Kysympäs nyt täällä, jos saisi ihan asiallisia vastauksia asialliseen kysymykseen.
Eli tilanne on tämä; i/ö giksuun laitettiin wisecon 1201cc setti *12,0:1 puristussuhteella.kansi plaanattiin joten puristukset lienee lähempänä 13,0:1
95E bensaa ei voi käyttää lainkaan, tai voi mutta sitä kalkastusta ei kestä. 98E bensoissa laatu tuntuu vaihtelevan, välillä nakuttaa vähemmän välillä enemmän.
olen siis päätynyt käyttämään 99Vpoweria. tolla vpowerilla nakutus on huomattavasti vähäisempää.
nakutus ilmenee väännättäessä isommilla vaihteilla (3-5) kierroksilla 2500-4000
tällä hetkellä koneessa kiinni vakio syttypyörä.
oktaani buusteria tai vastaavia lisäaineita en ole vielä kokeillut, mutta mietinkin tässä sitä,että auttaisiko asiassa syttypyörän vaihto. tuolla vakiollahan ei voi säätää ennakkoa lainkaan.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Tee syttypyörän aluslevyn kiinnityskohtiin säteen suuntaisesti, taikka miten se ilmaistaan että joku pääseee tarkentamaan, kiinnitysruuveille lisää kiinnitysreikää. Tämän tehtyäsi voit säätää ennakkoa portaattomasti kääntämällä aluslevyä vs. syttypyörän kiinteä säätö (+4 ast.?)
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
ok.(sradder @ Syys. 17 2008,13:04) kirjoitti
jos olen ollenkaan hajulla, niin siinä pohjalevyssä on siis 3kpl niitä kiinnitysruuveja?
niille pitäisi siis tehdä lisä reikiä, jotta pohjalevyä voi kääntää?
kumpaan suuntaan?
![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Sytystä olisi tarvis myöhentää..(Salmon @ Syys. 17 2008,13:16) kirjoitti
Jos kannesta on plaanattu tarpeeksi pois, niin sitten nokan ajoituskin on hyvä tarkistaa.
nokkien ajoitus on kohdillaan, siis kaikki säädetty silloin ku tuo wiseco setti sinne laitettiin. ja dynossa ajettiin.(Kyytsis @ Syys. 17 2008,13:26) kirjoitti
mutta se sytty jäi vakioksi![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Ei lisäreikiä vaan syttylevy irti ja kiinni jyrsinkoneeseen ja keskipisteestä mitaten samalla säteellä "pidennät" reikiä niin että portaaton säätö mihin aiemmin viitattiin mahdollistuu.(Salmon @ Syys. 17 2008,13:16) kirjoitti
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Tuo sytkän myöhäistäminen syttypyörää siirtämällä muuttaa ajoitusta koko alueella ja se ei vakiosäädöissä ole muutenkaan kovin aikaisella. Sytkän säädön lisäksi tuohon 2500-4000 nakuttamiseen voi vaikuttaa säätämällä ko. täyskaasun alueella seosta rikkaammalle tai myöhäistämällä imunokkaa muutaman asteen nykyisestä. Imunokan myöhästämisellä kannattaa aloittaa, sillä saa muutaman kaakin lisää tehoa huippukierroksille ja alakierroksilla ei menetä sen enempää kuin seosta rikastamalla tai sytytystä myöhäistämällä, ja syttyä myöhästämällä kärsii koko rekisteri, lisäksi jos ennakko menee täysillä kierroksilla selvästi myöhäiselle voi kone lämmetä siinä määrin että nakuttaa sielläkin jolloin se on paljon vahingollisempaa.
Nokan ajoitukset on yleensä annettu vakiolitistyksille ja puristuksia lisätessä optimi imunokan ajoitus muuttuu hiukan myöhäisemmälle, liika aikainen ajoitus aiheuttaa just jollakin kierroslukualueella turhan suuren dynaamisen puristuspaineen yhdistettynä runsaaseen pakokaasuntakaisinkierrätykseen mikä aiheuttaa nakutusta, imunokan myöhäistys laskee litistyspaineet alemmilla kierroksilla sopiviksi.
^^
kiitos hienosti muotoillusta vastauksesta.
taas opin jotain uutta![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Joo, rakennelluissa moottoreissa ne ohjearvot on vain ohjearvoja, nokkien ajoitukselle yleisohje on että imunokka niin aikaiselle kuin uskaltaa, eli imuventtiilit jahtaamaan mäntää mahdollisimman läheltä. Ohjearvona annetaan monesti melko suuria välyksiä, pari milliä ja siitä ylöspäin mutta itse olen ajoittanut imuvenat pienimmillään reilusti alle millin ilman ongelmia, imuvenojen kanssahan ongelma on lähinnä jos ketjun kiristin antaa periksi ja moottori pyörähtää takaperin, yleensä kuitenkin venttiilit kestää taipumatta ko. tapauksessa vaikka vähän osumaa männän kanssa ottavatkin, toistaiseksi en ainakaan ole yhtään imuvenaa mutkalle saanut.
Sitten kun imunokka on mahdollisimman aikaisella ja moottori nakuttaa alakierroksilla niin syy on liika mieto nokka moottorin puristuksille, asiaa voi korjata myöhäistämällä imunokkaa mutta varsinaisestihan moottori kaipaisi lisää imuventtiilin aukioloaikaa.....
Kiitoksia Salmon ketjunavauksesta, sillä aihe liippaa omaakin suunnitelmaa varsin lähelle.
Miettinyt 3mm ylikokoa ja Wisecoita sisään, mutta puristukset nousisi jo pelkillä männillä tuonne 13:sta kieppeille. Mietin just tuota, että detonaatio-ongelmaa varmasti edessä, joten tämänkin ketjun perusteella alan kallistamaan vain 1mm ylikoon Wisecoihin, kun puristukset eivät oleellisesti vielä nousisi.
Missähän menee se kipuraja puristusten suhteen, että alkaa tulla ongelmia myös normi 98:lla? Tuota kysyn siksi, että pääsisin mahd. vähällä tuon homman kanssa, eikä tarvitsisi hirveästi tehdä lisää hommia välttääkseen näitä ongelmia, eli puristukset pysyisivät "kurissa" *
Pieni puristusten nousu siis mun kohdalla ok, mutta liikaa en halua, koska ei jaksaisi vee-poveriin siirtyä.
- P
Edit: pyörähän on siis 2001 ZX-9R
Ohjelmoitava syttöboksi IGNITECH
m583"s"
Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!