Öljyt ei yleensä ole paskoja vaan valittu väärin jos ongelmia tulee, eli mitäs viskositeettia olet siinä husabergissä käyttänyt? Jos konetta avatessa näkee heti voiteluongelmat niin lienee käytetty liian notkeaa öljyä, eli jos suositus on 50 kuumanpään viskositeetiksi niin siinä on syytä pitäytyä. Öljyn merkki ja muu on aivan toisarvoisia asioita oikean viskositeetin rinnalla.
Toisaalta onko diagnoosi sitten oikea, eihän nuo nelaricrossarit muutenkaan kovin pitkää remppaväliä omaa....
Tosiaan, kahdesta hondan V2sesta kokemuksia. Täyssynteettiset repsolit, kytkin jurahtaa ja vaihteet ei niin juoheat. Delvac mx, kaikki ongelmat tipotiessään ja hieno käyntiääni.(TwinTenox @ Syys. 29 2008,14:05) kirjoitti
Nooh, uusi Deauville. Honda suosittelee moottoreihinsa perusöljyä joten TB moniaste 15-40 on juuri mitä pyydetään. Ja toden totta se vaikuttaa asialliselta, kytkin, jostuo nyt mikään mittari on toimii paremmin kuin MXllä. ja on juuri sitä mitä sinne ei joittenkin mielestä pitäis laittaa. Kokeiles sitä hondassasi, maksaa 11 euroa purkki ja tietenkin pienen värkkäyksen.
Ainiin, sitä koneen leviämistä odotellaan.
edit ainiin, jos se 20-50 on susta hyvä, niin mitäpä sitä hyvää vaihtamaan, toi ktm saa 15-50 synteettistä kun ohjekirja niin pyytää. TB superbike.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Uppia vanhaan juttuun, koneessa oli jotain muutakin kun pelkkää kulumaa, esimerkiksi käynnistinpolkimen mekanismi jotenkin silppuuntui vaihteiston sekaan...
Harmi vain että oli hommattu kaikki sähköt ja kone laakeroitu ja uusi mäntäkin laitettu...
Nyt on toinen kone kiinni ja sähköstartti hoitaa pyörityksen, koko setti on muutenkin hieman kireempi ja lisätty on myöskin öljynjäähdytin, mylly on fc 630 ja takapyörältä 68 pollea.
Öljynä käytetään Motulin 5100 15w-50
Niin ja jooh gixussa pyörii vieläkin delvacit, ollut jo 35 tonnia mopoöljynä mullakin.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Tuossa vielä muutama haivannolistava kuva, joita löytyy varmaan lähes jokaisen pyörän manuaalistakin.
![]()