Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
    Oot muuten aivan oikeassa, mihin niitä tehoja oikeen tarvitaan.

Jokaselle 50hp mopoauto alle ja eiku

Mihi me ees tarvitaan omia kulkuneuvoja? Oikeesti! Jokanen myy autonsa NYT ja rupee käyttää vain julkisia kulkuneuvoja!

Mihi me itseasiassa tarvitaan ees julkisia ku enemmistöllä on sentää jalat? Eiku kävellen/pyöräillen töihin ja kaikkiin muihin elämänaskareisiin, including lapinreissut ja turkin matkat...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    empä tiiä.. vähän samaa olen miettinyt.

eipä kovin montaa kertaa ole tänä(kään) kesänä mennyt saati tarvinnut yli 7000rpm jolloin on hiukan reilu 100rwhp käytössä.

ohan se tietty niinkin että tehon mukana saa vääntöä ja sitä kautta mukavuutta lisää. jos joskus vaihdan tai hommaan kakkos-pyörän, niin varmaan se on joku matka-enska puksutin.

revittely ei ole se "mun juttu" mopoilussa
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Lainaa (Repa @ Syys. 24 2008,19:39) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Syys. 24 2008,18:09) kirjoitti
    ...
    Toisaalta taas sellainen 200-250 heppaa tuntuu tosiaankin olevan enää kiikun kaakun ihmisen hallittavissa oleva voima liikenteessä noilla nykyisillä teho/painosuhteilla. Vaikka samaa onkin hoettu jo 50 vuotta, niin sanoisinpa kuitenkin, että nykyisestä maksimista ylöspäin ei juuri ole asiaa ihmisen fysiikan kanssa.
    ...
    -hh-
    Ai jaa. Kai se sitten noin on. Mä en vaan ole vielä huomannut.

Vaikka niitä tehoja ei oikeasti missään tarvitse, niin sitä vaan kaipaa aina vähän lisää. Vaikka sitä olisikin jo käytössä tuo mainitsemasi 250 heppaa...

t. Repa
    Ehkä se on sitten yksilöllistä. Minun hoksottimillani ei vaikapa 300-350 hepoa 200 kilon mopossa enää hallitsisi. Etenkin ohittelu kaupunkioloissa olisi meikäläiselle jo liian riskaabelia. Ainoa paikka, jossa voisi käyttää maksimitehoja taitaisi jäädä joillekin suorimmille kantateille ja tietty motareille.

-hh-
    Lainaa (tapsu @ Syys. 24 2008,19:12) kirjoitti
    Eli, kyse on loppupelissä statuksesta eikä todellisuudesta?
    Pitkälti niin. Noita suuritehoisia sportteja kun on paljon ja silti ne renkaan reunat näyttävät ihan koskemattomilta monissa, vaikka mutkaan taittuminen pitäisi olla aivan ylivertaisella tasolla. Ja jotkut ostaa radalla hierottuja renkaita alle tilanteen korjaamiseksi. Kulkeehan ne hyvin, ykkösellä kymppitonni tauluun ja jo on toistasataa pitkälti kyytiä. Kakkonen pesään ja alkaa jo melkein kakkosella nopeuskin.

120kW löytyy siellä kymppitonnissa ja paljon alempanakin ihan mukavasti, vaan jospa vielä vähän, myös alle kymppitonnin. Ykkösellä riittää satasen ylitys, että on käyttöä mauillekin vaihteille.
    Jaa että vähänkö vituttaa ellei mitään tapahdu kun kääntää tupin nurin... alkais vaikuttaan aika tylsältä koko harrastus!
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Lainaa (harmaahukka @ Syys. 25 2008,08:57) kirjoitti
    ...
    Toisaalta taas sellainen 200-250 heppaa tuntuu tosiaankin olevan enää kiikun kaakun ihmisen hallittavissa oleva voima liikenteessä noilla nykyisillä teho/painosuhteilla. Vaikka samaa onkin hoettu jo 50 vuotta, niin sanoisinpa kuitenkin, että nykyisestä maksimista ylöspäin ei juuri ole asiaa ihmisen fysiikan kanssa.
    ...
    -hh-

