terve,,meneekö LT:n takaboksin sähkölukot kiinni ilman että ne säätimellä lukitsee? Esim. kun pysähdyt ja otat avaimen pois virtalukosta ja et lukitse laukkuja, meneekö ne automaattisesti jonkun ajan päästä kiinni?
Jos menee, mitenköhän sen saa auki? epäilys että ainoat avaimet on siellä sisällä!
Ei ainakaan itsellä mene automaagisesti kiinni, mutta aina ne ei aukea kun hälyn ottaa pois päältä... joutuu toisenkin kerran painamaan jotta lukot aukeaa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Joo, iaj on oikeassa. Ei ne laukut mene automaattisesti lukkoon. Ainoastaan ajonesto on ohjelmaoitavissa. Tehtaan asetus on sellainen, että ajonesto menee itsekseen päälle noin 15 sek päästä kun virran katkaisee. Tämän voi muuttaa.
Keskuslukitus vaatii aina kaukosäätimen vasemman nappulan painamisen. Ekalla painalluksella mene laukut lukkoon ja toisella kytkeytyy varashälytin. En ole kuullut, että keskuslukitusta saisi mitenkään automaattiasetukselle.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Eli avaimien etsimisestä voin rajata pois tuon takaboxiin jäämisen! Mitäköhän maksaa jos hankkisi toisen ohjaimen tuolle hälyttimelle? ja onko vaikea koodata?
LT:n mukana uutena tuli kyllä kaksi kaukosäädintä...Jos et ole mopoasi uutena ostanut, niin koeta haastatella ex-omistajaa. Jos exä on Saksassa, niin voi olla tietysti hankalaa...
Säätimen paritukseen mopon kanssa kyllä mielestäni löytyy ohjet omistajan käsikirjasta, säätimen hinnan kertoo kyllä ystävällinen BMW-kauppiaasi.
Eli siis sulla on mopon avaimet hukassa? Avaimet, ja samaan nippuun kytketty kaukosäädin? No, en osaa auttaa etsinnässä, mutta voinen kertoa oman avainkäytäntöni:
Moponi virta-avain on omanaan, tai sen jatkoksi olen vain nippusiteellä vetänyt kiinni Xenan jarrulevylukon avaimen, jota käytän joskus Baltian maissa. Ajoneston kaukosäädin on sellaisen pikku jojon päässä neulottuna ajotakkini vasempaan sivutaskuun eli se ei pääse hukkumaan ellen hukkaa koko takkia. Hukkuvan virta-avaimen olen varmistanut siten, että mopon mukana tulleen ns huoltoavaimen olen teipannut sinne radiopaneelin etuosan pyöreän hyllyn alle "pahan päivän varalle". Jos joku pitkäkyntinen sen sattuisi sieltä löytämään, ei mopoa silti sillä varastettaisi, sillä olen jättänyt ajoneston automaattikytkennälle 15 sek jälkeen. Tämä tietysti välillä rassaa, kun esim tankilta lähdössä pitää vasemmasta sivutaskusta ensin painaa kaukosäädintä, jotta sa ajoneston pois, mutta ainapahan tuohon on aikaa sen verran löytynyt...
Onnea etsintään, toivotaan, että ne avaimet löytyy.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Saksasta tuotu joo, eikä ollut kun yhdet avaimet mukana.löytyi onneksi kypärästä,,kädet täynnä viimesen ajelun jälkeen ja olin laittanut fiksusti kypärään, ja hanskat päälle!! Onko tuossa avaimessa joku käynnistyksenestosiru sisällä? täytyy mennä teettämään pari varalle!
aikoinaan oli sellaisia viheltäviä avaimenperiäkin.....
Ei oo LT:n virta-avaimessa mitään siruja (onneksi) sisällä. Eli jos joku pikasuutari osaa avaimen kopioida niin siitä vaan, ehdottomasti kannattaa olla vara-avain mukana tavalla eli toisella.
Ja mahdollisesti hukkuva kaukosäädinkin on korvattavissa tietyllä koodilla, jossa pelataan kääntelemällä virta-avainta ja painelemalla jotakin kojelaudan napeista koodin mukaisessa järjestyksessä...En ole tuota koskaan tarvinnut (kuten kattavasta selityksestä huomaat) , mutta koodin olen jemmannut pyörääni ja omistajan käsikirja kulkee mukana, josta tuon proseduurin voi sitten tiukan paikan tullen luntata.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Hyvä ettei ole siruja avaimessa, huomenna suutarille teettämään pari avainta. Onneksi tuli pyörän mukana edes tuo hälyttimen personal Pin Code! Autossa joutunu pari kertaa säätimien kanssa pelleilee,, varmaa sama mopossa,, virta pois/päälle jne. annetaan tuon ledin vilkkua koodin numerosarjan numerot niin, että virrat pois aina kun ledi vilkkunu tuon numeron verran, lopussa sitten painetaan molempia näppäimiä samaan aikaan.<< Noin autossa.