Nyt kun öljyn markkinahinta on laskenut jo monta prosenttia muutaman kuukauden takaisesta, ei silti näytä että se vaikuttaisi mitenkään polttoaineiden hintoihin. Vaikka toisin luvattiin. Nyt on selityksenä se, että kalliin öljyn hinnalla ei tehty tarpeeksi voittoa, ja että se voitto on kerättävä nyt.
Just just. Näin meitä kustaan silmään...kaikessa.
Jos jotain pitäisi tehdä, niin nyt olisi syytä minimoida polttoaineiden osto. Kun öljyn hinta laskee. Saisipahan ainakin ahneimmat, neste, tyytyä pienempiin voittoihin. Mutta koska asia menee toisin päin, eli kulutamme ja ostamme enemmän, saamme taas vuoden päästä valitella sitä kuinka öljy-yhtiön johto nostelee huimia optioita ja tilejä. Kun ovat niin "päteviä" johtajia. Tosin omasta mielestäni vain valehtelun alalla.
GHOSTWRITER
yksi ikuinen selitys on myös se, että tankit ovat nyt täynnä sitä kalliilla ostetusta raakaöljystä tehtyä bensaa, eihän sitä voi tankeista tappiolla myydä. Sitten kun raakaöljyn hinta taas nousee niin kummasti nousee myös bensan hinta, viimeistään seuraavana päivänä. Eli silloin "halvalla" ostetusta raakaöljystä tehtyä bensaa ei voikaan myydä vanhalla hinnalla vaan se hinnannousu vaikuttaakin siinä kohtaa heti.... outoa... mutta ryöstää ne joka tapauksessa niin ei jaksa päätään sen enempää vaivata.. Ajan kuitenkin, se on vaan kaikesta muusta pois... *![]()
Kawasaki Er-5 -05
Kawasaki Z750s -06
Honda CBF1000S -08
Noinhan se menee. Raakaöljyn hinnannousu näkyy välittömästi bensan hinnassa, mutta lasku ehkä kolmen kuukauden viiveellä. Autoilua voin vähentää, mopoilua en.
Moision Mopoilija
Kawasaki Z750 -09
Kawasaki ZX-6R -05
KLIK
Suhteellisen huvittavia selityksiä:
- " Huoltamot selittävät lupausten pettämistä sillä, ettei bensan myynti kovista hinnoista huolimatta tuonut heille tarpeeksi suuria voittoja."
- "Bensan kulutus laski Suomessa kesäkuussa kahdeksan prosenttia ja heinäkuussa viisi prosenttia. Ne ovat todella rajuja kulutuksen muutoksia. Hinnanalennus leivottiin jo aiemmin hintoihin."
- "bensan hinta kyllä laskee pian tuntuvasti - jos vain öljyn alamäki jatkuu reippaana."
![]()
04 Buell xb12s
Jos vielä euron arvo suhteessa dollariin putoaa elikkä
dollari vahvistuu, niin gasolinen hinta vain nousee.
Markkinataloudessa yritysten ainoa tavoite on tuottaa voittoa. *![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Vanhaa varastoa vielä useilla asemilla sisällä. Ottaa ilmeisesti n. kuukauden että hinnat alkavat näkyä (niin nousevasti kuin laskevastikin). Itse en kyllä usko, että pahemmin tulee laskemaan, kyllähän ne aina nousee, mutta se alastulo tuppaa aina jäämään jonkin selityksen varjoon.
- P
Makso mitä makso, kaikki silti menee paikasta A paikkaan B, oli kulkine mikä hyvänsä. Tätä matkustuksen tarvetta on niin hyvä sitten rahastaa että oksat pois. Haluaisin taas kyllä osan niistä osingoista mitä nestekkin tulee jakamaan...mutta kun en saa...![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Meidän viereinen bensa-asema pudotti hinnan viime viikolla 1.39 tasolle. Näytti suunta jo hyvältä kunnes jostain syystä tällä viikolla nostivat 1.45 tasolle *Hintojen pitäisi olla laskussa, niin ei voi ymmärtää miksi nostivat kuitekin taas hintaa.
xxx
Niinpä. Outo juttu. Liian halvalla kun ei saa myydä. Sen se laki kieltää.(harmaahukka @ Syys. 12 2008,11:22) kirjoitti
(mallastuotteista kun puhutaan).
GHOSTWRITER
Kaikesta sitä jotkut viittii vinkua. Kaiken se syö mitä tankkiin laittaa... *![]()
636 -> 998
..mutta toisaalta kartellinkaltaisissa hinnoittelutilanteissa markkinatalous ei toimi.(MattiR @ Syys. 12 2008,08:48) kirjoitti
(Tai monopolin kaltaisissa, joka ei myöskään niin hirveän kaukana Suomen bensabisneksestä ole).
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
...mutta kyllä ne silti vaan tuottaa(LaMasquerade @ Syys. 12 2008,12:33) kirjoitti
-hh-
Miksi ihmeessä sitä hintoja laskemaan kun ihmiset kerta siitä enemmänkin ovat valmiita maksamaan.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Niin kauan kuin kysyntää riittää, hintoja voidaan nostaa. Sitten kun hinta ylittää sen rajan, ettei ihmisillä ole varaa ostaa bensaa, hintaa joudutaan laskemaan. Näin ne markkinat pyörii.
Honda CBR600f
bensan hinta olisi laskenut ellei dollari olisi alkanut vahvistua samalla kun raakaöljyn hinta alkoi laskea. kaikki öljy kauppa kun tehdään dollareilla.
Sanokaas nyt sitten, mikä olisi Suomessa halpaa *![]()
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
Niin kauan kuin autoja ja muitakin härveleitä voidaan tyhjäkäyttää ihan surutta, ja ajotavassa ei välitetä mitään kulutuksesta, niin hinnalla ei ole mitään väliä.
Niin kauan kuin opiskelijoilla ja työttömillä on varaa käydä jäähallin parkkipaikalla polttamassa kumia, niin polttoaineen ja renkaiden hinnalla ei ole mitään väliä.
Kipuraja on ylitetty, kun sitä polttoainetta ruvetaan säästämään. Niin kauan kuin sitä on vara tuhlata, se saa maksaa ihan mitä vaan.
Siksipä onkin halvempaa ajaa pyörällä(puikkis @ Syys. 12 2008,21:09) kirjoitti
. Pyörä syö 6 litraa ja auto 11 litraa kaupungissa. Paha valita kummalla ajelee. Talvella mennään sitten autolla.
Mutta itse naureskellut samalle, että maanantaina asemilla nostettiin hintaa vaikka öljynhinta laski alimmilleen sitten kesäkuun.
Suzuki GSX-R 1100
suurin vika on kuluttajissa jotka tankkaavat kalliista hinnasta huolimatta. jos esim bonusten tai muuten tankkaa uskollisesti 1.51 bensaa ja joku samalla seudulla myy 1.44, niin miksi tiputtaa hintaa, kun kilpailu ei tyhmistä ihmisistä johtuen toimi. ei tarvi tiputtaa, kun ne tankkaa kalliilla vaikka parin kilsan päässä sais halvemmalla, kunhan vaan saa bonukset, jotka ei edes kata hinnan eroa.![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Heeheheehe, melko yksinkertainen näkemys taloudesta.(kallos-a @ Syys. 12 2008,20:55) kirjoitti
Dollarin vahvistuminen vaikuttaa öljyn hintaan laskevasti.
Tällä hetkellä (ja hieman takaperin kun hinta oli huipussaan) olisi mahdollisuuksia porata öljyä lähteistä, joissa tuotantokustannus on alle 40$/barreli. Sitä ei kuitenkaan tehdä. Hankitaan öljy esim. lähteistä joissa tuotantokustannus on vaikkapa 80$/brl. Halvemmat lähteet säästetään siihen, jos hinta vaikkapa tippuu. Öljyn hintaan vaikuttavat monet muutkin tekijät kuin nämä em. "rättipäät opecissa".
636 -> 998
Eiköhän se öljynhinta nykyisin sanella tuolla "vapauden maassa", ainoa joka uskaltaa vastaan sanoa on venäjä ja sekään ei halua menettää/laskea tulojaan. Ja tähän tilanteeseen jenkit ovat pyrkineetkin pitkällä tähtäimellä.
Lähetti: Syys. 12 2008,12:16 *(Eki- @ Syys. 12 2008,21:58) kirjoitti
--------------------------------------------------------------------------------
Kaikesta sitä jotkut viittii vinkua. Kaiken se syö mitä tankkiin laittaa... * *
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Tämä nyt on hieman ot mut sivuaa aihetta kuitenkin.
Esim. yhtiön tulostavoite on 5 miljoonaa mutta tulokseksi sattuukin jäämään 4 miljoonaa. Silloinhan yhtiö ilmoittaa tehneensä tappiota ja tämähän ei ole suotavaa ajatellen sijoittajia.
Eli siis kalliilla ostettuahan ei siis ainakaan halvemmalla voida myydä. Pitäähän osakkeiden omistajia ajatella että pulju pysyy pystyssä.
Näin itse kässännyt.
(ja sorry muutaman naukun nauttineen kirjotusvirheet jos löytyy, Ite mitään enää nää)![]()
Sinkkiämpärit .. *(timppa60 @ Syys. 12 2008,21:03) kirjoitti
*.. tarviiko niitä kukaan on jo ihan toinen juttu ..
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Laskeppa uudestaan jos sen 5% asiakasboonuksen saa bensan oston takia lisäksi myös päivitäiseen ruokaostoksiin niin silloin se on edullisempaa muuten taitaa mennä tasan. Näin päässä laskien, vai kuinka?(jaket @ Syys. 12 2008,21:51) kirjoitti
Eilen kun ajelin pienen lenkin Keski-Uudellamaalla, jokainen bongaamani huoltamo oli pudottanut hintoja esim. viikon takaisesta parhaimmillaan jopa 10 senttiä. Joten kyllä se vähän on halventunut, tiedä sitten halpeneeko se tuosta 1.40/l missään enää koskaan.
^ Tuskin halpenee. Trendi on että ylöspäin mennään, vaikka hetkellisiä viikon, parin halpenemisia tulisikin.
Kronoby Racing Team