Vaikka niitä tehoja ei oikeasti missään tarvitse, niin sitä vaan kaipaa aina vähän lisää. Vaikka sitä olisikin jo käytössä tuo mainitsemasi 250 heppaa...

t. Repa
    Ehkä se on sitten yksilöllistä. Minun hoksottimillani ei vaikapa 300-350 hepoa 200 kilon mopossa enää hallitsisi. Etenkin ohittelu kaupunkioloissa olisi meikäläiselle jo liian riskaabelia. Ainoa paikka, jossa voisi käyttää maksimitehoja taitaisi jäädä joillekin suorimmille kantateille ja tietty motareille.

-hh-
    Mä olen ratkaissut tän ongelman asentamalla mopooni kaasukahvan. Sillä on kätevä säädellä tehoa aina kuhunkin tilanteeseen sopivaksi.
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
    Lainaa (-Artsi- @ Syys. 25 2008,10:39) kirjoitti
    ...
    ...
    -hh-

t. Repa

-hh-
    Mä olen ratkaissut tän ongelman asentamalla mopooni kaasukahvan. Sillä on kätevä säädellä tehoa aina kuhunkin tilanteeseen sopivaksi.
    Artsi puhui vähän mutta asiaa, oli pyörässä 10hv tai 400 hv (kuten Artsin busassa ) niin se ranneliike ratkaisee aika paljon...
    ZX12R vm.2004
    muzzy 1427cc yms.
    Pohojalaasittain "liika on liikaa mutta kohtuus on liian vähän"
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Kai se on sitten enemmänkin statuksestakin kiinni kuin siitä mihin sitä oikeasti tarvitsee. Tietysti teho/vääntö valitaan sen mukaan mihin tarkoitukseen pyörä tulee. Esim. 60hv motolla pärjää ihan mukavasti kaupungissa, mutta onhan 'kunnon' tehoilla ja väännöllä mukavampi ajaa vähän isompia nopeuksia.

Mielipide sano koira kun..

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (hidas57 @ Syys. 25 2008,10:20) kirjoitti
    Lainaa (tapsu @ Syys. 24 2008,19:12) kirjoitti
    Eli, kyse on loppupelissä statuksesta eikä todellisuudesta?
    Pitkälti niin. Noita suuritehoisia sportteja kun on paljon ja silti ne renkaan reunat näyttävät ihan koskemattomilta monissa, vaikka mutkaan taittuminen pitäisi olla aivan ylivertaisella tasolla. Ja jotkut ostaa radalla hierottuja renkaita alle tilanteen korjaamiseksi. Kulkeehan ne hyvin, ykkösellä kymppitonni tauluun ja jo on toistasataa pitkälti kyytiä. Kakkonen pesään ja alkaa jo melkein kakkosella nopeuskin.

120kW löytyy siellä kymppitonnissa ja paljon alempanakin ihan mukavasti, vaan jospa vielä vähän, myös alle kymppitonnin. Ykkösellä riittää satasen ylitys, että on käyttöä mauillekin vaihteille.
    Ei se tehon paljous tai vähäisyys vaikuta mitenkään siihen kuinka paljon uskaltaa/osaa kallistaa tai millaisella kaarrenopeudella voi ajaa.

Joku saattaa ostaa vanhoja kisarenkaita myös siksi että niitä käyttämällä rengaskulut puolintuu sporttipyörässä.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (tapsu @ Syys. 24 2008,15:42) kirjoitti
    jotta mihin helvettiin niitä 150kw *plus tehoja oikeen tarvitaan??
    Eipä juuri mihinkään, ehkä sinne lentokentälle

Mutta, toisaalta... More power = MORE FUN!

...vaikka itelle riittää toistaiseksi tää pyöreesti sata kaakkia.
    ~SV1000N~

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Harvoinpa noita hetkiä tulee että saisi käytettyä kaikki mitä koneessa on,mutta silti siihen piti laittaa lisää sen minkä kaupan tarvikkeilla sai. Ja onhan se joskus mukavaa vääntää sitä kahvaa silloin kun on tilaisuus,ja huutaa että perkele kun on hauskaa Ja sitten kun vanhana lykkii potkukelkkaa tai rullattoria niin on kiva tietää eläneensä ylärajoilla
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.

-hh-
    Mä olen ratkaissut tän ongelman asentamalla mopooni kaasukahvan. Sillä on kätevä säädellä tehoa aina kuhunkin tilanteeseen sopivaksi.[/QUOTE]
    Hei! Bemarissa toi on vakiona. Se on tosi hyvä keksintö.

t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    Lainaa (Bali Sunset @ Syys. 25 2008,11:38) kirjoitti
    onhan se joskus mukavaa vääntää sitä kahvaa silloin kun on tilaisuus,ja huutaa että perkele kun on hauskaa Ja sitten kun vanhana lykkii potkukelkkaa tai rullattoria niin on kiva tietää eläneensä ylärajoilla
    Näin se taitaapi olla

Voi saanoo sitte pappana, että perskele sillon ku minä olin nuori niin käytin avokoppaa, jotta sätkän sais palaa ajaessa.. ja sitte vaan 3 :sta sisään, jotta päästään edes 2egen tuolle puolen
    Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
    ...
    ...
    -hh-

t. Repa

-hh-
    Tässähän oli käsittääkseni puhe täysistä tehoista. Eihän sillä ole tyhjäkäynnillä mitään merkitystä onko 1000 vai 10 hp.

-hh-
    Lainaa (Bali Sunset @ Syys. 25 2008,11:38) kirjoitti
    Harvoinpa noita hetkiä tulee että saisi käytettyä kaikki mitä koneessa on,mutta silti siihen piti laittaa lisää sen minkä kaupan tarvikkeilla sai. Ja onhan se joskus mukavaa vääntää sitä kahvaa silloin kun on tilaisuus,ja huutaa että perkele kun on hauskaa Ja sitten kun vanhana lykkii potkukelkkaa tai rullattoria niin on kiva tietää eläneensä ylärajoilla
    Heh, juu... Samaan syssyyn voikin sit masentua, sillä mikäli kokee eläneensä elämänsä ylärajoilla ajaessaan lujaa... Ei ole kyllä kovinkaan kokemusrikasta elämää nähnyt papparainen.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Max Power 57,40
    Max Torque 104,72

Just katoin dynolapusta ja hyvin riittää
    Intruderclubfinland

Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
    Hassu keskustelu...

Aina kun mä oon ajamassa, oli vehjes mikä hyvänsä, käytän kaiken käytettävissä olevan tehon lähes poikkeuksetta. Joskus sitä on aivan liian vähän, ja poikkeuksetta (toistaiseksi) olis aina saanut olla lisää. Siis tehoja...

(hmm, no B-King oli ekat 5min ihan tarpeeks tehokas mut kyllä siihenkin tarttee loppupeleissä jotain maustetta...)
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
    Ajan noin 70-80 % kilometreistäni tuolla Keski-Euroopassa, missä nopeuksien valvonnan suhteen on elämä hiukan mukavampaa, tee samoin niin ymmärrät miks on kiva ajaa tehokasta pyörää.. ...ja vielä löytyy onneksi myös vapaan nopeuden väyliäkin..
    Lainaa (Repa @ Syys. 25 2008,13:01) kirjoitti

-hh-
    Hei! Bemarissa toi on vakiona. Se on tosi hyvä keksintö.

t. Repa[/QUOTE]
    ja jos toimii samalla lokiikalla kuin vilkut niin oikeesta tupesta lisätään ja vasemmasta vähennetään...sitä kaasua
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (Gari @ Syys. 28 2008,19:49) kirjoitti
    Ajan noin 70-80 % kilometreistäni tuolla Keski-Euroopassa, missä nopeuksien valvonnan suhteen on elämä hiukan mukavampaa, tee samoin niin ymmärrät miks on kiva ajaa tehokasta pyörää.. :orgmp: :orgmp: :)...ja vielä löytyy onneksi myös vapaan nopeuden väyliäkin..
    Sakubaanat olis tosi kivoja jollain Ferrarilla tai Porchella. Nykyisellä bemulla niille ei kehtaa mennä ja prätkää ei oo. Siis 'kateellisen'päiväuni.
    Lainaa (tapsu @ Syys. 24 2008,15:42) kirjoitti
    Käytin cebarin tehoista varmaan sellaset max. 30 prossaa, jotta mihin helvettiin niitä 150kw *plus tehoja oikeen tarvitaan??
    Samat aatokset pyörivät mielessä - niinpä aikani ensin aina vaan tehokkaampaan vaihdettuani vaihdoinkin viimeksi nuhaisempaan kuin millä olin koko mopoilua aloittanutkaan - ja hyvin riittää voima.
    No niin, no
    Jep, harvapa aito harrastaja hankkii pyöräänsä statuksen vuoksi. Legendaarinen mainosmies joka ei mannerheimintien liikennevaloissa muistanut/osannut laittaa jalkaa maahan tais kyllä hankkia harrikan ihan egonsa jatkeeksi... En ole huomannut että reilusta 300 Newtonin väännöstä takaselta olis mitään haittaa, vois olla vaikka puolet lisää - voihan sitä portaattomasti säädellä tilanteen mukaan. Ei voimaa ole koskaan liikaa - vääntö tekee sitäpaitsi onnelliseksi*
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
    Kaikki rutisijat voivat ostaa lussuja vehkeitä ja nauttia niistä. Olkaa hyvä vaan.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Lainaa (HSRC @ Loka. 02 2008,11:51) kirjoitti
    Jep, harvapa aito harrastaja hankkii pyöräänsä statuksen vuoksi. Legendaarinen mainosmies joka ei mannerheimintien liikennevaloissa muistanut/osannut laittaa jalkaa maahan tais kyllä hankkia harrikan ihan egonsa jatkeeksi... En ole huomannut että reilusta 300 Newtonin väännöstä takaselta olis mitään haittaa, vois olla vaikka puolet lisää - voihan sitä portaattomasti säädellä tilanteen mukaan. Ei voimaa ole koskaan liikaa - vääntö tekee sitäpaitsi onnelliseksi*
    Veit sanat suustani. Oikein itkettää noin suora ja todenmukainen puhe

Mutta kuitenki sun kommentille
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Liikaa voimaa on just sopivasti. Mä ainakin tykkään siitä, että sitä voimaa on niin paljon, että se ei varmasti lopu kesken. Tulee sellanen jännä kunnioituksen tunne sitä mopoa kohtaan. Omista romusita eniten sen kokee Husabergilla crossiradalla. Täytyy kyllä sanoa, että ei tuu joka ajolenkillä kaikkia heposia käytettyä pois lukien tuo lypsykone, jolla nyt on aina ajettava tuppi nurin jos on kiire. Yleensä ei oo. *
    GSXR 1000 Turbo K3
    HD rocker SE 113" -08
  27.  
    Sellainen määrä tehoa olisi sopivasti, että oikealla kahvalla säädettäisiin takapyörän pyörimisnopeus kirjaimellisesti, piti rengas tai ei. Eli kahvaa voisi kääntää nopeasti missä nopeudessa tahansa, mutta pito pettäisi. Sit kun vähän hitaammin kääntäsi niin vaan keulii. Aah, ääretön teho..
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12