oikeudessahan se selviää kuka on kokenut mitäkin vääryyttä. Aina on kuulunut hyviin tapoihin jättää kilpaileva yritys arvostelun ulkopuolelle, niin yrityksenä kuin yksittäishenkilönäkin.

Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
    Kyllä menee luottamus tämän poliisivaltion oikeusjärjestelmään täysin,jos tästä tuomitaan kunnianloukkauksesta!
    Miksi keskustelupalstalla/foorumilla ei saisi keskustella yritysten toiminnasta? Varsinkin kun sitä varten on perustettu oma fooruminsa.
    Ymmärtäisin,mikäli herjaavalle arvostelulle olisi tehty omat sivunsa,tällöin voisi kyseessä olla loukkaava toiminta,mutta foorumiin kirjoittelua omista kokemuksista jonkun liikkeen toiminnasta ei kuulu rajoittaa millään tavalla!
    Varmasti saa jos kokemukset ovat omia ja pitääkin informoida huonoista kokemuksista. Pysyypähän kauppiaat tietoisina asiakkaiden oikeuksista. Kyllä tässä jutussa langanpää on jossakin muualla, eihän syyte koske muita liikettä arvostelleita.
    Vai onko joku muu palautteen antaja saanut haasteen.
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    http://www.digitoday.fi/page.php?pag...s_id=200513096

"Kritiikin vapaudelle on annettava tilaa"

Netissä saa kirjoittaa kriittisiä arvioita yrityksistä

Petri Sajari
    Julkaistu 29.06.2005 kello: 08:01

Oikeusoppineen mukaan ravintola Lehtovaaran omistajalla on hyvin heikot perusteet rikosilmoitukselle. Elinkeinon harjoittajan on siedettävä kovaakin toimintaansa kohdistuvaa kritiikkiä.

Helsinkiläisen ravintola Lehtovaaran omistaja, asianajaja Antero Molander vaatii HIIT:n tutkijalta Herkko Hietaselta 80 000 euron vahingonkorvauksia netissä julkaistusta tekstistä, jossa Hietanen valittelee ravintolassa saamaansa huonoa palvelua.

Turun yliopiston rikosoikeuden professorin Ari-Matti Nuutilan mielestä elinkeinonharjoittajan on siedettävä varsin kovaakin toimintaansa kohdistuvaa kritiikkiä, kunhan tosiasiat pitävät paikkansa.

Kirjoittaja vastaa sisällöstä

Internetissä julkaistut kirjoitukset ovat rinnastettavissa lehtikirjoitukseen sillä erotuksella, että palvelimen ylläpitäjä ei ole vastaavan toimittajan asemassa. Kirjoituksen sisällöstä vastaa ainostaan kirjoittaja.

- Arvostuksenvaraisista seikoista, kuten palvelusta, voi esittää kovaakin kritiikkiä, koska ne eivät ole todennettavissa olevia faktoja. Jos taas annetaan vääriä tietoja vaikkapa hinnoittelusta, niin puhutaan todennettavissa olevista seikoista, Nuutila sanoo.

Hietanen julkisti ravintolalle lähettämänsä reklamaation huonosta palvelusta blogissaan eli nettipäiväkirjassaan elokuussa 2004. Ravintola ei koskaan vastannut hänen tammikuussa 2004 lähettämäänsä reklamaatioon.

Kritiikki on suojattu laissa

Helsingin yliopiston rikosoikeuden professorin Pekka Koskisen mielestä kritiikin kirjoittaminen on lainsäädännössä turvattu.

Kunnianloukkausäännöksessä on arvostelun vapautta tarkoittava poissulkeva säännös.

- Arvostuksenvaraista arviointia ei ole mahdollista arvioida sen mukaan, onko väite valheellinen. Rikoslaissa sanotaan, että halventamisena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa.

- Tämä rajaussäännös tarkoittaa sitä, että kritiikin vapaudelle on annettava tilaa, Koskinen lisää.

Yritysten ei kuitenkaan tarvitse pelätä, että niiden toiminnasta voi kirjoittaa internetissä mitä tahansa. Vahingonkorvauksia on mahdollista saada, mikäli yrityksen toiminnasta on esitetty vääriä tietoja.

- Kunnianloukkauksen täytyy kohdistua riittävän yksilöidysti yrityksen johtoon. Jos kunnianloukkauksesta aiheutuu yritykselle vahinkoa, on sillä oikeus saada vahingonkorvauksia, Nuutila kertoo.

- Näyttönä ansionmenetyksestä voidaan esittää liikevaihdon kehitys. Se on kuitenkin hankala mittari, koska sen syy-seuraussuhteen todistaminen on vaikeaa, Nuutila jatkaa.
    1000
    Koska en asiaa tunne tunne kunnolla, en sitä lähde sen enempää kommentoimaan. Mutta yleisellä tasolla...
    CW:ltä tällainen hyökkäys sitä kritisoineita kohtaan taitaa kuitenkin aiheuttaa sille enempi haittaa kuin hyötyä. Motoristit ovat kuitenkin yllättävän empaattisia toisiaan kohtaan. Oikeustoimi yhtä henkilöä kohtaan katsotaan helposti hyökkäykseksi koko motoristi porukkaa kohtaan, varsinkin kun arvosteluissa kuulostaisi olevan ainakin jonkin verran perää. CW lienee tarkkaan harkinnut tätä ennen päätöstään ryhtyä pelastamaan kunniaansa oikeusteitse.
    Yhden ihmisen, niinkään suuren auktoriteetin kuin Tylyttäjä
    , mielipide tuskin paljoa CW:n imagoon vaikuttaa. Jos arvostelijoita alkaa olla enemmän, olisi firmalla toiminnassaan varmaan petrattavaa.
    Sitä paitsi, ihmiset ovat nopeita unohtamaan ikävät asiat.
    Tämä on taas niitä asioita, jotka ei mahdu minun oikeustajuuni.
    Hieman taukoa
    Mulla ei oo huomauttamista, ei Tylyn, eikä CW:n toiminnasta. En oo koskaan ollu helppo asiakas, joten olen arvostellut myös CW:tä. Kaikki meni kuitenkin ”kohtuullisesti”- siis mun tapauksessa.

Mutta Tylylle: Juristien kommervenkit on kummallisia. Jos tuttua asianajajaa kuuntelet, on epäsopivaa sanoa: ”Miten sä voit syödä tolla suulla, joka suoltaa paskaa”. Eli ole tarkkana ja hoida joku juristi omalle puolellekin. Kukaan normaali ihminen ei voi sisäistää juridista prosessia. Siinä ei ”oikeus ja kohtuus” ole välttämättä missään roolissa….
    ... jotain piti muistaa
    O tempora, o mores

Joopa joo. Noita CW:tä koskevia kirjoituksia on tullut luettua ja ihmettelen että miksi erityisesti tämän topicin aloittajaa kohtaan on tuollaisia syytöksiä esitetty. Tuota liikettä kritisoivia kommentteja oli niin monelta eri nimimerkiltä/henkilöltä että eipä oikeastaan muistu mieleen että mitä kukakin on sanonut. Sen sijaan liikkeen edustajan/työntekijöiden kommentit ovat hyvin mielessä. Ne olivat mielestäni ylimielisiä ja ne erityisesti saivat aikaan sen että minä en ainakaan koskaan tule tuossa liikkeessä asioimaan. Eli jos CW jotakuta voi syyttää niin itseään. Paljon näytti olevan tyytymättömiä asiakkaita ja omalla asenteellaan vielä pahensivat tilannetta, tämä kaiken huippuna.

Onnea tylyttäjälle sinne käräjille!
    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (RRRami @ Marras. 09 2006,21:17) kirjoitti
    Joopa joo. Noita CW:tä koskevia kirjoituksia on tullut luettua ja ihmettelen että miksi erityisesti tämän topicin aloittajaa kohtaan on tuollaisia syytöksiä esitetty. Tuota liikettä kritisoivia kommentteja oli niin monelta eri nimimerkiltä/henkilöltä että eipä oikeastaan muistu mieleen että mitä kukakin on sanonut.
    Seuraava on 100% omaa olettamustani, ei siis mitään hajua onko asian näin:

Tässäkin ketjussa linkkinä mainitussa threadissa löytyy seuraavanlainen ilmoitus CW:lta, jonka huomasin aloittaneen tämän tutkintaprosessin :

Lainaa (Cycle World @ Loka. 15 2005,13:44) kirjoitti
    Arvoisat motoristit,

Yhtymämme toiminnasta on kirjoitettu tällä foorumilla paljon, enimmäkseen negatiiviseen sävyyn. Olemme pyrkineet saattamaan keskustelua asialinjalle tuloksetta, ja nyt olemme pakotetut ottamaan äärimmäiset keinot käyttöön saatuamme tietoomme, että eräillä nimimerkeillä on ollut motiivi lietsoa negatiivista kirjoittelua yhtiömme toimintaa kohtaan ja että tämä toiminta on tarkoitushakuisuudellaan täyttänyt rikoksen tunnusmerkit.

Nimimerkki Tylyttäjä eli V. K. Helsingistä, joka toimii Kumitassu Oy:ssä osakkaana, on omaksunut kyseenalaisen markkinointitavan, johon sisältyy aktiivinen muiden kauppiaiden haukkuminen ja oman liiketoiminnan kehuminen. Olemme tehneet asiasta tutkintapyynnön Helsingin poliisille sekä pyytäneet heitä tutkimaan myös moderaattorin vastuuta em. kaltaisissa tilanteissa ja itse kukin voi nimimerkkinsä takana miettiä, keiden kirjoittelusta on tehty tutkintapyyntö herjausrikoksesta. Yleisesti ottaen katsomme, että nimimerkin taakse kätkeytymällä on erittäin helppo esittää väitteitä, joilla ei ole tosiasioiden kanssa mitään tekemistä.

Nimimerkki hvi1093:lle kiitokset objektiivisesta asenteesta, joka tuntuu olevan välillä kateissa täällä Orgissa. Pyrimme vastedeskin palvelemaan Sinua parhaiten.

Tarkoituksenamme on vain ja ainoastaan saada keskustelu asialliseksi ja sisällöltään faktiseksi.

Hyviä kauden viimeisiä kilometrejä kaikille,

CYCLE WORLD OY
    Okku Granlund
    Lähde: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=40816
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Lainaa (Jassu @ Marras. 09 2006,21:21) kirjoitti
    Lainaa (RRRami @ Marras. 09 2006,21:17) kirjoitti
    Joopa joo. Noita CW:tä koskevia kirjoituksia on tullut luettua ja ihmettelen että miksi erityisesti tämän topicin aloittajaa kohtaan on tuollaisia syytöksiä esitetty. Tuota liikettä kritisoivia kommentteja oli niin monelta eri nimimerkiltä/henkilöltä että eipä oikeastaan muistu mieleen että mitä kukakin on sanonut.
    Seuraava on 100% omaa olettamustani, ei siis mitään hajua onko asian näin:

Tässäkin ketjussa linkkinä mainitussa threadissa löytyy seuraavanlainen ilmoitus CW:lta, jonka huomasin aloittaneen tämän tutkintaprosessin :

Lainaa (Cycle World @ Loka. 15 2005,13:44) kirjoitti
    Arvoisat motoristit,

Yhtymämme toiminnasta on kirjoitettu tällä foorumilla paljon, enimmäkseen negatiiviseen sävyyn. Olemme pyrkineet saattamaan keskustelua asialinjalle tuloksetta, ja nyt olemme pakotetut ottamaan äärimmäiset keinot käyttöön saatuamme tietoomme, että eräillä nimimerkeillä on ollut motiivi lietsoa negatiivista kirjoittelua yhtiömme toimintaa kohtaan ja että tämä toiminta on tarkoitushakuisuudellaan täyttänyt rikoksen tunnusmerkit.

Nimimerkki Tylyttäjä eli V. K. Helsingistä, joka toimii Kumitassu Oy:ssä osakkaana, on omaksunut kyseenalaisen markkinointitavan, johon sisältyy aktiivinen muiden kauppiaiden haukkuminen ja oman liiketoiminnan kehuminen. Olemme tehneet asiasta tutkintapyynnön Helsingin poliisille sekä pyytäneet heitä tutkimaan myös moderaattorin vastuuta em. kaltaisissa tilanteissa ja itse kukin voi nimimerkkinsä takana miettiä, keiden kirjoittelusta on tehty *tutkintapyyntö herjausrikoksesta. Yleisesti ottaen katsomme, että nimimerkin taakse kätkeytymällä on erittäin helppo esittää väitteitä, joilla ei ole tosiasioiden kanssa mitään tekemistä.

Nimimerkki hvi1093:lle kiitokset objektiivisesta asenteesta, joka tuntuu olevan välillä kateissa täällä Orgissa. Pyrimme vastedeskin palvelemaan Sinua parhaiten.

Tarkoituksenamme on vain ja ainoastaan saada keskustelu asialliseksi ja sisällöltään faktiseksi.

Hyviä kauden viimeisiä kilometrejä kaikille,

CYCLE WORLD OY
    Okku Granlund
    Lähde: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=40816
    Joo-o, tuopa kai se syy sitten on.

Kerrottakoon, että olen ollut Kumi-Tassu Oy:ssä osakkaana alkuvuodesta 2005 lähtien, ja suurin osa siitä muutamasta kommentistani on ennen sitä aikaa. Kumi-Tassu Oy:tä en ole tässä forumissa kehunut sen jälkeen kertaakaan, kun olen osakkaana siinä ollut.

Olen kirjoittanut luonnollisesti yksityishenkilönä, siihen minulla lienee oikeus kuten kenellä tahansa muullakin.

Taloudellisen hyödyn (en saa palkkaa Kumi-Tassu Oy:stä, enkä ole koskaan saanutkaan), tai toiselle haitan tekeminen ei todellakaan ole tässä takana, vaan vapaa mielipiteiden vaihto.

Tämän topikin tarkoitus on selvittää, olenko minä kirjoituksillani aiheuttanut CW:n huonon maineen, vai onko siihen muut syyt.

Lukekaa tuossa laittamani topikit, niin näette kuinka paljon minä nyt olen CW:n liiketoimintaa sitten kommentoinut.

Huomattakoon edelleen tärkein pointti; lain mukaan yritystoiminnan kritisointi ei voi olla kunnianloukkaus.

Hyökkäys Tylyä kohtaan johtuu siitä syystä että hän on osakkaana jossain kilpailevassa yhtiössä?

Mielestäni mitään loukkaavaa tai herjaavaa, joka olisi vaikuttanut mielipiteeseeni CW:stä, ei ole täällä sanottu, ja voin sen tulla oikeuteenkin todistamaan.
    Ainoa oikea neuvo on, että hanki pätevä lakimies asiaasi hoitamaan. Ja lycka till...

Maalais/kaupunkilaisjärjen saa unohtaa täysin siinä vaiheessa kun käräjiä istutaan. Tuomio on aikanaan tasan mitä sattuu, eli miten lainoppineet pärjäävät keskinäisessä kädenväännössänsä. Sori pessimismini, mutta tälle on syynsä.
    Lainaa (MagnaMan @ Marras. 09 2006,21:40) kirjoitti
    Ainoa oikea neuvo on, että hanki pätevä lakimies asiaasi hoitamaan. Ja lycka till...

Maalais/kaupunkilaisjärjen saa unohtaa täysin siinä vaiheessa kun käräjiä istutaan. Tuomio on aikanaan tasan mitä sattuu, eli miten lainoppineet pärjäävät keskinäisessä kädenväännössänsä. Sori pessimismini, mutta tälle on syynsä.
    Jep, senpä takia forumista apua haenkin. Tästä forumista soppa sai alkunsa, joten forumin käyttäjien mielipide on luullakseni erityisen tärkeä.

Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tylyttäjä @ Marras. 09 2006,21:37) kirjoitti
    Olen kirjoittanut luonnollisesti yksityishenkilönä, siihen minulla lienee oikeus kuten kenellä tahansa muullakin.

Lukekaa tuossa laittamani topikit, niin näette kuinka paljon minä nyt olen CW:n liiketoimintaa sitten kommentoinut.
    Älä ymmärrä tota mun copy&pastea väärin, laitoin sen sen takia kun porukka mietti mistä tuo juttu on tullut ja miten yksityishenkilöä voidaan moisesta syyttää. Tuosta olen saavani irti että tutkintapyyntö on periaatteessa tehty toista yrittäjää vastaan - tai ainakin joten sellainen kaiku jää.

Itselleni on jäänyt kuva että olet noi ihan yksityisesti kirjoittanut enkä ole mitään mustamaalausta niistä löytänyt, palautetta on ollut niin paljon että yhtä nimimerkkiä on mielestäni vaikea tuosta syyttää. Olen itseasiassa itsekseni miettinyt että miksi juuri CW on ollut se kohde jos muka mitään mokia ei ole tehty, muut liikkeet kun ovat saaneet olla aika rauhassa vaikka toki negatiivista kuuluu monista, mutta menee aika hyvin suhteisiin positiivisen palautteen kanssa.

Lainaa kirjoitti
    Tämän topikin tarkoitus on selvittää, olenko minä kirjoituksillani aiheuttanut CW:n huonon maineen, vai onko siihen muut syyt.
    Itse en näe sinua tuollaiseen syyllisenä.

Lainaa kirjoitti
    Huomattakoon edelleen tärkein pointti; lain mukaan yritystoiminnan kritisointi ei voi olla kunnianloukkaus.
    Tätä juuri tuolla copy&pastellani koitin valottaa, eli onko syyte nostettu sinua vastaan yksityishenkilönä vai firman osakkaan antaman palautteen pohjalta. Tuo raja on varmaan ihan lukijasta kiinni mihin se vedetään.
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Lainaa (Jassu @ Marras. 09 2006,21:45) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Marras. 09 2006,21:37) kirjoitti

Älä ymmärrä tota mun copy&pastea väärin, laitoin sen sen takia kun porukka mietti mistä tuo juttu on tullut ja miten yksityishenkilöä voidaan moisesta syyttää. Tuosta olen saavani irti että tutkintapyyntö on periaatteessa tehty toista yrittäjää vastaan - tai ainakin joten sellainen kaiku jää.

Itselleni on jäänyt kuva että olet noi ihan yksityisesti kirjoittanut enkä ole mitään mustamaalausta niistä löytänyt, palautetta on ollut niin paljon että yhtä nimimerkkiä on mielestäni vaikea tuosta syyttää. Olen itseasiassa itsekseni miettinyt että miksi juuri CW on ollut se kohde jos muka mitään mokia ei ole tehty, muut liikkeet kun ovat saaneet olla aika rauhassa vaikka toki negatiivista kuuluu monista, mutta menee aika hyvin suhteisiin positiivisen palautteen kanssa.

Lainaa kirjoitti
    Itse en näe sinua tuollaiseen syyllisenä.

Lainaa kirjoitti
    Tätä juuri tuolla copy&pastellani koitin valottaa, eli onko syyte nostettu sinua vastaan yksityishenkilönä vai firman osakkaan antaman palautteen pohjalta. Tuo raja on varmaan ihan lukijasta kiinni mihin se vedetään.
    Syyte on nostettu minua vastaan ja nimenomaan kunnianloukkauksesta.

Lainaa (Tylyttäjä @ Marras. 09 2006,21:42) kirjoitti

Jep, senpä takia forumista apua haenkin. Tästä forumista soppa sai alkunsa, joten forumin käyttäjien mielipide on luullakseni erityisen tärkeä.
    Tarkennan sen verran, että hanki laikimies heti asiaasi hoitamaan. Hän tietää miten täytyy toimia OIKEIN sinun kannaltasi.

Saatat aiheuttaa tietämättäsi vahinkoa asiallesi.
    Lainaa (MagnaMan @ Marras. 09 2006,21:49) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Marras. 09 2006,21:42) kirjoitti

Tarkennan sen verran, että hanki laikimies heti asiaasi hoitamaan. Hän tietää miten täytyy toimia OIKEIN sinun kannaltasi.

Saatat aiheuttaa tietämättäsi vahinkoa asiallesi.
    Kyllä meinaan näin tehdä.

Katsoin, että forumiin oli sen takia järkevää ilmoittaa asiasta, koska täältä soppa on alkunsa saanut. Näin ollen olettaisin forumin käyttäjien mielipiteen olevan erityisen tärkeä myös käräjillä.

Tässä vedetään nyt sananvapauden rajoja. Haluammeko sitä, ettei yritysten toimintaa enää voi kritisoida ilman uhkaa tuomioista?

30.  
    No jo vedetään oikeutaan turhista asioista!!! Ei voi muuta yllä sanoa... En viitti sanoa enempää, koska tästä perheestä on juuri oltu käräjille ja hovioikeuteen ollaan menossa vielä tämän vuoden puolella - vetävät kuiteski jokaisen oikeuteen joka oikeutetun mielipiteensä sanoo palstoilla... Toivotan onnea Tylyttäjälle!!!
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
Sivu: 1 / 33:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen