Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    eli otsikossa jo kerroinkin vian ja nyt tarttis ettiä syy... jos mopo seisoo 2-3 viikkoa on turha koittaa startata, naksuu solikka vaa.
    nyt akku ollu irti ladattuna 2 viikkoa ja jännite 12.68. pyörän käydessä jännite 2000 rpm 14.30 joten pitäs ladata?
    amppeerimittari näyttää nollaa virtalukon ollessa off asennossa.
    puolen tunnin ajon jälkeenkin ei tartte startata, lähtee kuiteski lykkäämällä käymään ja valot kirkastuu 2s käynnin jälkeen.
    akku vuoden vanha, irti ollut talvella sisällä. edellinen akku oli mennyt aikasemmalla omistajalla oikoseen talven kiinni ollessaan.

    mikä avuksi ja mistä vikaa etsiin?
  2. #2
    Onko mahdollista koittaa toisella akulla vaikka lainaksi kaverilta? Noilla tiedoilla mielestäni akku on rikki.
  3. #3
    nii, mut nyt ton akun jännite on normaali, jos se ois ollu kiinni mopossa nii olis taatusti ollu alle 11V. voin kyllä ostaa uuden akustiikan kun ne ei konkurssiin miestä vedä.

    antakaa vaan rohkeesti epäilyjenne tulla julki... nii tietäisin vähä rassailla.
  4. #4
    Miten mittasit tuon virrankulutuksen? Plus-johto akusta irti ja yleismittari väliin? Näillä tiedoilla minäkin veikkaisin että akku on finaalissa.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  5. #5
    Lainaa (jarim @ Syys. 20 2008,12:08) kirjoitti
    Miten mittasit tuon virrankulutuksen? Plus-johto akusta irti ja yleismittari väliin? Näillä tiedoilla minäkin veikkaisin että akku on finaalissa.
    juurikin näin! No ei kai siinä auta kuin ostaa uus patteri, onkos täällä kokemuksia bilteman geeliakuista, arvelluttaa vaan tuo korkea latausjännite ja mahdollinen korkea lämpötila, kun geeli ei niistä tykkää.
  6. #6
    Lainaa (Isenhard @ Syys. 21 2008,09:24) kirjoitti
    juurikin näin! No ei kai siinä auta kuin ostaa uus patteri, onkos täällä kokemuksia bilteman geeliakuista, arvelluttaa vaan tuo korkea latausjännite ja mahdollinen korkea lämpötila, kun geeli ei niistä tykkää.
    Uskoisin, että ne on suunniteltu toimimaan sellaisissa lämpötiloissa ja latausjännitteillä, kuin mitä niiden käytössä yleensä esiintyy.

    Itselleni kävi keväällä silleen, että hankin Bilteman geeliakun, ja se oli muuten jees, mutta ampeerituntimäärä oli pikkuisen alle sen, mitä suositellaan. Originelli kustansi melkein 200 (!) ja tämä alle 50, niin kokeilin sitä, ja muuten toimi kaikin puolin, mutta kylmänä se ei jaksanut käynnistää. Ja kun en itse jaksanut kylminä aamuina alkaa työntökäynnistelemään, niin hukkaan meni se akku. Kannattaa siis ostaa myös ampeerituntimäärältään juuri suositellun tehoinen.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #7
    Lainaa (pecha @ Syys. 21 2008,14:07) kirjoitti
    Lainaa (Isenhard @ Syys. 21 2008,09:24) kirjoitti
    juurikin näin! No ei kai siinä auta kuin ostaa uus patteri, onkos täällä kokemuksia bilteman geeliakuista, arvelluttaa vaan tuo korkea latausjännite ja mahdollinen korkea lämpötila, kun geeli ei niistä tykkää.
    Uskoisin, että ne on suunniteltu toimimaan sellaisissa lämpötiloissa ja latausjännitteillä, kuin mitä niiden käytössä yleensä esiintyy.

    Itselleni kävi keväällä silleen, että hankin Bilteman geeliakun, ja se oli muuten jees, mutta ampeerituntimäärä oli pikkuisen alle sen, mitä suositellaan. Originelli kustansi melkein 200 (!) ja tämä alle 50, niin kokeilin sitä, ja muuten toimi kaikin puolin, mutta kylmänä se ei jaksanut käynnistää. Ja kun en itse jaksanut kylminä aamuina alkaa työntökäynnistelemään, niin hukkaan meni se akku. Kannattaa siis ostaa myös ampeerituntimäärältään juuri suositellun tehoinen.
    Itseasiassa tuolla ampeerituntimäärällä ei ole niin suurta merkitystä käynnistyvyyteen kuin sillä kuinka paljon akku kykenee antamaan starttivirtaa. Itsellä edellisessä akussa 90A, nykyisessä 230A. Ja eron kyllä huomaa!
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  8. #8
    tuossa ainakin on latausjännitteistä juttua. ja vähän muustakin.
    http://www.matkaendurot.net/forum....ec3d82e
  9.  
  10. #9
    Oman äffän orkkis akku tuli vaihdettua turhaan jo yhdeksän vuoden käytön jälkeen Bilhelveten vastaavan. Hyvin on kuitenkin toistaiseksi startannut kylmässä
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...