tjooo, nyt tulee sellanen provoilunluontonen juttu taasen
Elikkä, itse tässä vuosia sitten ajelin suht. säännöllisesti ja nyt pidemmän tauon jälkeen hommasin taas pyörän tonnisen hondan (se vanha äffä). Aattelin ettei tarvii tehoja enää haikailla, kun taannoinen 750 gsx ei oikeen ollu virkeimmillään kaks päällä eikä oikeen motarilla tuntunut tukevan laittomia "ajonautintoja". Nykyiset 750 :aat varmaan kulkee kyllä..
Oon tässä nyt loppukesästä veivannu jo sellaset kymppitonnin ja ylikin ja ajotuntuma on kuin entisaikaan (menee kuin ajatus). Tehoja ei ole tarvinnut haikailla tuo 100 kw tuntuu riittävän pidemmälle kuin järki..
On ehtinyt tulla jo tiukkaakin paikkaa jossa on riittänyt pelkkä 1/4 ranneliike ja vaara oli jo historiaa. Motarilla kulkee kivasti mutta jo suorastaa vituttaa ettei tuolla saa ajaa "edes" 140 km/h just, kun meno alkaa tuntuu muuten letkeeltä mutta koneen 5500 "tyhjä" tehoalue tuntuu jo vaativan ranneliikettä.. mut ei voi ei..
Tossa yks kerta oli turuntiellä (80/100 aluetta) helvetinmoinen rekkaletka, sellaset reilu 7 plus rekkaa toisissaan kiinni ja perässä vielä toivotonta ohituspaikkaa odottavat muutamat autot. Tulin jonon hännille.. tjaa-a toteamus ja näköpiirissä sellanen mukava muutaman sadan metrin suora.
Lähin siitä tietty ohittamaan, kun ei ketään vastaan tulossakaan. Yks pykälä alas, jottei kiekat laske alle 4 tonnin ja tasaisesti kaasua, jotta autoilijat ehtii nähdä.. siinä sitte ranneliikettä syvempään (ei tarvii vaihtoja) ja aina syvempään, kun tuntuu rekkajono haihtuvan silmissä.
Sanomattakin on selvää ettei nopeutta kannata täällä edes vihjasta näin julkisella foorumilla mutta vaihtaa ei tarvinnut suuntaan eikä toiseen vaan viimosen rekan jälkeen moottorilla jarrutaen omalla kaistalle ja se "matkavaihde" takas päälle.
Käytin cebarin tehoista varmaan sellaset max. 30 prossaa, jotta mihin helvettiin niitä 150kw plus tehoja oikeen tarvitaan??
Toki olen minäkin harrastanut sitä pikkuvaihteella urku auki kokeeksi mutta sehän ei anna oikeeta kuvaa tehoista, kun ei ole edes ilman vastusta (sama ku huudattais vapaalla).
heh, odottaen vastalauseita![]()
Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
Höh, että menis vieläkin kovempaa tietysti!! *(tapsu @ Syys. 24 2008,15:42) kirjoitti
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
Suuruuden hulluus.. Ja tietenkin, jos käy lentokentällä ajamassa, yrittäen saada sitä maagista 200mph-rajaa rikki.
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
voit tehdä saman ohituksen sellasella muutaman kymmenmetrin suoralla(tapsu @ Syys. 24 2008,15:42) kirjoitti
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
No, ei oikeen voi lyhentää tuota ohitusmatkaa loputtomiin, koska tulee jo fyysiset tosiasat vastaan (ihmisen reaktiokyky/nopeus muuttuviin tilanteisiin.).(Tuppervaari @ Syys. 24 2008,15:53) kirjoitti
Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
Ne ei koske"meitä" mitkään fysiikat,kuuraketin kone vaan joka vehkeeseen.(tapsu @ Syys. 24 2008,15:58) kirjoitti
![]()
Vähän samoja ajatuksia herännyt täälläkin. Pärrää on ollut wanhaa gsx-r, lc4, rykkönen ja nykyisellään XX. Pelit ovat muuttuneet tehokkaammiksi mutta kadulla ei pahemmin pääse eikä oikein enää edes jaksa luukuttaa. Radalla taas ei osaa hyödyntää kaikkea tehoa. Kävin koeajamassa bemarin F800GS:n ja tuntui että tuollaiset 80hv riittävät ihan näppärästi normiajoon. Tietenkin potkua sopisi löytyä koneesta mutta eipä tuota ihan hullunlailla tarvitse.
Jälleen suzukisti
Teho on suhteellista - etenkin sen tarve. Itse kuvittelin aikoinani, että ostan ensin 600 cc -kyykyn ja vaihdan sit myöhemmin "isoon pyssyyn". Vaihdoin kyllä isompaan iskutilavuuteen, mutta "voimaa" on enää noin 60 hepan verran. Sataseen ehtii samassa ajassa kuin r6:lla (ei siis kiinnostanut polttaa kytkintä) ja autoistakin pääsee ohi. Jopa sujuvasti. UskomatontaMun valinta oli pudottaa tehot puoleet ja ottaa toinen mokoma Suomen tiepintaa käyttöön enkä ole katunut. Mutta tiedän kyllä tehon viehätyksen - vielä kun Suomessa pääsisi oikeasti hyödyntämään semmoista kilokyykkyä muuallakin kuin radalla/stripillä, niin saattais mullakin moinen mopo olla alla.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Thjaahas.... aloitetaan sillä että ite en ole vetomies ja tykkään ajella kutos vaihteella ja pienillä kierroksilla. Oma mieltymykseni tehoihin on se että saa ajaa lepposasti, vaikka kakspäällä reissutamineineen, ilman että kone huutaa. Vähän vois verrata ajamista Fiat 600:lla tai Jollain isolla uudella Mersulla
Honda CBR1100XX
Joo, itsekin tykkään tehoista vaikka en niitä hyödynnäkään väännön muodossa vaan kierroksilla. Tonnisella ei vaan "pääse" vinguttamaan konetta "urheilumaisesti" ellei halua "elin-ikäistä ajokieltoa".
Tuo urheiluhenkihän lähtee siitä, että kone "laulaa".. pitäsköhän vaihtaa kusiaiseen
Ei-vaan, on se hyvä, että paukkuja löytyy mutta luulis tollasen 150kw olevan jo rasite.. ei pääse kääntää kahvaa ku menee taju..
Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
Tuo koko kysymyksenasettelu on oikeasti käymässä melkoisen ajankohtaiseksi aiheeksi ihan lähivuosina. Vähän on semmoinen kutina, että nutturatädit ympäri Euroopan iskevät virkkuukoukut "kaaharien" kampiakselin väliin ja joustavasta ajotavasta tulee historiaa tai ainakin täydellinen outlaw extreme -harrastus. Harmi sinänsä tulevien ikäpolvien kannalta, itsellä jo ikää sen verran, että ehtinyt nauttia ripeämmästäkin liikkumisesta.(tapsu @ Syys. 24 2008,17:06) kirjoitti
Toisaalta taas sellainen 200-250 heppaa tuntuu tosiaankin olevan enää kiikun kaakun ihmisen hallittavissa oleva voima liikenteessä noilla nykyisillä teho/painosuhteilla. Vaikka samaa onkin hoettu jo 50 vuotta, niin sanoisinpa kuitenkin, että nykyisestä maksimista ylöspäin ei juuri ole asiaa ihmisen fysiikan kanssa.
Tiedä sitten mitä tehtaat tekevät, mopojen valmistus kun on suurta bisnestä. Laittavat kait aina vaan lisää noita turhia hilavitkuttimia pitkin pyörää: täysin välttämättömiä joka motoristin viihdekeskuksia, kallistuksenestoja, apseja, hupseja, epsejä, turvatyynyjä ja laskuvarjoja...
-hh-
Sopiva teho on sellainen, että yhdellä reissulla tulee itsekseen huudettua noin 5 kertaa "kylä lähtee!!".(tapsu @ Syys. 24 2008,15:42) kirjoitti
Siihen tarvitaan 150kW plus tehot.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
150kw? Cbr?? Oonks missannu jotain vai saaks noista kotikonsteilla tommosiakin lukemia?
Ihan mielenkiinnosta (kun ei oo 150kw) niin miten tuo ilmenee;(vetomies @ Syys. 24 2008,18:35) kirjoitti
matkarundeilla kahvasta raa-alla väännöllä 60 -> 120 km/h sekunnissa?
vai
kiihdyttäessä --> ja vitusti lisää kiihdyttäessä tajunta laskee hämärän puolelle?
Epäilen, että tuo eka on helpommin todettavissa ja helpommin toteutettavissa kun vääntöö on tarpeeksi.
Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
Olet missannut lukemisen ymmärtämisen. Tai sitten et vaan osaa lukea(Raptor 99 @ Syys. 24 2008,18:45) kirjoitti
![]()
Sukisukimies
arvelinkin sen olleen tommonen heitto, jos en ossois lukee, ni en kai vastaiskaan tähä? kö?(Jooney @ Syys. 24 2008,18:53) kirjoitti
![]()
edit: ei kauas jää zzr 1400 147kw:lla
Joo, sen verran, että tarkoitin sitä "viimesen" tehon hakemista mitä saa nyt kaupasta tms. konstein eli rahalla yleensä. Virittämisen vielä tajuan henkilökohtaisena kivana (tekemisen ilo).(Raptor 99 @ Syys. 24 2008,18:45) kirjoitti
Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
Vois tietysti kysyä onko moottoripyöräilyssä yleensäkkään mitään järkeä, samoin kun onko 150kw järkeä.
Jälkimmäistä en ole kokeillut mutta ensimmäistä kylläkin ja hauskaa on ollut.
Ja saattaa olla että tulevaisuudessa tulee tuo 150kw hankittua![]()
Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
* *Busa 08
Eli, kyse on loppupelissä statuksesta eikä todellisuudesta?
Hieman sama asia kuin joku helvetin VW cittari V12 koneella.. pimmeetä sanon minä, eihän sellasella ole mitään asiaa edes maastoon. Oikeelle sportille sillä ei pärjää ku öljysoralla (asfaltilla taas mutkassa vetää koppi nurin).
Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
Se vaan on niin häpeällistä myöntää ajavansa tietynlaisella pyörällä, statuksen vuoksi, eikä todellisten tarpeiden vuoksi(tapsu @ Syys. 24 2008,19:12) kirjoitti
![]()
Tää on sitä rispektin metsästystä jota löytyy meistä jokaisesta, mutta koska joku jossain on päättänyt sen olevan häpeällistä ei sitä uskalleta myöntää![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Ylärajaa ei mielestäni ole, ihmisethän noita kiihdytys pyörijäkin ajavat. Itse en ole mikään "tehohullu" mutta ei mua haittaakkaan jos tehoja olisi vaikka tuplat kaikissa vehkeissä mitä tallista löytyy. Jos toimeen tulemisestä on kyse niin varmaan autoon riittää se 60hp ja mopoon reilu 40hp. Toimeen on tultu ennenkin ja tultaisi varmaan nytkin.
Näin se varmaan on, että statuksesta kaikki on jollaintapaa kiinni jos pysähtyy asioita hieman miettimään. Ittekin hommasin aikoinaan vanhan jaggen (no ei niin vanha), kun sen sai ihan "tavallisen" auton hinnalla jo.
Puolitosissaan perustelin hankintaa asiaa ihmetteleville, jotta on siinä iso takaluukku ja mukava ajoasento pitemmälle työmatkallekin. Eihän se jagge edes ole tykki nykymittarin mukaan mutta mielestäni mukavasti tykittää silti.. vaikka tuon tonnisen Hondan jälkeen ajettuna tuntuu aika nuhapumpulta
Kuhan sais tuon pajeron korjattua niin vois rymistellä sitte sillä maastojermu-statuksella vaihteeksi
Näin se on nähtävä vaan piti selvästä aiheesta oikeen ihmetellä![]()
Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
Ai jaa. Kai se sitten noin on. Mä en vaan ole vielä huomannut.(harmaahukka @ Syys. 24 2008,18:09) kirjoitti
Vaikka niitä tehoja ei oikeasti missään tarvitse, niin sitä vaan kaipaa aina vähän lisää. Vaikka sitä olisikin jo käytössä tuo mainitsemasi 250 heppaa...
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Harvoin se huuto enää irtoaa meikäläisen pyörällä (110 kW), paitsi joskus kakkoselle ohittaessa. Siksi olen vaihtamassakin(tapsu @ Syys. 24 2008,18:50) kirjoitti
Paras olisi tietysti sellainen kone, että kiihtyisi aivan helvetisti jo alakierroksilta ja sitten tulisi vielä lisäksi kymppitonnin jälkeen tehopiikki..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
juu, samalla tavalla itse, mutta Vaalimaan tiellä. Ja yksi niistä jonon hännillä roikkuvista, ohitettavista autoista ampaisi kohta perään. Itsellä siinä n 170 taulussa takaisin omalle kaistalle, ja lailliset 85 lukemat mittariin. Siinä se Toyota kohta oli roikkumassa takarenkaassa kiinni. Ja peilistä näin Toyotan säleikköön upotetut kaksi sinistä vilkkua...(tapsu @ Syys. 24 2008,15:42) kirjoitti
![]()
1-BMW
150 kW on kuin laittais tulista sinappia makkaran päälle,
50 kW kuin maustais saman makkaran mauttomalla sinapilla.
Sama lopputulos kummallakin, maha tulee täyteen ja nälkä lähtee, mutta toinen vaan tuntuu paremmalta.
Turhakkeissa pitää olla tehoa riittävästi plus 50kW, vähintään.
Kyllä se 50 riittää ja vieläpä aivan vanhanaikaisina hevosvoimina.
Edellisessä mopossa oli semmoiset 100hv ja olihan se kiva joskus vähän pitää pientä kivaa, mutta enimmäkseen en juurikaan niitä tehoja tarvinnut. Hyvä kuitenkin, että on paljon valinnanvaraa vehkeissä, niin saavat "tehonnälkäisetkin" tarpeensa tyydytettyä![]()
Customia alle ja tuppi nurin. Ei enää moisia ongelmia. Joku 535 virago niin se on siinä.*![]()
Supermoto