Noniin nyt se harrastus pääsi käyntiin.Varusteita sovitettu jo kohta pari viikkoa ympäri suomea(kesälomareissussa).Aina joku motoliike tai vastaava näkyi matkalla.
Ajopuvuiksi toden näköisesti tulee käteen jäämään Hanx apollot ja vaimolle ne tyttömallit samasta paikasta.(artemis).
Niin ja kengät nököttää tuossa eteisen lattialla (tcx matrix II GTX)goretex http://www.duell.fi/product_info.php?products_id=63077 ja vaimolle (gaerne black rose aquatech)molemmat pitäisi olla ns. vedenpitäviä.
Mutta mistä löytyy nolanin avattava kypärä ja sitten se sumaheri tai scubert kumpi se nyt oli?
Shoei kokeiltu ja toistaiseksi paras päähän.Myös shark kokeiltu ja hylätty heti.Arai ei sovi päähän.
Täällä länsisuomessa ei ole näkynyt noita merkkejä kuin netissä
Kuten kuviosta näkee tälläkertaa hankitaankin ajokamat ensin ja sitten kurkitaan lompakkoon paljonko jää pyärää varten.
Antakaas mielipide kamoista menikö hankinnat metsän puolelle vai ei?
AGV S4
tommone löytyy itseltä... omaan päähän ainakin on varsin mukava
SHARP:in testi
viis tähtee tuosta testist tullu ainakin et ihan turvallinen potta. (Arailta ainoastaan GP5x sai 5 tähtee)
Heko heko... ja jälleen älyvapaa kommentti
Taisin aloittaa hieman puutteellisesti siis tarkoitus olisi hankkia avattava kypärä.
Mielellään kiiltävämusta ja molemmille.![]()
Motoxi Porissa myy Schuberthia, Nolania tuo maahan Storm, mutta en äkkiseltään löytänyt heidän nettisivuiltaan jälleenmyyjäluetteloa. Varmaan kertovat jos soittelet tai laitat meiliä että mikä olisi sinulle lähin paikka käydä sovittelemassa.
-nomen est omen-
Ainakin Tampereella Moto-osat myy tarjouksella Nolania,mulla on sekä Nolan (meluisa) sekä Suupertti joka on nyt käytössä. Kannattaa soitella ja kysyä hintaa.. Schubert on ihan eri luokan kapine kuin Nolan, tietty myös hinta pompsahtaa hieman.
Hupsis toi motoxihan on joka päivä työmatkan varrella *
liian tutussa paikassa.ei tule katsottua niin tarkasti niitä kauppoja näköjään täällä kotikaupungissa.
Shoei n.400€ paljonkos kalliimpi tuo Schubert on?
Hiljainen potta olisi kyllä plussaa.Tiedä vaikka hommaisi nuo puhelin vehkeet sinne....Toisaalta vois olla kiva ajaa hiljaisuudessa.
Nolanin avattava kypärä N103? löytyy Porista Top Motorista onko se nyt Harmaalinnaa vai mitä lie aluetta. Itelle ei sopinut päähän ja tuntui vähän kräpeliltä/vaikeakäyttöiseltä. Ilmeisesti tottumiskysymys. Schuberttiä löytyy tosiaan Motoxissa, mutta siellä ei olleet halukkaita palvelemaan->matka Moto Raumalle, joka on lopettanut Schubertin kypärien myynnin vaikka maahantuojan sivuilla vielä niin väitetään. No sitten kävin Tampereen KX Centerissä ja käteen jäi viimevuoden malli S1, hinta reilusti alle 400€. Visiiristä meni antifog kalvo heti paskas, mutta takuu toimi todella hienosti.(Pandemia @ Heinä. 11 2008,21:06) kirjoitti
Muista, että Kypärä kannattaa aina ostaa sovittamisen tuloksena. Esim. Shoein ja Schubertin kypärät harvoin sopivat samoille ihmisille.
Mulla ittelläni esimerkiksi on ns. puikulapää, johon on varsin turha sovitella kovin pyöreälestistä Schuberttia. Jos valitsee niin ison jottei ahista "nurkista", niin potta pyörii muuten päässä. Shoein uusi Multitecci taas on kuin räätälintyötä mun nuppiini.
Edellinen Nolanin avattakaan ei ollut paha, mutta fyllit pehmeni reilussa suvess, ja kypärä venyi holtittoman löysäksi.
Vaimolle taasen ei löytynyt Shoeista kuin kax kokoa; "Ahistaa mahottomasti", ja "Ei pysy millään ilveellä päässä".
FJR
"Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
x-lite on nolanin valmistama kans, kantsii niitäkin vilkasta!
Näillä mennään toistaiseksi...
Yamaha Tenere 700 -22
KTM XC350F -11
Honda CR500 -99
Yamaha DT Tenere125 -91
http://www.storm-motor.fi/shop/Publi...10-X1002NCOM-3
Osiotteessa löytyy X-liten avatta jota liikkuva poliisi käyttää
virkapottana tällä hetkellä.
Itelläni on AGVn Longway. Toimiva mutta ei maan hiljaisinToisaalta hintakaan ei päätä huimaa; 200€... Hintaan nähden hyvä potta, ainakin mun päähän. Yhdenkäden aukaisu toimii loistavasti ja lukittuu vastaavasti helposti kiinni.
Suzuki Bandit -07
Kokeile kypäriä päähän ja pyydä sopivia lainaksi pienelle koeajolenkille takapenkkiläisenkin kanssa!
Itse en kehu C2:sta millään tavalla, vaikka kaksinkappalein niitä ajossa yleensä onkin!
Kaikkea muuta, kuin hiljaiseksi mainostettu "potta".
Voin tarkennukseksi vielä kertoa, että pyörässäni on säädettävä ja korkea plexi!![]()
Hankin Schubertin C2 ja hämmästyin kuinka paljon hiljaisempi se on kuin HJC avattava malli. Ainoa miinus tuli siitä että Scala Q2 mikki jää nyt hieman kauas, koska kiinnityskohta on kaukana. Mutta kuten yllä on todettu, paras ostaa mukava kypärä. Korvatulppia voi käyttää jos melu häiritsee. Ja toiset haluavat käyttää huppua kypärän sisällä. Hiljaisempaa ja helpompi pestä/vaihtaa likaantuessa.
Solifer 4 speed
Suzuki TS 125
Honda 450 CB
Honda 500 four
Kawasaki 1300 Z
Suzuki V-Strom 1000
Triumph Rocket
KTM 450 EXC
Siinäpä se, siis plexissä suhteessa sun pituuteen.(ppjv @ Heinä. 14 2008,06:13) kirjoitti
Mun mielestä Schuberthin C2:sen ja S1:sen suhinoissa ei juurikaan ole eroa. Mulla on molemmat ja ne on kumpikin sen verran hiljaisia, että tulppia en tartte. Mutta mulla ei ole kyllä sitä pyörteitä aiheuttavaa korkeaa pleksiäkään.
Onhan kypäröissä toki eroja. Esim. jokunen vuosi sitten mulla oli BMW:n avattava. Se oli todellla meluisa, siis aivan järkyttävä, lisäksi vuoti vielä vedet sisään.
Mulla oli myös joskus K 12 RS:ssä korkeampi pleksi. Ei sitä voinut käyttää juuri suhinoiden lisääntymisen vuoksi ja alkuperäinen palasi paikoilleen hyvin nopeasti. Ja huomasihan eron sillä orggis pleksilläkin.. Yläasennossa aivan mahdoton, mutta ala-asennossa ok.
Jos et usko, niin otapas kokeeksi pleksi pois ja heitä lenkki ilman sitä. Suhinat häviää kuin taiottuna.
Ai niin, piti vielä lisätä.. Olihan mulla tuossa välillä Schuberthin Conceptikin. Se oli hieman hiljaisempi kuin malli BMW, mutta ilman tulppia ei matkanteosta tullut mitään. C2 on kuin eri planeetalta, vaikka saman näköinen potta onkin.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Pitää muuten paikkansa. Schuberthin Concept+pleksi oli kyllä semmonen yhtälö että ei melun määrällä rajaa, otin pleksin veks ja kypärän tuuletuskin alkoi toimia tarkoitetulla tavalla melun vähenemisestä puhumattakaan.(J@ck @ Heinä. 14 2008,15:43) kirjoitti
Nyt tosin taas on pleksi, mutta kypäräkin on Sharkin Evoline ja pienen säätämissession jälkeen toimivat hyvin yhteen.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Sen verran on tullu leikittyä noiden ajokamppeiden kanssa, että suosittelisin hommaamaan kerralla kunnolliset. Vaikka kerran hieman enemmän kirpaiseekin, niin kunnon kamppeet tulee lopulta kaikista halvimmaksi ja jää turhat ketutukset pois.(Pandemia @ Heinä. 11 2008,21:06) kirjoitti
Itselle en kelpuuta joka sään puvuksi (enää) mitään muuta kuin aitoa Goretexiä ja ainakin näillä näkymin vain Rukkaa. Kaiken näköistä vermettä on vuosien varrella tullut hankittua, eli melkeinpä uskon tietäväni mistä puhun.
Toki hankinnat pitää suhteuttaa harrastuksen "vakavuuteen" Kuitenkin, mikä muu valmistaja kuin Rukka antaa ajokamppeille täystakuun viideksi vuodeksi..?
Pelastukseksi on koitunut keltainen pörssi, jossa kelvottomasta kirppiskamasta pääsee eroon. Vaan rahaa noissa näennäisissä säästöhommissa kyllä palaa ja omiaan ei saa koskaan pois.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Joo. Kyl nyt on soviteltu ja sumahheri ei kyllä mun kupoliin sovi.(kumiankka @ Heinä. 11 2008,23:02) kirjoitti
Päähän jäikin molemmille nuo shoei:n multitec:it sopii päähän kuin nyrkki silmään...
Ei kuin paanalle![]()
Mulla on shoei multitec, musta väriltään. Kypärä on ainakin mun nuppiin erinomaisen hyvä päässä. Tupla d-lukitus ja pinlokki huurtumista estämässä. Tuplat visiirit kuuluu kauppaan, toinen kirkas ja toinen ylälaidastaan tumma.
Pieniä lapsuksia noinkin kalliista kypärästä tosin löytyy.
Miinuksena: aika äänekäs, tulppia on pakko pitää. Lisä pehmuste ei pysy kunnolla paikallaan. Ilmastointi voisi olla parempi, nimittäin lasit tuppaa huurtumaan paikallaan seistessä, vaikka kaikki räppänät auki.
Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
Täältä ääni Schubertille.
Ainakin omaan päähäni on Schubertti istunut hyvin. Vanhemman Conceptin sai mustana paikallisesta putkasta 250€ investoinnilla, joten ei hinnaltaankaan ahistanut. Ei mikään maailman hiljaisin touring-pleksillä varustetussa cebarissa vaikkakin huomattavasti hiljaisempi kuin mikään edellisistä potistani. Hiljaisuus kuitenkin suorastaan hämmästytti vanhalla jytällä ajaessa, eli toimii siis vissiin parhaiten avopyörällä.
Tuuletukset toimii äärettömän hyvin, huurtumaan en saa pottaa millään kelillä ja tuon aurinkovisiiri on loistava keksintö.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Huubertti on itellänikin ja sellanen avattava aurinkolasien korvikkeella, ku oon tällanen lasisilmä. C2 se tais olla. Toimii ilmeiseti joo nakupyörällä paremmin ku katetulla. Ja niin hiljanen et en aluks kuullu mun hyttysen ininää >.> Suosittelen![]()
Suzuki SV650, -06
Suzuki GS500E, -97 -reppana meni ruttuun-
Just toi sama. Eikä värillä ole väliä...Kunhan on musta(Miro @ Elo. 04 2008,22:33) kirjoitti
![]()
Täytyy viisaammilta kysyä...
Eli mikähän kypärä sopisi meikäläisen päähän (tiedän että ei voi kun kokeilla) mutta jos sais edes vähän vinkkiä.
Eli shoein xr-1000 kokoa XL on tähän astisista parhaiten istunut otsa-takaraivo asteikolla mutta sivuista ehkä hieman löysä. L-malli taas jo sitten puristaa hieman otsasta...
Tuntuu että kaikki kypärät puristaa otsasta, kertokaapa mikä olisi "pitkämalli" ?
T:motoristi 2009
PS: kypärän ostaminen on vaikeeta *![]()
Niin kokeilemallahan se selviää. Mulla oli aiemmin suomyn extreme ja nyt xr-1000. Tuo suomy oli sivuilta huomattavasi tiukempi. Oliskohan siihen suuntaan mitä etsit.(Olbe @ Loka. 04 2008,14:39) kirjoitti
![]()
-
kiitoksia vastauksesta, en nyt äkkiseltään löytänyt paikkaa missä pääsisi kokeilemaan suomy kypäriä...?