Muahahahahaaaa...(isoartsi @ Loka. 06 2008,23:08) kirjoitti
Mutta mikä mopotin niillä olikaan siinä testissä kotiloita vastaan? "Tsuku-tsuku" bokseri bemari HP2 Megamoto... 113hv/200kg. Kuvassa kuski vie mopoa kuin jossakin touring tapahtumassa... mutkassa kallistusta melkein olemattomasti.
Miettikää nyt vähän. Jos mopottimella ei pystynyt pesemään kuin jonkun Smartin ja edellä on jopa BMW X6 niin missä mättää? Paska mopo, paska kuski vai molemmat?
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Kyllä luulis, että jos verrataan tehokkaampia sporttiautoja, niin ottais pyörän myös samaa sarjaa. Kyllä tommoset vertailut on jo järjettömiä varsinkin, jos kuski ei todellakaan ole edes osannut vielä sitä bemaria.
Ja missä ihmeessä ne loput videot viipyy? Ois kiva päästä vilkaisemaan niitäkin.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Melkein onnistunut trolli. Tuohan sellainen kotilo radalle ensi kesänä niin katsotaan kuinka pyörä jää mutkaosuuksilla.(isoartsi @ Loka. 06 2008,23:08) kirjoitti
Jos pyörä häviää sekunnin, on se törkeä ero. Jos auto jää esim. 10 sekuntia per kierros, ero on niukka
Jukka
Mikolle voi soitella tai mailailla. Nimi on Lundahl ja etunimi tulikin jo mainittua. Paikkakunta Marttila. Sposti on admin@mp-foorumi.com(cmas @ Loka. 07 2008,10:26) kirjoitti
Tarkoitus oli tehdä noista kooste, mutta Mikko toimii kuten varusmiehet. Vain jatkuva perseelle potkiminen voi edes teoriassa tuottaa tulosta
Jukka
Tänään olis sitten Vihdin Matti vastaan meikäläinen. Ulkona on märkää mutta jossain on luvattu kuivaa iltapäiväksi. Saas nähdä.
Yritetään saada videomatskua mutta ihan samanlaisella kalustolla ei tällä kertaa kyetä kuvaamaan.
Hienoa. Eikun vaan sitten videota ja kuvia pikaseen tahtiin tänne, niin päästään spekuloimaan(app @ Loka. 11 2008,07:01) kirjoitti
![]()
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Morjesta kaikille!
Koomista vääntöä tyyliin "kumpi ja kampi tappeli - kumpi voitti..." on täällä käyty jo tovi. Osa tosissaan, toiset faktoilla perustellen ja joku provoillen, joten pakkohan se oli omakin lusikka heittää soppaan!
Jos verrataan autoa ja moottoripyörää radalla, on pyörä lähtökohtaisesti yleensä nopeampi paremman tehopainosuhteen takia - näin teoriassa ja hyvin usen käytännössäkin. Meillä "keskivertokuskeilla" vertailu on tosin lähes aina yksittäinen tapahtuma, jota ei kovin paljon voi yleistää. Se johtuu vaikeudesta verrata kaluston ja kuskien tasavertaisuutta.
Yksi tapa saada kuskien ja kalustojen puntit tasan, on verrata eri kisaluokkien MM-tason kuskien ajamia huippukierrosaikoja samalla radalla keskenään: Mugello
Tässä kierrosaikavertailussa korostuu hyvin aerodynaamisen pidon merkitys ja toisaalta yleensä Formula1 auton huima pito, joka tulee esiin varsinkin kaarrenopeuksissa ja jarruissa verrattuna esim MotoGP -pyörään.
Toinen, paljon epätarkempi ja enemmän muuttujia sisällään pitävä tapa on verrata sellaisen kuskin ajamia aikoja, joka väittää olevansa yhtä hyvä/huono kuski mopon ja auton puikoissa. Itse väitän olevani juuri sellainen. Ennen ratapyörän hankkimista kiertelin muutamia ratapäiviä vakio naku-katupyörälläni Kawasaki ZRX 1100. Sen tehopainosuhde 106hv/240kg kuskin 90kg kanssa on noin 3,1kg/hv. Kesällä 2005 meidän seura järjesti rataharjoittelupäivän Apparalla, jossa itse ajelin vuoron perään tuolla ZRX:llä ja omalla henkilöautolla Mondeo ST 220. Auton tehopainosuhde 226hv/1550kg on siis 6,9kg/hv. Tässä vertailussa kaluston tasavertaisuudesta voidaan olla jo montaa mieltä, mutta molemmilla vehkeillä ajoin niin kovaa kuin osasin. Toki turvamarginaalia jätin molemmilla niin että pysyy lapasessa. Nyt kun ratakokemusta (rata)mopolla on tullut enemmän, voisin kuvitella ajavani tuolla ZRX:llä apparan kierroksen max. pari sekuntia nopeammin kuin silloin. Molemmissa laitteissa oli normaalit rek.otteen mukaiset vakiorenkaat. Tästä linkistä kierrosaikavertailuun.
Kumpikaan laite ei edusta lajinsa urheilullisinta päätä, mutta eivät toisaalta ole hitaimmastakaan päästä. ZRX Eddie Lawson replica on nykyisiin superpyöriin verrattuna varsin mieto laite, mutta painavaksi nakuksi silti yllättävän ketterä ja sporttinen ajettava.
Noihin Ahveniston kierrosaikoihin vertailun vuoksi, ajelin viime kesänä ratarykkösellä matalia 1:32 aikoja enempiä riskeeraamatta, joten kyllä laitteissakin on eroja...
Omana mielipiteenäni voisin sanoa, että niin autolla kuin prätkälläkin oppiminen rata-ajossa muuttuu haasteelliseksi siinä vaiheessa, kun lähestytään oman osaamisen rajapintaa. Niiden pienten asioiden löytäminen itsestä ja laitteen käyttäytymisestä, joilla kierrosaika paranee ei ole sen helpompaa autolla kuin pyörälläkään siinä vaiheessa. Silti se, että pyörällä laitat oman terveytesi enemmän peliin kuin autolla, tekee siitä rajojen hakemisesta vieläkin haasteellisempaa. Silti en allekirjoita täysin väitettä, että autolla olisi helpompaa. Molempien laitteiden huippukuskit ovat oman lajinsa todellisia huippuja, jonne ei ole helppo päästä, eikä se onnistu kuin harvoilta.
Tapsa
ZRX 1100 + KLR 650
Miten tässä kävi? Vai ajettiinko ollenkaan? Keli taisi olla huono..(mjtee @ Loka. 11 2008,12:11) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Moikka!(SamiN @ Loka. 11 2008,19:07) kirjoitti
Tänään kävi siten, että kiersin radalla kävelyvauhtia muutaman kierroksen, jonka jälkeen luovutin suosiolla, elikkäs app ja kaikki muutkin radalla kiertäneet autot olivat tänään tykkimäellä motskaria nopeampia.
Oli niin luikasta siellä, etten vain uskaltanut ajaa yhtään kovempaa.
Mutta porukka oli mukavaa ja pääsin app:n kyytiinkin muutamat kerrat, joten mulla oli ihan mieluisa päivä.
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Terve vaan...
Keli oli niin surkea, ettei siellä meinattu pysyä pystyssä edes autolla. Lisäksi yhdestä Nissanista valui kanttariosuman jälkeen öljyt ajolinjalle. Matti teki fiksusti ja perääntyi joten voittajan titteliä ei tällä kertaa jaettu.
Ensi kesänä uudestaan.
Pari kuvaa tuolla:
http://www.dnsf.org/forum/index.php?...2389#msg492389
No hyvä ettette väkisin itteenne teloneet.
Hyviä kuvia ja makeita sladeja. Liukkaalta näyttää!
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Laittakaas raporttia kuinka tämän päivän kisoissa sitten lopulta kävi.![]()
Missäs tänään kisaillaan?(Turder @ Loka. 12 2008,10:24) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Tais olla tylyttäjä, mp-tuki ja joku supramies Alastarossa, jos ei tule "estettä". Datsun foorumi ehkä ajan tasalla.(TPM @ Loka. 12 2008,11:30) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tämähän kuulostaa harvinaisen varmalta.(vetomies @ Loka. 12 2008,12:00) kirjoitti
Mistäs lähtien Tylyttäjää on muuten ajaminen kiinnostanut?
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kai ne enemmän meinasivat kiihtyvyysvetoja kokeilla. Pian kai se kuullaan, jos eivät äijät letkuihin joudu.(mjtee @ Loka. 12 2008,13:05) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ainakin uhoa löytyy supra miheltä, jospa siitä osa riittäis ahtopaineisiinkin(vetomies @ Loka. 12 2008,13:21) kirjoitti
Pitänee ensi kesänä taluttaa tuo vanha cbrf ratadalle niin voi autokin jollekin pärjätä. Jos ja kun niin käy niin toivosin että joku ajotaitoinen kävis kokeileen uusinnan, kun ei ole kolmella viime pyörällä tullut opeteltua ajamaan kunnolla.
edit: Uuden takaiskarin laitan siihen ensin, joten ei ole ihan tehdas kuntoimen ja pyörä on CBR1000F vm.1991
Onko tuo supramies se Porvoon sankari? Täys pelle mitä hänen kirjoituksiaan tuolla lukee.(vetomies @ Loka. 12 2008,12:00) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Ja näihän siinä kävi(TPM @ Loka. 12 2008,15:52) kirjoitti
DNSF:ltä lainattu
kirjoitti
Melko yllätys ettei kyseinen spede ilmaantunut paikalle... *(iskari @ Loka. 12 2008,17:27) kirjoitti
![]()
Supermoto
Juu, ei tosiaan ollut! Kyllä nyt on mennyt kaikkien suprien maine! Toyotat on myöskin loattu. *(jaulis @ Loka. 12 2008,19:56) kirjoitti
Poika mesoaa ja postailee jotain hämäriä kisailupätkiä juutuuppiin ja kun on oikea mahdollisuus näyttää korollan kulku niin ei tule paikalle. Se tylyn kanssa sovittu kisakin peruttiin, koska ei ollut voitto yhtään varma ja oli sentään "maineen" menettämisen lisäksi kyseessä pienoinen rahapanoskin. Vittu mikä pelle.
PS. Ei kannata uhoa KUN ei ole munaa lähteä leikkiin.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Jos et tiennyt, niin kiersin vuosina 2003-2006 kohtuu useinkin noissa karkeloissa kisailemassa. Missäs ja milloinkas sinä olet ollut, kun on varaa arvostella?(mjtee @ Loka. 12 2008,13:05) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Harmi, että kävi näin. Olisi ollut hyvää materiaalia talven vääntöihin ja nähty miten se "tuhatheppainensupra" liikkuu esim. noita Jukan mittaamia sisäänajovetoja vastaan.
Taitaa olla poikien päiväunia nuo hevosvoimat.(Turder @ Loka. 12 2008,21:49) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
(Tylyttäjä @ Loka. 12 2008,21:30) kirjoitti
...viitaten aiempiin kommentteihisi siitä, ettei ajaminen kiinnosta tällä hetkellä pätkääkään, kesän nopeuskisoissa kävi pelkkä pyörä, sekä vettä myllyyn, koska: "kyllä maailmaan puhetta sopii". Unohda. Hieno reilu yritys ja paskat ilmoittamatta peruvien niskaan eikä ollenkaan sinun suuntaasi.
Jos jollakulla on täällä pohjosessa oma lentokenttä takapihalla tai muu mahdollisuus laillisiin vetoihin, niin kyllä minustakin kaverin saa. Eihän tuo tuhnu kovaa kulje, mutta silti katson mielelläni, missä kohtaa mikäkin menee ohi ja mistä. Oli tuo vertailu jo vartilla ajessa siistiä, mutta kovin lyhyt matka se on. Mistä herääkin kysymys - eikö täällä ylempänä ole julkisia nopeuskisoja enää, vai missasinko minä kaikki?
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Juu, tänä kesänä ei ole juurikaan tullut ajeltua. Nyt Jukka sai houkuteltua mukaan, sen verran kiinnosti lähteä kokeilemaan "1000hp Supraa" vastaan(mjtee @ Loka. 12 2008,23:07) kirjoitti
![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tämä lienee kuitenkin teidän/meidän mopomiesten itse keksimä teholukema.(Tylyttäjä @ Loka. 12 2008,23:10) kirjoitti
![]()
-Suzuki GSX-R1000 K9 *MYYTY*
-Suzuki GSX-R600 K8 *MYYTY*
-Suzuki GSX-R600 K6 *MYYTY*
No jaa, ei nyt ehkä ihan kuitenkaan. Korkeintaan pikkasen pyöristetty.(Pete-R @ Loka. 13 2008,00:05) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tulee ihan mieleen ne ajat, kun itse sain ajokortin.(Tylyttäjä @ Loka. 13 2008,00:33) kirjoitti
Silloin Cossu-Sierrat oli kova sana ja kaikissahan niissä oli puheiden mukaan "yli 300 hevosvoimaa"
Se että jossain ratapelissä on ne teholukemat ei tarkoita, että jokaisesta siviiliautosta löytyy edes ne vakion tehot.
Tosin pistää se pyöräporukkakin monesti vähän lisää puheiden perusteella.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"