Renkaiden osto olisi edessä. Alkuperäinen takarengas on finaalissa ja eturengaskin on kulunut jo melkoisille pykälille. 12 tonnia kestivät. Vaatimuksena olisi ainakin kohtuullinen märkäpito ja kulutuskestävyys jotain samaa tasoa. Alkuperäisistä Bridgestoneista ei pahempaa sanottavaa. Ajo pääasiassa matkaajoa. Porukoilla varmaankin kokemuksia ettei kaikkea kantapään kautta tarvitsisi oppia.
Pekka
Mulla kesti kanssa alkuperänen etunen sen 12 tonnia, takasia meni samalla matkalla kaksi.
Ite ostin Z6:t kun halvalla sai mutta se valinta meni kyllä käteen, noilla alkuperäsillä BT020:lla oli katuajossa sama oliko asfaltti kuivaa vai märkää, sen sijaan z6:lla etunen nuljuilee märällä asfaltilla naurettavan alhaisissa nopeuksissa/kallistuksissa.
Seuraavaksi tulee kyllä jotain muuta kuin z6:t alle.
Hyvä tietää. Matka ajossa kun ei keliä pysty määräämään vaan on ajettava joskus sateellakin ja liukkailla renkailla se ei ole terveellistä.
Pekka
Ei nuo z6:tkaan vaaralliset ole, pikemminkin päinvastoin kun varoittavat pidon rajasta aikaisin mutta ainakin itsellä etusen pieni luistelu tiputtaa heti kaarrenopeuksia ja ajaminen märällä muuttui paljon hitaammaksi kuin noilla alkuperäisillä. Itse tykkäsin noista alkuperäisistä, no kulumiskestävyys olis voinut olla parempi.(Pekka Keränen @ Syys. 04 2008,22:48) kirjoitti
Z4:t meni kulmikkaiksi alle viiden tonnin, etunenkin. Myyjän analyysi oli, että eivät sovi kyseiseen raskaskeulaiseen pyörään. Nyt alla Dunlopin Roadsmart, pito ei ainakaan lopu kesken. Etunen tuntuu jopa liian pitävältä nurkkapyörittelyssä. Kulmikkuutta tuli 3 tkm Norjan reissulla kaksi päällä + laukut ihan kiitettävästi taas eturenkaaseenkin. Uusi Dunlop kuitenkin parempi tässä pyörässä kuin Z4. Tosin en aio niitäkään enää toista sarjaa ostaa. Vähän sama probleema Pekan kanssa, mitkä kumit alle seuraavaksi? Suurin kriteeri kulutuskestävyys.
moro,minä paiskasin alle,micelin pro 2 ,set.tosi mukavan tuntuset vesisateellaki.pitäs kuulemma olla todella hyvä kulutuskestävyys.takana ennen michelin 200 hxt,kulu kanttiseksi nopeasti ja liukkaan tuntunen.
Mulla tosin ei ole Suizuketta ajokkina mutta Continentalin Road Attack gummeja olen käyttänyt, kestää aivan kohtuullisesti ja pitoa löytyy märälläkin sen verran ettei normaalissa ajossa ole tarvinnut hidastella.![]()
![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Hassua, itselläni oikeastaan tismalleen päinvastaiset havainnot: BT020 oli kehno sateella, Z6 tosi hyvä ja kulutuskestävyys molemmilla melko hyvä. Laittaisin itse ihan kirkuen ennemmin Z6:t, tuo 020 ei tuntunut toimivan oikein missään ajossa hyvin, tuntuma aina vähän kateissa. Nykyään tuosta löytyy uudempi 021, ehkä se on parempi. En tiedä, saako 020:aa edes enää.(naukkis @ Syys. 04 2008,22:41) kirjoitti
Tosin pyöränäkin puolet pienempikoneinen ja huomattavasti kevyempi SV650, joten ei varmaan ainakaan ihan suoraan vertailukelpoista isoon GSX:ään.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mulla oli z6 alla alkukesästä ja meni viidentonnin jälkeen kankaalle, toisin aika paljon tuli soralla ajettua, liekkö vaikutusta? märällä tuntui aika liukkaalta ajoittain.. Nyt on continental contiforce paikallaan, ostin kun oli halpa (135€) Omasta mielestä lämpiää aika hitaasti ja märällä saa aika helposti 'hallittuja' luisuja *
Jos kestää etes saman kun z6 niin ostan kyllä seuraavaksikin contin..
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Ääni z6:lle - toinen sarja menossa.
Takanen kesti 14 tkm (oli tosiaan lopussa) ja etunen peräti 20 tkm. Enimmäkseen matka-ajoa.
