Moro!
Eli olen kiinnostunut tuollaisesta ZRX 1100 eddie lawson-replica mallisesta kawasta vm-99, yksi olisi sopuhintaan kiikarissa. Jossain täällä olikin pitkä ketju aiheesta mutta itseäni kiinnostaisi tietää että..
- Millainen on ajaa maantienopeuksia, suojaako se pieni kate jne?
- Millainen pitkillä reissuilla, jaksaako sen kanssa taivaltaa
- Paljonko tehot --
- Onko muuten mitään mitä k.o pyörästä pitäisi tietää
Kiitti jo etukäteen![]()
tehot vakiona täystehoisena 106 - 108 hv, kulkee vähän reilut 200 kmt helpostikin. 5 vaihdetta. kate suojaa vain hyvin vähän. oikein pientä kääpiötä kenties enemmänkin, mutta matkakatteeksi siitä ei ole, vaan ajokokemukseltaan on otettava lähinnä nakupyöränä. saman ikäisistä vastaavalla, mutta kireämmällä tehokoneella löytynee enemmänkin zzr1100 mallia, jos matkakate enemmän kiinnostaisi, samalla saa 6 vaihdetta ja 147 hv vakiona, sekä huippunopeuksia 270 - 285 kmt. zetori on keskimäärin halvempikin, koska se on nk. tavanomaisempi ja paljon yleisempi mallina. ulkonäkö on taas rexerin puolella, tiettyä uusklassista muotoilua edustaa ja zrx on oikeastaan replican replica, koska ensin oli ilmajäähdytteinen magneettosytytyksellä varustettu malli s1, eddie lawsonin kisapyörä, joka oli tehty z1000 kawasta reilusti virittämällä. siitä tehtiin sitten ilmajäähdytteisenä Z1-900 kawan perillinen suoraan ylenevässä polvessa z1000r jota kutsuttiin eddie lawson replicaksi, siis vuonna 1983 ja seuraavana vuonna tuli z1100r, joka oli himpun isompi ja tehokkaampi eddie lawson replica, oikeastaan replican replica jo tämäkin. sitten tuli tämä zzr1100 koneeseen perustuva zrx1100, nestejäähdytteinen tietysti. jota voisikin jo oikeastaan kutsua replican replican replicaksi ja sitä seurannutta isoveljeä zrx1200r mallia replican replican replican replicaksi.
tai suomeksi jäljitelmäksi eli jäljitelmän jäljitelmän jäljitelmän jäljitelmäksi. no meni vähän ufourille tämäkin juttu vissiin ehkä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Öö, kaverilla on just tuollanen zrx1100 -99 eddie lawson malli, ja kyllä ainakin siinä pyörässä on 6-vaihdetta.
Ja kun matkaa on ajettu niin kyllä sillä pyörällä pisimmän siivun vetää ennenkuin perse huutaa armoa.
Itekki sillä jonku kilometrin ajaneena voin sanoa että tosi mukava rassi on kyseessä. Osta pois.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Jees, kiitos vastauksista!
Tilanne on se että olin ajatellut alunperin kyykkyä joko TL suzukia tai kawa 9R, mut jotenki kolahti toi zrx kun näin sellaisen myynnissä. Mut ajanu en oo sellaisella, muilla 1100 nakuilla kyllä. Ajattelin myös matkustajan paikkaa et noissa kyykyissä se on aika patalappu se takaistuin. Pidempiä reissuja ehkä silloin tällöin mut enemmän varmaan kruisailua. Eniten vaan tuossa arvelluttaa se maantienopeus että miten viimainen paikka kuskilla on,kun kate on tollainen pieni. Niinpä, kumpi sit kivempi, kyykky vai...kertokaa se hänelle..
5 vaihdetta on vakiossa. jos on vaihdettu esim. zzr:n kone tai alakerta, niin sitten on 6.
http://www.zrxoa.org/webpage....cs.html
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Joo, siisti on peli! Oletko ollut tyytyväinen ja millainen pyörä on ajaa jne?
Joo,tuli tuossa haastateltua kaveria jolla on tuo ko.pyörä, jolla jopa itekki oon ajanu ja niinhän se totesi, että 5-vaihdettahan siinä on(kawabata @ Syys. 14 2008,15:20) kirjoitti
Eli puhuin paskaa väittäessäni että ois 6-vaihdetta. En tiedä mistä kutosen löysin.
Mutta kyllä se loistava pyörä on.![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
joskus oon ajanu vn1500 kustomilla, josta ajolenkiltä palattuani en voinut varmaksi sanoa, että oliko siinä 4 vai 5 vaihdetta, oli kuitenkin sopivasti.
Mulla oli aikoinaan tuollainen peli ja olin ihan tyytyväinen kaikin puolin siihen. Vain etujarrupalojen kestävyyden ja toimivuuden kanssa oli murheita kun ei meinannut löytyä sopivia paloja reippaampaan ajoon. Lopulta tuokin ongelma selvisi vuoden -98 ZX-9:n paloilla ja teräspunosletkuilla...(nisse78 @ Syys. 13 2008,16:24) kirjoitti
Rataa ajelin loppu metreillä paljon ja sain sen sinnekin toimimaan niin hyvin kun ilman isompia alusta muutoksia nyt tuollaisen malmikasan saa toimimaan.
Paukkuja Acrapovikin kokoputken, factoryn neulojen ja omavalmisteisen suodinkotelon kanssa sain Viaberissa penkattua 126rwhp joten kyllä siittä sitä paukkuakin helposti saa. (lisäksi muokkasin luistit niin että tuli herkkyyttä lisää eikä jäänyt "mooaamaan" nopeasti kaasuttaessa).
Hauska peli jossa yllättävän paljon sporttisuutta!
"mä kusen nurin kaikki haisevat kakstahdit ja viritetyt tvinit"
Toi alko kiinnostaa, viittisikkö valaista kuinka luisteja modasit?(Zeta @ Syys. 16 2008,07:56) kirjoitti
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Tässä kun kevät alkaa lähestymään niin alkaa mp-kuume nousemaan ja ainoat vaihtoehdot mitä kelpuutan olisi wanha Honda CBX tai sitten "järkevämpänä" vaihtoehtona ZRX oldskool maskilla.
1. Millainen tää kawan moottori on ollut kestoltaan? eli paljonko sillä ajelee ennen isompia remontteja?
2. Mitenkäs tuo kone eroaa zzr1100 koneesta? (jos vaihto mielessä)
3. Entäs onko 1100 ja 1200 mitään isompaa eroa vai onko ero lähinnä porauksessa?
4. kawan ventiilit on mulle outo asia, onko ne paloilla?
Tuo Honda CX joka mulla on, menee emännälle, ja minä isona poikana tarvin isommasti kuutioita nykyään.
"Duct tape is like the Force - it has a dark side, a light side, and it binds the universe together"
porraus ja isku on isommat. kai se kestää kun käyttää delvaccia ja muutenkin huoltaa sopivasti kun zetorikin kestää, ainakin mulla. venttiilit on helppoa mallia palasäätöiset; paininkupin yläpuoliset ja vipu vain syrjään palaa vaihdettaessa.
Moro! Mulla olis myytävänä 00-01 malli, Eddie Lawson värityksellä ja valmiiksi viritetty zzr 1100:en nokilla, Akrapovikin putkella, suutinsatsilla ja vapaavirtasuod.
Penkitetty joista käyrät 144,9hp. Kawa on todella hieno ja vähintäänkin kohtuuhintainen. Jos kiinnostaa, niin aletaan kaupoille.
Hakua käyttämällä löytykin jo palatietoutta... Delvaccia mulla on aikasemminkin ollut prätkissä, ja sitä onkin kannu kaupalla tallissa ja kaikissa menopeleissä 50cc-4500cc.
Kiitos tarjouksesta mutta mä kun asun tässä Ahvenanmaalla, niin tuo ruotsihan on puolentoistatunnin laivamatkan päässä... ;)
Miksi minä tämän haluan on vain ja ainoastaan siksi että se näyttää retrolta. 1100 Zephyriä kans funtsinut mutta tämä ZRX on tässä finaalissa johdossa. Suorituskyky on sivuseikka, täällä saaressa ei sen potentiaalia tule kuitenkaan kokeiltua. Ja CX on opettanut minut nöyräksi liikenteessä. Cruisailu on jees.
"Duct tape is like the Force - it has a dark side, a light side, and it binds the universe together"
Osta pois se ZRX! Et kadu. Hyvä laite kerrassaan. Mulla oli tuo "isolohko"(1200)Rexi aikanaan pari kesää ja konehan siinä on loistava! Vääntöä ja tehoa löytyy sopivassa suhteessa. Penkitys osoitti vääntöä olevan jo 3000 rpm:ssa 100Nm... Toimii kaupungissa, radalla ja matkallakin hyvin, jos matkanopeuden pitää max. 130km/h:ssa. Ja Suomessahan pääsee harvoin pitkään ajamaan tuota vauhtia, jos siis tänne mantereelle tulet reissuun. Mulla oli tuo ELR, tosin hopean värisenä, mutta vihreänä ja bikinikatteella Rex on kyllä upeimmillaan.
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
vihreä on ainoa vaihtoehto. Se on tarkkaa hommaa. Nimittäin sen yksilön jonka ostan, en tule koskaan myymään sitä, periaatekysymys.
Lauantaina käyn kurkistamassa miltä tämä yksilö näyttää. Perä on tollanen tökerö, mutta orginaali kuulema löytyy. noita ZRX1200R löytys kyl helpommalla, mutta siinä jo hinta pompsahtaa turhan ylös.
Ota nyt ihmeessä toi -->
(Sergey @ Helmi. 20 2009,15:45) kirjoitti
Komppaan Lappista.
Omaan Rexiini olen ollut erittäin tyytyväinen, loistava ja monipuolinen peli. On ajettu matkaa, rataa ja duuniin viimeks tänään. Äijäpyörä.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
ai teil o san diegos melkee yhtä hyvä sää ku tääl ahvenanmaal... 3 viikkoo sit kävin kylillä prätkäl ja vähä tuli sellane olo et pitää uusi saada.
Kyllä rexillä muutkin ajaa kuin äijät...(JaL3 @ Helmi. 21 2009,01:22) kirjoitti
![]()
***ZRX 1200***
***HD XL Sportster 1200 Roadster***
rexi on useamman ehdotelman jälkeen myös se jolla minun avopuolisoni sanoo haluavansa ajella. Hän on myös mersunaisia (mieluiten S)... kuten minäkin.
btw kävin katsomassa tuota 1100 ja ei sytyttänyt. liikaa räpistelty ja ilmiselvästi räppäysleluna ollut. Keulittu ympäri jne. hölmöilty.
Jee!(Sergey @ Helmi. 24 2009,18:48) kirjoitti
Saataisiko sitä sitten vihdoin jo peräti (minun tietääkseni) toinen nais rexiläinen??
Kannatetaan!
Minä ainakin tykkään kovasti menopelistä. Olen sillä ajanut *mutkatietä, autobaanaa, kaupungin keskustassa ja täällä kotona soratietä. Siitä hauska vehje että käy vallan mainiosti tuohon kaikkeen. Eikä ainakaan minulla mitkään turhat katteet häiritse.
![]()
![]()
![]()
***ZRX 1200***
***HD XL Sportster 1200 Roadster***
Jos kevät näyttää hyvältä, niin kyllä näin on. Mutta palaan asiaan kun sellainen löytyy. Toki jos joku haluaa kertoa lisää asiaa ko laitteesta 1100 koossa niin siitä vaan. 1200 löytyykin asiaa paljon enemmän. Myyty enemmän? Nimittäin on sama juttu ruotsissa. Pienempää ei ole niin helppo löytää ja asiaa ei juurikaan ole.