Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Alkoi olla jo viiden kauden jälkeen aika tehdä jotakin LT:n sähköhydrauliselle keskituelle,joka alkoi pikku hiljaa oireilla ja välillä ajon jälkeen ei toiminut ollenkaan. Yleensä kylmänä toimi kyllä.
    Järkeilin, että ehkä koko keskituen nostosylinteri hydraulipumppuineen kannattaisi avata ja katsoa, miten 85.000 km ajoa ynnä kura ja vesi sitä ovat rasittaneet. Homma ei ollut mikään ihmeellinen, normaaleilla työkaluilla ja normaalilla huolellisuudella siitä selviää. Vanha hydrauliöly oli mustaa ja vetistä ja totisesti vaihdon tarpeessa. Samoin sähkömoottorin kollektori oli täynnä hiilipölyä...
    Ainakin kapineen toimintaääni muuttui ja tomerasti se mopon taas ylös hissasi.
    Saas nähdä toimiiko sitten myös lämpimänä...

    Tuossa tuo kuvatarina:

    http://picasaweb.google.com/pozoizq....ERHAUL#

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  2. #2
    Hyvä Pozo *

    Taas yksi hyödyllinen korjausohje. kuvat ja tekstit loistavia.

    Nyt multa ei puutu kuin tuo hydraulinen keskituki (sitä ominaisuutta varten en tuota sähkönsinistä helmeä kyllä pois vaihda). Ja ilmeisesti erillisen ostaminen/asentaminen ei kannata.
  3. #3
    Lainaa (enkelinsieppaaja @ Syys. 14 2008,13:33) kirjoitti
    Hyvä Pozo *

    Taas yksi hyödyllinen korjausohje. kuvat ja tekstit loistavia.

    Nyt multa ei puutu kuin tuo hydraulinen keskituki (sitä ominaisuutta varten en tuota sähkönsinistä helmeä kyllä pois vaihda). Ja ilmeisesti erillisen ostaminen/asentaminen ei kannata.
    Joo, pyöräsi väri on kyllä hieno, en minäkään tuon sähköhissin takia vaihtaisi! Ovat muuten jenkkipojat jälkiasentaneet noita sähkökeskitukia vanhoihin malleihinkin. Ei kuulemma ole kauhean monimutkaista ollenkaan...
    Eri asia on mistä tuommoisen täällä päin löytää. On noita trike-pajoja sen verran harvassa näillä leveysasteilla..Niiltähän noita jää ylimääräiseksi.

    Tosin on taala vielä sen verran halpaa, että jos joku tuommoista oikein halajaa niin voisihan tilaamista esim LTPARTS.com:istakin harkita...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4. #4
    Jovvain..



    Hintana on sitten myös maavarasta se joskus, (niin) tarpeellinen about - 6 / - 7 cm pois, että jos pohjosissa telttapaikkoja kiertelee niin pian kuuluu se "raaps....."

    Sitä ku ei muutenkaan tossa ole liikaa
  5. #5
    Nonniin, tuli putsatuksi perin pohjin tuo keskituen hydrauliikkayksikkö ja siinä ei sinällään ollut mitään ihmeellistä. Mutta...tuo mystinen silloin-tällöin-toimimattomuus jatkuu edelleen..
    Nostimen säätöpiirissä, joka kuulemma sijaitsee pyörän oikealla puolella takapenkin etureunan alla (täytyypä tonkia se esiin..) on ylilämpösuoja, joka saattaa olla viallinen ja temppuilee omia aikojaan.
    Tuon mutikan sielunelämään ei ilmeisesti ole monikaan perehtynyt, koska jenkkipojatkin levittelevät käsiään tuon säätimen osalta.

    Täytynee siis selvittää mitä se on syönyt... (huokaus)...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #6
    Lainaa (pozo izquierdo @ Syys. 18 2008,21:44) kirjoitti
    Nonniin, tuli putsatuksi perin pohjin tuo keskituen hydrauliikkayksikkö ja siinä ei sinällään ollut mitään ihmeellistä. Mutta...tuo mystinen silloin-tällöin-toimimattomuus jatkuu edelleen..
    Nostimen säätöpiirissä, joka kuulemma sijaitsee pyörän oikealla puolella takapenkin etureunan alla (täytyypä tonkia se esiin..) on ylilämpösuoja, joka saattaa olla viallinen ja temppuilee omia aikojaan.
    Tuon mutikan sielunelämään ei ilmeisesti ole monikaan perehtynyt, koska jenkkipojatkin levittelevät käsiään tuon säätimen osalta.

    Täytynee siis selvittää mitä se on syönyt... (huokaus)...

    t. pozo

    EHdotan "ylilämpökytkinrektomiaa". Missä tilanteessa tuo hydrauliikka ylilämpenee? Onko suoja oikeasti tarpeellinen?
    <p>2002-2014</p>
  7.  
  8. #7
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 18 2008,22:02) kirjoitti
    EHdotan "ylilämpökytkinrektomiaa". Missä tilanteessa tuo hydrauliikka ylilämpenee? Onko suoja oikeasti tarpeellinen?
    Tuossa voisi olla ideaa, kunhan ensin saisi selville, missä tuo kontrollimutikka tarkkaan ottaen sijaitsee ja pystyykö sen avaamaan muullakin kuin moottorisahalla...

    Jos ei sitä saa avatuksi ja tuota ylimpösuojaa poistetuksi niin äärimmäinen keino voisi olla sitten repiä koko mutikka hittoon ja jättää kytkentä sellaiseksi, joka syntyy kun tuo keskituki jälkiasennetaan vanhan malliseen pyörään.
    Niitähän on paljon tehty ja silloin kytkentä on sangen yksinkertainen. Painonappi, joka ohjaa riittävän järeätä ( 30 A) relettä ja releelle työvirta 30 A sulakkeen kautta esim akulta.
    Näissä omissa asennuksissa jää sitten pois erilaisia tehdasasenteisia turvatoimintoja kuten:
    - mopo ei nouse vaihde päällä
    - mopo ei nouse jos sivutuki on alhaalla
    - mopo ei nouse, jos jarrupoljinta /-kahvaa painetaan
    - mopo ei nouse keskituelle vauhdissa (ihan fiksua sinänsä..)
    Kaikissa em. tapauksissa kojelaudan näytössä vilkkuu pieni huutomerkkisymboli muistuttamassa kuskia, mistä on kysymys. (Sen lisäksi että itse keskituen merkkivalo vilkuttaa nopealla tempolla kun se normaalitoiminnassa vilkuttaa puolet hitaammin.)

    - mopo ei nouse kun hydaruliyksikön moottoria on kuormitettu liikaa / liian usein tms.
    Tässä tapauksessa ei tule muuta virheilmoitusta kuin tuo pelkästään "ylinopeudella" vilkkuva keskituen merkkivalo.

    - mopo ei nouse kun ohjausyksikössä on jotakin vikaa... Siis meikäläisen tapaus ja taas tuo merkkivalo v(ilkuttaa) tuplataajuudella...

    Eli otan ehdotuksesi vakavasti. Arvaan, että varaosaa ei taida ihan saada kahdella kympillä...

    t. pozo



    EDIT: Mutikka paikallistettu varaosanumerokin löydetty. Aloitanpa sillä, että otan sen kätöseeni, puhdistelen sen päällisin puolin sekä sähkörasvaan sen pari moninapaliitintä. Katsotaan mitä siitä seuraa..



    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo