Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Ajelen isolla customilla ja edessä on isohko plexi. Ongelma on kauhea kypärämelu ja ilman pyörteiden aiheuttama epämiellyttävä "täristys". Kypärä myös huurtuu helposti, koska ilma ei kierrä kypärälle riittävästi. En tiedä pitäisikö plexi olla pienempi vai suurempi.
    Ilman plexiä ajaminen on melun puolesta nautintoa mutta ajaminen käy raskaaksi ilmanvastuksen vuoksi (pysty ajoasento)
    Kypärä on schubert C2. Toimisiko joku muu kypärä paremmin?
    <p>B 1 abc</p>
  2. #2
    Kyllä varmaan kaikki kypärät meluavat siinä pleksin turbulenssissa. Vika on siis enemmänkin sun pituudelle/ajoasennolle vääränlaisessa pleksissä. Olisiko sitä mahdollista lyhentää tai suunnata siten, että sen suoja tulisi ylävartalolle, mutta pää olisi vapaassa ilmavirrassa?

    Itse ajan Yamahan Thunderacella jossa oli ostettaessa ns. touring pleksi. Se oli ruma, mutta varsinainen syy vaihtoon oli se, että se paukutti ilmavirran kypärän leukaosaan. Vakiopleksillä ilma ohjaantuu solisluiden alapuolelle, joten ajomukavuus parani paljon. Sinne mahtuu silti taakse suojaan tarvittaessa kun vaan siirtyy tankin päälle makailemaan.
  3. #3
    "Olisiko sitä mahdollista lyhentää tai suunnata siten, että sen suoja tulisi ylävartalolle, mutta pää olisi vapaassa ilmavirrassa?" *toi on varmaan ihan totta,itellä C2 ja fj:n pleksillä melu oli hirveä!ajoin kuviosahalla n.5cm suikaleen pois,ja parani huomattavasti.kokeillut kaverin nakupyörällä samaisella c2:lla,ja onhan hiljasta..!
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  4. #4
    Plexin yläreuna on suunnilleen leuan korkeudella. Pyörän koosta johtuen plexi on melko kaukana kypärästä. Pitää
    talvitauolla ottaa plexi käsittelyyn.
    <p>B 1 abc</p>
  5. #5
    Lainaa (tilhestäjä @ Syys. 23 2008,20:41) kirjoitti
    Plexin yläreuna on suunnilleen leuan korkeudella. Pyörän koosta johtuen plexi on melko kaukana kypärästä. Pitää
    talvitauolla ottaa plexi käsittelyyn.
    Hommasin just omaan customiin uuden pleksin, ja ainakin Memphis Shades sivustolla annetaan ohjenuoraksi että pleksin yläreunan pitäisi osua korkeudeltaan nenänvarren ja -kärjen väliin. Itsellä näin ja tuuli ei aiheuta mitään tärinöitä pottaan. Kulma kannattaa myös säätää mahdollisimman lähelle samaa etuhaarukan kulman kanssa.

    No, huurtuminen on oma lukunsa. Itsellä on arain avokypärä, joku sz ram3, ja jos visiirin pitää aamun viileinä tunteina aivan alhaalla niin kyllä tuo huurtuu. Sopivasti rakosellaan tai jopa kokonaan auki kun nyt pleksi suojaa hyvin, niin ongelmaa ei ole.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  6. #6
    Ajaminen ilman pleksiä treenaa vatsalihaksia ja käsivarren koukistajia.
  7. #7
    Lainaa (tilhestäjä @ Syys. 23 2008,20:41) kirjoitti
    Plexin yläreuna on suunnilleen leuan korkeudella. Pyörän koosta johtuen plexi on melko kaukana kypärästä. Pitää
    talvitauolla ottaa plexi käsittelyyn.
    Yksi konsti on porata pleksiin reikiä päästäämään ilmaa pleksin läpi. Itsellä on tarvikepleksin alareunassa iso reikä. Peittämällä se, alkaa ilma pyöriä ja pöristä kaulan tietämillä pahemmin. Mikähän sitten vain on oikea kohta reikeleille, sitäpä en osaa sanoa.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  8. #8
    Minulla on Jammussa matala pleksi, joka täristi ensin alkuun todella pahasti; motarilla visiiri hyppi siihen malliin ettei siellä viitsinyt oikein ajaa. Ensin alunperin pystyasennossa ollut pleksi säädettiin niin loivaan asentoon kuin mahdollista, ja tämä helpotti jo paljon. Toinen temppu joka jostain mystisestä syystä auttoi oli windstopper-hupun laittaminen päähän; en tiedä ohjasiko kauluri jotenkin väärällä tavalla ilmaa kypärän sisään, mutta nyt ei laillisissa nopeuksissa ole enää mitään ongelmia.

    Niin, se piti vielä sanoa, että kohinaa kyllä on. Korvatulpat auttaa.



    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  9. #9
    Lainaa (Urkki @ Syys. 29 2008,07:41) kirjoitti
    Toinen temppu joka jostain mystisestä syystä auttoi oli windstopper-hupun laittaminen päähän; en tiedä ohjasiko kauluri jotenkin väärällä tavalla ilmaa kypärän sisään, mutta nyt ei laillisissa nopeuksissa ole enää mitään ongelmia.
    Johtunee siitä, että ilma ei paksulla huivilla tms. jää pyörimään kypärän ja kaulan liitoskohtaan. Asian voi kokeilla käsin. Jos hurisee, niin nostaa käden toiselle puolelle ja hurina loppuu siltä puolelta. Pidemmän päälle on hankala ajella omat kädet kaulalla, joten huppu tai kauluri kehään.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  10.  
  11. #10
    Villessä MRA Vario touring säädettävä plexi ja vanha kypärä oli Suupertin Konsepti > kohtuu hillitön mekkala.
    Tuuli pyörteli oikein kivasti,ei ollut uskoa kuinka paljon ajoviimasta melua tulee kun seisoi jalkatapeilla ja pyörteily puuttui.
    Ja yllättävän paljon piti ääntä silloinkin.
    Nyt Shoein Multitec ja huomattavasti hiljaisempi.
    Tulpat korvissa kuitenkin.



    "manaatin raivolla eteenpäin"

    -07 K1200GT