Loppuaikoina eniten minua häiritsi eturenkaan kuluneisuudesta aiheutuva "tärinä" jarrutuksissa, mutta muuten ok
Voi hyvin olla, gsx:lläkin 020:n lämpeneminen kesti aina jonkin aikaa, kylmänähän se on todella liukas. Z6:ssa taas pito ei muutu läheskään yhtä paljon sen mukaan onko rengas lämmin vai kylmä.(pecha @ Syys. 10 2008,19:45) kirjoitti
Bridgestonet kesti takana 8 tkm ja edessä 12 tkm. Eturengas kului epätasaisesti ja aiheutti melkoista woblausta jo 7 tkm jälkeen. Z6:iin olen ollut tyytyväinen, takarengas meni vaihtoon 14 tkm:n kohdalla, eturenkaassa on vielä pintaa. Rengaspaineet olen pitänyt parikymmenystä suosituksia korkeammalla, edessä 2,7 ja takana 2,9.
Suzuki GSX 1400, Kawasaki GTR 1400
Tuollahan niitä vanhaa 020:ä näkyi eräässä päijäthämäläisessä mp-liikkeessä koko seinä täynnä. Kukaan ei kuulemma huoli.(pecha @ Syys. 10 2008,19:45) kirjoitti
Välillä itselläkin käynyt mielessä tuo GSX mahdollisena ajopelinä. Mutta noilla rengastuksilla ei kyllä innosta. Onko kukaan ajellut laitteella sporttisemmilla kumeilla? Nyt on isossa Rosmossa alla takana Z6 ja edessä M-1. Kyllä tuntuu takapää pelottavan heppoisalta kahden Pilot Powerin ja yhden M-1 rinkulan tarramaisen pidon ja pehmeyden jälkeen.
Kuluvan tuo ei Z6 tunnu sitten millään, tosin jonkin verran ylipainetta. Tavoitteena olisi etsiä sellainen takarengas, joka kuluisi loppuun noin 7 tkm, mutta eipä vaan tunnu osuvan kohdalle.
-hh-
Siis mitä häh? Miten rengas voi tuntua liian pitävältä?(GSXman1400 @ Syys. 09 2008,19:42) kirjoitti
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Jos Corsalla pääsis saman, siin sit!(mixu71 @ Syys. 12 2008,02:58) kirjoitti
Ei vainen, voishan tuota ajatella kokeilla.
-hh-
Selvennetään vähän....eli tulet esim. liikennevaloihin ja panttaat jalkojen laskua maahan viimeiseen asti. Tasapainoiluun kuuluu pienen liikkeen tekeminen stongalla, eikö? Sepä ei oikein onnistu, etunen pitää ikäänkuin kiskaista tiestä irti kävelynopeudella. Sama kadunkulmissa, Dunlopin tekisi mieli mennä vaan suoraan. Eli ongelmana koen ainoastaan nopeudet joissa ei vielä työntöohjausta oikein voi käyttää. Sen kanssa tulee kyllä toimeen, mutta kiusallista se minusta on. Toivottavasti selvensi edes vähän mitä tarkoitan liian pitävällä renkaalla, eiän se kovin yleisesti käytetty termi ole...(PoS @ Syys. 12 2008,07:26) kirjoitti
![]()
Michelinin Pilot Road 2 kestänyt takana 18000 km, nyt tosin vaihtokunnossa. Rauhallista matka-ajoa pääasiassa yksin. Pito on riittänyt, taidan laittaa seuraavankin samanlaisen..
Ensam ryttare.
Perus diablo. Toimii hyvin joka kelissä tuommoisssa pyörässä. M1-Z6 rengastus on myös ihan toimiva nakupyörässä. Kyllä sen Z6 pito on ihan riittävä, jopa kunnon mutkapätkille.
Supermoto
Kiitoksia vastanneille. Z6:set on nyt vaihdatettavana Helsingin Pyörä ja Mopossa kun oli jonniinlainen tarjouskin niistä. (400 alle laitettuna). Hyviä renkaita varmasti muitakin mutta tuskin tämäkään valinta metzään meni.
bt-020 oli alla 9tuhatta ja pintaa vielä jäi eikä se huonolta tuntunut. Nyt pirellin diablo strada alla 158€ 7tuhatta ajettu sivut kulu reilusti lapinreissulla kaks päällä ja hirmu kamat olis pitäny nostaa paineet yli 3kilon . odottamassa bridget bt021 takanen 155€+20€ alta alle kesän loppumyynnistä- z6 olis maksanu 170+20 mutta kokeillaan seuraavaksi tota , joka vuosihan noita joutuu osteleen..
HONHON
Itte kun laitatin täällä itäsuomessa omaani z6 alle teki n.300€ alle laitettuna.. onpahan eroa taas *(Pekka Keränen @ Syys. 18 2008,17:06) kirjoitti
![]()
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/