Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Kysymys asiasta tietäville:

    Mistä vuosimallista alkaen ko. Bemariin tuli voimansiirtoon tuo systeemi, minkä on tarkoitus poistaa kardaaniefekti?

    Onko niitä jo 8v-malleissa vai vasta 16-venttiilisissä?

    Onko noissa jo sitten kaikissa abs-jarrut?


    Ihan tulevaisuutta ajatellen kyselen, kun se turbo-projekti vieläkin kaihertelee mielen perällä...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  2. #2
    Paraleveristä en kyllä osaa sanoa.

    ABS-jarrut ovat tulleet vasta 2000-luvulla kaikkiin oletusarvoisesti. Itelläkin on ollut R1150R ilman ABSeja.
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Paraleveli taisi tulla vasta 16v -malleihin 1990-91. En ainakaan muista nähneeni kasiventtiilistä tuolla haarukalla.
    ABS taisi muuten ensimmäisen kerran olla jo vuonna 1986?
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  4. #4
    16-venttiilisiin tuli Paralever eli esiteltiin K1-mallissa '88.

    Edit: Niin ja ABS:t tulivat optiona myös '88. Vakiovarusteena toki vasta vuosikausia myöhemmin



    ...
  5. #5
    Kiitos tiedoista.

    Täytyy sitten unohtaa nuo 8-venttiiliset mallit, kun tuntuu siltä, että kyllä se paraleveri pitää olla.

    Aikoinan kun minulla oli K100RS, niin se kardaaniefekti oli jo aika karmaiseva ihan vakiotehoillakin, niin tilanne voi olla vielä aika paljon ikävämpi, jos tehoa on lähelle 200 hv?

    Eihän ne 16-venttiilisetkään paljoa Saksassa maksa, mutta olisi se 8-venttilinen kuitenkin edullisempi aihio, jos meinaa ensin tehdä koneelle peruskunnostuksen ennen virittämistä.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  6. #6
    Saahan toki 8-venaiseenkin Paraleverin vaihtamalla siihen 16-venaisen vaihdelaatikon ja "kaiken" siitä taaksepäin. Esim. Motorworksilta ja Motobinsiltä saa jo sisäänajettua palikkaa.
    ...
  7.  
  8. #7
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Syys. 08 2008,18:48) kirjoitti
    Saahan toki 8-venaiseenkin Paraleverin vaihtamalla siihen 16-venaisen vaihdelaatikon ja "kaiken" siitä taaksepäin. Esim. Motorworksilta ja Motobinsiltä saa jo sisäänajettua palikkaa.
    Ihan hyvä idea, jos ei osat maksa puolta pyörän hintaa.

    Aihioiden hinta kun ei ole montaa tonnia.

    Saakohan kytkimeen vahvempia palikoita, kuten jäykempää asetelmaa ja sintterilevyä?
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"