Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 106:sta
  1. #31
    Lainaa (rammus @ Syys. 26 2008,22:38) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Syys. 26 2008,22:11) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Syys. 26 2008,21:15) kirjoitti
    Pomppiva muovi potta lienee kuitenkin se paskin vaihtoehto. Kypärän on tarkoituskin osuessaan hajota. Se kun syö iskuvoimaa. Muovin ongelmana lienee sen rakenne joka saa sen pomppimaan. Lyöt siis pääsi esteeseen ja kuitu jää siihen kun muovi pongahtaa takaisin.
    Löytyykö jostain testejä tämän väitteen tueksi? *Aiemmin olen nimittäin lukenut, että sen kovan ulkokuoren tehtävä on estää kovien esineiden tunkeutuminen, mutta eihän se voi sitten sitä tehdä, jos kuori hajoaa jopa ennen muovia!?! Vai, johtuisiko pomppiminen sitten asfaltin ja polykarbonaatin välisestä kitkasta, sulamisesta, tms. joka on sitten tulkittu syyn osalta väärin?

    Mun mielestäni merkkipottakauppiaiden argumentit olisivat paljon paremmalla pohjalla, jos eristeinä käytettäisiin styroksin sijasta, joko ballistisia materiaaleja, tai samaan ajatukseen perustuvia geelejä, joita löytyy nykyään niin lenkkitossuista kuin myös jääkiekkokypäristä. Nyt nämä ovat ennemminkin pirun kalliita pakkauslaatikoita, joiden antama suoja on jopa aiemmin mainitsemaani Jofan 80 jäkispottaa huonompi.
    Kyllä se kuori hajoaa kummassakin (ehkei muovissa), mutta toinen ei ponnista takaisin. Mitään tutkimuksia en ole lukenut vuosiin, mutta olen kyllä viskellyt nuorempana ja myöskin hieman vanhempana, muovi pottaa katuun ja sieltä se kimpoaa takaisin kuin kumipallo. Hajoaa tai ei. Samaa kun kokeilee kuitukypärällä käy aivan eri tavalla. Se iskeytyy maahan ja toki kimpoaa (jos kimpoaa), mutta aivan eri tavalla kuin muovi kypärä.
    Oli se muovi tai kuitu ei se mahdottomiin pysty.
    Joten paras suoja saavutetaan omalla pelisilmällä tai miksi sitä kukakin sanoo.

    Jostain muistan myös lukeneeni muovikypärien vaarallisuudesta nimenomaan niiden kiimmoisuuden takia versus kuitu kypärä.

    Toki varmasti sen tehtävä on estää kovien esineiden tunkeutuminen, mutta myös se ettei pää seisahda paikoilleen liian nopeasti, mutta myös niin ettei se pää kimpoa takaisin päin kohteesta, silloin kun vaara on myös olemassa vielä lisäksi, käsittääkseni kypärän olisi suoraan esteeseen iskeytyessään tarkoitus jäädä paikalleen, näin estettäisiin nimenomaan niskan seudun vammoja.

    Muovi kypärä halkeaa (jos halkeaa) katuun heitettäessä, kuitukypärä taas halkeilee (jos halkeilee(usein halkeilee)) heitettäessä. Näin omien testitulosten varjossa.
    Kummastakin menee jalkajousi läpi että napsahtaa tekee pienen kivan reijän. kaksikakkonen taas halkaisee muovikypärää ja kuitukypärä enneminkin halkeilee.
    Tokihan näihin ei ole käytetty edes kymmeniä pottia, sen mikä on omista käytetyistä viitsinyt hajottaa päivän piristykseksi ja kokeilun halun vuoksi.

    Yhtään hajotettavaa muovipottaa ei juuri nyt ole, mutta kuitukypäriä olisi parikin jotka voin luovuttaa kotikutoisiin testeihin *

    Minä poika se vaan "luotan" kalliisiin ja kehuttuihin kypäriin. Sinänsä en etsi testi voittajia.

    Pikalukko on aina silloin tällöin löytynyt avonaisena tuttujen päästä. tupla d taas ei aukea. Ja on aivan yhtä nopea käyttää kun sen oppii. Muistelen myös, että jossain oikein testissä on kehuttu tupla d:tä turvallisemmaksi, en nyt muista missä ja miksi.

    Minä se vaan ostan silti tupla D:n koska se minusta tuntuu turvallisemmalta.

