Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    -08 busa hukkaa virrat kun käännän avaimesta virrat päälle. Kun painan starttinappulaa, on akulla taas 10v ja mittariston valot syttyy. Pyörä ei kuitenkaan starttaa. Vika ilmeni ihan itsestään. Ajoin normalisti. Sammutin napista ja kun olin lähdössä hetken päästä uudestaan, ei mopo käynnisty. Kaikki sulakkeet on ehjiä. Missä voisi olla vikaa?
    Näillä mennää!
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Akku 100% tyhjä ja/tai paskana.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    ^ Juuri näin.
    Älä korjaa ehjää....
  4. #4
    Mutta otsikko on hyvä.
    Minuu kiinnosti, että missä mopossa on avaimessa jotain sähkötoimintoja, kuten takaluukun avaus ja keskuslukituksen ohjaus...
  5. #5
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mutta otsikko on hyvä.
    Minuu kiinnosti, että missä mopossa on avaimessa jotain sähkötoimintoja, kuten takaluukun avaus ja keskuslukituksen ohjaus...
    Sama tuli mullakin mieleen , ainakin puimurin K1600GT:ssä taitaa olla kauko-ohjattu keskuslukitus
  6. #6
    Maakaapeli on poikki.

    Joko akun ja rungon välinen, tai rungon ja moottorin välinen.

    Jos kerran on ajettu ja startattu, niin akussa on virtaa.
    Maakaapeli on irronnut tai katkennut, mutta maadotus toimii ohuita piuhoja pitkin, esim mittariston kautta.
    Sitten kun yritetään startata uudelleen, ei startille tule riittävää maakontaktia.

    Kun maakaapeli happanee ja huononee, niin maadotus etsii itselleen muita reittejä, mistä johtaa maihin. Starttaukseen tarvitaan paljon virtaa ja paksu kaapeli, joten starttaus ei onnistu ohuella ( väärällä ) maadotuksella.
    Kaikillehan on varmasti tutut ranskalaisten autojen takavalot, jotka vilkkuu ihan miten satuu jarruttaessa...
  7. #7
    Lainaa puikkis kirjoitti Katso viesti
    Maakaapeli on poikki.
    Kumpikohan sieltä todennäköisemmin antautuu ajossa, akku vai kaapelointi?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  8. #8
    Eihän siinä muuta tarvi, kuin ruuvi löysällä akun miinus-navassa.
  9. #9
    Lainaa puikkis kirjoitti Katso viesti
    Eihän siinä muuta tarvi, kuin ruuvi löysällä akun miinus-navassa.
    Ja pudottaa akun napajännitteen 10 volttiin?

    Mutta joo, onhan se helpompi sulkea ne kaikki ufo-viat pois, ennen kuin korjaa sen todennäköisimmän. Noita ylimääräisiä maadotusjohtoja rapsinut pois melkein jokaisesta vanhemmasta laitteesta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10.  
  11. #10
    Noniin, ryyppyputki katkesi ja paluu arkeen koitti.
    Tallissa seisoi vieressä HD, jonka alusta nappasin suoraan kaapeleilla omiin piuhoihin ja sama laulu. Ei startannut millään. Kerran jaksoi pyörähtää. Siitä tämä paniikki siis johtui.
    HD:n akku on suoraan ajosta ja ollut ylläpitolaturissa. Oli kuitenkin sekin akku kyykähtänyt ja uudella akulla tästä selvittiin.
    Otsikko olisi ehkä voinut olla hieman osuvampi, mutta alkuperäisessä oli sentään kirjoitusvirhekin
    Sen siitä saa kun puhelimella räpeltää.
    Mutta onhan tuossa busan mallissa avaimella avattava kattoluukku ja keskuslukitus
    Kiitos kaikista vastauksista!
    Näillä mennää!