Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    mistä löytyis tiiviste putkien päällekkäis liitokseen? eli 38mm putken päälle tulee n. 40mm (sisähalkaisija) putki. liitos pitäs saaha tiivistettyä... taidan tehdä holkin väliin mutta kätevämpi olisi joku nauha tai vast. minkä saisi putkien väliin.

    mites onko kokemuksia silkoneista yms. mitkä kestää lämpöä? auton pakoputkistoon tarkotettu tiiviste massa kestää mutta ei kestä tärinää
    Motoa ja Rossia.........
  2. #2
    meinasin itse ainakin laittaa sitä lämmön kestävää mattoa saumakohtiin parilla rautalangan pätkällä kiinni. tais olla kolme liitos kohtaa mitkä vuotaa
  3. #3
    Muistelen Stormilla olevan kaikenlaisia valmiita tilkkeitä. Kun itse asensin 32 mm käyrään noin 40 mm vaimentajan niin hudrauliikka-firmassa supisteleimme prässillä vaimentajan käyrään sopivaksi. Tapauksessasi putkien kokoero on niin pieni, että prässäys onnistuisi erittäin helposti. Omassa jutussani piti olla hyvinkin tarkkana ja toinen putki hieman vaurioitui harjoitellessa. Myös sopivanpaksuisesta pellistä kun pyöräyttää tilkkeen ja tahnat väliin niin luulis pitävän.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  4. #4
    Käytin vastaavan homman tekemiseen Loctiten lämmön kestävää silikonia. On elastinen ja kestää tärinää. Hyviä on 5920, 5910, 5699 * eka varmaan soveltuvin. Kattele www.loctite.fi lisää.


    Tällä viikolla alkaa lumet sulaan *
  5. #5
    helppo ja nopea on rullata alumiiniteipistä sopiva kerros. Lisäksi alumiini pehmeänä tiivistää liitoksen samalla. Myös tiivistepaperit (harmaat yms. kuumaa kestävät) käy.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  6. #6
    Lainaa (mkoo @ Maalis. 13 2006,10:22) kirjoitti
    helppo ja nopea on rullata alumiiniteipistä sopiva kerros. Lisäksi alumiini pehmeänä tiivistää liitoksen samalla. *Myös tiivistepaperit (harmaat yms. kuumaa kestävät) käy.
    mistähän alumiini teippiä vois ostaa? kestääkö alkukäyrä/vaimennin liitoksessa kuumenee nimittäin aika paljon! silikoniin en kyllä oikein uskaltas luottaa...?
    Motoa ja Rossia.........
  7. #7
    Kuuman kestävää silikoonia on käytetty tuolla rupulikumi puolella vuosia pakoaukon ja putken tiivistämiseen. Rukkaat silikoonit väliin ja ei muuta ku kovaa ajoa
  8. #8
    Sanitettisilikonia!

    Yllättävän hyvin kestää kuumaa, jopa pakoputkessa!
    Ja halpaa kuin saippua, kannattaa ainakin kokeilla.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  9. #9
    unohda nu silikoonit ja alumiiniteipit ja tee siitä kunnollinen
    tuolla joku jo mainitsikin että STORM:milta löytyy tuohon
    tarkoitukseen juuri oikean millinen muhvi,olen koettanut
    kahteen pyörään noita muita virityksiä ja kyllä ne siellä hetken kestää mutta ei kauan,kun ostat tuon stormin systeemin niin
    varmasti kestää.
  10. #10
    Ainakin Hondaan sai alkuperäisen osan halvemmalla kuin Stormilta tuollaisen tarvikkeen. Kyllä ne muhvit insinööri on sinne tarkoituksella mietiskellyt.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  11. #11
    En tarkkaan tiedä kuinka hienoa tai tarkkaa olet tekemässä, mutta mieleen tuli,
    että leikkaa siihen 40mm putken päähän rautasahalla X mallin kuvio,
    jolloin materiaalia irtoaa siitä sen rautasahan terän leveyden verran eli jotain 0.5 mm/hahlo.

    Hahloja tulee 4 niin siitä suunnilleen voisi tulla se 2mm, minkä tarvit.
    Voit leikata vaikka sellaset 20-30mm aluksi.

    Sitten autotarvikeliikkeestä siihen putkenkiristin ja sinne väliin änkäät
    pakoputkentiivistetahnaa, mutta ei liikaa kun se laajenee lämmetessään ja alkaa pursuaan joka paikasta.

    Kyllä se tiivistetahna pitäis siellä tärinääkin kestää ja pysyä paikallaan kun
    puhdistat tiivistepinnat ja sen tarkoitus tässä suunnitelmassa on vaan olla
    lisätiivisteenä ja itse oikean tiivistyksen ja kiristyksen hoitaa se putkenkiristin.

    Kiristäjällä kiristät sen sopivaan tiukkuuteen ja se 40mm putki varmaan sen verran siitä
    supistuu, että tulee aikalailla tiiviiksi ja sitten vaan hanaa.

    Tai sitten teet sen holkin mistä jo puhuitkin.
  12. #12
    Lainaa (mfr @ Maalis. 13 2006,09:39) kirjoitti
    meinasin itse ainakin laittaa sitä lämmön kestävää mattoa saumakohtiin parilla rautalangan pätkällä kiinni. tais olla kolme liitos kohtaa mitkä vuotaa
    Mistäs tätä mattoa (laskuitu?) saa pienissä erissä?
  13. #13
    Lainaa Harri kirjoitti Katso viesti
    Mistäs tätä mattoa (laskuitu?) saa pienissä erissä?
    Itse laitoin lämpöeristenauhaa, klemmarilla kiinni paksumpaan putkeen ja taitoin päät ohuemman putken päälle tiivisteeksi. kesti hyvin jonkin aikaa. nyt tänään tein saman uudestaan ja vedin toisen kerroksen liitoskohdan yli, saa nähdä miten pitää. jos toi ei onnistu niin sitten kehitän jotain muuta.

    jos lämpöeristenauhaa meinasit niin, sitä saa ainakin stormilta ja ihan motonetistä.
    Nyt on alla taas Ducati.
  14. #14
    Tulee vähän myöhässä nää vastaukset mutta..
    Ite just tiivistin pakoputkiliitoksen tällä https://www.motonet.fi/fi/tuote/6060...-paikkauspanta
    Rakoa oli n.3mm, tota nauhaa tavittava paksuus, kireästi ohuempaan putkeen, pakoputki klemmarilla liitos kiinni.
    Ja avot! Hyvin skulaa
  15.  
  16. #15
    no ne holkit mitä löytyy pakoputkipuolelta tai jos kiire tai heti fiksaus niin kaljapurkin alumiiniia soiroks puukolla tai peltisaksilla ja klemmari sellaseen paikkaan mihin ei oikeen millään muuten niin uuni tiivistys massa 1250 C sellasessa silikooni kokoluokan patruunasta koko noin 30 cm jos paikka mihin patruunan nokka ei piisaa niin muoviletkua jatkoksi