Sivu: 26 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16242526272836 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 751:stä 780:een 1326:sta
  1. #751
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 13 2008,21:18) kirjoitti
    Lyödään siihen pyörän päälle tällainen meikäläisen kaltainen yli 100 kg keskikehonrakentaja, niin johan siinä kusiaisesta sulaa kytkin ensimmäisessä lähdössä
    200kg kyykky + 70kg tai 100kg kuski; kokonaispainossa on eroa ~10%. Ei sitä kytkin huomaa edes kusiaisessa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #752
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 13 2008,21:18) kirjoitti
    Enkä kertaakaan ole tavannut mp:tä, joka tulee motarin ramppia 100 km/h perässä. Liekö ollut vain hyvää tuuria?
    Itse en ole tavannut autoa, joka tulee yli 200km/h motarin ramppia perässä. Liekö siellä edes autoja ollut...

    Ei se tarkoita jos perässäsi tulee mp tai auto, että siellä oltaisiin sarvet päässä ottamassa kisaa kotelosi kanssa.

    Tänään ajellessani tuusulan motaria 120km/h eräs vanha sunny veti ohi. Hävisinkö nyt jonkun kisan?
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  3. #753
    [QUOTE= (nokonzok @ Syys. 13 2008,21:18)]
    Lainaa (mjtee @ Syys. 13 2008,17:34) kirjoitti
    Lainaa Moottoripyorailyn_tuki_ry,Syys. 13 2008,15:58 kirjoitti
    DNSF:n puolelta vaihteeksi quote:
    "Totean vain, että meikäläisen ex VI:llä (330 hv / 452 nm, RS-välitykset) ajettiin matalia 12 s aikoja vartilla ja 0-200 km/h meni alle 15 s. Sanoisin, että tuoreemmallakin kuussatasella alkaa olla tiukilla ja isommissakin on syytä olla kova kuski puikoissa jos mielii ohi mennä."

    Voi pyhä elämä
    Kun taannoinen kommenttini on herättänyt näinkin paljon hilpeyttä, lienee pari sanaa paikallaan.

    1. Puhun omasta (ex) autostani, en kaverin serkun kummin kaiman autosta.

    2. Tehot mitattu penkissä

    3. Ajat ajettu omin pikku kätösin

    Ei siis tältä osin mitään Esson baari skeidaa. Koko mp vs.väittelyssä on ylipäätään niin monta muuttujaa, että oikeasti mitään lopullista totuutta ei edes ole. Jos kalusto unohdetaan, suurin muuttuja on kuski. Näkisin omalla kieltämättä vähäisellä mp-kokemuksella, että prätkän ajaminen tehtaan ilmoittamiin arvoihin, tai edes lähelle, on keskiarvojantterilta todella paljon vaikeampi suoritus kuin autolla. Itse en pidä lukemia esitteessä minkään arvoisina, vain todelliset lukemat ratkaisevat.

    Omalla kohtuullisen ripeällä Evolla kummasti vaan tuntui pärjäävän vähän isompiakin pyöriä vastaan. Ei toki mitenkään aina, enkä todellakaan väitä, etteikö osaava kuski piekse kunnon pyörällä melkeinpä mitä tahansa autoa aivan mennen tullen. Pointti on, että se käytännön toteutus vaan tuppaa olemaan monelle aika hankalaa. Essolla on helppo puhua, yllättävän harvalla suoritukset tukee juttuja. Enkä kertaakaan ole tavannut mp:tä, joka tulee motarin ramppia 100 km/h perässä. Liekö ollut vain hyvää tuuria? Ei herneitä, mutta kaikki ei aivan aina ole niin mustavalkoista.

    Lyödään siihen pyörän päälle tällainen meikäläisen kaltainen yli 100 kg keskikehonrakentaja, niin johan siinä kusiaisesta sulaa kytkin ensimmäisessä lähdössä
    Huomannet, että kommentoin tuossa välissä paljolti samaa asiaa, minkä itsekin totesit. Ei tosiaankaan ole mustavalkosta ja siksipä tuo herkästi tappeluksi meneekin.

    Jokainen on vastuussa omista läskeistään ;)

    Siitä olen ehdottoman eri mieltä, että mp:llä kiihdyttäminen olisi aina vaikeaa. Tällaisella kusiaisella homma on uskomattoman helppoa. Suurimmaksi tekijäksi jää vartilla ehdottomasti tehopainosuhde eikä kuskin osaaminen. Sitten kun mennään tuonne äkäisempien pariin ja haetaan täydellistä suoritusta, niin hommasta tulee vaikeampaa.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  4. #754
    Lainaa (mjtee @ Syys. 13 2008,21:51) kirjoitti
    Lainaa (Pete-R @ Syys. 13 2008,20:41) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Syys. 13 2008,17:42) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Syys. 13 2008,17:34) kirjoitti
    DNSF:n puolelta vaihteeksi quote:
    "Totean vain, että meikäläisen ex VI:llä (330 hv / 452 nm, RS-välitykset) ajettiin matalia 12 s aikoja vartilla ja 0-200 km/h meni alle 15 s. Sanoisin, että tuoreemmallakin kuussatasella alkaa olla tiukilla ja isommissakin on syytä olla kova kuski puikoissa jos mielii ohi mennä."

    Voi pyhä elämä
    Kopsattu tuolta 2008 nopein. Jarim nikillä kirjoittelee täällä ja nopeus ja kiihari puolella ajelee. Hieman valoittaa MP:n nopeutta kiihdytyksessä. Ei tosin vakio, mutta eihan tuokaan auto ole vakio.

    Accel Distance results
    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-1000 * * * * 17.0 * * * 322.3
    0-200 * * * * * 06.6 * * * 200.7
    0-400 * * * * * 09.7 * * * 255.1
    Ei taida quoten tänne esittäneen cbr 600f ihan tuota luokkaa kuitenkaan olla. Sellaisen kun höykyttää moottoritiellä jo 90luvun alun tojotalla. ;)

    Itse pyrin aina käyttämään vertailuna omia ajoneuvojani kun jotain alan huutelemaan, enkä etsi netistä parhaimpia tuloksia jonkun muun ajamana.
    Niin tosiaan huomasithan, etten minä vetänyt noita Jarin upeita aikoja tähän. Mulla on esittää vain:

    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-402... * * * * * 11.288 * * * 200.0

    ja tuostakin on arveltu tuon loparin olevan jokusen kilsan optimistinen. Todellinen lienee jotain 195km/h tasoa. Kuitenkin 0-200km/h lie sen n 12s. Tämä siis säälittävällä 70kg elopainolla ja rautaisella kahdeksan lähdön kokemuksella. MP:lläkin olen ajanut jo monta kuukautta

    Varmasti löytyy tojota, joka minut vartilla jättää - mutkista puhumattakaan. Sitä en epäile hetkeäkään.
    Eli tuolla 600 F:llä jätät vartilla tuon "tehokkaan" VICXXYY:n. Ja 0-200km/h se samainen jää 3 sekuntia!

    Mites paljon VICXXYY tarvitsisi lisää löylyä, että tuo yleisesti lahna 600 F jäisi?
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  5. #755
    Edellä toisaalta varsin relevantteja pointteja kuskin vaatimuksista mp vs auto. Autolla ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen kuski pärjätäkseen, mutta mp:llä moni "katujen kingi" on todellisuudessa todella hidas suhteessa pelin suorituskykyyn, vaikkei sitä itse uskokaan. Tämä tietty korostuu mutkaisella osuudella, suoraan kiihdyttämisen kun oppii apinakin aika nopeasti.

    Jos satunnainen tallaaja iskeytyy tänne orgiin tai saati sitten mp-foorumiin, niin todellisuus hiukan vääristyy, sillä aktiivizättiporukka on kuitenkin pääsääntöisesti mopopuolella suht "pro"-tasoa verrattuna keskiverto kiskankiertäjä-tuuning-teroihin.

    Muistelen (kaiholla) aikaa muutama vuosi takaperin('01-'02), jolloin radalle tultiin ties millä 90-luvun kikottimella ja oltiin niin maailman kovinta kuskia kun motoparkissa meni alle 1:40, jolloin auton kanssa olis saanut väntää tosissaan. Suurin osa tuohon ei olisi pystynyt, eli tämä 90-luvun skyline olisi ne piessyt. Ei se silloinkaan pyörästä kiinni olisi ollut, ei vaan ollut niitä "vetomiehiä" niin paljon kuin nykyään.

    Eli ei liene puhtaasti automiesten vika, että ovat tulleet toistuvasti höynäytetyksi kaduilla, kun kiskankiertäjä-rossit ovat heitä siellä haastaneet rajoittuneilla kyvyillään ja saaneet uskomaan, että syy tappioon oli mopossa eikä kuskissa. Mopo vaatiii päälleen osaavan kuskin, että edes osa sen suorituskyvystä tulee esiin ja silloin se on (aina?) koppikärryä nopeampi.

  6. #756
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 13 2008,21:18) kirjoitti
    Koko mp vs.väittelyssä on ylipäätään niin monta muuttujaa, että oikeasti mitään lopullista totuutta ei edes ole.
    Paitsi että mp on nopeampi. Piste.

    - Mikä on huippunopeudeltaan Suomen nopein rekisterikilvissä oleva ajoneuvo?
    - Mikä on varttimaililla Suomen nopein rekisterikilvissä oleva ajoneuvo?
    - Mikä on radalla Suomen nopein rekisterikilvissä oleva ajoneuvo?
    - Mikä on Suomen nopein ajoneuvo kaikilla em. mittareilla jos max. hinta on 1000e?
    - Mikä on Suomen nopein ajoneuvo kaikilla em. mittareilla jos max. hinta on 10000e?
    - Mikä on Suomen nopein ajoneuvo kaikilla em. mittareilla jos max. hinta on 100000e?

    Veikkaisin että prätkä, prätkä, prätkä, prätkä, prätkä jne...
    Myönnetään että muuttujia on todella paljon, mutta jos pidetään samat ehdot molemmille ja haetaan kaupasta katulaillinen ajoneuvo, niin prätkä voittaa aina.

    noukänduu, millään ei auto pärjää...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  7. #757
    Lainaa (TPM @ Syys. 13 2008,21:55) kirjoitti
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 13 2008,21:18) kirjoitti
    Enkä kertaakaan ole tavannut mp:tä, joka tulee motarin ramppia 100 km/h perässä. Liekö ollut vain hyvää tuuria?
    Itse en ole tavannut autoa, joka tulee yli 200km/h motarin ramppia perässä. Liekö siellä edes autoja ollut...

    Ei se tarkoita jos perässäsi tulee mp tai auto, että siellä oltaisiin sarvet päässä ottamassa kisaa kotelosi kanssa.

    Tänään ajellessani tuusulan motaria 120km/h eräs vanha sunny veti ohi. Hävisinkö nyt jonkun kisan?
    Menee hieman tarkoitushakuiseksi riidan haastamiseksi. Mainittakoon kuitenkin, että itse en harrasta kilpailuja, joissa toinen osapuoli ei tiedä kilpailevansa.

    Olit varmaan yksi niistä pyöristä joille hävisin. Propsit siitä. Oma prätkäkokemukseni on 100% enduro-osastolta, mutta on minulla jonkinlainen käsitys siitä, miten kunnon kyykky kulkee kun sitä kunnolla käsketään. Kaikesta päätellen kannattaisi joskus pyytää päästä nopean auton kyytiin. Yllättävän hyvin nekin menee.

    Itsellä ei ole mitään ongelmia myöntää toista osapuolta paremmaksi jos turpiin tulee, oli laji mikä hyvänsä.
  8. #758
    Lainaa (wekkuli @ Syys. 13 2008,22:09) kirjoitti
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 13 2008,21:18) kirjoitti
    Koko mp vs.väittelyssä on ylipäätään niin monta muuttujaa, että oikeasti mitään lopullista totuutta ei edes ole.
    Paitsi että mp on nopeampi. Piste.

    - Mikä on huippunopeudeltaan Suomen nopein rekisterikilvissä oleva ajoneuvo?
    - Mikä on varttimaililla Suomen nopein rekisterikilvissä oleva ajoneuvo?
    - Mikä on radalla Suomen nopein rekisterikilvissä oleva ajoneuvo?
    - Mikä on Suomen nopein ajoneuvo kaikilla em. mittareilla jos max. hinta on 1000e?
    - Mikä on Suomen nopein ajoneuvo kaikilla em. mittareilla jos max. hinta on 10000e?
    - Mikä on Suomen nopein ajoneuvo kaikilla em. mittareilla jos max. hinta on 100000e?

    Veikkaisin että prätkä, prätkä, prätkä, prätkä, prätkä jne...
    Myönnetään että muuttujia on todella paljon, mutta jos pidetään samat ehdot molemmille ja haetaan kaupasta katulaillinen ajoneuvo, niin prätkä voittaa aina.

    noukänduu, millään ei auto pärjää...
    Millä on ajettu Nordschleifen nopein aika? Aika usein käytetty mittari kun suorituskyvystä puhutaan. Ringin on kiertänyt todennäköisesti myös molempien osastojen huippumiehet huippuvehkeillä.

    Pysyn kannassani, että muuttujia on liikaa absoluuttisen totuuden julistamiseksi. Pyörä on hyvin usein nopeampi, mutta ei todellakaan aina.

    Mitä tulee tuohon hintakysymykseen, väitän 100k eurolla rakennetun auton pieksevän ratakierroksella samalla rahalla rakennetun pyörän. Alkaa tehopainosuhteet tasoittumaan pellin alla on 1000 hevosta
  9. #759
    Tässä yks "katu"auto mikä varmaa olis aika kova sana radalla... Vaikka en pidäkään sitä oikeana autona joten ei ehkä kuulu tähän keskusteluun...

    Caparo T1
    What´s the definition of a cocaine party??
    -Lines inside means lines outside.
  10. #760
    Kiitoksia tuesta.

    Sen enempää selittelemättä tuli pataan aika rajusti. Lujempaa en osannut tänään ajaa.

    Lähdin tosiaan hommaan mukaan silkasta mielenkiinnosta. Voitto ei ollut mielessä koska lopputulos oli ennalta tiedossa kaikilla jotka osaavat googlettaa ja verrata kierrosaikoja. Skylinellä oli puolellaan vain sen maine.

    Viikonloppu oli opettavainen. Nyt todella tajuan sen minkälaisia eroja kuski voi tehdä pyörällä. Välillä jopa ärsyttävyyteen asti kilpakumppanini kertoi kuinka on kuskina korkeintaan kestikastia. Joo, varmasti onkin kestikastia jos puhutaan rataa harrastavista motoristeista. Entäs jos verrataan miestä kaikkiin niihin motoristeihin jotka suomessa moottoripyörällä ajavat niin yhtäkkiä mies onkin nopea. Todella nopea ja nopeampia löytyy.

    Ylläolevan takia me automiehet olemme monesti varmoja, että laitamme prätkiä päihin. Me oikeasti ajetaan nopeampaa autolla kuin se ei niin kovin hyvä ja mahdollisesti satunnaisia retkiajeluita harrastava moto-kuski uudella kusiaisella tai vaikka Hayabusalla. Mutta jos viereemme ilmestyy länsiväylällä pitkän linjan motoristi ja rataharrastaja niin se prätkä luultavasti yllättää. Kaikki autolla radalla ajaneet tietää sen fiiliksen kun kalustoa käsketään pidon rajalla ja kuinka pienistä yksityiskohdista se lähtee. Moottoripyörässä homma on potenssiin kaksi ja ne ketkä sen osaa ovat nopeampia kuin muut.

    Summa summarum, pyörä on just niin nopea kuin fysiikan lait sallii miinus kuski. Autolla sama juttu mutta kuljettaja ei vain merkitse niin paljoa. Valitettavasti useimmiten fysiikan lait sallii prätkän nopeammaksi joten kuskista riippuen olen valmis myöntämään, että näin on nyt ja myöhemmin. Oma aika oli positiivinen yllätys ja täytyykin katsoa huomisen kisan tuloksia, että monta moottoripyörää olisin jättänyt.

    Pari kommenttia oli hienoja tänään. Kiitos niistä. Kiitos kaikesta. Ootte hienoa jengiä. Paitsi se apina joka dnsf.orggiin aloitti topicin.
  11. #761
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 13 2008,22:20) kirjoitti
    Pysyn kannassani, että muuttujia on liikaa absoluuttisen totuuden julistamiseksi. Pyörä on hyvin usein nopeampi, mutta ei todellakaan aina.
    Ei ainakaan Golf GTI:llä, 50-sarjan Volvolla, Seat Leon Cupralla, Subaru Imprezalla yms. Se on absoluuttinen totuus.

    Kunkin noista hinnalla 2 - 4 moottoripyörää, joilla voi haastaa Ferrarit ja muut superautot. Ihmekös tuo, että jos nopeasta kalustosta millä tahansa pihalla puhutaan, niin 99% varmuudella se nopein on moottoripyörä. Vielä omituisempaa on, että sillä yhdellä ainoalla moottoripyörällä voi ajaa radalla, kiihdytysajossa, töihin joka päivä, heittää kesälomareissun, sillä pääsee hidastetöyssystä yli rikkomatta muovihiluja ja eikä sitä s**tanaa tarvitse koko ajan rempata ja säätää. Sen kuin ajaa ja tekee kilometrihuollot. Toisin kuin sillä Ferrarilla tms., joka kaivetaan kerran tai kaksi kesässä auringon paistaessa retkelle kahvilaan ja takaisin.

    Jäähän tuo tosiaan se yksi prosentti, mistä voi inttää. Ei niitä muuttujia ole liikaa. Suorituskykyisiä autoja on liian vähän todellisessa elämässä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  12. #762
    Lainaa (KippariX @ Syys. 13 2008,22:08) kirjoitti
    Edellä toisaalta varsin relevantteja pointteja kuskin vaatimuksista mp vs auto. Autolla ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen kuski pärjätäkseen, mutta mp:llä moni "katujen kingi" on todellisuudessa todella hidas suhteessa pelin suorituskykyyn, vaikkei sitä itse uskokaan. Tämä tietty korostuu mutkaisella osuudella, suoraan kiihdyttämisen kun oppii apinakin aika nopeasti.

    Jos satunnainen tallaaja iskeytyy tänne orgiin tai saati sitten mp-foorumiin, niin todellisuus hiukan vääristyy, sillä aktiivizättiporukka on kuitenkin pääsääntöisesti mopopuolella suht "pro"-tasoa verrattuna keskiverto kiskankiertäjä-tuuning-teroihin.

    Muistelen (kaiholla) aikaa muutama vuosi takaperin('01-'02), jolloin radalle tultiin ties millä 90-luvun kikottimella ja oltiin niin maailman kovinta kuskia kun motoparkissa meni alle 1:40, jolloin auton kanssa olis saanut väntää tosissaan. Suurin osa tuohon ei olisi pystynyt, eli tämä 90-luvun skyline olisi ne piessyt. Ei se silloinkaan pyörästä kiinni olisi ollut, ei vaan ollut niitä "vetomiehiä" niin paljon kuin nykyään.

    Eli ei liene puhtaasti automiesten vika, että ovat tulleet toistuvasti höynäytetyksi kaduilla, kun kiskankiertäjä-rossit ovat heitä siellä haastaneet rajoittuneilla kyvyillään ja saaneet uskomaan, että syy tappioon oli mopossa eikä kuskissa. Mopo vaatiii päälleen osaavan kuskin, että edes osa sen suorituskyvystä tulee esiin ja silloin se on (aina?) koppikärryä nopeampi.

    Se oli aika tyhjentävästi todettu. Rata-ajelu on opettanut nöyryyttä, vaikka kaikkein nöyrimmästä päästä en vielä olekaan. 90-luvun alkupuolella pidin itseäni aika kovana kuskina. Pystyin keulimaan monta sataa metriä putkeen ja kun ajoin sitten myöhemmin jonkun Tre-Hki pätkän puolessatoista tunnissa, pidin itseäni jo aika kurkona.

    Ensimmäiset ratapäivät Motoparkissa ja sitä hämmästeltiin kaveria joka takoi aivan uskomattomia aikoja, jopa 1:37. Aivan käsittämätön ja myyttinen sankari, alla R1.

    Nyt sitä vasta alkaa vähitellen käsittämään, miten surkea sitä on ja kuinka onneton on joskus ollut. SM-kärki menee täällä itseäni 10 sek nopeammin ja jos tänne maailmanluokan kuskit tulisivat maailmanluokan peleillä, niin saattaisi joku 1:15 olla pohja-aika. 1:36:een saa puristaa hampaat irvessä ja taas 1:57 on sellainen aika, että toisella kädellä voisi pitää matkapuhelinta ja kysellä kavereiden kuulumiset. Siksi ei oikein voi hahmottaa millaisia vehkeitä ja miehiä ne ovat, jotka ajaisivat vielä 20 sek kovempaa täällä mihin itse pääsee.

    Tänään tuli todistettua, lähinnä itselleni, ettei se auto katurenkailla vaan ole mutkissa nopeampi. Ero oli huomattavan selkeä pyörän hyväksi siellä, suorilla vähemmän. Autokuski oli varmasti omalla sektorillaan minua parempi, viime sunnuntaina sitten vastassa oli kaksi astetta kovempi, niin kuski kuin kalustokin.

    Haluaisin joskus, ihan mielenkiinnosta ajaa sellaista Radicalia vastaan. Sitä ennen pitää vähän kerätä vauhtia lisää, sillä sitä luultavasti ei tulisi näillä vauhdeilla kovinkaan montaa mutkaa seurattua.

    Jotkut luulevat, että tämä tehtiin näyttämisen halusta, autopuolen jätkien nöyryyttämiseksi tai oman egon pönkittämiseksi. Ei, tämä tehtiin ihan puhtaasti uteliaisuudesta höystettynä pienellä ripauksella halua kuitata niille uhoajille, joilla asiat teoriassa hallussa ja mielipiteet vahvoja mutta näytöt nollassa ja jos mahdollista, niin uskallus tulla kokeilemaan pakkasen puolella. Jos häviö hävettää, johtaa henkisiin ja fyysisiin oireisiin, niin sitten kannattaa vaihtaa harrastusta. Huomenna tulen häviämään aika-ajossa ainakin 20 kuskille, kisassa toivottavasti korkeintaan neljälletoista, sillä yksi piste olisi kiva saada kauden päätteeksi.

    Yritähän Kippari saada koipesi kuntoon ja ajellaan taas keväällä. Toisiamme vastaan tosin ei, se on kokeiltu ja lopputulos selvillä

    Jukka
  13. #763
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 13 2008,22:20) kirjoitti
    Mitä tulee tuohon hintakysymykseen, väitän 100k eurolla rakennetun auton pieksevän ratakierroksella samalla rahalla rakennetun pyörän. Alkaa tehopainosuhteet tasoittumaan pellin alla on 1000 hevosta
    Jos kyse on koppiautosta, ei mitään jakoja tuollaista pyörää vastaan jos puikoissa pyörän suorituskykyä vastaava kuski.

    Jos kyse on siipiautoista, vähempikin riittää.

    Jos joku väittää muuta, voin ottaa siivetöntä koppiautoa vastaan uusinnan jollain Suomen radoista ensi kesänä ihan tuolla omalla pikku pyörälläni ja homma sitten selviää. Omasta puolestani autossa saa olla 1000 tai 2000 hv ja 100.000 tai 1.000.000 euroa viripalikkaa. Jos häviän kierroksella alle 15 sek, se on siinä ja siinä uskoisinko osaavan kuskin häviävän.

    Itse valmis kokeilemaan. Tiedän oman vauhtini ja pystyn sen suhteuttamaan siihen mihin menee vastaavalla maailman paras ja mihin menisi paras pyörä parhaan kuskin ajamana. Autoista taas ei ole mitään hajua, joten empirian kautta hakisin vastausta moiseen kysymykseen.

    Jukka
  14. #764
    Hyvä Setti!

    Erityiseset kiitokset APP:lle ja kiitokset Jukalle. Pieni vääntö piristää lajia kummasti? Tuskin olisin itse lähtenyt paikalle, ellei moista Showta olisi järjestetty. Hieno homma kokonaisuudessaan! Laitan pari kuvaa, en tiedä onko hyvien tapojen mukaista upottaa ne tähän. Jos ei, niin joku osaa ne varmaan poistaa.

    Videoitakin olisi, mihinköhän ne kannattaisi upploadata? Formaatti on niissä *.m2ts, tietty voi ne kääntää joksikin yleisemmäksi.

    Miten tuo kuvan pasteaminen mahtaa onnistua, kun aikaansaannos on: "Error, sinun täytyy antaa osoite!" (*tanan koneet, ne yrittävät ottaa ylivallan).
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  15. #765
    Miten niitä kuvia voisi upottaa tänne?



    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  16. #766
    hieno juttu et Skyline saatiin viel raavittuu kasaan ja pääs viivalle.
    thumbps up App:lle, joka tolla varotusajalla halus lähtee meidän monien mieliks (varmaan toki myös omaks iloks) radalle saamaan vastauksia polttaviin kysymyksiin (jos ei bensarahoja saatu kerättyä kasaan, ni tilinumeroo tänne, ni eiköhän kolehti saada aikaan).
    Hyvin on vissiin herra ajanu, jos tuntematon rata ja pari hassuu kertaa sai kiertää ennen koitosta!!! Ois varmaan parin päivän testeillä saanu tiputettua aikaa jonkun verran tuosta.

    yleisesti ku tätä vääntöö seurannu, ni kuten jo topicissa mainitaan auto vs moottoripyörä, ni imo tähän on turha lähtee vetää sunnuntaimopoilijoita mukaan (kuten itse olen), eli nää "80% mopoilijoista ei osaa ajaa" on täysin totta, mut nyt ei ookkaan tarkotus verrata niitä kuskeja vaan saada jonkunlainen selvyys kaluston suhteen, ja jos otetaan vähän/enemmän osaavampi kuski molempiin, ni saadaan helpommin selville kaluston erot.

    Videoita odotellessa...
  17. #767
    Suomessa kun lähes kaikki perustuu kuulopuheisiin, uskomuksiin, esson baariin (tulevaisuudessa ABC:n baariin), kaverilta kuultuun jne., niin täytynee hyödyntää ruotsalaisten tuloksia auto vs. mp topicciin:

    Jotta nyt automiehet eivät aivan alakynteen jäisi, yksisiipinen kisavireinen Porsche näyttää menevän aikalailla samaa kyytiä, kuin ruotsalaisten nahkoihin pukeutuneiden (siis varmaan eräiden mielestä tuplapuppeleiden) ja suomalaisen sb kuskin laitteet.

    Asiaan vihkiytymättömille voinen valottaa, että tuplaopuppelitkin voi ajaa ihan kovaa kyytiä kaksipyöräisillä (ja nähtävästi myös nelipyöräisillä. Tosin eihän niillä ole nahkoja päällä, joten puppeleita vain) vaikka eihän sitä kyllä haluaisi uskoa... * *

    Se miten kaukana kyseinen nelipyöräinen on katuajoneuvosta selviää säännöistä, kuten kaksipyöraistenkin osalta.

    Tuloksia kiharaiselta Karlskoga motorstadionilta, jossa suurin osa rataa ajetaan motskarilla 2. vaihteella (nopeudeltaan mutkaosuudet verrattavissa Ahvenistoon). Lähinnä pitkä pääsuora erottaa radan "mikroautoradasta". STCC BMW 320 ym. laitteet menee lähes samaa kyytiä.

    Superbike kisan paras kierrosaika:

    Mikael Nilsson * 1:05.813
    Norvald Haaland * 1:06.175
    Freddy Papunen * 1:05.862
    Filip Backlund * 1:06.297
    Jan Hansson * 1:06.366
    Andreas Mårtensson * 1:06.236
    Vesa Kallio * 1:06.191
    Christer Andersson * 1:06.191
    Andreas Nylund * 1:06.385
    Per Björk * 1:06.385

    Carrera Cup kisan paras kierrosaika:

    Jocke Mangs * 1:06.125
    Stefan Söderberg * 1:06.132
    Patrik Ernstson * 1:06.148
    Tony Rickardsson * 1:06.143
    Cralle Lindholm * 1:06.210
    Lars Bertil Rantzow 1:06.210
    Jan West * 1:06.637
    Martin Öhlin *1:06.496 (alusta kohdallaan??)
    Jonas Gelzinis * 1:06.596
    Niklas Lovén * 1:06.596


    Lisätietoja kiinnostuneille:
    http://www.stcc.se
    http://www.carreracup.se/
  18. #768
    Lainaa (mjtee @ Syys. 13 2008,21:51) kirjoitti
    Lainaa (Pete-R @ Syys. 13 2008,20:41) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Syys. 13 2008,17:42) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Syys. 13 2008,17:34) kirjoitti
    DNSF:n puolelta vaihteeksi quote:
    "Totean vain, että meikäläisen ex VI:llä (330 hv / 452 nm, RS-välitykset) ajettiin matalia 12 s aikoja vartilla ja 0-200 km/h meni alle 15 s. Sanoisin, että tuoreemmallakin kuussatasella alkaa olla tiukilla ja isommissakin on syytä olla kova kuski puikoissa jos mielii ohi mennä."

    Voi pyhä elämä
    Kopsattu tuolta 2008 nopein. Jarim nikillä kirjoittelee täällä ja nopeus ja kiihari puolella ajelee. Hieman valoittaa MP:n nopeutta kiihdytyksessä. Ei tosin vakio, mutta eihan tuokaan auto ole vakio.

    Accel Distance results
    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-1000 * * * * 17.0 * * * 322.3
    0-200 * * * * * 06.6 * * * 200.7
    0-400 * * * * * 09.7 * * * 255.1
    Ei taida quoten tänne esittäneen cbr 600f ihan tuota luokkaa kuitenkaan olla. Sellaisen kun höykyttää moottoritiellä jo 90luvun alun tojotalla. ;)

    Itse pyrin aina käyttämään vertailuna omia ajoneuvojani kun jotain alan huutelemaan, enkä etsi netistä parhaimpia tuloksia jonkun muun ajamana.
    Niin tosiaan huomasithan, etten minä vetänyt noita Jarin upeita aikoja tähän. Mulla on esittää vain:

    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-402... * * * * * 11.288 * * * 200.0

    ja tuostakin on arveltu tuon loparin olevan jokusen kilsan optimistinen. Todellinen lienee jotain 195km/h tasoa. Kuitenkin 0-200km/h lie sen n 12s. Tämä siis säälittävällä 70kg elopainolla ja rautaisella kahdeksan lähdön kokemuksella. MP:lläkin olen ajanut jo monta kuukautta

    Varmasti löytyy tojota, joka minut vartilla jättää - mutkista puhumattakaan. Sitä en epäile hetkeäkään.
    Huomasin kyllä. On sinunkin varttimailiaikasi autopiireihin todella kova, mutta se ei "katuajossa" niin kamalasti auta. Moottoritiellä ne amikset moposi viereen tuningautoillaan tulee ja yrittää haastaa - silloin on jo 100kmh valmiiksi kyytiä. Tässä viritetyllä autolla voi olla jo hyvätkin mahdollisuudet kunhan aihio on oikea. Toki varttimailin loppunopeus antaa hyvää osviittaa moottoritievetoihin ja sillä perusteella sanoisinkin, että 600f ei tojotalleni edellämainitussa katuvedossa pärjää. Ovela ja järkevä motoristi tietysti lainkuuliaisena jättää kokeilematta. Näin fellowmotoristina, tai ainakin palailevana sellaisena, tahdon vain hieman avartaa sinunkin näkemyksiä nopeita autoja kohtaan. Isommissa nopeuksissa kun tehopainosuhteella ei ole enää niin suurta merkitystä.

    Noh, mopoja on monenlaisia kuten autojakin ja nykyään 1000cc katukyykyt ovat aika yleisiä. Näitä vastaan kun olen testi-iltoja sopinut ja empiirisiä kokeita suorittanut, joutuu autolla nöyrtymään aina. Useimmiten vielä niin, että motoristi suorittaa vedon pelkällä takarenkaalla.



    Järkevintähän näitä on tietysti kokeilla suljetuilla alueilla, mutta meitä on moneksi.
    -Suzuki GSX-R1000 K9 *MYYTY*
    -Suzuki GSX-R600 K8 *MYYTY*
    -Suzuki GSX-R600 K6 *MYYTY*
  19. #769
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 13 2008,22:20) kirjoitti
    Millä on ajettu Nordschleifen nopein aika? Aika usein käytetty mittari kun suorituskyvystä puhutaan. Ringin on kiertänyt todennäköisesti myös molempien osastojen huippumiehet huippuvehkeillä.
    Vieläkö tämä jäi jollekin epäselväksi? Ei Nordschleifenia ole ajettu prätkällä tosissaan v. -94 jälkeen, se on kielletty prätkiltä. Vuoteen -94 asti katulaillisista ajoneuvoista prätkä oli selvästi nopein.

    Lainaa (nokonzok @ Syys. 13 2008,22:20) kirjoitti
    Mitä tulee tuohon hintakysymykseen, väitän 100k eurolla rakennetun auton pieksevän ratakierroksella samalla rahalla rakennetun pyörän. Alkaa tehopainosuhteet tasoittumaan pellin alla on 1000 hevosta
    Kovia on automiehet väittämään. Puuttuu vain näyttö.



    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  20. #770
    app: sä tunnut kyllä olevan yksi hemmetin asiallinen sälli. Mie paskat nakkaan siitä, että kuka on nopein radalla, mutta nostan hattua siitä aika korkealle, että menit ajamaan. Kyrsii, kun ei paikalle päässyt, toivottavasti teillä on hyvää videomateriaalia tulossa. Kaiken lisäksi olet ihan satavarmasti oikeassa tuosta auto/mopo-hommasta. Kun ratakuskit mp-puolella luetaan pois, niin alkaa tuollaiset autot kuin sulla viemään sunnuntaimotoristia pitkin ja poikin. Osa meistä kun ei osaa edes kiihdyttää mopolla lähellekään optimaalisesti - minä mukaan luettuna
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  21. #771
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 13 2008,19:31) kirjoitti
    Lainaa (slip @ Syys. 13 2008,18:22) kirjoitti
    Lainaa (-karppa- @ Syys. 13 2008,17:43) kirjoitti
    Tuohon totean vain, että 10k€:n paketista repäisty pyörä ei vartilla pärjää saman hintaisella laitetulle jenkille, joka on vielä katulaillinen * (Hintaa autolla saman verran).
    Onhan tuo mahdollista. Edellyttää mielestäni kuitenkin sitä että auton osat hankkii käytettyinä ja hyvillä kaverialennuksilla. * Tai että auto on katulaillinen vain jenkeissä

    Matalalla 11 ajalla voi alkaa pärjäämään ton hintasille pyörille.
    Juu, ja sitten se on tasan ainoastaan nopea siinä varttimaililla. Koittaa sillä sitten ajaa rataa, duunimatkaa tms * Yhdellä samalla vakioprätkällä kun voi ajaa kaikkea niin, että tekee jopa fokusoidusti ko. hommaan rakennetulle autolle tiukkaa..
    Kova jätkä oot jos ajat ympäri vuoden pyörällä jos ei puhuta enskasta .

    Jos ostetaan "uusi" pyörä 10k€ ja "rakennetaan" 10k€ jenkki niin voin väittää, että pystyy helposti tuohon 11 pintaan ajamaan vartin. Autolla myös pystyy hyvällä omallatunnolla ajamaan työmatkat jos on tarvis. Pyörä varmana vie voiton jos puhutaan monipuolisuudesta . Ja kyllä allekirjoittaneenkin housut kastuu samalla rahalla enemmän pyörän sarvissa .
    Suzuki GSX-R 1100
  22. #772
    Lainaa (cmas @ Syys. 14 2008,08:35) kirjoitti
    app: sä tunnut kyllä olevan yksi hemmetin asiallinen sälli. Mie paskat nakkaan siitä, että kuka on nopein radalla, mutta nostan hattua siitä aika korkealle, että menit ajamaan. Kyrsii, kun ei paikalle päässyt, toivottavasti teillä on hyvää videomateriaalia tulossa. Kaiken lisäksi olet ihan satavarmasti oikeassa tuosta auto/mopo-hommasta. Kun ratakuskit mp-puolella luetaan pois, niin alkaa tuollaiset autot kuin sulla viemään sunnuntaimotoristia pitkin ja poikin. Osa meistä kun ei osaa edes kiihdyttää mopolla lähellekään optimaalisesti - minä mukaan luettuna *
    Erityispisteet siitä, että vehje oli levällään 5 minuuttia ennen kisaa, jolloin 99% autoilijoista olisi mopojen kierrosaikoja katseltuaan luikkinut pakoon todistaen väkevästi, että "olisi voittanut, jos olisi kone kestänyt".
    App sen sijaan korjasi ongelman ja tuli radalle.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  23. #773
    Lainaa (Pete-R @ Syys. 14 2008,01:49) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Syys. 13 2008,21:51) kirjoitti
    Lainaa (Pete-R @ Syys. 13 2008,20:41) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Syys. 13 2008,17:42) kirjoitti
    Lainaa (mjtee @ Syys. 13 2008,17:34) kirjoitti
    DNSF:n puolelta vaihteeksi quote:
    "Totean vain, että meikäläisen ex VI:llä (330 hv / 452 nm, RS-välitykset) ajettiin matalia 12 s aikoja vartilla ja 0-200 km/h meni alle 15 s. Sanoisin, että tuoreemmallakin kuussatasella alkaa olla tiukilla ja isommissakin on syytä olla kova kuski puikoissa jos mielii ohi mennä."

    Voi pyhä elämä
    Kopsattu tuolta 2008 nopein. Jarim nikillä kirjoittelee täällä ja nopeus ja kiihari puolella ajelee. Hieman valoittaa MP:n nopeutta kiihdytyksessä. Ei tosin vakio, mutta eihan tuokaan auto ole vakio.

    Accel Distance results
    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-1000 * * * * 17.0 * * * 322.3
    0-200 * * * * * 06.6 * * * 200.7
    0-400 * * * * * 09.7 * * * 255.1
    Ei taida quoten tänne esittäneen cbr 600f ihan tuota luokkaa kuitenkaan olla. Sellaisen kun höykyttää moottoritiellä jo 90luvun alun tojotalla. ;)

    Itse pyrin aina käyttämään vertailuna omia ajoneuvojani kun jotain alan huutelemaan, enkä etsi netistä parhaimpia tuloksia jonkun muun ajamana.
    Niin tosiaan huomasithan, etten minä vetänyt noita Jarin upeita aikoja tähän. Mulla on esittää vain:

    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-402... * * * * * 11.288 * * * 200.0

    ja tuostakin on arveltu tuon loparin olevan jokusen kilsan optimistinen. Todellinen lienee jotain 195km/h tasoa. Kuitenkin 0-200km/h lie sen n 12s. Tämä siis säälittävällä 70kg elopainolla ja rautaisella kahdeksan lähdön kokemuksella. MP:lläkin olen ajanut jo monta kuukautta

    Varmasti löytyy tojota, joka minut vartilla jättää - mutkista puhumattakaan. Sitä en epäile hetkeäkään.
    Huomasin kyllä. On sinunkin varttimailiaikasi autopiireihin todella kova, mutta se ei "katuajossa" niin kamalasti auta. Moottoritiellä ne amikset moposi viereen tuningautoillaan tulee ja yrittää haastaa - silloin on jo 100kmh valmiiksi kyytiä. Tässä viritetyllä autolla voi olla jo hyvätkin mahdollisuudet kunhan aihio on oikea. Toki varttimailin loppunopeus antaa hyvää osviittaa moottoritievetoihin ja sillä perusteella sanoisinkin, että 600f ei tojotalleni edellämainitussa katuvedossa pärjää. Ovela ja järkevä motoristi tietysti lainkuuliaisena jättää kokeilematta. Näin fellowmotoristina, tai ainakin palailevana sellaisena, tahdon vain hieman avartaa sinunkin näkemyksiä nopeita autoja kohtaan. Isommissa nopeuksissa kun tehopainosuhteella ei ole enää niin suurta merkitystä.
    Niin täsmennetään nyt vielä quottaamisen pointti tähänkin, kun se näköjään meinaa hukkua tuohon toiseen antamaani vastaukseen. Päivittelin tuota täysin epäoleellista kuvausta laitteesta, joka mitsulle jää ja mutustelin syitä, miksi aihepiiri aiheuttaa niin helposti kränää harrastajien kesken. Hyvinkin moni nyt keskutelussa mukana oleva kaveri on terveellä pohjalla juttelemassa. Minä myös.

    Oma varttiaikani tuli keskusteluun mukaan siinä välissä, kun päivittelyni vaikutti jonkun mielestä essonbaariuholta. Eli toistetaan nyt vielä: Varmasti löytyy Tojota, joka minut vartilla jättää ja monta muutakin koppiautoa. Liikenteessä en ole harrastanut kisailua vuoden 2000 jälkeen enkä tule harrastamaan. Ei ole oveluudesta kyse vaan opin noilla tienoilla jotain. Sanotaan sitä nyt sitten vaikka mieluummin järjeksi. Radalla ja kiihdytyskisoissa voin sopivan tilaisuuden tullen kokeilla.

    Mihis aikaan Supra muuten vartin liikahtaa? Loparit?

    Puhun tässä nyt vain ja ainoastaan suoraan kiihdyttämisestä - en nimittäin osaa ajaa mutkaa ollenkaan. En ole kyllä kokeillutkaan, mutta tuskin menee häävisti. Mutta suorallakin Tehokas auto jättää tämän 2001 ruiskulla päivitetyn yli 10 vuotta vanhaa suunnittelua olevan moponmoottorilla kulkevan vakio-homosohvan vielä varttiakin helpommin 100-200km/h kiihdytyksessä ja vieläkin selkeämmin 150-250km/h kiihdytyksessä. Vielä jos pikkaisen nostetaan haitaria, niin ei lie kenelläkään mitään epäilystä, koska ei tuo lahna kulje kuin n. 250km/h. Todennäköisesti Supra on 0-100km/h osiolla sen verran hidas, että tuo 100-200km/h on jo pyörääni parempi. Näytä kuitenkin speksit, niin voidaan olla varmoja. Onhan tämäkin ihan mielenkiintoinen vertaus, kun vastakkain on koppiautojen aatelia ja sataheppainen vanha kusiainen ;) * Sen vuoksi vertausta ei siis tarvitse tehdä, ettenkö minä uskoisi häviäväni jo huomattavan hitaalle autolle mutkaradalla tai 100km/h ylöspäin tapahtuvassa kiihdytyksessä. Näköjään jälkimmäiseen tarvitaan kyllä jo vähintään 400hv.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  24. #774
    Lainaa (app @ Syys. 13 2008,22:54) kirjoitti
    Kiitoksia tuesta.

    Sen enempää selittelemättä tuli pataan aika rajusti. Lujempaa en osannut tänään ajaa.

    Lähdin tosiaan hommaan mukaan silkasta mielenkiinnosta. Voitto ei ollut mielessä koska lopputulos oli ennalta tiedossa kaikilla jotka osaavat googlettaa ja verrata kierrosaikoja. Skylinellä oli puolellaan vain sen maine.

    Viikonloppu oli opettavainen. Nyt todella tajuan sen minkälaisia eroja kuski voi tehdä pyörällä. Välillä jopa ärsyttävyyteen asti kilpakumppanini kertoi kuinka on kuskina korkeintaan kestikastia. Joo, varmasti onkin kestikastia jos puhutaan rataa harrastavista motoristeista. Entäs jos verrataan miestä kaikkiin niihin motoristeihin jotka suomessa moottoripyörällä ajavat niin yhtäkkiä mies onkin nopea. Todella nopea ja nopeampia löytyy.

    Ylläolevan takia me automiehet olemme monesti varmoja, että laitamme prätkiä päihin. Me oikeasti ajetaan nopeampaa autolla kuin se ei niin kovin hyvä ja mahdollisesti satunnaisia retkiajeluita harrastava moto-kuski uudella kusiaisella tai vaikka Hayabusalla. Mutta jos viereemme ilmestyy länsiväylällä pitkän linjan motoristi ja rataharrastaja niin se prätkä luultavasti yllättää. Kaikki autolla radalla ajaneet tietää sen fiiliksen kun kalustoa käsketään pidon rajalla ja kuinka pienistä yksityiskohdista se lähtee. Moottoripyörässä homma on potenssiin kaksi ja ne ketkä sen osaa ovat nopeampia kuin muut.

    Summa summarum, pyörä on just niin nopea kuin fysiikan lait sallii miinus kuski. Autolla sama juttu mutta kuljettaja ei vain merkitse niin paljoa. Valitettavasti useimmiten fysiikan lait sallii prätkän nopeammaksi joten kuskista riippuen olen valmis myöntämään, että näin on nyt ja myöhemmin. Oma aika oli positiivinen yllätys ja täytyykin katsoa huomisen kisan tuloksia, että monta moottoripyörää olisin jättänyt.

    Pari kommenttia oli hienoja tänään. Kiitos niistä. Kiitos kaikesta. Ootte hienoa jengiä. Paitsi se apina joka dnsf.orggiin aloitti topicin.
    Hyvin ajettu. * *Pitää hyvin paikkansa tuo katumotoristi/ratakuski kommentti. Ei tuolla kadulla joka mopo ole täysiä vetämässä. Jotku kruisailee toiset kiertää rataa lujaa. Varmasti nopeudessa eroja pyörään katsomatta.

    Kieltämättä mopon suorituskykyyn tottuneen kaverin on aika helppo lähteä kiertään rataa tai kiihdyttää stripillä, hieman pirteämmälläkin autolla. Sen verran "laimealle" ne tuntuu niin suorilla kuin mutkissa, mopon jälkeen! Varmasti lähtökohdat olla nopea autolla on jo kohdillaan kun kaikki aistit on totutettu mopolla sellaiseen kyytiiin mihin ei autot edes riitä. Hienoja laitteita silti, kelpaisi itsellenikin tuollainen skyline leikkikaluksi

    Ps. Kieltämättä 600 joutui pudottamaan pienempää sisään ku elämää nopeammat juustohöylä tojotat tulivat motarilla rinnalle. Kilosella voi lähtä 120 vauhdista suoraan kutosella, jää silti n.99% tojotista taakse, ja kauas
    Supermoto
  25. #775






    Jos jollain on otoksia jotka haluaa mulle muistoksi luovuttaa niin app@dnsf.org ottaa vastaan.



  26. #776
    Onko app:llä jo video materiaalia tapahtumasta?
    Hieman taukoa
  27. #777
    Ei. Luovutin omat nauhat eteenpäin. Niistä tehdään kooste.
  28. #778
    Lainaa (cmas @ Syys. 14 2008,10:35) kirjoitti
    ... alkaa tuollaiset autot kuin sulla viemään sunnuntaimotoristia pitkin ja poikin. ...
    Hieno peli sulla app.. Alustan takia pessee todennäköisesti tehokkaammatkin rojut radalla mennen tulleen..

    Mutta voisko tuohon cmas:n kommenttiin sanoa, että sunnuntai-motoristit pesee sunnuntai-autoilijan "märällä rätillä", joksi herra paratkoon sun Skyleä ei pahalla tahdollakaan voi laskea?

    Olen käsittänyt että keskustelu ja haaste on koskenut melkolailla mitä tahansa viritettyä nelipyörästä vs. suhteellisen vakio moottoripyörä. Tollasella kusiasella kahden kiekan harjoittelun jälkeen ekaa kertaa radalle tuleva perus-jannu ei päräjää sulle, koska hyvä kun se pysyy alkuun radalla panikoimatta joka mutkaa ... paitsi Lekenta joka pesee sut parin päivän reenaamisen jälkeen.. */z



  29. #779
    Lainaa (-karppa- @ Syys. 14 2008,08:54) kirjoitti
    Jos ostetaan "uusi" pyörä 10k€ ja "rakennetaan" 10k€ jenkki niin voin väittää, että pystyy helposti tuohon 11 pintaan ajamaan vartin.
    Mutta miksi taas vertaillaan rakenneltua, käytettyä autoa uuteen pyörään? Aina kun autoja puolustellaan, niin kehitetään asetelma, joka ei ole tasapuolinen. "Jenkillä" tarkoitat ilmeisesti 60-70-luvun muskeliautoa? Siis vertaat 40v vanhaa viriteltyä autoa uuteen vakiomoottoripyörään?

    Jos haetaan vastaavasti käytetyistä ja rakennelluista pyöristä vastine, niin kymppitonnilla saat vaikka turbotetun zzr:n, blackbirdin tai ehkä jopa hayabusan? Voidaan sanoa morjens ihan kaikille rekisteröidyille nelipyöräisille.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  30.  
  31. #780
    Lainaa (wekkuli @ Syys. 14 2008,11:46) kirjoitti
    Mutta miksi taas vertaillaan rakenneltua, käytettyä autoa uuteen pyörään?
    Sen takia, että mikään vakioauto ei pärjää.

    "Lopullinen ratkaisu" kisan kriteerinä pitäisi käyttää, että molemmat laitteet ovat tieliikenteeseen hyväksyttyjä ja rekisteröityjä ja ne tuodaan ajamalla paikalle. Molempien varustamiseen saa käyttää vaikkapa miljoonan tai kymmenen. Sen jälkeen kolmeosainen kisa:

    1) Varttimaili
    2) Huiput
    3) Rata

    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 26 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16242526272836 ... ViimeinenViimeinen