Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
    Paljonko sen tankilla pääsee?
    Minä olen hyvin vakavasti harkinnut siirtymistä k1200 s malliin koska vastaavaa ei muilta merkeiltä löydy.
    Mallin omistajilta olisi hauska kuulla kulutus tietoja.
    SUZUKI B-KING
    Moi!

6.6 - 7.0 litraa normaaliajossa eli 250...300 km tankillisella karkeasti ottaen. En ole koskaan tarkasti mitannut enkä tankkia ihan tyhjäksi ajanut. Mutta aivan turhan tiheään tarvii tankata.
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    Jos ajaa Suomen nopeusrajoitusten mukaan, niin 5 litraa.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Toi Repan turbopyörä vie vähän enemmän, joten älä sitä kuuntele. Autobaanalla tuolla ei pääse tankilla kuin 200km.

En kyllä alle 6l:n päässyt vakiollakaan, kun ei ajotyyli ole mitään pisaralla pisimmälle. Periaatteessa tankille voi yleistää matkaksi ~300km.
    Dixi et animam levavi
    Referenssikulutukseksi osuisi ehkä noin keskimäärin Siilinjärven Shelliltä Möysän Essolle Lahteen. Sellainen rikesakkovauhti noin keskimäärin ja seassa reiluja kiihdyksiä autojen ohituksiin. Muistaakseni Essolla tankkasin 18,5 litraa. Siihen tankkiin saa menemään n. 20 litraa.

Tulee siis noin 6l reippaassa ajossa. Saa sillä kympinkin menemään, koskaan en kuitenkaan ole käytännössä kulutuksissa ollut alta kutosen. Kaupunkiajot sotkettuna joukkoon, niin vie 6,5 -> 7+.

On kokonaan tietysti toinen asia ostaa Hänen kaltainen fillari ja ihmetellä kulutuksia... Ehkä joku kaksipyttyinen 600 olisi kaikkein taloudellisin peli.

Voisi se tankki olla isompikin, joku 30l olisi aika hyvä niin ei tarvitsisi alvariinsa olla pysähtymässä. Sitä ajamista kun on niin harmillista keskeyttää kun se tuntuu niin hyvältä...

Kiinnostaisiko ostaa vähän käytetty ja kaikilla herkuilla?
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
    Tjaa, itelläni on toi K1200R Sportti. Melkeen siis sama peli, ja alle 5 litraa se kulutus on kyllä 90% ajosta. Sellasta 4.6-4,7 litraa satkulla. Tämä siis ihan vakio pelillä.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Aika paljon heittoa kulutuksissa. Oma Sportti (-07), jossa hiukan lyhyempi välitys kuin S:ssä, vie 5.7-6 litraa. Tankkikin taitaa olla vähän pienempi, koska 300km on tiukassa.
    Kesällä Euroopan turneella 8300km matkan keskikulutus 5,73.
    Yhden hengen ja kolmen laukun lastilla. Ajotyyli vaihteleva.
    300km ajon jälkeen ajotietokone näytti tankin olevan tyhjä, tankkaukset kuitenkin maksimissaan 17ltr.

Kotimaassa siististi rikesakkorajalla ajelemalla 5,5-6,0.
    Reippaammassa ajossa 6,0-6,5.

Commanderin asennuksen ja säädön sekä putken ja filttereiden vaihdon jälkeen kulutus ehkä vähän suurempi. Tää saattaa johtua myös siitä, että on kiva kokeilla "uusia" ominaisuuksia.

Edit. Lisätään vielä, että ajotietokoneen kulutusnäyttöön ei kannata luottaa, näyttää liian pieniä lukemia. Ainakin minulla. Vastaavasti ajotk ilmoittaa heti tankkauksen jälkeen jäljellä olevaksi toimintasäteeksi jopa 400km, puolen tankin jälkeen alkaakin uusi laskenta ja tietokoneen näyttämä toimintasäde pienenee huomattavasti nopeammin kuin matkamittariin kertyy kilometrejä.

totta,tommoset matkasportit o vähis jois on karkaani.
    muuta mullistavaa en ny keksi.valaise hieman.
    ps.jos on ettimäs isoa tehokasta pärrä ni eikö se oo melko sama mit se kuluttaa. 5ltr on lähtökohta ja kaikki muu on kiini omasta ranteesta.

Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Ajotietokone näyttää maantiellä keskimäärin 5,4 l kulutusta, mutta todellisuudessa tankillisella pääsee ~300 km. Tämä siis suunnilleen normaalinopeuksilla ja normaaleilla ohitteluilla.
    Kulutuksen saa huomattavasti isommaksikin agressiivisella ajotyylillä.
    Tankki on periaatteessa 19 litraa, mutta käytännössä sinne menee liruttelemalla parikymmentä. Näin ainakin olettaisin, lieneekö kukaan mitannut tarkkaa tilavuutta..? Pari-kolme litraa isompi tankki olis kyllä asiaa.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (Tuppervaari @ Syys. 24 2008,09:10) kirjoitti
    jos on ettimäs isoa tehokasta pärrä ni eikö se oo melko sama mit se kuluttaa. 5ltr on lähtökohta ja kaikki muu on kiini omasta ranteesta.
    Totta, kulujen kannalta ei ole suurta merkitystä, onko polttoaineen kulutus 5 vai 6 litraa.

Ketjun (ei kardaanin) aloittaja varmaankin oli kiinnostunut enemmänkin toimintasäteestä. Tankin tilavuus on jo tiedossa, nyt kiinnostuksen kohteena on kuinka usein pitää pysähtyä. Muissa matka-ajoon soveltuvissa kardaanivehkeissä kun taitaa olla järjestään vähintään 5 litraa isommat tankit.
    Lainaa (äRRäpää @ Syys. 24 2008,09:02) kirjoitti
    Commanderin asennuksen ja säädön sekä putken ja filttereiden vaihdon jälkeen kulutus ehkä vähän suurempi. Tää saattaa johtua myös siitä, että on kiva kokeilla "uusia" ominaisuuksia.

Edit. Lisätään vielä, että ajotietokoneen kulutusnäyttöön ei kannata luottaa, näyttää liian pieniä lukemia. Ainakin minulla. Vastaavasti ajotk ilmoittaa heti tankkauksen jälkeen jäljellä olevaksi toimintasäteeksi jopa 400km, puolen tankin jälkeen alkaakin uusi laskenta ja tietokoneen näyttämä toimintasäde pienenee huomattavasti nopeammin kuin matkamittariin kertyy kilometrejä.
    Sullako on komentaja laitettuna? Minkälaiset kokemukset?

Se ajotietokone näyttää aina liian pientä kulutusta. Kerran ajelin jonkun matkaa myös range-lukemalla nolla tossa kotikulmilla ja tankkauspisteiden lähellä. Se on kyllä sikälis luotettava, että ainetta löytyy vielä ehkä lähelle 100km ajoon, kun varoittelu alkaa jostain päälle 70km lukemista.
    Lainaa (hidas57 @ Syys. 24 2008,11:18) kirjoitti
    Se ajotietokone näyttää aina liian pientä kulutusta. Kerran ajelin jonkun matkaa myös range-lukemalla nolla tossa kotikulmilla ja tankkauspisteiden lähellä. Se on kyllä sikälis luotettava, että ainetta löytyy vielä ehkä lähelle 100km ajoon, kun varoittelu alkaa jostain päälle 70km lukemista.
    Toimiikos tämä ohje? LT:lle dokumentoitu, mutta eikös nuo aika samoja vekkuleita ole...
    https://www.juvander.me/ilpo

AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
    On asennettuna.

Heinäkuussa sain komentajan, kuulemma eka erä tuli silloin maahan (duellin kautta).

Ei poista kokonaan tehokäyrän viiden tonnin "päästömittauskuoppaa", loiventaa kuitenkin ja uudet teho- ja vääntökäyrät kulkevat kivasti alkuperäistä ylempänä.

Vastaa nyt selvästi paremmin kaasuun. Komentajalla on mahdollista vähentää myöskin mahdollista kaupunkiajossa havaittavaa nykimistä.

Säätötyöstä kiitokset Bikefoxiin Kimmolle, kun jaksoi koko päivän hieroa säätöjä kohdalleen.
    Lainaa (äRRäpää @ Syys. 24 2008,13:00) kirjoitti
    On asennettuna.

Heinäkuussa sain komentajan, kuulemma eka erä tuli silloin maahan (duellin kautta).

Ei poista kokonaan tehokäyrän viiden tonnin "päästömittauskuoppaa", loiventaa kuitenkin ja uudet teho- ja vääntökäyrät kulkevat kivasti alkuperäistä ylempänä.

Vastaa nyt selvästi paremmin kaasuun. Komentajalla on mahdollista vähentää myöskin mahdollista kaupunkiajossa havaittavaa nykimistä.

Säätötyöstä kiitokset Bikefoxiin Kimmolle, kun jaksoi koko päivän hieroa säätöjä kohdalleen.
    Tuota viimeistä lausetta oikeastaan odotinkin. Ei taida tosiaan olla mikään helppo homma, asennus mukaanlukien.

Jotain pitää ehkä kehitellä, jollei tuleva K1300 aiheuta liian suuria houkutuksia.
    mitö tuleeko siitä uusi malli
    Minua nimenomaan kiinnostaa paljonko sillä pääsee ja kiitos suuren vastaajien määrän nyt tiedän missä se kulutus liikkuu.
    Kulutus tuntuu olevan samalla tasolla kuin nykyisessä 1000rr hondassa mutta bmw on huomattavasti painavampi, mukavampi eikä ulkonäössäkään ole moittimista.
    Vastaavaa pyörää ei mielestäni ole muulla kun kavalla ja suitsalla mutta kawa ei mielytä sekä ihmisten kokemukset pyörästä ja sen kanssa elämisestä eivät ole kovin rohkaisevia.
    Suitsassa on tehoo kiva ajaa yms mutta mä olen juuri se henkilö kenelle sen norsumainen ulkonäkö ei käy ei sovi.
    K 1200 s malliin olin hetkessä myyty lisäksi jos bemu jättää tielle voin soittaa palvelunumeroon ja saada asian mukaista suhtautumista ongelmaan.
    Jos soitan kawan tai suitsan myyjälle he eivät vastaa ja sitten kun vastaavat he saattavat sanovat että paska säkä höh ei voi mitään.
    Sitten kun lopulta saisin rikkinäisen moponi liikkeeseen josta se ostin kerrotaan minulle miten korjauksessa kestää koko kesä ja alotetaan joulukuussa laskemalla öljyt koneesta nyt heti saat tilalle erkka viitosen 2 viikoksi jippikaijee.

Hondaa kävin kysymässä mutta uuden vfrrän tai xx uutta tulemista ei kannata turhaan odottaa ja pannari taas menee tyyliin fjr ja se yks kawa + möhkö bemut.
    Uudesta tupla äksästä vfrrän modernisoidusta yli 1000cc moottorista ei ole olemassa muuta kun märkä päiväuni.
    Siksi siis BMW K1200 S
    SUZUKI B-KING
    Lainaa (ek@ @ Syys. 23 2008,22:38) kirjoitti
    Toi Repan turbopyörä vie vähän enemmän, joten älä sitä kuuntele. Autobaanalla tuolla ei pääse tankilla kuin 200km.

En kyllä alle 6l:n päässyt vakiollakaan, kun ei ajotyyli ole mitään pisaralla pisimmälle. Periaatteessa tankille voi yleistää matkaksi ~300km.
    Sori!

Ei ollut tarkoitus johtaa harhaan. Kerroin vain faktaa omalta osaltani.

En ole kyllä kokeillutkaan kuinka pienellä pääsee. Enkä varmaankaan kokeilekaan. Leikkikaluksihan tämä tuli hommattua.

t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    Lainaa (AF-1 @ Syys. 24 2008,18:24) kirjoitti
    Uudesta tupla äksästä vfrrän modernisoidusta yli 1000cc moottorista ei ole olemassa muuta kun märkä päiväuni.
    Siksi siis BMW K1200 S *
    No eipä tämä Bemarin moottori nyt ole juurikaan sen kummempi kuin XX:n kone.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Moro,

mulla kulutus on liikkunut matka-ajossa 4,7-4,9 l/100km huitteissa, mutta taajamassa ja kaupungissa kulutus nousee helposti sinne kuuden tuntumaan. Toki siihen voi vaikuttaa oikean ranteen liikeradan laajudella ja kulmanopeudella...
    Lainaa (Ekku @ Syys. 24 2008,20:20) kirjoitti
    Siksi siis BMW K1200 S *
    En tarkoittanut sitä että honda olisi jotenkin parempi tai erilainen vaan sitä ettei vastaavassa luokassa ole minulle muita vaihtoehtoja eikä keppi mua häiritse ollekaan päin vastoin rasvailut/kiristämiset jäisi pois.
    SUZUKI B-KING
    Siinä 6,5 litraa vei tehoputkilla varustettuna, matka-ajossa.

Ihan reippaalla ajolla.

http://www.meikamotoristi.com/11
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

http://www.meikamotoristi.com
    Lainaa (AF-1 @ Syys. 25 2008,16:08) kirjoitti
    Siksi siis BMW K1200 S *
    En tarkoittanut sitä että honda olisi jotenkin parempi tai erilainen vaan sitä ettei vastaavassa luokassa ole minulle muita vaihtoehtoja eikä keppi mua häiritse ollekaan päin vastoin rasvailut/kiristämiset jäisi pois.
    Joo en minäkään sitä parempana pidä ainakaan pikaisen kokeilun perusteella.

Enkä minä ihan ensiksi ketjuvetoista mopoa enää hankikkaan.

Onhan se K1200S hyvä kompromissi monenlaiseen käyttöön, mutta vielä kun olisivat vähän hioneet, niin parempi olisi tullut.
    Lainaa (Ekku @ Syys. 25 2008,20:21) kirjoitti
    Lainaa (AF-1 @ Syys. 25 2008,16:08) kirjoitti
    Siksi siis BMW K1200 S *
    Joo en minäkään sitä parempana pidä ainakaan pikaisen kokeilun perusteella.

Enkä minä ihan ensiksi ketjuvetoista mopoa enää hankikkaan.

Onhan se K1200S hyvä kompromissi monenlaiseen käyttöön, mutta vielä kun olisivat vähän hioneet, niin parempi olisi tullut.
    isompi tankki olisi iso + tässä vaiheessa kun kaikki on vielä paperilla.
    xx tankkausväli = pysähdy joka mittarilla.
    Ei mulla muuten vähäisen ajokokemukseni vuoksi kyseisestä laitteesta ole negatiivista sanottavaa.
    SUZUKI B-KING
    Mites teidän keulat on toiminu vuosien kuluessa. Ihan jees vai. Itse olen arkaillut tota himmelikeulaa. Uutenahan se pelittää hienosti, entä kahden kesän jälkeen?

Tuleeks se uus K1300S samalla keulalla, vai meneekö USD:ksi.
    Lainaa (Rocket cowboy @ Syys. 25 2008,19:39) kirjoitti
    Siinä 6,5 litraa vei tehoputkilla varustettuna, matka-ajossa.

Ihan reippaalla ajolla.
    Ihan reippaasti oot vedellyt sellaisiin kulutuksiin. Hyvä niin, ei ollut kai sitten turhia karstoja tässä sun vanhassa pyörässäs.

Hyvin toimii edelleen.
    mä en nyt sitte halunnut että tästä keskustelusta tulee joku kulutus riitely kyseisen laitteen omistajien kesken.
    Kaikki tieto mitä olin vajaa on jo saatu.
    Kiitos siitä.

SUZUKI B-KING
    Lainaa (raisio.offroad @ Syys. 25 2008,20:38) kirjoitti
    Mites teidän keulat on toiminu vuosien kuluessa. Ihan jees vai. Itse olen arkaillut tota himmelikeulaa. Uutenahan se pelittää hienosti, entä kahden kesän jälkeen?

Tuleeks se uus K1300S samalla keulalla, vai meneekö USD:ksi.
    Kyllä se ainakin minulla on pelittänyt 2005-mallisessa, mutta kun ajokilometrejä ei ole kuin vähän yli 20 tuhatta, niin eipä se kestosta mitään kerro.

Jos muuten menevät keulan muuttamaan tavalliseksi usd:ksi, niin ei varmasti mene parempaan suuntaan.
    Keula ei vaihdu ennekkotietojen mukaan. Tulee LED-takavalot, ESA 2 ja HP2 Sportista tuttu näyttöyksikkö valinnaisvarusteeksi.
    Dixi et animam levavi
    Niin, pikkuhiljaa se menee offtopiciksi tämäkin Mut todellakin nyt 6000km ajokokemuksella, kyllä tää nykynen jousituskonsepti on HIENO. Mikäli menevät muuttamaan perinteiseen, niin p*skaan astuvat... Kyl kai ne Bemarillakin tajuaa, että porukka ostaa näitä pyöriä juuri siksi, et ne on erilaisia kun muut... Joten toivottavasti jatkavat omalla "sivuraiteellaan" jatkossakin.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  30.  
    Lainaa (ek@ @ Syys. 25 2008,22:53) kirjoitti
    Keula ei vaihdu ennekkotietojen mukaan. Tulee LED-takavalot, ESA 2 ja HP2 Sportista tuttu näyttöyksikkö valinnaisvarusteeksi.
    Yep, ja julkistuksen pitäisi olla Intermot-messuilla, tai oikeastaan BMW on kutsunut lehdistön koolle 7.10. Eiköhän sen jälkeen jo tiedetä paremmin.

Ihastuttavan näppärä vilkkukatkaisin tiettävästi muuttuu yhdellä kädellä hoidettavaksi.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen