Vaatii kyllä 140pv.liikenteessä tuo 10% bonuskertymä.(XX-RT @ Syys. 16 2008,21:27) kirjoitti
-04 LT 613€<< 30%liikenne bonukset nyt, ja kaskoon saa heti 70%. Vaatii juu tuon 140 päivää vakuutuksissa vuodessa, eli alle 5kk. Tuosta 613€ saa viellä -17%, kun keskittää pari muutakin vakuutusta sinne. Eli ensi vuoden maksut 508€, minun bonuksilla nyt.Taisin ilmoittaa tuohon laskelmaan, että ajan Touko-Syyskuun 5kk. Parin vuoden päästä kun 70% ja 70% bonukset(C-A-D @ Syys. 16 2008,21:35) kirjoitti
joutuvat varmaan maksun puolelle.
(R a u t a p e r s e @ Syys. 13 2008,09:18) kirjoitti
juu,,siirrän sitte takaisin pohjolaan, kun saan Tapiolassa nuo bonukset nopeammin maximiin 70%. Tai tuskin siirrän, koska heillä ei voi pyörää seisottaa MISSÄÄN TAPAUKSESSA, tai voi, mutta maksat täyden hinnan vakuutuksista, vaikka katkot jalat etkä voi ajaa. Tapiolaan voi ilmoittaa esim. em. tapauksesa seisontavakuutukseen, etkä maksa turhaan jos et voi ajaa.
Meillä ei valitettavasti Autoturvan moottoripyörävakuutukseen voi missään tilanteessa merkitä seisonta-aikaa. Vaikka pyörällä ei ajettaisi, niin vakuutusmaksu tulee maksaa niin kauan, kun pyörä on rekisterissä.
Pohjola Vakuutus Oy
käykää ihmeessä kysymässä ifiltä koko vuoden vakuutusta.minulle tuli ainakin hinta yllätyksenä kun oli kahden pyörän (500 gpz kawa ja honda cbr 1000 f) turvassa ja marssin tammikuussa ifille niin kawan vakuutukset putosi puoleen ja cbr:n n. kolmanneksen ja kyseessä oli koko vuoden vakuutus.perustuu kuulemma vielä pyöräkohtaisiin onnettomuustilastoihin teho-paino suhteen lisäksi! maksan kummastakin liikennevakuutusta yhteensä noin 700 euroa,kawassa bonukset 35 ja hondassa 20 prosenttia!
(jylikarppa @ Syys. 16 2008,23:04) kirjoitti
siirsin Ifistä pojan piikin JUST SIKSI Pohjolaan, että halpeni 1000€ maksut puoleen. Että VERTAILKAA! Ja vertailun tuloksena Tapiolaan toistaiseksi.
Vakuutuksia voi toki siirrellä edestakaisin, mutta siirroissa ne eivät siirrä bonuksia vaan vakuutushistorian. Kukin yhtiö laskee sitten itse omien ehtojensa perusteella mitkä bonukset on voimassa siirron jälkeen. Eli jos tapiolassa kerää bonukset täyteen 10% vuodessa tahdilla, niin toiseen yhtiöön joka antaa max. 5% vuodessa siirrettäessä ei varmastikaan tule täysiä bonuksia automaattisesti.(XX-RT @ Syys. 16 2008,22:23) kirjoitti
Vielä hienompaa kuluttajan hämäämistä on se, että kun täysien bonusten kertyminen vaatii nyt erilaisia aikoja yhtiöstä riippuen, niin voi käydä niinkin hassusti että täydet bonukset helposti bonuksia myöntävässä yhtiössä A ansainnut ei ehkä saa bonuksia ollenkaan yhtiöstä B, jossa edellytettään pitempiä aikoja bonusten nousulle. Eli jos pyörä on ollut ajossa joka vuosi vähemmän kuin mitä B:n bonusten kertyminen edellyttää, niin yllätys voi olla suuri kun historian muunnoksen perusteella tehty lasku tipahtaa luukusta.
Tämä systeemi jossa ei siirretä bonuksia vaan historiaa on ollut voimassa jo aika monta vuotta. Kuitenkin ne vakuutusmyyjät aina kysyvät bonuksia kun siirroista keskustellaan, varmaankin siksi että historian muuntaminen yhtiöstä toiseen ei ole ollenkaan suoraviivaista.
Ne Tapiolan bonuksia kerryttävät 140 ajopäivää pitää sitten kerätä niiden määrittelemällä ajokaudella (oliko se 1.4-30.10 vai kuinka?), kesällä seisottaminen ja talvella liikenteessä pitäminen ei ole toimiva yhdistelmä bonusten kertymisen kannalta.
tarkoitinkin tuolla ifin hinnoittelulla että siellä on järjettömia pyöräkohtaisia eroja, ja ifillä on tullut vasta vuodenvaihteessa tänä vuonna tuo uusi käytäntö eli vuodenaika hinnoittelu käyttöön ja minä puhun omasta kokemuksesta. ifiltä ei kannata edes kysyä ns.seisotusaikaista vakuutusta se on kallis,olikohan tuossa piikissä semmonen vakuutus.ja sanoinhan jo että ifillä perustuu myös vuodenaika hinnoittelu pyöräkohtaisiin onnettomuustilastoihin,minä ainakin kävisin kysymässä lt:vakuutuksia sieltä! ps: miksi ihmeessä pyörä pitää saada seisontaan jos koko vuoden vakuutus on halvempi?
vielä xx-rt.tuosta edellisestä piikin vakuutuksesta ymmärsin sen verran että siinä on nyt noin 500 euroa vuosi,vertailun vuoksi minun tonni f hondassa on liikennevakuutus hondassa noin 400 euroa koko vuosi ja on tuo teho-paino suhde vähän eri.eli ei ifiltä kannata muuta kysyä kuin vuodenaika hinnoittelua!
pyöränä lt
liikenne vakuutus 120 eskoo vuodes
täys kasko 160 vuodessa
bonuksia on kyllä 70%
ei oo minusta paha pohjolalta.
Kuulostaa vanhemman, maaseudulla asuvan henkilön hinnalta (arvaa Sherlock).
<p>2002-2014</p>
Fenniassa mopon koko vuoden vakuutukset (liikenne ja kasko yhteensä) Ympärivuotisena n.630 euroo.
Mopoa jos vertaa autolla vuoden töihin ajeluun niin mopon realistisen ajokauden aikana auton polttoainekulut olis 819 euroo isommat. Eli mopon vakuutus tulee säästettyä pelkällä bensalla![]()
Mutta ei liian vanhan, sillä ainakaan Ifillä eivät ilmeisesti luota enää yli kuuskymppisten kykyihin, sillä vakuutusmaksut alkavat siitä rajasta uudestaan nousta. Mutta sanotaanhan, että vanhana muuttuu uudestaan lapseksi, joten vanhuutta lähestyessä muuttunee uudestaan nuorukaiseksi, ainakin vakuuttajalle aihettamiensa riskien osalta
![]()
oon edelleen 38 vuotias elikkä kait paras ikä vakuutus yhtiössä.(C-A-D @ Syys. 18 2008,22:03) kirjoitti
vaikuttaa varmaan et on kaikki muutkin vakuutukset pohjolassa.
maalais kylä tää kyllä on.![]()
Periaatteessa juuri noin että pa kulut on pyörässä pienemmät, mutta itsellä ainakin aamulla työmatka on 21 km, mutta illalla paluumatka saattaa olla jopa parisataa kilometriä. No, ei nyt sentään joka päivä, mutta usein kuitenkin.(enkelinsieppaaja @ Syys. 18 2008,22:38) kirjoitti
Toi on aika yleinen syndrooma.(JOV @ Syys. 19 2008,15:09) kirjoitti
Itekkin olen aina yrittänyt miettiä miksi se mopo väkisin meinaa mennä sitä pidempää reittiä...
<p>2002-2014</p>