Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
    Tollanen alkanut kiinnostaa. Kertokaa onko oikeasti hyvä vai mainosmiesten puheita.

Onko Visiiri + pinlock oikeasti huurtumaton yhdistelmä ?
    Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
    www.cbr.fi
    schuberth s1 pro

Ja omakohtaista kokemusta vain ei-promallista, joskin erot on käsittääkseni aika pienet. Olen tyytyväinen

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Tarkoitatko S1 vai S1 Pro mallia? S1 on vanhempi malli joka ei ole enää tuotannossa, ja siinä ei vakiona pinlock visiiriä ole, toki sekin on siihen saatavana. S1 mallia saa edukkaasti jos vielä oikeassa koossa jostain löydät.

Käyttökokemusta ei kummastakaan ole, koska kumpikaan malli ei istunut päähäni. Itselläni on R1 malli, johon olen ollut hyvin tyytyväinen. R1 on hieman äänekkäämpi testien mukaan kuin S1/S1 Pro, mutta silti huomattavasti hiljaisempi kuin aiemmat kypäräni.

Pinlock oikein eli tiiviisti asennettuna on itselläni ollut täysin huurtumaton, tosin minulle se ja sama kun rillit on jossain vaiheessa huurussa kuitenkin....
    -nomen est omen-
    Mulla on ollut S1 tämän kesän käytössä. On loistava kypärä. Pinlock on ollut tänä kesänä aika ankarassa testissä, eikä ole mennyt huuruun kertaakaan sisäpuolelta. Visiirin ulkopuoli meni viimeksi tänään huuruun, kun syyläriin osuva sade höyrysi liikennevaloissa.

Tuuletus on hyvin järjestetty, ei ole liian kylmä tai kuuma. Aurinkovisiiri on loistava. Kypärä on hiljainen. Ei pahaa sanaa pysty sanomaan.
    Kiitos linkistä. Pitää lueskella.
    Huomenna oon menossa sovittamaan.

Kyseessä PRO malli, koska myyjä sanoi pinlock:in olevan vakiona.

www.cbr.fi
    Juu on viimetalvena hommasin S1 sen ja tyytyväinen olen ollut. hommasin siihen keväällä pinlock visiirin.

Hiljanen ja mukava.
    C2 jäi hyllyyn makaamaan koko kesäksi - nyt olis muuten myynnissä...
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Kiitos kommenteista. Vaikuttaa hyvältä kokemustenne perusteella. Jos vain sopii mun kuulan muotoon niin taitaa olla seuraava kypärämalli valittu.

Päänsuojan uusiminen ollut mielessä noin kuukauden ajan ja kun eilen nykyisen onnistuin pudottamaan ja siinä pikapelastusyritystä tehdessä vielä potkaisemaan sen pallonlailla pyörimää tuli vaihto ajankohtaiseksi.

Huomista odotellessa.

Laitan tänne tietoa päästiinkö kauppoihin.
    www.cbr.fi
    Itsellä s1 + pinlock (tuli mukana).Kypärä on mukava päässä, vaatii tietty "sopivan" pään sisään. Vähän jäännyt epämääräinen kuva visiiristä. Totta että ei huurru helposti mutta kerää jotenkin oudosti kosteutta jonka tuloksena näkymä on samea. Silloin valot häikii oudosti. Pinnoite myös (sisäpuolelta) "hilseilee" irti; itsekseen sateella ajelun jälkeen, bye bye pinlock Ja käyttöä on takana Heinäkuusta lähtien... Aurinkolippa käy hätävarana. Optisesti ok. On vaan ilmeisesti kyllästetty samalla pinlock tökötillä kuin varsinainen visiiri. Eli aurinkolipan läpi tihrustellessa tulee sellainen olo että joku olisi laittanut aurikoöljyä sen päälle. Eli omasta mielestä aurikovisiiri ja pinlock eivät anna paljoakaan lisäarvoa muuten hyvälle kypärälle. IMHO.
    Ujo puna/hopea TAce
    S1, S1 pro ja R1 on sama pinlock.
    Mulla on kyllä pysynyt sekä pinlock että aurinko "lippa" ihan kirkkaina.

Aurinko "lippaa" olen pariin otteeseen putsannu vedellä ja mikrokuidulla kun siihen on kerääntynyt muuta skeidaa. Varsinaista visiiriä ei ole tarvinnut kun ulkopuolelta putsailla ökkömönkijäisistä.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (NN_542 @ Syys. 09 2008,17:33) kirjoitti
    Itsellä s1 + pinlock (tuli mukana).Kypärä on mukava päässä, vaatii tietty "sopivan" pään sisään. Vähän jäännyt epämääräinen kuva visiiristä. Totta että ei huurru helposti mutta kerää jotenkin oudosti kosteutta jonka tuloksena näkymä on samea. Silloin valot häikii oudosti. Pinnoite myös (sisäpuolelta) "hilseilee" irti; itsekseen sateella ajelun jälkeen, bye bye pinlock Ja käyttöä on takana Heinäkuusta lähtien... Aurinkolippa käy hätävarana. Optisesti ok. On vaan ilmeisesti kyllästetty samalla pinlock tökötillä kuin varsinainen visiiri. Eli aurinkolipan läpi tihrustellessa tulee sellainen olo että joku olisi laittanut aurikoöljyä sen päälle. Eli omasta mielestä aurikovisiiri ja pinlock eivät *anna paljoakaan lisäarvoa muuten hyvälle kypärälle. IMHO.
    Sulla ei siis ole pinlock-visiiriä, vaan se vanha käsitelty visiiri. Se oli aivan hanurista. Pinnoite hilseili irti muutamassa viikossa, mutta takuu toimi ja sain pinlock-visiirin vanhan tilalle maksamalla normaalin visiirin ja pinlock-visiirin hintojen erotuksen.

Pinlock visiirissä on sisäpuolella kiinteät muovinastat (pin), johon erillinen huurtumaton silikoniläystäke lukittuu (lock).

Se kalvollinen visiiri on hyvä niin kauan, kun se kalvo pysyy kiinni eli ei kovinkaan kauan. Lähtee itsekseen hilseileen ja sen jälkeen niitä hiutaleita saa alinomaan siivota pois. Aurinkovisiiristä olen kyllä pitänyt, kyllä se häikäisyä estää eikä tarvi pitää aurinkolaisen kanssa härdelliä ajon aikana.
    Lainaa (Pectusfortuna @ Syys. 09 2008,18:07) kirjoitti
    Pinnoite hilseili irti muutamassa viikossa, mutta takuu toimi ja sain pinlock-visiirin vanhan tilalle maksamalla normaalin visiirin ja pinlock-visiirin hintojen erotuksen.

Pinlock visiirissä on sisäpuolella kiinteät muovinastat (pin), johon erillinen huurtumaton silikoniläystäke lukittuu (lock).
    Ok. Minulla siis käsitteet sekaisin, kiitos selvennyksestä. Muistatko mikä oli erotus ja saitko pitää pinnoitetun paskan itselläsi?
    Ujo puna/hopea TAce
    SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    Ennenkuin ostat potan niin koeaja se omalla mopolla..
    Yllättävän paljon eroja eri mopoissa pyörteilyn kanssa.

S1 on ollut itsellä ja tyytyväinen olen ollut.
    Siinä on älyttömästi leukatilaa eli mahtuu mikkiä sun muuta sekaan, tosin se tuntuu tosi isolta kun vertaa sporttisempiin pottiin..
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Lainaa (SPK_1978 @ Syys. 09 2008,19:57) kirjoitti

Siinä on älyttömästi leukatilaa eli mahtuu mikkiä sun muuta sekaan, tosin se tuntuu tosi isolta kun vertaa sporttisempiin pottiin..
    S1.Pro pisti vaihtaan alkuperäisen pleksin Givin tilalle 750-äffään , alko tempoon virtaukset päänuppia siihen malliin kuin alkuperäinen Hjc:ta ! Että pienestä se on kii , lauloi.....
    Neljän vuoden kokemuksella, en ole tyytyväinen.

Huurtuu helposti.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

http://www.meikamotoristi.com
    Lainaa (SPK_1978 @ Syys. 09 2008,19:57) kirjoitti

Näin on Ittellä cebarissa pitää hirveetä meteliä Korva parat
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Lainaa (Rocket cowboy @ Syys. 09 2008,21:10) kirjoitti
    Neljän vuoden kokemuksella, en ole tyytyväinen.

Huurtuu helposti.
    Tuo ongelma on helposti ratkaistavissa pinlock-visiirillä.
    -nomen est omen-
    Loistopotta muuten mutta visiirintiiviste ei kestä kahta kautta, ja siitäkös ongelma syntyi. *
    Klik

Käytössä siis vanhempi S1 pinlockilla.
    Ja Saksasta saa myös pikalukolla jos ei tykkää DD-soljista.

Yhden ajokauden jälkeen käyttökokemukset ovat toistaiseksi miinuksella: tuo visiirin pinnoite lähti hilseilemään heti kättelyssä, mutta siihenhän on ratkaisu olemassa. Aurinkovisiiri on toiminut kohtuullisesti, normaaliajossa ei ole tarvinnut aurinkolaseja. Kypärä on hiljainen, mutta samalla tietenkin ahtaan tuntuinen alaosan "umpinaisuuden" takia. Pahin pettymys on kuitenkin ollut juuri tuon alaosan hankaaminen olkapäähän sivulle katsoessa; tämä tuli esille radalla ajaessa, jossa päätä käännetään reilusti mutkien suuntaan. Ja juuri tuota rata-ajoa silmällä pitäen päivitin umpikypärän viime talvena...
    Ensi kaudeksi hankin kuitenkin tumman visiirin, koska haluan koko näkökentän alueen olevan samassa kirkkausasteessa. Ikävuosien kertyessä on silmien reagointinopeus laskenut ja muuten kätevä aurinkolippa aiheuttaa ajoittain juuri tuota ongelmaa. Hiljaisuus ei myöskään ole itseisarvo, käytän kuitenkin aina korvatulppia ajaessa.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Mistä meinasit löytää tumman visiirin S1:een? Mulle kelpaisi hyvin miedosti sävytetty visiiri, sellainen jolla pärjää myös illalla..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (jyk4 @ Syys. 09 2008,22:38) kirjoitti
    Mistä meinasit löytää tumman visiirin S1:een? Mulle kelpaisi hyvin miedosti sävytetty visiiri, sellainen jolla pärjää myös illalla..
    Kokeiles lähintä jälleenmyyjää, tuli markkinoille tänä vuonna tuo tummennettu visiiri S1/S1 Pro/R1 malleihin.
    -nomen est omen-
    Talvikokemuksena skodella voi sanoa, että pinlock on lähes huurtumaton.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Lainaa (uusiomotoristi @ Syys. 09 2008,17:29) kirjoitti
    Kiitos kommenteista. Vaikuttaa hyvältä kokemustenne perusteella. Jos vain sopii mun kuulan muotoon niin taitaa olla seuraava kypärämalli valittu.

Päänsuojan uusiminen ollut mielessä noin kuukauden ajan ja kun eilen nykyisen onnistuin pudottamaan ja siinä pikapelastusyritystä tehdessä vielä potkaisemaan sen pallonlailla pyörimää tuli vaihto ajankohtaiseksi.

Huomista odotellessa.

Laitan tänne tietoa päästiinkö kauppoihin.
    Heti kymmeneltä menin kaupoille kun ovet avasivat. Sopiva koko löytyi ja tuntui heti päässä tosi hyvältä. Vilelä kun myyjä laski kunnon syyshinnan päästiin sopimukseen. Noin 20 km lenkin ajelin potta päässä ennen töihin tuloa ja voihan elämä nyt ottaa päähän miksen hankkinut Schuberth:tia jo keväällä. No parempi nyt kun ei milloikaan.

- Todella hiljainen
    - Huomaamaton päässä
    - Visiiri ei huurtunut (pinlock) vaikka kuinka puhaltelin
    - Mitään ilmavirtaa ei tuntunut kypärän sisässä kun luukut kiinni.

Nyt ei muutakun
    www.cbr.fi
    Lainaa (NN_542 @ Syys. 09 2008,19:49) kirjoitti
    Lainaa (Pectusfortuna @ Syys. 09 2008,18:07) kirjoitti
    sain pinlock-visiirin vanhan tilalle maksamalla normaalin visiirin ja pinlock-visiirin hintojen erotuksen.
    Muistatko mikä oli erotus ja saitko pitää pinnoitetun paskan itselläsi?
    En tiedä olisinko saanut pitää sen vanhan. Hintaero oli muistaakseni vähän yli kympin.
    Lainaa (Pectusfortuna @ Syys. 10 2008,11:40) kirjoitti
    En tiedä olisinko saanut pitää sen vanhan. Hintaero oli muistaakseni vähän yli kympin.
    Ok, thx! Käynpä itse kyselemässä jos pääsis kauppoihin. Ja onneksi *olkoon aloittajalle hankinnasta
    Ujo puna/hopea TAce
    jos tuon vanhemman version hankit jossa visiirissä em. pinnoite niin siitä pääsee kätsysti eroon liottamalla visiiriä yön yli fairy vedessä.
    sitte alkaa jo näkemäänkin jotain...
    kuivana ei kande alkaa rapsutteleen tuota kalvoa poies.niinkuin ei mitään muutakaan.

kypäränä ihan ok..sopii mun omituisenmuotoiseen kuulaan vallan mainiosti.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (Pectusfortuna @ Syys. 09 2008,17:13) kirjoitti
    Mulla on ollut S1 tämän kesän käytössä. On loistava kypärä. Pinlock on ollut tänä kesänä aika ankarassa testissä, eikä ole mennyt huuruun kertaakaan sisäpuolelta. Visiirin ulkopuoli meni viimeksi tänään huuruun, kun syyläriin osuva sade höyrysi liikennevaloissa.

Tuuletus on hyvin järjestetty, ei ole liian kylmä tai kuuma. Aurinkovisiiri on loistava. Kypärä on hiljainen. Ei pahaa sanaa pysty sanomaan.
    Muuten samoilla linjoilla, mutta mielestäni ilmanvaihto ei toimi kuumalla kelillä riittävän tehokkaasti. Joskus ratapäivillä kun mittari näyttää yli +20 niin meinaa ihan oikeasti happi loppua potan sisällä. Viileämmissä keleissä, ja ei niin riehakkaassa ajelussa toki aivan loistava kypärä.

Br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
    Lainaa (Kriisi @ Syys. 09 2008,23:00) kirjoitti
    Kokeiles lähintä jälleenmyyjää, tuli markkinoille tänä vuonna tuo tummennettu visiiri S1/S1 Pro/R1 malleihin.
    Kyselin tuota kesällä ja kuulemma ei olekkaan saatavilla, vaikka luettelosta sellainen löytyykin.
    Lainaa (AimoPamaus @ Syys. 10 2008,14:22) kirjoitti
    Lainaa (Kriisi @ Syys. 09 2008,23:00) kirjoitti
    Kyselin tuota kesällä ja kuulemma ei olekkaan saatavilla, vaikka luettelosta sellainen löytyykin. *
    Sehän on jännää, mulla sellainen nimittäin on, ja ihan suomesta ostettuna
    -nomen est omen-
  30.  
    Lainaa (Kriisi @ Syys. 10 2008,18:54) kirjoitti
    Sehän on jännää, mulla sellainen nimittäin on, ja ihan suomesta ostettuna *
    No voi hemmetti.
    Paikallinen jälleenmyyjä nimenomaan oli selvittävinään asiaa ja myöhemmin vastasi viestillä että ei ole saatavilla.

Viitsitkö näpätä kuvaa tuosta, vaikka niin että olisi tumma ja kirkas visiiri samassa kuvassa?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen