Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Onko tietoa miten HJC:n ja Shoein koot natsaavat keskenään, olisi kiikarissa tuollainen HJC jota en nyt pääse kokeilemaan ja kokemusta ainoastaan Shoein kokoluokituksista..
    R1
    Minulla on käytössä HJC:n avokypärä (mallia en nyt muista, visiirillinen kuitupotta kuitenkin) ja Shoei Multitec. HJC on kokoa L, mutta Shoeista koko M oli kuin meikäläisen päätä varten tehty. Eivät siis ole välttämättä ihan yksi-yhteen, ikävä kyllä.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
    Itsellä on Shoein XR-1000 mallia S. En todellakaan uskonut että S olisi mun malli, yleensä kypärissä joku M on aika lähellä.
    Oli ainakin napakka ja nyt muotoutunut päähän kuin nakutettu.
    Kawasaki Z750 -06
    www.saapalvelu.fi
    Mulla on HJC:n umpikypärä kokoa XL 62. Vastaavasti Shoeilta sopivin potta on kokoa L 59-60. Edellisenkin perusteella voisi todeta, että ota HJC pykälää isompana kuin Shoei.
    mulla oli ainaskin sama koko molemmissa m ainoastaan huomasin istuvuudessa eron hjc ei oikein natsannu mun pään muotoihin kun taas shoei tuntuu tosi hyvältä varsinkin jos ajat nakupyörällä vähän vauhdikkaammin hjc kypärän poskipalat antoi periksi niin paljon että leuka ja nenä otti kiinni kypärään ostettuani shoein ongelma poistui istuu siis paremmin ja on mielestäni jämäkämpi käy koeajolla jos vaan pystyt
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
    Mulla oli kadulla käytössä aiemmin HJC ZF8 vai mikä se oli. Joku kasi kuitenkin, koko M.

Nyt Shoei X-Spirit, koko M.

Kokoluokka on siis sama, mutta HJC oli hieman huonommin istuva. Shoei on napakka päähän joka puolelta ja etuosastaan hieman "pidempää" mallia. Kärsä ei aivan yhtä helposti ota kiinni leukaosaan...

Shoeilta ainakin XR-1000 on samaa kuorimallia kuin X-Spiritti eil koot on samat molemmissa. Ja sisäosia pystyy muokkaamaan pään mukaan.

Mutta ei ole kyseinen HJC:kaan huono vaikka halvemman hintaluokan potta onkin.
    -Ei kysyvä tieltä eksy...Paitsi täällä!-

http://janipatronen.blogspot.com/
    Lainaa (Turder @ Syys. 17 2008,15:44) kirjoitti
    Mulla on HJC:n umpikypärä kokoa XL 62. Vastaavasti Shoeilta sopivin potta on kokoa L 59-60. Edellisenkin perusteella voisi todeta, että ota HJC pykälää isompana kuin Shoei.
    Samaa mieltä, pykälää isompi HJC kuin Shoei täällä kans...
    MC KCI
    Tunturi Super Sport '80 (tallissa)
    Juu, täälläkin samoja kokemuksia vai mita ne nyt oli. Kesällä hommasin uuden kypärän ja sovittelin about kaikki yleisimmät merkit. Shoei ja Arai koko L oli sopiva kaikilla muilla merkeillä XL.

Saattaa tietysti riippua kuulan muodosta, jos kypärän muoto ei täsmää pään muotoon niin isompihan se kypärä pitää olla sopiakseen.
    Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
  10.  
    Lainaa (kataja @ Syys. 18 2008,07:42) kirjoitti
    Saattaa tietysti riippua kuulan muodosta, jos kypärän muoto ei täsmää pään muotoon niin isompihan se kypärä pitää olla sopiakseen.
    ... tai pikemminkin toisen merkkinen. Olisin minäkin mielelläni edes kokeillut Schuberthia kun sitä niin hiljaiseksi kehutaan, mutta se nyt vaan on tehty arjalaiseen germaanipallopäähän ja minulla on suomalais-ugrilainen puikula.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08