Kokemuksia Kawan KLE 500, Suzuki DR 600 tai Yamaha XT 600(tai uudempi 660) katuenduroista? Mikä noista on ns paras hintalaatusuhteeltaan noin keskimäärin? Entä vanhemmista (lue: halvemmmista) kotareista? Onko muuten DR 650 (96-?) paljon erilainen kuin vanhemmat doctorit.
Millaisia renkaita olette muuten käyttänyt talvisemmassa ajossa? Tosin asun Helsingissä ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, ei paljon tarvitse ajella lumi/jääkeleillä![]()
Täysin erilainen, ketterämpi kevyempi ja varusteiltaan karsitumpi kuin vanhat mallit <-1996...moottorissa on lyhempi isku kampiakselissa=vähemmän tärinää ja kestävämpi pitkässä juoksussa.kirjoitti
-lyhyt isku vähentää tehoja vanhaan malliin verraten n 3-4hp
-tankki pieni 13, vakiona
-lapsellinen vakiojousitus kuten yleensä muissakin vastaavissa katuenduroissa.
Viime talvena ajelin T63 misukoilla ilman nastoja, lumikelillä toimi oikein hyvin, pienet nastat niihin niin varmaan toiminee kaupunkioloissa kohtuudella kun järkeä kaverina.
Tollasella on tullut ajeltua kauan eikä loppua näy..![]()
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Tuo www.matkaendurot.net sivusto ei ole toiminut muutamaan päivään... *
Pärjääkö tuollaisella isommalla halpisendurolla(esim dr 800) vähän huonommassa maastossa, vai onko liian raskas?
Entä millainen pyörä olisi Africa Twin(90-luvun puolivälin) ja millaisia hintoja kannattaisi maksaa sellaisesta? Entä kestävyys?
tohtori on ihan hyvä peli![]()
SUZUKI B-KING
"Matkaenskalla" pärjää oikein hyvin niin pitkälle, kun tien pohja kantaa. Eli hiekka- ja metsäautoteillä on mukavaa lasketella menemään, mutta millekkään suolle on aivan turha lähteä.(ricky @ Loka. 03 2008,17:08) kirjoitti
Normaaleilla matkaenskan renkailla (Tourance, Anakee, ...) pärjää oikein hyvin noilla kovapohjaisilla teillä ja asfaltilla. Jos laitat kunnon nappularenkaat, niin saat tinkiä hieman ajo-ominaisuuksista asfaltilla ja kulutuskestävyydestä.
Oletko harkinnut Transalppia? Kulkee kuin Africa-twin, mutta kuluttaa vähemmän ja kevyempi käsitellä. Toisaalta Afrikkalainen on lujempaa tekoa metsäajoa ajatellen. Nuo Hondan V2-koneethan on ns. ikiliikkujia, eli 100tkm ei pitäisi tuntua vielä missään. Jos olet iso mies, niin kannattaa harkita Yamahan Super Ténéré 750 mallia. Taitaa olla vielä jyhkeämpi ulkomittoiltaan kuin Africa-twin.
Jos matka-ajoa meinaat harrastaa, niin 2-pyttyset on huomattavasti tärinättömämpiä kuin 1 mukiset.
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Mites noi kotarin vanhemmat LC4 koneella olevat adventuret(640), duke kakkoset ja muut? Millaisia kokemuksia? Noilla vanhemmilla oli maine aika huonosti kestävinä, pitäneekö paikkansa? Ovat vähän kyllä kalliimpia kuin "vastaavat" japsit, vai onko japseille edes vastaavia...
Joskus mulla oli superduke, se oli ainakin todella mukava peli, tosin nyt eihän sitä voi verratakaan noihin vanhoihin KTM katuenduroihin.
Teneren päällä olen joskus istunut, aika massiivinen kapistus. Vaikutti aika painavaltakin.
Entä muuten Bemarin 650 pyörät?
1200 gessu olisi tietty optimipyörä, mutta ei nyt talous kestä...