Tosta persuuksissa hiillostamisesta, on tiedossa yksi kaveri jolla on asennettu auton tuulilasin pesimen suutin taaksepäin, ja pikkusäiliössä satulan alla glykoolia. Pikku suihkaus pitää kummasti kuulemma välimatkaa takana ajaviin.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Jos ohittaa niin yleensä laitan kaasua lisää ja perässä ajajia yritän jarrulla säikytellä. Jotku on käynyt ohittaa paskassa paikassa niin vilkkua vaan vasemmalle pari kertaa niin johan rauhottuvat...
Tai jos hemmetin hullu perässäajaja on niin se tulee vierelle tuon suihkautuksen jälkeen ja kiilaa kaverin ulos tieltä(Moto guzzi @ Loka. 08 2008,20:25) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Tää Juutuben video on varmaan pyörinyt täälläkin moneen otteeseen, mutta aina kun tän katsoo niin fiilis sellainen että haulikolle olisi töitä.
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Kyllä tuossa prätkäkuski saa syyttää ihan itseään. Ei käytä vilkkua, on kuolleessa kulmassa autolijaan ja roikkuu aivan perseessä kiinni. Autohan oli myös kyttäämässä ohituspaikkaa, joten oli ihan odotettavissa, että vaihtaa kaistaa. Tod.näk. autoilija ei vaan nähnyt prätkää. Jos autoilija kiilasi tahallaan, mitä en kyllä usko, niin silloin tuo sinätuubin otsikko on ihan kuvaava.(JJJ @ Loka. 09 2008,13:12) kirjoitti
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
muutama viiko sitten sattui kaks tapausta samalla reissulla.ensin oli mersu takarenkaassa kiinni mutta herrasmies jätti kyllä väliä kun muutaman kerran väläytin jarruvaloja.kiitin nostamalla peukalon ylös.seuraavaks tuli rysleri neon kiinni kilpeen,samat välkyttelyt taas mutta reaktio eri.pari metriä väli pienemmäks! toistin tempun niin että etupää hiukan niias niin kotilo ei jarruttanutkaan ajoissa mutta onneksi olin keskellä tietä ja seurasin peileistä että päälle tulee ,väistää piti kun edessä oli auto.siinä sit oltiin vierekkäin!kusipää vaan viittoili että pois tieltä.ohitin edellä ajavan ja pösilö perässä.sit vaihtu tie kaks kaistaiseksi ja pösilön kiire loppui!valoissa koputin sormella kypärää ohimolta ja poistuin
![]()
rakentaja Rane
Mua ottaa aina pattiin jos roikutaan ihan kii takapyörässä.
Ei se *"peltipurkkikuski" tajua että, jos jarrutan kuivalla asfalttilla niin perään se saakeli täräyttää.
Ai,ai...muahan se sattuu eikä kottero kuskia.
![]()
Honda CB900F Hornet *2005
ajan päälle..
siis autolla, mopolla en ole koskaan törmännyt tuommoiseen. Joskus joku yrittänyt kiilata, mutta eipä se autokuski asialle mitään mahda, kun ei vain auto kulje tarpeeksi edes kiilaamiseen.
Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"
Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
Olikohan tämä sitä roadragea:
Kerran palanut käämi totaalisesti
(Itse ajan nykyään sääntöjen mukaan, kun on leipä kiinni tosta ajoluvan säilymisestä, joskus aiemmin ne säännöt vähän "unohtui")
Enivei: Kaksi kaistaa samaan suuntaan, kotilokuski nyhveröi edessä, jolloin tietenkin vaihdan kaistaa...eikun kotilo eteen...vaihdan kaistaa, ja ohi, jolloin kotilo hanuriin roikkumaan. Ja HUOM! täysin vapaa kaista vierellä, en tiedä mikä hyyppää v*tutti, pelleilyä jatkui jokunen kilometri. Yritin olla provosoitumatta; en ihan onnistunut. Sitten tuli liikennevalot...punaisella
.
Ajoin kaverin rinnalle, sillä oli ikkuna rakosellaan...
avauduin täysillä: epäilyistäni kaverin mielenterveydestä ja potenssista lähtien. No se jäi siihen valoihin punottamaan vielä vaikka vaihtuikin vihreät![]()
![]()
![]()
E: siis mulle tuli se road rage-kohtaus![]()
![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Pyydän anteeksi, neuvottelen, voivottelen ja lopuksi pyydän vielä kerran kaikilta anteeksi että olen olemassa. Onko nyt hyvä.
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Enemmän kuin kerran tai kaksi on ollut mielessä asentaa videokamera pyörään (tai autoon) ja laittaa se pyörimään ajon ajaksi. Sitten kun joku vaahtopää osuu kohdalle temppuilemaan kaikki tulee nauhalle. Sen jälkeen voikin joko käydä näyttämässä taltiointi lähimmällä poliisiasemalla ja/tai laittaa ne juutuubiin.
Noita eriasteisia hulluuden ilmentymiä kun näkee jotakuinkin päivittäin liikkuessaan pk-seudulla. Esiintyy niitä muuallakin, muttei niin usein.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Osta semmoinen Hero 3 -kamera Verkkokaupasta tms. Siihen menee 2Gigan korttiin about tunti videota. Jos ei mitään tapahdu, vaihdat akun ja muistikortin (tai deletoit oman kaahauksesi ja nauhoitat uusix todisteiden päälle).
Dixi et animam levavi
Juu on, sehän on käänteistä psykologiaa. Kokeile niin tulos voi hämmästyttää. Joku odottaa sun tulevan ja vetävän pataan, mut heitätkin jotain tyyliin: "Pahoittelut, en halunnut häiritä" tms scheissea, niin on johan pasmat sekaisin.(Toippari @ Loka. 10 2008,20:46) kirjoitti
Splittasin tänään Helsingissä Manskulla Hesperian paikkeilla ajaessa kohti keskustaa. Muuten meni mukavasti, mutta Concordian keltapunaisen bussin kuski tunsi juuri kohdallani tarpeen ajaa jättikotilo kaistojen väliin toisella kaistalla olevien autojen peileihin kiinni.
Tuli hyvä mieli, saatoin pelastaa hänen muutoin vittumaisen työpäivänsä. Noh todellisuudessa pumppu jätti 1 iskun väliin ja mietin, et mikähän tollakin viiraa.
Noh, mitä tein asialle. Tsekkasin dösän numeron muistiin ja lähetin ystävällistä palautetta concordia@concordiabus.fi-osoitteeseen.
Muutama kymmenen metriä aiemmin vihreä kawan zx-6r lopetti splittaamisen. Vähän mietityttää, että kääntyiköhän se pois. Jos ei, niin mahtokohan hänelle tulla ongelmia samaisen kuljettajan kanssa.
Mullon VIO POV.1 videovehje pyörässä aina (pitkillä) matkoilla. Siinä on kaksi moodia; 1) päälle/pois normaalisti 2) päälle jälkikäteen, eli kun jotain mielenkiintoista TAPAHTUI, niin kamera siirtää sen muistista SD kortille "taannehtivasti". Tää jälkimmäinen on just sopiva, kun haluaa dokumentoida esim törkeyksiä liikenteessä.(AXP @ Loka. 10 2008,22:47) kirjoitti
Itse käytän 1-vaihtoehtoa, koska en dokumentoi törkeyksiä, vaan mahtavia maisemia yms (YouTube "pertsa mc norway" malliksi).
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Kerran yx autoilija roikkui n.kilometrin aivan takarenkaassa kiinni vaikka väläyttelin sille pari kertaa jarruvaloa. Päästin sen sitten ohi ja seuraavissa valoissa ajoin sen viereen ja koputin ikkunaa. Äijä huutaa vihaisena et mitä nyt? Totesin siihen rauhallisesti, että anteeksi kun ajoin liian lähellä sun etupuskuria! Meni äijäl kyl aamupuurot vääräänkurkkuun oli meinaa ilme sen näköinen et tais viimein tajuta mitä oli tehny. Kiihdytin valoista sen eteen eikä äijä roikkunu enää takarenkaassa kiinni. Olis tehny mieli kylmut parempi näin, kai...
Itse tulee joskus roikuttua kotilolla liian lähellä toista autoa, mut pyörään jätän aina riittävästi etäisyyttä.
Moision Mopoilija
Kawasaki Z750 -09
Kawasaki ZX-6R -05
Palautteen jättämisestä on selvästikin hyötyä. Tai ainakin näyttäisivät tekevän kaiken sen, mitä toivoin, eli muistuttavan kuskia siitä, ettei ihan mitä tahansa saa tehdä. Tietty, voi olla, että vain sanovat tekevänsä niin. Kuitenkin, alla tiedoksi heiltä saamani vastaus:(tsj @ Marras. 04 2008,16:44) kirjoitti
Palautteen jättäminen ei siis ainakaan ole täysin hyödytöntä.kirjoitti
Kokeilinpa itsekin tota tien antamista perässäroikkujalle tässä viikko takaperin. Autolla siis olin liikenteessä kuten se perskärpänenkin. Eli vilkku päälle, sitten tien sivuun, että se kiireisempi pääsee menemään. Tää tyyppi sitten lähtikin sellaisella kaasulla, että kun oli ohittanut mut se ajo tollasen 15 senttiä korkean rotvallin yli ja auton kylki osu siellä olleeseen putkeen. Voi toista.. En tiä väistäisinko moottoripyörällä, onhan se mahdollista että se road rage-kaahottaja osuu kun se lähtee ohittamaan.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Tjaa. Minä taasen olen huomannut että jos joku hiillostaa takalokarissa, niin laitan curisen päälle ja ajan ilman käsiä.(Moto guzzi @ Loka. 08 2008,20:25) kirjoitti
Kummasti se takana roikkuja ottaa etäisyyttä, kun luulee vissiin että kohta se edessä ajava pärrä varmaan kaatuu ja auton keulaan tulee klommo jos ei ota pelivaraa *
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Tulee itekki tota splittaamista harrastettua kun näihin pk-seudun liikenneruuhkiin hajoaisi totaalisesti mikäli niitä kesästä talveen joutuisi sietämään. Ymmärrän kyllä että autoilijoita voi vituttaa kun prätkät kuittaa ruuhkat kaistojen välistä, mutta sehän vaan nopeuttaa ja sujuvoittaa liikennettä, olettaen että ajelee rauhassa. Noh kuitenkin muutamia tapauksia tullut vastaan missä kotilokuski ei ole antautunut suosiolla.
Pari kertaa käynyt että joku päättänyt vittuillakseen tukkia kaistan ku nähnyt peileistä että takaa tullaan, näistä selvinnyt vaihtamalla toiselle kaistalle joka vetänyt nopeammin, tai näyttämällä peukaloa kyseiselle sankarille niin latua on tullutkin jonkun ajan kuluttua.
Toissakesänä kävi aika uskomattomatKehä 1 täysin tukossa iltapäiväruuhkista ja ajan rauhallisella nopeudella keskikaistaa pitkin autojonojen seistessä täysin, kunnes edessä oleva taksikuski päättä aukaista oven eteeni
Suurempaa vaaratilannetta ei onneksi syntynyt kun etäisyyttä oli sen verran että ehdin hyvin jarruttaa. Kyseinen ammattikuski vielä keuhkoaa jotain täysillä joka onneksi hukkui liikennemeluun. Onnistui sen verran pelästyttämään että vaihdoin vasemmalle kaistalle kun olin muutenkin seuraavasta liittymästä kääntymässä. Olisi kyllä pitänyt ottaa taksin numero ylös muttei siinä tilanteessa tajunnut.
Sanoisin kyl että viisain temppu on ottaa rekkareita ja auton numeroita ylös ja ilmoittaa ne poliisille, tai kyseiselle liikennöitsijälle.
Sillai jutuista tavallaan tulee virallisia, eikä kukaan joudu raastupaan henkilökohtaisten selvittelyiden takia.
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Voi veljet ja siskot,
eilen oli taas se ilta, kun oli yksi oikea hullu liikenteessä. Aivan pimeä tyyppi ajoi Hesassa Mäkelänkatua arvion mukaan noin metrin mun persauksesta, lisäksi oli osittain toisella kaistalla. Käännyttiin sitten oikealle, jonka aikana etäisyys pieneni niin, ettei ajovaloja nähnyt. Mun oli ihan pakko, siis kirjaimellisesti välttääkseni kolari, laskettava nopeuteni niin alas, ettei kolise. Siitäkös kaveri innostui...
Se ajoi valoissa mun vierelle ja tuijotti pahasti autostaan ja huuti samalla. Olisi vaan ihmeessä noussut autosta ulos ja tullut juttelemaan. Mulla nääs on sellainen rauhoittava vaikutus 191 / 130 + mittaa, joten yleensä kaikki raivokas keskustelu mun kanssa on typistynyt sellaiseen neuvotteluun, jossa aisiat ei olekaan niin pahasti vinossa.
Oneksi olin juuri tulossa urheilemasta, joten endorfiinit laski mun omaa verenpainetta niin, että mulle vaan riitti ottaa rekkari ylös. Oli muuten kaveri ilmeisesti jonkun naisen autolla liikenteessä, joten en viitsinyt soittaa sille omistajalle ja kertoa paria tosiasiaa liikenteessä. Auto oli 405 peugeotti, rekkari oli VPG-490, varokaa liikenteessä tätä kaveria.
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Tänään sain hieman taas osakseni road ragea, kun ohitin 60 alueella tasan kuuttakymppiä ajavan volvon reippaammin kun itsellä oli vähän kiirus. Volvo kaverihan lähti samantien perään hiillostamaan 80 nopeudella. Mikähän miehellä kilahti kun ensin piti ajaa tasan 60 ja kun menin ohi niin heti perään? Ilmeisesti tein rikoksista kauheimman ja ohitin hänet ylinopeudella. Onneksi kaveri luovutti kun ohitin toisen auton ja pääsin edelle.
Kawasaki ER-6n -06
Itsellä monesti kotopuolessa olevassa moottoritiellä on oltu takapuörässä kiinni, niin mummoa kuin uutta kuskiakin. Ei välttämättä tätä road ragea, mut oon joskus ajatellu et ne saattais nähdä enemmän moottoripyörän takaa pyörän eteen kuin auton ja sen takia ne saattaisivat ajaa vähä lähempänä pyörää...? mielestäni olisi iha hyvä teoria![]()
Honda VT 125cc Shadow
aivan mahtava taktiikka!!!!(muoviluoti @ Marras. 04 2008,17:08) kirjoitti
![]()
![]()
repesin tolle
![]()
Honda VT 125cc Shadow
En oo muutenku mopolla tota kohdannu ja sillonkin hiillostaja oli joku kilpapyöräilijä. Eli ajelin mankillani sillon ja näin sellasen pyöräilijän siellä edessäpäin.No ajelin sit siinä rauhallista 35km/h vauhtia.Mopo olis sillon siis vakio. Pääsin just sen pyöräilijän ohi, mut sit pyöräilijä lähti imuu eikä auttannu vaikka väänsin kaasua niin pe*keleesti ja mittari näytti neljäkymppiä. Siinä se sit ajo mun takana muutaman kilometrin kunnes tiemme erosivat.
Oli se kova(KETKUTTAJA @ Tammi. 04 2009,13:45) kirjoitti
![]()
Kawasaki Er-6f
Muutaman kerran tavannut erikoisempia tapauksia:
Vastaan tulleen ruman corollan kuski yritti ajaa päälle. Kiilasi siis samalle kaistalle, syystä ei mitään tietoa. Sen verran hämmennyin, etten tajunnut edes perään lähteä.
Ohitin motarilla satasen alueella pitkähköä jonoa. Perään liimaantui 406 jolla ilmeisesti kovakin kiire. Viimeisenä ohitin rekan ja siitä otin oikean kaistan ja valmistauduin vaihtamaan oikealle rampille. Sieltähän se pösö tuli, oikeelta puolelta rekan takaa ja noin 160km/h nopeudella. Onneksi tuli katsottua kunnolla taakse. Valoissa tuli koputeltua sormella kypärään.
Kerran tuli moottoritiellä taitettua matkaa n. 150km/h nopeudella (keventää ranteita sopivasti, muuten sitä voisi kai rajoituksiakin noudattaa) ja ohitettua vanha ruosteinen Mersu. Puikoissa olleelle keski-ikäiselle miehelle asia ilmeisesti oli jonkinsortin ongelma ja kiihdytti vierelle. Reilu kilometrin verran tilanne jatkui, tyttöystävä ymmärsi yskän ja antoi käsimerkkiä autoilijalle siinä samalla. Nopea spurtti kakkosella alkaviin, takaisin omalle kaistalle ja matkantekonopeuteen.
Sieltähän se ruostekasa hetken päästä tuli perään roikkumaan ja siitä vierelle. Enpä kerennyt kommunikoimaan, oma ramppi osui juuri kohdalle.
En nyt kuitenkaan menisi road rageksi noita kutsumaan, enemmänkin älytöntä törttöilyä. Ameriikassa kun ampuvat ihmisiä liikenteessä.
Kotilolla tulee herkemmin provosoiduttua (ei tosin koskaan pyöräilijöille), etenkin Audi-, *BWM- ja joissain määrin Mersukuskeilla tuntuu olevan jatkuva tarve todistella autojensa tehokkuutta. Pakkohan ne on jättää katselemaan Calibran rumia takavaloja.
![]()
'03 ZX6R
[QUOTE= (HeavenSB @ Syys. 18 2008,18:00)][quote=panu..,Syys. 18 2008,17:07]Juurikin näin. Viime kesänä sattui juuri tuon tyylinen juttu. Auto merkkiä mainitsematta se meni suurin piirtein näin.HeavenSB,Syys. 18 2008,09:50 kirjoitti
Tuli iltapäivällä ajettua keskustassa päin ja jouduin tekemään lukko jarrutuksen, kun paikallinen tenavatähti kavereineen vaihtoi kaistaa eteeni. Ei mitään vilkkua tai muuta ilmoitusta aikeesta. Ajattelin, että ehkä pyörä oli jäänyt katveeseen.
Eipä tässä mitään. Seuraavissa liikennevaloissa sain kaiken maailman paskat päälleni,kun tämä takavetoinen auto lähti valoista. Tätä ennen en ollut tehnyt mitään minkä takia voisin kaverin käytöstä ymmärtää.
Seuraaviin valoihin vaihdoin viereiselle kaistalle ja kerta, kun sitä kaasua siihen malliin siinä polettiin enhän minä voinut olla enää provosoitumatta
No, auto jäi lähdössä taakse ja palasin takaisin "omalle" kaistalleni.
Auto seurasi minua sen jälkeen takarenkaassa roikkuen aina isolle tielle asti, jossa sitten yritti ohittaa. Empä siinä tilanteessa v*ttuunteentuna enää itsekään fiksusti toiminut vaan päästin auton aina rinnalle ja sen jälkeen jätätys. Tämä toistui pari kertaa.
Tämän jälkeen, kun auto oli taas kohdalla niin heidän ratkaisu oli puskea pyörä ojan puolelle
Onneksi kerkesin alta pois vaikka jo hiekka pientareella kävinkin![]()
Elä omaa elämääsi, sillä olet kuoleva oman kuolemasi.
Road rage makes you run over your own son, tommonen mietelause löytyi spreiattuna yhden sillan kupeeseen.
...and music? Well, it's just entertainment folks.