Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Joo, eli sain tuohon Hondaan viimeinkin nuo kilvet ja neitsytmatkan kävin sillä ajamassa. Kiva pyörä ja kaikin puolin muuten mukava reissu, mutta yksi osittain hiukan ihmeellinenkin ongelma tuli eteen.

    Eli vaihdettaessa nopeasti vitoselta (isoin pykälä) neloselle jos avaa samantien kaasun oikein kunnolla, niin jää luistamaan kytkin. Jos malttaa odottaa hetken ei luista. Eikä luista missään muussa tilanteessa, esim. täyskaasukiihdytys 1->2->3 ei mitään ongelmaa. Jos kokeilee kytkintä tasakaasulla, ei ongelmaa. Vitosella jos lähtee vedättämään suht pienillä kierroksila, ei ongelmaa. Ylipäänsä muuten kuin tuossa ensin mainitussa tilanteessa ei kytkin tunnu luistavan. Ei mielestäni edes esim. neloselta kolmoselle vaihdossa.

    Palailin sen verta myöhään lenkiltä, etten pimeässä alkanut vaijeria säätämään, mutta huomenissa toki katson josko sille on tarpeen tehdä jotain.

    Toki ongelman voi välttää myös ajamalla niin, ettei ongelmaa esiinny, mutta tuo laite on NIIN laiska että esim. ohittaessa olisi ihan kiva pudottaa pienemmälle. Tuskin tuo kuitenkaan mikään Shadowin ominaisuus on?

    Pyörässä on siis vaijerikytkin, uudet öljyt koneessa, eli juuri huollettu (pitäisi olla Motul 5000 10W/40, jos huoltoliike teki kuten pyysin, samoilla olen ajanut ongelmitta 12tkm TRX:llä), mopolla ajettu 38tkm, eli ei pitäisi olla loppukaan tuo kytkin vielä.

    Kaikki vinkit otetaan vastaan. (Haulla selailin joitain topicceja jo)



    Retired
  2. #2
    Juu ei. Eli säätämisestä ei apua. Oireista päätellen (ihan omaa päättelyä, joka ei pohjaudu mihinkään muuhun kuin logiikkaan ja mutuun) voisin kuvitella kytkinjousien kuoleentuneen tai jotain. Luulisi, että oireilisi isommin jos levyt olisivat loppu.

    Kannattaako koittaa toisilla öljyillä ja jos kannattaa niin mitä öljymerkkiä suosittelette? Onko jokin öljy joka selvästi olisi luistamaan taipuvalle kytkimelle tehty?

    Ellei öljynvaihtokaan auta, niin kaipa tuo on vietävä kauden jälkeen eli joskus lokakuun loppupuolella huoltoon. Itse tuota kytkintä ei varmaan kannata lähteä availemaan?
    Retired
  3. #3
    Öljystä. Eikö tullut pyörän manuaalia mukana?

    Näin yleensä ottaen mineraali 20w50 olisi oikeanlainen öljy customeihin ja choppereihin.
  4. #4
    En nyt tunne tuota mopoasi tarkemmin... mutta voisko olla samanlainen kuin 750 Magna?
    Yks kaverin mopo oireili kytkimestä, luisti satunnaisesti.
    Vika paikallistui hapettuneeseen "välitappiin" jolla kykän liike välitetään mopon vasemmalta kyljeltä kykän puolelle.
    Tappi jumitti hieman reikäänsä ja kytkin ei sulkeutunut aina kunnolla.



    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  5. #5
    Magnassa on tyystin eri pata. Siinä on V4, kun VT750C on V2. Molempia ollut nääs perheessä.

    Muistaakseni tuossa Shadowssa tuo kytkimen luisto on ollut jossain määrin "ominaisuus". Isälläni oli tuollainen mopo ennen Magnaa, ja muistan jotain puhetta kytkimen pienestä luistosta olleen. Sen verran vähän taisi olla kilometrejä, ettei se padan/kytkimen kunnosta ainakaan ollut kiinni. Vaikea tietty sanoa, kun en tiedä, kuinka pitkään ja paljon kytkin luistaa, että onko kyse samasta "ominaisuudesta".

    Öljy voisi tehdä tietty jotakin. Motorexilla mulla on aina kytkin toiminu, nyt on kwaakkiossa kastroolia, ja uusikin kytkin nappaa jotenkin turhan hitaasti kiinni. Sitten on kanssa nämä ihmiset, jotka tykkää suositella Delvacia (MX tai Super 1400), ja meinaan sitä kyllä itsekin kokeilla, kun ei siinä juuri mitään menetä. Jotkut on muistaakseni kommentoineet, että kytkin on napannut sopivasti terävämmin kiinni tuolla ölpällä.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  6. #6
    Lainaa (Pyörämies @ Elo. 27 2008,03:19) kirjoitti
    Öljystä. Eikö tullut pyörän manuaalia mukana?

    Näin yleensä ottaen mineraali 20w50 olisi oikeanlainen öljy customeihin ja choppereihin.
    Tulihan se - saksankielinen - mutta netistä Hondan sivuilta sai pdf version suomalaisesta. Sen mukaan:

    SE, SF tai SG luokka pitää olla ja koska ajan sekä pienellä pakkasella, että jos sattuu kuuma kesäpäivä yli 30 asteen helteessä on tuon taulukon mukaan sopiva öljy 10W/40, 10W/30, samoin 15W/40 tai 15W/50... Eli valinnan varaa on.

    20W alkuiset on oikeastaan ainoat jotka jää pois tuon kylmän pään takia (taulukon mukaan).

    10W/40 on toiminut hyvin toisessa pyörässä, joten siksi päädyin siihen. Onko olemassa mitään kytkimen toimintaa parantavia lisäaineita öljyn sekaan?

    Voisin tietty ostaa 15W/40 öljyä ja kokeilla sen kanssa, josko toimisi paremmin.

    Mineraaliöljyistä 10W/30 tai 40 olisi ainoa taulukon mukaan joka sopisi käyttöön. Miksi mieluummin mineraaliöljy? Valmistajan mukaan kumpi vain käy. (Jos siis olen ymmärtänyt oikein, eli yksiaste = mineraali, moniaste = synteettinen?)



    Retired
  7. #7
    Lainaa (sähköorava @ Elo. 27 2008,10:37) kirjoitti
    Sen verran vähän taisi olla kilometrejä, ettei se padan/kytkimen kunnosta ainakaan ollut kiinni. Vaikea tietty sanoa, kun en tiedä, kuinka pitkään ja paljon kytkin luistaa, että onko kyse samasta "ominaisuudesta".
    Tuossa omassahan kilsoja on sen verran, että huonolla käytöllä on kytkin saatettu saada hajalle. Eilen ja edellispäivänä ajoin sellaiset 500km ja normaalisti tuo tosiaan tuntuu toimivan OK. Sitten tosiaan tilanne jossa kytkimen saa aina luistamaan on tuo 5 -> 4 ja heti kaasua. Luistaa oikein kunnolla. Kerran lähti luistamaan vitosella vedättäessä, välillä tuntui että mahtaako luistaa pienillä vaihteilla kiihdyttäessäkin. Todennäköisesti ei, mutta kun ei ole kokemusta samanlaisesta moposta ehjällä kytkimellä, niin en osaa sanoa varmaksi. En myöskään tiedä miten tuollaisen kuuluisi kiihtyä eri tilanteissa, eikä tuossa ole kiekkamittaria, että voisi tarkkaan seurata luistamista, mutta korvakuulolta näin.

    Mitään välitappia oikealta vasemmallehan tässä ei ole ja kytkimen vaijerin säädöt olen läpikäynyt ääripäästä toiseen, eikä se ole vaikuttanut tähän asiaan. Nyt siis kytkin on säädetty OK.

    Pyörä on ollut varastoituna ja liki ajamatta useamman kuukauden ennen tätä käyttöönottoa. Voisiko se vaikuttaa asiaan?
    Retired
  8. #8
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 27 2008,11:36) kirjoitti
    Pyörä on ollut varastoituna ja liki ajamatta useamman kuukauden ennen tätä käyttöönottoa. Voisiko se vaikuttaa asiaan?
    Vastaus: kyllä. Varsinkin jos on varastoitu huonoilla ölpillä. Onko vanhat öljät, muuten? Jos on, niin niiden vaihtaminen voisi ainakin elvyttää tuota hieman. Voihan se olla entinenkin, mutta kannattanee ainakin kokeilla.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  9. #9
    Öljyt- ja suodatin on vaihdettu ennen käyttöönottoa.

    Ajattelin toimia niin, että ajan noilla öljyillä, varoen luistattamasta kytkintä, tämän kauden loppuun. Vaihdan sitten jotkut toisenlaiset öljyt talveksi koneeseen (en vaihda suodatinta) ja mikäli tästä ei ole apua kytkimen toimintaan, vien liikkeeseen ja pyydän vaihtamaan kytkimeen levyt ja tai jouset riippuen siitä mikä siellä kamittaa.
    Retired
  10. #10
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 27 2008,11:25) kirjoitti
    Miksi mieluummin mineraaliöljy? Valmistajan mukaan kumpi vain käy. (Jos siis olen ymmärtänyt oikein, eli yksiaste = mineraali, moniaste = synteettinen?)
    Hankala selittää. Mutta mineraaliöljy on parempi kytkimen kannalta, muistaakseni kytkinlevyt kuluvat pidemmällä tähtäimellä vähemmän. Kannattaa kysäistä enemmän ammattilaiselta joka korjailee pyöriä työkseen.

    Väärin.
    Kliks
  11. #11
    OK.

    Pitää miettiä mitä tuonne sitten laittaa seuraavaksi. Paikallisen mp korjaamon mukaan kytkinremppa on helppo homma, osineen pitäisi kustantaa maksimissaan 200e. Tuossa on kuulemma sama kytkin kuin 125cc Shadowissa... Saattaa selittää lyhyen kestoiän, vaikkei tuossanyt paljoa tehoa / vääntöä olekaan.

    Öljylaatuja- ja merkkejä saa vielä ketjuun perustellusti esittää. Mineraaliöljy ainakin Wikipedian mukaan soveltuu lähinnä kesäkäyttöön ja -5 asteessa olen alimmillaan pyörälenkkejä tehnyt, joten se ei oikein innosta.
    Retired
  12. #12
    Lainaa (Pyörämies @ Elo. 27 2008,03:19) kirjoitti
    Näin yleensä ottaen mineraali 20w50 olisi oikeanlainen öljy customeihin ja choppereihin.
    Suhtauduin tähän viestiin skeptisesti aluksi, mutta kävinpä kuitenkin ostamassa 20W/50 Honda GN4 öljyt. Hondaan luulisi parhaiten sopivan Hondan tekemä öljy. Lisäksi ainakin myyjän mukaan tuo toimii vielä pakkasenkin puolella kyllä. Käsittääkseni on mineraaliöljyä, varma en ole. 30e maksoi vajaa 4l pönikkä. Eli ei käytännössä sen kalliimpaakaan kuin tuo Motul mitä TRX:ssä olen käyttänyt.

    Huomenna, jos tämä syysmyrsky menisi siksi ohitse, käväisen nuo öljyt vaihtamassa. Kerron sitten miten kävi kytkimen luistamisen kanssa.
    Retired
  13. #13
    Pöh! Olisit laittanut Delvaccia koneeseen. ~50€ 20l pönikkä
  14. #14
    Onpi vaikea huomata pientä luistoa tuollaisella pyörällä. Saattaa olla että luistelee vähän muutenkin kuin kuvailemassasi tilanteessa.

    Jotenkin noissa vastaavanlaisissa pyörissä olen havainnut luistotaipumusta. Esimerkkeinä VT600, 535 virago. Ärsyttävää? Ehdottomasti. Merkityksellistä? En ole ihan varma. Luisto ei nimittäin ole ollut niin rajua että se olisi etenemistä hirvittävästi haitannut.

    Ja valitan, en tiedä mitään poppakonstia tuohon. Pelkäänpä että vaikka pistäisit rypsiöljyä koneeseen niin öljyjä vaihtamalla ei muutu.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  15. #15
    Noh, jos ei öljynvaihdolla parane, niin sitten kokeillaan vielä levyjen ja ehkä jousien vaihtoa. Jos ei nekään auta, niin sitten ei varmaan auta kuin todeta ettei mikään auta. Kyllä tuon kanssa elämäänkin pystyy, kun sen tietää.
    Retired
  16. #16
    Lainaa (Eroz @ Elo. 29 2008,00:23) kirjoitti
    Onpi vaikea huomata pientä luistoa tuollaisella pyörällä. Saattaa olla että luistelee vähän muutenkin kuin kuvailemassasi tilanteessa.

    Ärsyttävää? Ehdottomasti. Merkityksellistä? En ole ihan varma. Luisto ei nimittäin ole ollut niin rajua että se olisi etenemistä hirvittävästi haitannut.

    Ja valitan, en tiedä mitään poppakonstia tuohon. Pelkäänpä että vaikka pistäisit rypsiöljyä koneeseen niin öljyjä vaihtamalla ei muutu.
    Joo, näemmä tuo saattaa luistaa muissakin tilanteissa jonnin verran ja syö sitä pientäkin suorituskykyä entisestään. Selkeästi sen huomaa tänäisten kokeilujen perusteella jos 60km/h mittarinopeudesta nelosella lyö narun kireälle. Mitään muuta ei tapahdu, kuin että kierrokset nousee tappiin. Todella ärsyttävää ja vaikkei sinänsä ole niin merkityksellistä, kun ajaa voi niinkin ettei luista, niin kyllä minusta 2005 mallisessa pyörässä pitäisi olla sellainen kytkin joka ei luista.

    Vaan nytpä on nuo GN4 öljyt koneessa ja vähän kuten Eroz pelotteli, millään tavalla tilanne ei parantunut. Saattoi jopa hieman huonontua. Tai sitten vain luiston on oppinut huomaamaan paremmin.

    Ei auta. Tilaan kytkimen osat tässä syksyllä ja vaihdatan ne keväällä / kesällä ensi vuonna.



    Retired
  17. #17
    Vaikuttaa siltä että kytkin on vain loppu, huolimatta kohtuullisesta ajomäärästä mikäli pitää paikkansa.
    Mulla oli vuodesta -02 vuoteen -07 C2 mallinen shadow eikä siinä ollut kytkimen kanssa ongelmia ollenkaan.
    Tosin ei ole kokemuksia kuin n. 14tkm:n matkalta, mutta joka tapauksessa kytkin ei luistanut millään vaihteella.
    Muistaakseni tuohon saisi vahvempia jousia, eli samalla kun laittaa uudet levyt ni vois jouset myös vahvistaa?
  18. #18
    Löytyyköhän netistä kytkimen räjäytyskuvaa? Entäpä onko tietoa tarvitseeko tuossa remontissa erikoistyökaluja? Budjetti alkaa olemaan sen verta kuralla, että voisi koittaa itse (perheen automekaanikon kanssa) tuota vaihtohommaa. Kannattaako? Jos käsitin oikein vaihtotyö on noin 50-100e liikkeessä.
    Retired
  19. #19
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 29 2008,21:40) kirjoitti
    Löytyyköhän netistä kytkimen räjäytyskuvaa? Entäpä onko tietoa tarvitseeko tuossa remontissa erikoistyökaluja? Budjetti alkaa olemaan sen verta kuralla, että voisi koittaa itse (perheen automekaanikon kanssa) tuota vaihtohommaa. Kannattaako? Jos käsitin oikein vaihtotyö on noin 50-100e liikkeessä.
    Bikebanditin sivuilta löytyy jotain kuvatuksia -kliks-
    ZH2 2020
  20. #20
    Kiitoksia, juuri tuollaista kaipasin! Googlettamalla löysin korjausoppaan, mutta on vanhempiin ketjuvetoisiin Shadoweihin joissa on ilmeisesti muutenkin eroa, myös kytkimessä. Tai ainakin 03 loppuu monessa tarvikekytkin setissä tuki.



    Retired
  21. #21
    Tai jos kytkin on sittenkin on ns. "palanut" niin ei siinä eri öljyt enää voitoksi käännä tilannetta. Mikään lukema mittarissa ei takaa ettei näin ole voinut käydä kun käytetystä, toisen omistamasta ajokista puhutaan.
    Uudet levyt ja jouset sinne, kovin sinistyneet välilevyt kantsii vaihtaa samoin.
  22. #22
    Joo, kyllähän tässä on tappio myönnetty siinä mielessä, että osia on vaihdettava. Räjäytyskuvia ja vanhemman mallin kytkimen purku & kasaus ohjeita tuossa aamulla tutkin. Sitten soitin mp-korjaamolle ja käskin tilaamaan massalevyt, jouset ja posken tiivisteen. * Eli enpä lähde itse arpomaan tuon kanssa, voi tulla vielä kalliimmaksi. Ilmeisesti mopon saa huoltoon (osien tulemisesta riippuu) vasta seuraavalla viikolla. Noh, pääasia olisi että saisi tänä vuonna tuon sellaiseen kuntoon, että ensi vuonna voisi sitten syksyyn asti vain ajaa. Mites muuten, kuluuko tuossa remontissa öljyä ts. pitääkö öljyt laskea koneesta pois? Eli pitääkö sitäkin taas hakea...

    Mopon historia on paperilla selvä - mutta ei noista tuontipyöristä tietenkään voi tietää varmaksi. Eli on mp liikkeen 2005 käyttöönottama ja päätellen em. papereista on ollut ilm. koeajopyöränä tai esittelypyöränä (= kytkin on voinut saada monenlaista käsittelyä). Ensimmäiselle yksityiselle omistajalle myyty vasta 2007 keväällä ja sen jälkeen tehty 1600km huolto. 2007 kevät - 2008 kevät pyörällä onkin sitten ajettu 37tkm. Huollot tehty suht ajallaan, eli 12tkm välein, lisäksi yksi huolto tehty 24tkm ja 36tkm huoltojen välissä. 36tkm iso huolto tehtiin Suomessa ennen kuin pyörä luovutettiin minulle. Itse olen siis pyörän ensimmäinen varsinainen omistaja Suomessa ja toinen yksityinen omistaja kaiken kaikkiaan.

    Pyörän kunto vastaa aika hyvin kilsoja. Samanverran, mutta pidemmässä ajassa, ajettu Yamahani on aavistuksen siistimpi.

    Edit: Huoltoliikkeen kanta oli, ettei kannata laittaa jäykempiä jousia. Kytkimen käyttö tulee kuulemma selkeästi raskaammaksi. Uudet originaalijouset ovat ilmeisesti parempi ratkaisu.



    Retired
  23. #23
    Kysytääs tässä ketjussa, kun tähän on kirjoittanut ainakin yksi likimain samanlaisen Hondan omistanut. Mitä tuollaisen pitäisi kuluttaa sadalla? Ajattelin itse, että tuo TRX on mennyt pirun pienellä (10tkm ka 4,5l / 100km) ja varaudun siihen, että tämä 60kg painavampana ja aerodynamiikaltaan karumpana veisi enemmän. Etenkin nyt tietty kun kytkin ei ole ollut kunnossa. Paskanmarjat. Odottelin tuossa joku kerta - kun päätankki on 10,7 litraa - että menisi varapuolelle. 237km kohdalla käväisin tankilla ja bensaa meni alle 10 litraa... En muista tarkkaa määrää, mutta kulutukseksi laskin 3,85 litraa / 100km. Onko tuo ihan luonnollista? Laite toimii kytkintä lukuun ottamatta oikein hyvin.



    Retired
  24. #24
    Mulla on -02 VT750, ajettu 92000 km. Kytkin ei luista ja 40tonnin jälkeen vaihdoin öljyksi tuon paljon parjatun Delvacin.
    Aivan mainio tuote ja sopuhintainenkin. Vaihtelen hiukka tiuhempaan öljyjä ja meno vaan jatkuu. Voin suositella.
  25. #25
    Mietin tuossa, että onkohan tuolla omalla painettu koko tuo 37tkm Saksan autobahnia kaasu asennossa kokonaan auki. Tuotaessa oli vielä pleksi kiinni, eli ilmanvastusta melkoisesti. Josko olisi siinä leikissä sitten kytkin antautunut. Pelkkää arvailuahan tämä.
    Retired
  26. #26
    Tuli vielä mieleen, kun en ole kovin hyvin noiden tekniikasta perillä, että voiko tuollaisen voimansiirto-ongelman aiheuttaa jokin muu vika, kuin kytkimen luistaminen? Esim. jokin kardaanissa tai perässä tms. Rupesi vaan kylmäämään, että jos tuo kytkin onkin ehjä, eikä sen uusiminen vaivaan autakaan. Lähinnä siksi tuli mieleen, kun tuossa huomasin tosiaan, että vaikka ajaisi nelosella 60-70km/h eikä olisi vaihtanut vaihdetta aikoihin, eikä pidellyt kytkintä, ja vääntää kaasun kokonaan auki tuo luistoilmiö esiintyy välillä kuitenkin. Eli kierrokset nousee - jos antaa nousta - vaikka tappiin asti, mutta vetoa takapyörälle välittyy hyvin vähän. Vai onko niin, että jos olisi jokin muu kohta antamassa periksi, ei toimisi lainkaan - siis edes pienellä kaasulla.

    Noh parhaassa tapauksessa huomenna saa uuden kytkinpaketin paikoilleen. Täytyy nyt toivoa, että vika tosiaan on siinä kytkimessä. *

    Edit: Tuo, että välillä toimii moitteetta tilanteessa kuin tilanteessa viittaisi kait enemmän sinne kytkimen suuntaan? Onko tuolla edes mitään muuta osaa joka voisi antaa "vähän" periksi? Räjäytyskuvia kun katselin, niin näytti sellaiselta muu, että jos pettää menee kerralla kelvottomaksi.



    Retired
  27. #27
    No sen verran voin lohduttaa että itsekkin olen paininut muutaman tuontipyörän kytkimen luiston kanssa.

    Ensinnäkin luistoa ei voi syntyä muualla kuin kytkimessä.
    (paitsi jos rengas hakkaa tyhjää :-))
    Perän välys taas tuntuu ihan erillaisena, selvänä välyksenä kun esim. laittaa keskituelle ja sit kokeilee.
    MUTTA, pieni välys siellä pitääkin olla.

    Itse tuotatin muutama vuosi sitten aivan helmi orkkiksen CB 650:n. Laitteella ajettu jotain 40-50tkm.
    Seissyt kans suht pitkään.
    Paskat öljyt jotka vaihdoin välittömästi.
    Kytkin luisti heti ja sain säädettyä sitä hieman.
    Ajoin uusilla öljyillä 2-3tkm ja vaihdoin uudet öljyt ja suodattimen.
    Luisto loppui hetkeksi mutta alkoi muutaman tuhannen kilsan jälkeen kun öljy menetti ominaisuudet...

    Purin kytkimen joka on tosi helppo juttu jos vähääkään pysyy avaimet kädessä.
    TÄRKEINTÄ on pitää kytkinpakan osat samassa järjestyksessä.
    Helppoa kun purkaa esim. pöydälle ja putsaa ja laittaa toiseen kasaan.
    Hondan "korkki" kytkimessä on se jännä piirre että jostain kummasta kytkimen kuluessa loppuun tapahtuu myös se luisto siellä suurimpien vaihteiden puolella.
    Pikkuvaihteilla ei yleensä luistoa huomaa...

    Itse vaihdoin tuohon Hondaan kaikki levyt kun ne kerran hommasin. Joskus voi säästää ja vaihtaa vain ne kuluneimmat... Kerran löysin yhden Hondan kytkimestä vain lisättyjä välilevyjä...
    Samoin vaihdoin jo kuoleentuneet kytkinjouset.
    Mauserilla kun mittaa saa senkin helposti selville.
    Edellyttää vaan et tietää kuluneen toleranssit...

    Tällä hetkellä en tiedä mitä noi kytkin osat mahtaa maksaa,
    mutta silloin selvisin n.200 ekellä.
    Kytkinlevyjä muistaakseni 6 kpl ja jouset 5 kpl.
    Tein itse ja säästin!
    Life is hard, then you die...
  28. #28
    Lainaa (demsey @ Syys. 04 2008,11:45) kirjoitti
    Ensinnäkin luistoa ei voi syntyä muualla kuin kytkimessä.
    (paitsi jos rengas hakkaa tyhjää :-))
    Kiitos tästä tiedosta. Alkoi vain yhtäkkiä epäilyttämään tällaista perusparanoidikkoa jos onkin jotain isompaa paskana. Huolto on jo sovittuna mp huoltofirman kanssa, menee heti kun saavat tarvittavat osat (posken tiiviste, jouset, massalevyt). Viimeistään ensi viikolla siis. Noin 200e pitäisi maksaa töineen.

    Minulla ei öljynvaihdosta ollut apua, mutta olen ollut huomaavinani, että luistaa enemmän kuumalla koneella. Öljystä puheen ollen, pitääkö tuosta laskea kytkimen korjaamiseksi öljyt pois?
    Retired
  29. #29
    Kytkimen voi korjata ilman öljyn pois laskua kun kallistaa vaan pyörää riittävästi toiselle kyljelle...
    Mutta yleensä öljyt lasketaan pois ja pistetään takas sit operaation päätyttyä.
    MUTTA, jos on yhtään epäilyä siitä että kytkin olis palanut on syytä vaihtaa öljyt sekä suodatin.
    Sun tapauksessa sen tekisin, eihän se 50e enää tuossa konkurssissa missään tunnu.
    Oispahan jo valmiiksi vaihdetut keväälle...
    Paitsi et nyt alkaa joku taas vaahtoon siitä et pitäis aina käyttämättömillä öljyillä säilöä
    Life is hard, then you die...
  30.  
  31. #30
    Suodattimella on ajettu 900km ja öljyillä ehkä 300km. Noh, katsotaan mitä liike sanoo asiaan.
    Retired
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen