Hei.
Ajelen ensimmäistä vuotta moottoripyörällä ja alla Yamaha XJ 600 Diversion. Pyörän "ominaisuutena" on sellainen resonointi 3500 - 4000 kierroksilla. Otin omasta pyörästä etupään muoviosat irti (plexi, plexin alusmuovi ja etukate). Ostin ikkunoihin ja oviin tarkoitettua tiivistenauhaa (ei sitä p-mallista vaan tasaisempaa) ja laittelin sitä lampun ympärille ja pieniä muutaman sentin paloja kohtiin missä muovit koskettavat toisiaan. Lisäksi laitoin tiivistenauhaa siihen kohtaan missä muoviosat koskettavat mittaristoa. Paketti takaisin pyörään ja avot kaikki resonoinnista johtuvat äänet katosivat kokonaan pois. Aikaa remonttiin meni noin puolituntia ja tiivistenauha maksoi 3€. Suosittelen näkemään vaivaa.
Muutenkin pyörä on loistava hankinta. Tänä kesänä olen ajellut pitkin Suomea ja Pohjoismaita Lofootteja myöten. Kaikki toimii luotettavasti vaikka nyt on mittarissa jo 64000km. Keskikulutus pyörii siellä 4-5:den litran tietämillä vaikka kuinka kääntäisi kahvaa. Vakuutuksista maksan 369€ vuodessa osakaskon kanssa IF:llä.
Harmi kun tulee talvi.
Suzuki DL650 V-Strom -18
Niin se tärinä on kyllä pyörän omituisuus.. :-) Diversion kone aiheutaa resonointia ja sillä tapana siirtyä katteisiin,,yms "pehmeämpään/liikkuvaan" osaan..
Et muuten paljoa parempaa aloittelu fillaria voisi saada..
nauti vaivattomasta mutkaajosta, mutta varoen..
jos vielä haluat ajoominaisuuksia parantaa "jäykistä" etupäätä.. Öljyllä/paloilla.
Mutkateitä.....
Ex diversion, nykyään V2
:-)
-K-
Teinpä tuon operaation ittekkin ja voi pojat että on hiljainen peli nyt! Tai siis että äänet lähtee moottorista eikä katteesta.
Tarkemminsanoen riitti kun irroitti etupleksin ja samalla lähtevän mittarin pääällä olevan muoviosan. Sitten kolmen-neljän millin paksuisesta mustasta vaahtokumiliimatarrapinta nauhasta palasia mittarin ja katteen väleihin (isolla ruuvarilla venytin varovasti väliä), kaks palaa kummallekin puolelle mittaria. Lisäksi laitoin mittarin päälle (sinne näkymättömiin) kaksi vähän jytympää, non sentin paksuista samaa vaahtokumiliimatarrapinta palasta. En siis pistänyt mitään etuvalon ympärille. Mittariston ja katteen väliin vaan.
Enää ei pärise kun tupakansytytinliitäntä mikä roikkuu pleksin alla olevassa kolossa vapaasti.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
... ot.omituinen ero vak maksuissa. itsellä xj-600,tosin siis vanhempi ja osakaskon kanssa 250 e/ vuosi. ja IF on yhtiö
Kuljettajan ikä ja paikkakunta vaikuttaa vakuutuksiin.
Minulla osakaskolla 670€/v tosin yhtiökin on pohjola.
IF:n tarjous oli >740€.
Suurimmat "räminät" on juuri tuolla kierros alueella, jos ei mukaan lasketa kylmän koneen kolinoita (häviävät koneen lämmetessä).
Minulla on 2001 malli ja siinä näyttää olevan mittariston ja katteiden välissä valmiin n.1 - 2 mm rako.
Aina sattuu ja tapahtuu, kun usein sattuu niin niihin tottuu...
Oudon kallis.. Kun mulla 35 ikää ja paikkakunta Tampere, ei varmaan halvin kombinaatio, joskin ei kalleinkaan ja pelkkä liikennevak 304 euroa ifissä.(Anteo @ Syys. 16 2010,21:29) kirjoitti
Joo, mutta siis tuossa on se parin millin rako mittarin ja katteen välissä ja se rako justiin rämisee siinä Divarin "värinäalueella" reilusti. Musta siellä jopa oli pienet kirkkaat silikonityyppistä matskua olevat kuminpalaset, mutta siis ei tarpeeksi isot ja kun lykkää jämäkämpää väliin niin hiljenee tuo katteen rätistely mm. kaupunkiajossa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
vakuutuksista vaa sen verra että alaikänen kuski espoossa ni piikin vakuutus o osakaskolla jo yli 400€ :'D tietenkin piikin alkuperäinen hinta sekä varaosien hinnat vaikuttavat asiaan.
11kw nuhapumppu...
Aprilia RS125 -07