Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Etupyörää irrotellessani kokeilin, löytyykö ohjauslaakerista välystä. Välystä löytyi pikkuisen, mutta ilmeisesti se onkin teleskooopissa. Onko korjattavissa, onko putkessa vaihdettava laakerointi? Pyörä on siis raskaskeulainen Honda ST1100 -97. Eikä vielä sataatuhatta ajettu. *

    Edit: On se rakaskin, mutta sana mitä hain, oli raskaskeulainen.



    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  2. #2
    Jos normaali teleskooppi etupää,niin on siellä sellaiset liukuholkit.Ei siellä pelkät putket liu toisiaan vasten.Pura teleskoopit talven aikana ja tutki,samalla tulee putsattua ne perusteellisesti ja keulaöljyt vaihdettua.Ihan kaikkea ei kannata purkaa atomeiksi,esim vaimennuksen säätö kappaletta turha purkaa osiin.
    Siis kaksi holkkia per putki,Toinen teleskoopin alapäässä ja toinen samassa syvennyksessä kuin tiivistekin.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  3. #3
    Kyllä uusia teleskooppi sisäputkiakin saa jos tarvii...esim täältä kannattaa kysyä, tuo/tuottaa itse maahan...ehkä hivenen halvempia kuin Honda original.


    http://www.moto-osat.fi/shop/
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  4. #4
    Lainaa (lippa @ Syys. 09 2008,22:43) kirjoitti
    Jos normaali teleskooppi etupää,niin on siellä sellaiset liukuholkit.Ei siellä pelkät putket liu toisiaan vasten.Pura teleskoopit talven aikana ja tutki,samalla tulee putsattua ne perusteellisesti ja keulaöljyt vaihdettua.Ihan kaikkea ei kannata purkaa atomeiksi,esim vaimennuksen säätö kappaletta turha purkaa osiin.
    Siis kaksi holkkia per putki,Toinen teleskoopin alapäässä ja toinen samassa syvennyksessä kuin tiivistekin.
    Avata ne täytyy muutenkin, jouset on aika finaalissa, pitäis kai laittaa progressiiviset jouset, joita on kehuttu. Laakerien vaihdosta sen verran, että miten se laakeri on liukuputkessa kiinni? Saako kohtalaisilla työkaluilla ja macgyver-asenteella irti?
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  5. #5
    Lainaan hieman tätä topikkia. Eli meni tuossa kesällä hieman putket kieroon. Selviääköhän pelkillä putkien vaiholla vai joutuukohan ostaan koko keulan uuden. Ottais nuista vanhoista kaikki sisuskalut ja vaihtais vaan uusien putkien sisälle.

    Sitten vielä tarvisin hieman apua jos joku tietää mistä mahtais löytyä uus keula (etuiskarit+ylä ja ala kolmio). Oon katellu ebayn läpi ja suomalaiset purkaamot myös mutta ei oikeen taho mistään löytyä. Maksaa varmaan uuden pyörän verran jos menee uutena ostaan koko keulan honda liikkeestä.

    Honda cbr 600 vm:96

    Kiitos jo etukäteen jos joku osais auttaa
  6. #6
    Lainaa (Skeleton @ Syys. 10 2008,17:19) kirjoitti
    Avata ne täytyy muutenkin, jouset on aika finaalissa, pitäis kai laittaa progressiiviset jouset, joita on kehuttu. Laakerien vaihdosta sen verran, että miten se laakeri on liukuputkessa kiinni? Saako kohtalaisilla työkaluilla ja macgyver-asenteella irti?
    Mitkä laakerit, ei siellä iskareissa mitään laakereita ole. Ne liukuholkit on iskarikohtaisesti kiinni, toisissa helpommin irrotettavissa ja toisissa vaikeammin. Purkamallahan se selviää, jos loppuu ekan iskarin kanssa usko kesken, niin takas kasaan ja vie irtoiskarit liikkeeseen huollettavaksi, siinä säästää kuitenkin jo pitkän pennin kun ei tarvitse huoltomiesten irrotella pumppuja.
  7. #7
    Lainaa (NgkR @ Syys. 10 2008,18:26) kirjoitti
    Mitkä laakerit, ei siellä iskareissa mitään laakereita ole. Ne liukuholkit on iskarikohtaisesti kiinni, toisissa helpommin irrotettavissa ja toisissa vaikeammin.
    Eikös ne tavallaan liukulaakerit ole? *
    Wikipedia: "Laakeri on kahden elementin välinen osa, joka erottaa liikkuvat elementit toisistaan ja vähentää kitkaa sekä kulumista."



    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  8. #8
    Lainaa (paukku125 @ Syys. 10 2008,17:20) kirjoitti
    Lainaan hieman tätä topikkia. Eli meni tuossa kesällä hieman putket kieroon. Selviääköhän pelkillä putkien vaiholla vai joutuukohan ostaan koko keulan uuden. Ottais nuista vanhoista kaikki sisuskalut ja vaihtais vaan uusien putkien sisälle.

    Sitten vielä tarvisin hieman apua jos joku tietää mistä mahtais löytyä uus keula (etuiskarit+ylä ja ala kolmio). Oon katellu ebayn läpi ja suomalaiset purkaamot myös mutta ei oikeen taho mistään löytyä. Maksaa varmaan uuden pyörän verran jos menee uutena ostaan koko keulan honda liikkeestä.

    Honda cbr 600 vm:96

    Kiitos jo etukäteen jos joku osais auttaa
    Ei ne liukuputket maltaita maksa. Sulla on siinä mopossa perinteinen oikeinpäin keula ja jos on tökännyt niin eka pettävä on siinä liukuputki. Se suojelee muuta runkoa/kolmioita vaurioilta. Jos kolmioissa on murtumia niin sillon kannattaa katella oiottavaa myös muualta rungosta.

    Kiiltävästä putkesta valoa vasten kattomalla näkee hyvin helposti onko tullut vekkiä venähdyksestä. Toki joudut purkamaan putken pois alatuubeista koska nurjahdus kohta voi olla tiivisteen/ yläholkin kohdalla jolloin sitä ei välttämättä näe. Taikka edes huomaa keulan takelteluna.

    Uuden deauvillen orkkisputket makso 190 kappale, ottaen huomioon osan laatu, ei mahdoton. Holkit oli alun toistakymppiä kappale.

    Perinteinen keula ei ole vaikea tapaus entisöidä. Korjausopas on tässäkohtaa rahanarvoinen opus.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  9. #9
    Lainaa (Skeleton @ Syys. 10 2008,17:19) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Syys. 09 2008,22:43) kirjoitti
    Jos normaali teleskooppi etupää,niin on siellä sellaiset liukuholkit.Ei siellä pelkät putket liu toisiaan vasten.Pura teleskoopit talven aikana ja tutki,samalla tulee putsattua ne perusteellisesti ja keulaöljyt vaihdettua.Ihan kaikkea ei kannata purkaa atomeiksi,esim vaimennuksen säätö kappaletta turha purkaa osiin.
    Siis kaksi holkkia per putki,Toinen teleskoopin alapäässä ja toinen samassa syvennyksessä kuin tiivistekin.
    Avata ne täytyy muutenkin, jouset on aika finaalissa, pitäis kai laittaa progressiiviset jouset, joita on kehuttu. Laakerien vaihdosta sen verran, että miten se laakeri on liukuputkessa kiinni? Saako kohtalaisilla työkaluilla ja macgyver-asenteella irti?
    Ne sun putket purkautuu helposti ilman hikeä ja verta. Suurin työ on erottaa ne pyörästä irti.

    Tarvit kuusiokolon alapään kasassapito pultin aukaisuun ja vaikka ison hylsyn yläkorkin aukaisuun. Ruuvimeisselillä voi kaivaa pölytiivisteen alla olevan stefan jousirenkaan pois. Sopivankokoinen viemäriputken pätkä on avuksi kun kasaa tiivisteet ja yläholkin takaisin. Siinä työkalut

    kun tuo alapultti ja jousirengas on pois, liukuputkea käytetään liukuvasaran tavoin ja koputelllaan alaholkilla yläpään holkki/stefat irti.
    Kasausjärjestys on päinvastainen.

    Jos yläpäässä ei ole mitään mistä voi pitää kiinni, voi joutua paukauttamaan tiukassa olevan alapultin auki esim mutteripyssyllä. Sillä helpottaa hikeä ja vitutusta kummasti.

    edit, se yläkorkki ei lennä otsikkoon vaikka sen alla jousi onkin.

    toivottavasti oli apua.



    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  10. #10
    Lainaa (amaunu @ Syys. 10 2008,21:24) kirjoitti
    Lainaa (Skeleton @ Syys. 10 2008,17:19) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Syys. 09 2008,22:43) kirjoitti
    Jos normaali teleskooppi etupää,niin on siellä sellaiset liukuholkit.Ei siellä pelkät putket liu toisiaan vasten.Pura teleskoopit talven aikana ja tutki,samalla tulee putsattua ne perusteellisesti ja keulaöljyt vaihdettua.Ihan kaikkea ei kannata purkaa atomeiksi,esim vaimennuksen säätö kappaletta turha purkaa osiin.
    Siis kaksi holkkia per putki,Toinen teleskoopin alapäässä ja toinen samassa syvennyksessä kuin tiivistekin.
    Avata ne täytyy muutenkin, jouset on aika finaalissa, pitäis kai laittaa progressiiviset jouset, joita on kehuttu. Laakerien vaihdosta sen verran, että miten se laakeri on liukuputkessa kiinni? Saako kohtalaisilla työkaluilla ja macgyver-asenteella irti?
    Ne sun putket purkautuu helposti ilman hikeä ja verta. Suurin työ on erottaa ne pyörästä irti.

    Tarvit kuusiokolon alapään kasassapito pultin aukaisuun ja vaikka ison hylsyn yläkorkin aukaisuun. Ruuvimeisselillä voi kaivaa pölytiivisteen alla olevan stefan jousirenkaan pois. Sopivankokoinen viemäriputken pätkä on avuksi kun kasaa tiivisteet ja yläholkin takaisin. Siinä työkalut

    kun tuo alapultti ja jousirengas on pois, liukuputkea käytetään liukuvasaran tavoin ja koputelllaan alaholkilla yläpään holkki/stefat irti.
    Kasausjärjestys on päinvastainen.

    Jos yläpäässä ei ole mitään mistä voi pitää kiinni, voi joutua paukauttamaan tiukassa olevan alapultin auki esim mutteripyssyllä. Sillä helpottaa hikeä ja vitutusta kummasti.

    edit, se yläkorkki ei lennä otsikkoon vaikka sen alla jousi onkin.

    toivottavasti oli apua.
    Kiitos, kyllä tuo rohkaisi.
    Olen joskus purkanutkin jostain pyörästäni teleskoopin, mutta varsinaista holkkien vaihtoa en ole tehnyt, enkä edes uhrannut asialle hetkeäkään.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  11.  
  12. #11
    Lainaa (amaunu @ Syys. 10 2008,21:08) kirjoitti
    Lainaa (paukku125 @ Syys. 10 2008,17:20) kirjoitti
    Lainaan hieman tätä topikkia. Eli meni tuossa kesällä hieman putket kieroon. Selviääköhän pelkillä putkien vaiholla vai joutuukohan ostaan koko keulan uuden. Ottais nuista vanhoista kaikki sisuskalut ja vaihtais vaan uusien putkien sisälle.

    Sitten vielä tarvisin hieman apua jos joku tietää mistä mahtais löytyä uus keula (etuiskarit+ylä ja ala kolmio). Oon katellu ebayn läpi ja suomalaiset purkaamot myös mutta ei oikeen taho mistään löytyä. Maksaa varmaan uuden pyörän verran jos menee uutena ostaan koko keulan honda liikkeestä.

    Honda cbr 600 vm:96

    Kiitos jo etukäteen jos joku osais auttaa
    Ei ne liukuputket maltaita maksa. Sulla on siinä mopossa perinteinen oikeinpäin keula ja jos on tökännyt niin eka pettävä on siinä liukuputki. Se suojelee muuta runkoa/kolmioita vaurioilta. Jos kolmioissa on murtumia niin sillon kannattaa katella oiottavaa myös muualta rungosta.

    Kiiltävästä putkesta valoa vasten kattomalla näkee hyvin helposti onko tullut vekkiä venähdyksestä. Toki joudut purkamaan putken pois alatuubeista koska nurjahdus kohta voi olla tiivisteen/ yläholkin kohdalla jolloin sitä ei välttämättä näe. Taikka edes huomaa keulan takelteluna.

    Uuden deauvillen orkkisputket makso 190 kappale, ottaen huomioon osan laatu, ei mahdoton. Holkit oli alun toistakymppiä kappale.

    Perinteinen keula ei ole vaikea tapaus entisöidä. Korjausopas on tässäkohtaa rahanarvoinen opus.
    Juuh sain purettua tuota keulaa edestä niin ei nuo putket oo vinossa ku muutaman millin. Alakolmion kohdalta on hieman vääntyny ei onneksi muuta oo hajonnu.

    Onneksi kaverin kaveri on moottoripyörä asentaja ja lupas kattoa mitä pitää vaihtaa kuhansaan vietyä nuo putket sille.