    Muistaakseni jossain viime vuoden bikessä testattiin muovia kuituun. Liekkö biken sivuilta löytyisi.
    Hauskoja testejä oot tehnyt, ettei olisi vaan kotimainen tuleva myytinmurtaja kyseessä? *

    Kaikkein tärkein kriteeri tosiaan on se, että potta on sopiva, *pysyy päässä ja sitä ei tuo pikalukon säädön löystyminen ainakaan paranna. Jatkuvasti saa olla kiristämässä, kun taas DD-lukko menee aina haluttuun tiukkuuteen eikä aukea vahingossa.

    Tätä kypärän pomppimista olisi mielenkiintoista kokeilla jonkin irto- / puupään kanssa, jolloin näkisi miten ne painon kanssa käyttäytyvät. Toinen hyvä testi olisi pudottaa testinukke (tai nalkuttava muija) useita kertoja vauhdista asfaltille ja katsoa alkaako muovipotta resonoimaan (pomppimaan) kuitua enemmän? Uskoisin, että näin voisi käydä muovin sulamistaipumuksen takia, mutta yhtä hyvin se voisi liukua kuitua paremmin. *

    Harmi, että alan lehtien testit ja analyysit ovat niin heikoilla kantimilla, että jopa näin suht yksinkertaiset asiat ovat palstamutuilun varassa. Nalkuttavista ämmistäkään ei ole pulaa.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  2. #32
    Lainaa (Hapa @ Syys. 26 2008,22:38) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Syys. 26 2008,17:46) kirjoitti
    Niin ja asiaan. Ainakaan omaan päähäni en laittaisi pikalukollista pottaa.
    +1
    +2

    ihan tuttavapiiristä löytyy tapaus tältä kesältä kun "laadukkaan kypärän" pikalukko aukesi kesken pyörimisen ojan pohjilla. mahdollisesti joku risu tökkäsi lukon auki tmv.

    onneksi selvisi mustalla silmällä ja raapaleilla.

    muutenkin tuo D-lukko on paljon kätevämpi ja helpompi kun siihen tottuu.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  3. #33
    Tuo compass taitaa olla ihan sama kypärä mikä on nimellä Nitro?
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  4. #34
    Noissa Motonetin kypärissähän on lasikuitukuoret. Hassua niitä on leimata miksikään muoviämpäreiksi. Itsellä on Shoein X-11/Spirit, eikä se nyt sen kummoisempi varmaan suojaukseltaan ole. Päinvastoin aika ohuet styroksit siellä on, että itseäni ainakin epäilyttää. Laatu näkyy sitten muissa osissa ja viimeistelyssä, mutta aivan älyttömän hintaisiahan nuo silti ovat. Noi Motonetin kypärät ovat mielestäni paremmin alueella, mitä tuommoisten yksinkertaisten tuotteiden tulisi maksaa. Loppu on sitten pelkkää rahastusta mielikuvilla.

    Samalla lailla se pikalukollinen kiristetään kuin DD-lukollinen ja pysyy ihan samalla periaatteella kireällä. Itsellä on DD-lukot, mutta kyllä pikalukkokin kelpaisi.

    Aika tuuri täytyy käydä, että jokin oksa tuohon pikalukkoon osuu. DD-lukossa se oksa menisi sitten kurkusta läpi ja katkaisisi kaulavaltimot, joten pikalukko on turvallisempi.
    Dixi et animam levavi
  5. #35
    DD:tä suosin, kahdessa umpimallissa (Bieffe, Arai) moinen on, mutta kyllä minä aika pitkälti luotan tuohon G-Macin pikalukkoonkin. Pitää vain paremmin pitää sen kanssa mielessä, että on varmasti kireällä.

    Toisaalta Bieffessä se remmi, joka DD:n läpi menee on kahdessa, kolmessa kaudessa kulunut niin paljon, että on työlästä saada se kireälle. Ei siis kulunut siten, että näyttäisi hajoavan, vaan siten ettei se enää liu'u kunnolla. Arain kanssa ei yhden kauden jälkeen ainakaan vielä moista ongelmaa ole.



    Retired
  6. #36
    Outoa. kukaan ei ole vielä maininnut pintajännitystä
  7. #37
    Lainaa (rammus @ Syys. 26 2008,16:10) kirjoitti
    Rahalla saa myös käyttö mukavuutta. Suhisevalla ja päätä / niskoja repivällä paskalla on ikävä ajella.
    Jep näin on ja siksi minä enää ikinä osta Arain kidutushelvettiä.
  8. #38
    OT:

    nuo halpiskypärät kyllä loistaa aika hyvin poissaolollaan räärää-radoilta. Luulisi sieltä niitä löytyvän jos ne kerran on ihan ok. Ja ne kuskit ottaa aika kovia iskuja...

    Anyhow itse en päähäni pistäisi ns. halpispottaa, kammottaa pelkkä ajatuskin. Kyllä mä katson että tähän harrastukseen kuuluu oleellisena osana turvallisuus ja siitä en ala muutaman euron takia tinkimään.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  9. #39
    Lainaa (pepper @ Syys. 26 2008,18:35) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Syys. 26 2008,12:23) kirjoitti
    Lainaa (pajazo @ Syys. 26 2008,11:00) kirjoitti
    Eurooppalaisen standardin kypärät taas on suunniteltu miedompiin iskuihin, joista asiallisesti vaimennettuina voi todennäköisemmin selvitä ilman pysyvää damagea ja nämä tällit ilmeisesti ovat jonkinverran tavallisempia.
    Mutta kun nämä "eurooppalaisen standardin mukaiset" eli e-hyväksytyt kypärät on aivan p.skoja, ellei hintalapussa lue väh. 300-400 täkäläistä valuuttaa eli miten voit kirjoittaa tuollalailla, kun raha tämänkin asian ratkaisee ja mm. pepper, pecha ja hengenheimolaisensa ovat asian selvittäneet ja täällä totuuden kertoneet??
    Aja vaikka pipo päässä, ei oo multa pois *
    Mielipidettä kysyttiin, ja siihen vastasin.
    Eipä tästä aiheesta enempää...
    Aloituksessa ei kysytty mielipiteitä vaan kokemuksia.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  10. #40
    Lainaa (ek@ @ Syys. 26 2008,21:56) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Syys. 26 2008,16:46) kirjoitti
    Niin ja asiaan. Ainakaan omaan päähäni en laittaisi pikalukollista pottaa.
    Mitäs vikaa pikalukossa on? Mukavampihan tuommoinen on käyttää. Sama systeemi on auton turvavöissä ja kyllä ainakin minä niihin luotan.
    Sama systeemi kuin turvavöissä? Onko sulla myös sellainen kiristin, joka kiristää hihnan oikeaan kireyteen?
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  11. #41
    Lainaa (jyke @ Syys. 28 2008,12:15) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Syys. 26 2008,21:56) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Syys. 26 2008,16:46) kirjoitti
    Niin ja asiaan. Ainakaan omaan päähäni en laittaisi pikalukollista pottaa.
    Mitäs vikaa pikalukossa on? Mukavampihan tuommoinen on käyttää. Sama systeemi on auton turvavöissä ja kyllä ainakin minä niihin luotan.
    Sama systeemi kuin turvavöissä? Onko sulla myös sellainen kiristin, joka kiristää hihnan oikeaan kireyteen?
    Ei, vaan se metallilämiskä tungetaan sinne vastakappaleen reikään ja lukittuu.
    Kiristys on sama systeemi DD:llä ja pikalukolla, joten siinä ei ole mitään eroa.
    Dixi et animam levavi
  12. #42
    Enpä ole huomannut minäkään mitään vikaa Nolanien pikalukoissa, eika näppäriäkin ovat.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  13. #43
    [QUOTE= (jyke @ Syys. 28 2008,13:15)]
    Lainaa ek@,Syys. 26 2008,21:56 kirjoitti
    Sama systeemi kuin turvavöissä? Onko sulla myös sellainen kiristin, joka kiristää hihnan oikeaan kireyteen?
    Minäkin tilasin suuperttini vartavasten pikalukolla Saksasta.
    Paljon parempi tämä on käytössä.
    Laitoin omani säätöihin kaksi vuotta sitten ja siinä se on pysynyt.

    En ymmärrä miksi teillä nuo hihnat löystyy ja niitä halutaan punoa ja kiriä kokoajan.
  14. #44
    onko kukaan ikinä kuullut mp-onnettomuudesta jossa kuskin hengen olisi pelastanut kalliimpi kypärä? Sellasia olen kuullut että on ollut avopotta ja siksi on kuollut mutta jos on umpipottaa käyttänyt...
    Ittellä kyllä arai chaseri kun sopi niin hyvin päähän mutta uskon kyllä että jos kuolee ja on umpikypärä joka on pysynyt päässä niin ei ole enää siinävaiheessa merkitystä mikä kypärä on. Kypärä kun ei valitettavasti suojaa sisäelimiä eikä selkärankaa...
    Kawasaki Z750 ABS -08 (musta)

    "Joka pieremättä kusee se naimatta elää"
  15. #45
    Lainaa (Zippana @ Syys. 28 2008,16:48) kirjoitti
    onko kukaan ikinä kuullut mp-onnettomuudesta jossa kuskin hengen olisi pelastanut kalliimpi kypärä? Sellasia olen kuullut että on ollut avopotta ja siksi on kuollut mutta jos on umpipottaa käyttänyt...
    Ittellä kyllä arai chaseri kun sopi niin hyvin päähän mutta uskon kyllä että jos kuolee ja on umpikypärä joka on pysynyt päässä niin ei ole enää siinävaiheessa merkitystä mikä kypärä on. Kypärä kun ei valitettavasti suojaa sisäelimiä eikä selkärankaa...
    tiedän yhden tapauksen... löi päänsä auton a-pilariin jonka jälkeen useamman kerran asfalttiin... kypärä kesti ja pää myös, toki ei tiedä kuinka halvemman potan kans ois käynyt... poliisit jotka kolaria tutki niin kehuivat et kunnon kypärä oli se joka pelasti hengen...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  16. #46
    Lainaa (pepper @ Syys. 28 2008,18:59) kirjoitti
    Lainaa (Zippana @ Syys. 28 2008,16:48) kirjoitti
    onko kukaan ikinä kuullut mp-onnettomuudesta jossa kuskin hengen olisi pelastanut kalliimpi kypärä? Sellasia olen kuullut että on ollut avopotta ja siksi on kuollut mutta jos on umpipottaa käyttänyt...
    Ittellä kyllä arai chaseri kun sopi niin hyvin päähän mutta uskon kyllä että jos kuolee ja on umpikypärä joka on pysynyt päässä niin ei ole enää siinävaiheessa merkitystä mikä kypärä on. Kypärä kun ei valitettavasti suojaa sisäelimiä eikä selkärankaa...
    tiedän yhden tapauksen... löi päänsä auton a-pilariin jonka jälkeen useamman kerran asfalttiin... kypärä kesti ja pää myös, toki ei tiedä kuinka halvemman potan kans ois käynyt... poliisit jotka kolaria tutki niin kehuivat et kunnon kypärä oli se joka pelasti hengen...
    "Kunnon" ei "kallis", eri sana vaikka samalla kirjaimella alkaakin, joten mitä tämä taas todistaa??
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  17. #47
    Mää kävin motonetissä justiinsa pyörittelemässä noita kypäriä päässäni, tuntuvat kovasti paljon laadukkaammilta kuin omani joka on hankittu jostain honkkarista
    taidan ostaa kehoituksista huolimatta jonkun noista motonetin kypäristä
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  18. #48
    Lainaa (harald73 @ Syys. 29 2008,12:03) kirjoitti
    Lainaa (pepper @ Syys. 28 2008,18:59) kirjoitti
    Lainaa (Zippana @ Syys. 28 2008,16:48) kirjoitti
    onko kukaan ikinä kuullut mp-onnettomuudesta jossa kuskin hengen olisi pelastanut kalliimpi kypärä? Sellasia olen kuullut että on ollut avopotta ja siksi on kuollut mutta jos on umpipottaa käyttänyt...
    Ittellä kyllä arai chaseri kun sopi niin hyvin päähän mutta uskon kyllä että jos kuolee ja on umpikypärä joka on pysynyt päässä niin ei ole enää siinävaiheessa merkitystä mikä kypärä on. Kypärä kun ei valitettavasti suojaa sisäelimiä eikä selkärankaa...
    tiedän yhden tapauksen... löi päänsä auton a-pilariin jonka jälkeen useamman kerran asfalttiin... kypärä kesti ja pää myös, toki ei tiedä kuinka halvemman potan kans ois käynyt... poliisit jotka kolaria tutki niin kehuivat et kunnon kypärä oli se joka pelasti hengen...
    "Kunnon" ei "kallis", eri sana vaikka samalla kirjaimella alkaakin, joten mitä tämä taas todistaa??
    Harvemmin ne 100€ kypärät on kunnollisia.
    tupla-D lenkki on ainut lukko millä pääsee ajamaan esim.kilpaharjoittelupäivinä samoin kuin vaaditaan nahkapuku.
    Ja jos noi halpis kypärät olisivat yhtä hyviä kuin Arai,Shoei,Shubert,Suomy yms.laatumerkit niin ei kai kukaan ajelisi 400-800€ kypärällä? Köyhällä kun ei ole varaa ostaa halpaa.
    God hates us all

    By SLAYER

    Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
  19. #49
    Lainaa (ek@ @ Syys. 28 2008,13:20) kirjoitti
    Lainaa (jyke @ Syys. 28 2008,12:15) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Syys. 26 2008,21:56) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Syys. 26 2008,16:46) kirjoitti
    Niin ja asiaan. Ainakaan omaan päähäni en laittaisi pikalukollista pottaa.
    Mitäs vikaa pikalukossa on? Mukavampihan tuommoinen on käyttää. Sama systeemi on auton turvavöissä ja kyllä ainakin minä niihin luotan.
    Sama systeemi kuin turvavöissä? Onko sulla myös sellainen kiristin, joka kiristää hihnan oikeaan kireyteen?
    Ei, vaan se metallilämiskä tungetaan sinne vastakappaleen reikään ja lukittuu. *
    Kiristys on sama systeemi DD:llä ja pikalukolla, joten siinä ei ole mitään eroa.
    Käsittääkseni pikalukko on poistumassa kokonaan, ainakin Suomen maahantuojilta. Kai niitä netistä saa jatkossakin?(mutu)

    Tupla-D on tutkitusti turvallisempi, kuin pikalukite. Tapauksissa, joissa pyöräilijältä on onnetomuudessa lentänyt kypärä päästä, on kypärässä lähes poikkeuksetta ollut pikalukko. Turvallisuus on siis se suurin syy..

    Sori OT



    "If speed kills, I'm a dead man"
  20. #50
    Eurooppalainen testausnormi ECE22-05 on pelkkä vitsi. Oleellisin iskukoe tapahtuu tarkasti etukäteen määrättyihin kohtiin, ja osumahetkellä nopeutta on 27 km/h. Onpa rankka testaus! Erikoinen yhteensattuma, että meillä löytyy Euroopassa iso edullisten mallien teollisuus, ja tuota normia ei tunnuta saavan päivitetyksi?

    Eli kaikenlaiset surkeimmatkin muovipläjäykset ovat laillisia mp-käyttöön. Jopa sellaiset, joissa on käden mentäviä tuuletusreikiä kuoressa, omaavat tuon mainitun hyväksynnän. Miten sellaiset voivat suojata hyvin?

    Korkea hinta ei ole laadun tai edes turvallisuuden tae, mutta 40-50 euron hinnalla saa kyllä yleensä lähinnä näennäistä suojaa päällensä. Ja kaupan päälle yleensä aika heikkolaatuiset sisusmateriaalit ja istuvuuden. Toki poikkeuksiakin voi löytyä.

    Kuiturakenne on muovista vahvempi, ja kykenee suojaamaan selkeästi kovemmilta iskuilta kuin samanpainoinen muovinen. Tämä on mielestäni ratkaisevaa, kun ajatellaan suojavälinettä moottoripyöräkäyttöön.

    En kehota törsäämään, mutta oudon paljon sitä kyllä tunnutaan olevan valmiita säästelemään sen ainokaisen suojaamisessa. Hyvätkään suojavarusteet eivät aina auta, mutta ne _voivat_ auttaa, itse asiassa suurimmassa osassa onnettomuuksista niillä on paljonkin merkitystä. Ja jälkikäteen on aina myöhäistä itkeä, miksi en tehnyt sitä tai tätä toisin. Ihminen on kovin hauras tuollaisissa tilanteissa, mihin moottoripyörällä voidaan joutua.

    Tiedän, että yllä mainittu kiristää joidenkin pinnaa, enkä aio tästä jankata enempää. Siksi todettakoon vain, että se on puhtaasti oma mielipiteeni, jonka olen muodostanut tässä vajaan kahden vuosikymmenen aikana, enkä tuputa sitä kenellekään. Jokainen saa tehdä omat ratkaisunsa, ja jokainen myös kantaa niiden ratkaisuidensa hyvät ja huonot seuraukset aivan itse.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #51
    Lainaa (pepper @ Syys. 28 2008,18:59) kirjoitti
    Lainaa (Zippana @ Syys. 28 2008,16:48) kirjoitti
    onko kukaan ikinä kuullut mp-onnettomuudesta jossa kuskin hengen olisi pelastanut kalliimpi kypärä? Sellasia olen kuullut että on ollut avopotta ja siksi on kuollut mutta jos on umpipottaa käyttänyt...
    Ittellä kyllä arai chaseri kun sopi niin hyvin päähän mutta uskon kyllä että jos kuolee ja on umpikypärä joka on pysynyt päässä niin ei ole enää siinävaiheessa merkitystä mikä kypärä on. Kypärä kun ei valitettavasti suojaa sisäelimiä eikä selkärankaa...
    tiedän yhden tapauksen... löi päänsä auton a-pilariin jonka jälkeen useamman kerran asfalttiin... kypärä kesti ja pää myös, toki ei tiedä kuinka halvemman potan kans ois käynyt... poliisit jotka kolaria tutki niin kehuivat et kunnon kypärä oli se joka pelasti hengen...
    Sekään ei silti osoita sitä että joku olisi todistettavasti kuollut juuri siksi että kypärä oli halpa eikä kestänyt. Aina voidaan jossitella.
    Kawasaki Z750 ABS -08 (musta)

    "Joka pieremättä kusee se naimatta elää"
  22. #52
    En kyllä suosittele noiden motonetin kypärien ostamista kenellekään. Pahimmille vihamiehille ehkä. Alkukesästä ostin 80€ Forcen, että olis joku kypärä kun prätkää lähtis ostamaan. Kesän kokemuksen perusteella kypärä on äänekäs, vinkka käy sisällä mikä on pahentunu kesän mittaan, vesi tulee sisään tuuletusaukosta ja välillä roskatkin pääsee visiirin raosta, visiiri huurtuu ja leukaremmin varmistuslenkin kiinnitys ei kestäny. Ja sitten hyviin puoliin: halpa. Iskukestävyydestä en onneksi osaa sanoa mitään ja hyvä niin. Luokittelisin kypärän ns. mopokypäräksi, mihin se varmaan riittäis.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  23. #53
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Syys. 29 2008,14:45) kirjoitti
    Eurooppalainen testausnormi ECE22-05 on pelkkä vitsi. Oleellisin iskukoe tapahtuu tarkasti etukäteen määrättyihin kohtiin, ja osumahetkellä nopeutta on 27 km/h. Onpa rankka testaus! Erikoinen yhteensattuma, että meillä löytyy Euroopassa iso edullisten mallien teollisuus, ja tuota normia ei tunnuta saavan päivitetyksi?
    Niimpä. Itse normisto on iso vitsi, mutta koska jokainen maa saa asettaa tiukemmat normit testin läpäisemiseksi, merkitään hyväksymismaan tunnuts E-numeron perään.

    Lainaa kirjoitti
    3/ 1 for Germany, 2 for France, 3 for Italy, 4 for the Netherlands, 5 for
    Sweden, 6 for Belgium, 7 for Hungary, 8 for the Czech Republic, 9 for Spain,
    10 for Yugoslavia, 11 for the United Kingdom, 12 for Austria, 13 for
    Luxembourg, 14 for Switzerland, 15 (vacant), 16 for Norway, 17 for Finland,
    18 for Denmark, 19 for Romania, 20 for Poland, 21 for Portugal, 22 for the
    Russian Federation, 23 for Greece, 24 for Ireland, 25 for Croatia, 26 for
    Slovenia, 27 for Slovakia, 28 for Belarus, 29 for Estonia, 30 (vacant), 31 for
    Bosnia and Herzegovina, 32 for Latvia, 33 (vacant), 34 for Bulgaria,
    35 (vacant), 36 for Lithuania, 37 for Turkey, 38 (vacant), 39 for Azerbaijan,
    40 for The former Yugoslav Republic of Macedonia, 41 (vacant), 42 for the
    European Community (Approvals are granted by its Member States using their
    respective ECE symbol), 43 for Japan, 44 (vacant), 45 for Australia, 46 for
    Ukraine, 47 for South Africa and 48 for New Zealand. Subsequent numbers shall
    be assigned to other countries in the chronological order in which they ratify
    or accede to the Agreement Concerning the Adoption of Uniform Technical
    Prescriptions for Wheeled Vehicles, Equipment and Parts which can be Fitted
    and/or be Used on Wheeled Vehicles and the Conditions for Reciprocal
    Recognition of Approvals Granted on the Basis of these Prescriptions, and the
    numbers thus assigned shall be communicated by the Secretary-General of the
    United Nations to the Contracting Parties to the Agreement.
    Noista kuulemma 4 - eli Alankomaat on kaikkein halutuin/vaikein saada. Halvimmat "orthexin ämpärit" varustetaan numeroilla jotka viittaavat yllättäen Itä-Eurooppaan.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  24. #54
    Lainaa (harald73 @ Syys. 29 2008,12:03) kirjoitti
    Lainaa (pepper @ Syys. 28 2008,18:59) kirjoitti
    Lainaa (Zippana @ Syys. 28 2008,16:48) kirjoitti
    onko kukaan ikinä kuullut mp-onnettomuudesta jossa kuskin hengen olisi pelastanut kalliimpi kypärä? Sellasia olen kuullut että on ollut avopotta ja siksi on kuollut mutta jos on umpipottaa käyttänyt...
    Ittellä kyllä arai chaseri kun sopi niin hyvin päähän mutta uskon kyllä että jos kuolee ja on umpikypärä joka on pysynyt päässä niin ei ole enää siinävaiheessa merkitystä mikä kypärä on. Kypärä kun ei valitettavasti suojaa sisäelimiä eikä selkärankaa...
    tiedän yhden tapauksen... löi päänsä auton a-pilariin jonka jälkeen useamman kerran asfalttiin... kypärä kesti ja pää myös, toki ei tiedä kuinka halvemman potan kans ois käynyt... poliisit jotka kolaria tutki niin kehuivat et kunnon kypärä oli se joka pelasti hengen...
    "Kunnon" ei "kallis", eri sana vaikka samalla kirjaimella alkaakin, joten mitä tämä taas todistaa??
    Kunnon ja halpa ei ole sama asia...
    ja tämä kunnon kypärä ei ollut satkun kypärä...
    eipä siinä olis se halvempikin voinut toimia, mut eipä ollut silloin päässä, eikä ole tullut...(ja tämän kyseisen tapauksen vuoksi itsekkin suosin näitä hieman kalliimpia kypäriä...)
    loppu peleissä tuommonen parin sadan säästö on sen verran pieni raha, että jos on pienikin mahdollisuus oman turvallisuuden parantamiseen on niin, enpä lähe arpomaan et toimisko toi halpa...
    eihän tuo pari sataa ole kuin yks kostea lauantai ilta...



    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  25. #55
    Tääl on ksi rikasta porukkaa kun on varaa heittään rahaa hukkaan noihin romuämpäreihin. Mulla on varaa yhteen kypärään itelle jayhteen vaimolle. En testaile romuja. Arai istuu päässä ja that´s it! Ehkä joku shuubertti tulee seuraavaksi kypäräksi.
  26. #56
    WaltsuCB600:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Seinäjoki/Huittinen/Tampere/Helsinki
    Lainaa (pepper @ Syys. 25 2008,22:13) kirjoitti
    Lainaa (Weicco @ Syys. 25 2008,22:04) kirjoitti
    Lainaa (pepper @ Syys. 25 2008,21:49) kirjoitti
    En kyllä henk.kohtasesti lähtisi "pelleileen" halppis kypärien kans...
    Sen verran omaa päätäni arvostan...
    Niin noh. Halvalla voi joskus saada hyvääkin, ehkä ihan samaa tavaraa, kuin merkkilaatuliikkeestä kalliimmalla toisen merkkisenä.

    Mitään testejä noista ei taida löyty mistään? Jos faktaa löytyy siitä, että on huono suojaamaton ämpäri, niin jää minultakin ostamatta.
    Noissa kypärissä se vaan taitaa mennä niin, satkulla "ämpäri", kolmella satkulla rupee saamaan kypäriä...
    Jokaisen oma asia minkä hintasena päätään pitää...
    Ja ton e-hyväksynnän saa jo 50e muovi-potat...
    Jep...Oma kuula on arvokkaampi kuin 80 egee... Mut kai tuo nyt suojaa paremmin kuin ilman kypärää... Ja kypärä pakko Suomessa on... Mut näinhän se elämä menee... Toiset panostavat varusteisiin ja turvallisuuteen... Toiset ajattelevat hintaa... Eikä siinä mitään väärää ole... Tuskin kukaan on niin tyhmä ettei tiedä että varusteiden tarkoitus on suojata ja yleensä suuremmalla rahamäärällä saa enemmän turvallisuutta... Mielestäni Ladakaan ei ole saanut NCAP testeissä 5 tähteä... Mut halpa se on...



    Hullu se on...

    Honda CB600F Hornet 2007
    Honda CRF250R 2006
  27. #57
    Lainaa (WaltsuCB600 @ Syys. 29 2008,18:25) kirjoitti
    Lainaa (pepper @ Syys. 25 2008,22:13) kirjoitti
    Lainaa (Weicco @ Syys. 25 2008,22:04) kirjoitti
    Lainaa (pepper @ Syys. 25 2008,21:49) kirjoitti
    En kyllä henk.kohtasesti lähtisi "pelleileen" halppis kypärien kans...
    Sen verran omaa päätäni arvostan...
    Niin noh. Halvalla voi joskus saada hyvääkin, ehkä ihan samaa tavaraa, kuin merkkilaatuliikkeestä kalliimmalla toisen merkkisenä.

    Mitään testejä noista ei taida löyty mistään? Jos faktaa löytyy siitä, että on huono suojaamaton ämpäri, niin jää minultakin ostamatta.
    Noissa kypärissä se vaan taitaa mennä niin, satkulla "ämpäri", kolmella satkulla rupee saamaan kypäriä...
    Jokaisen oma asia minkä hintasena päätään pitää...
    Ja ton e-hyväksynnän saa jo 50e muovi-potat...
    Jep...Oma kuula on arvokkaampi kuin 80 egee... Mut kai tuo nyt suojaa paremmin kuin ilman kypärää... Ja kypärä pakko Suomessa on... Mut näinhän se elämä menee... Toiset panostavat varusteisiin ja turvallisuuteen... Toiset ajattelevat hintaa... Eikä siinä mitään väärää ole... Tuskin kukaan on niin tyhmä ettei tiedä että varusteiden tarkoitus on suojata ja yleensä suuremmalla rahamäärällä saa enemmän turvallisuutta... Mielestäni Ladakaan ei ole saanut *NCAP testeissä 5 tähteä... Mut halpa se on...
    Nissan Qashqai on saanut parhaat arvosanat kyseisestä testistä, onko se kallein auto, ei lähellekään. Moni on vaan sitä mieltä että mitä enemmän laitan varusteisiin rahaa, sitä turvallisemmat ne ovat. Ei kannata edes tinkiä varusteiden hinnasta, kun ne muuttuu turvattomammiksi.
    Varmasti halvoista varusteista löytyy hyviäkin, mutta myös todella huonojakin.



    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  28. #58
    WaltsuCB600:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Seinäjoki/Huittinen/Tampere/Helsinki
    Kyllä... Kalliit varusteet ovat aivan turhia... Ja kyseinen kypärä on nyt markkinoiden Nissani? Ei vaan... En tiedä... Kai tuo kypärä löytyy pian Moto Gp luokastakin... YLEENSÄ halvalla saa mitä tilaa... YLEEEEENSÄ... Kysymys on kuitenkin kypärästä, jonka tulisi kuitenkin olla se tärkein suojavaruste... Onko siitä nyt aivan pakko tinkiä...?



    Hullu se on...

    Honda CB600F Hornet 2007
    Honda CRF250R 2006
  29. #59
    Kai se täytyy käydä noikin tsekkaamassa.

    Tästä kypärien (ja muidenkin varusteiden) paremmuudesta ym. on käyty ymmärtääkseni keskustelua jo siitä lähtien kun kypärät tuli markkinoille.

    Mulla ei ole varaa "sijottaa" n. 500 euroa johonkin joka pitäis vaihtaa viiden vuoden päästä kun aurinko on "haperruttanut" kuoren,pintajännityksen what ever.

    Ja omahan on pääni, edelleen. Uutta ajoasua meinasin käydä katsomassa biltemasta. Joku varmaan näkee painajaisia ko. vermeistä mut mitä sitten.

    Mielummin ajan pyörällä senkin ajan joka muuten menisi säästämiseen että saisin työntää pääni johonkin yleisesti hyväksyttyyn kuitukikkareeseen.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (lepi @ Syys. 29 2008,19:33) kirjoitti
    Nissan Qashqai on saanut parhaat arvosanat kyseisestä testistä, onko se kallein auto, ei lähellekään. Moni on vaan sitä mieltä että mitä enemmän laitan varusteisiin rahaa, sitä turvallisemmat ne ovat. Ei kannata edes tinkiä varusteiden hinnasta, kun ne muuttuu turvattomammiksi.
    Varmasti halvoista varusteista löytyy hyviäkin, mutta myös todella huonojakin.
    Eipä osu minun silmääni yhtään viestiä, jossa oltaisiin sitä mieltä, että raha ja turvallisuus kulkisivat täysin käsi kädessä kautta hintahaitarin?

    Hävyttömästi yleistämällä heittäisin, että tässä maassa alkaa saada turvallisuuden kannalta kelvollisia suojapäähineitä n.200-300 eurolla, joskus toki halvemmallakin. Tästä ylöspäin hintaa tuovat lähinnä merkki ja paremmat käyttöominaisuudet (esim. pienempi paino, miellyttävämmät sisusmateriaalit, sisusten irroitettavuus, parempi tuuletus, hyvä äänieristys, jne).

    Ja kun mennään tuosta alle puoleen tai 1/4-osaan, niin suurin osa tarjokeista on kokonaisvaltaisesti todella paskoja muovikuorisia yritelmiä, joita ei pidempään kärsi pidellä päässään kuin todellinen masokisti. Jos joku luulee sellaisen kanssa saavansa yhtä hyvän päänsuojan kuin mitä hyvällä kuituisella saisi, niin eipä muuta kuin lycka till.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen