Sivu: 4 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 1326:sta
  1. #91
    seuraavaksi motocross rata missä vähän sorkkua mukana, pitää sitä hiekallakin osata vetää
    KTM
  2. #92
    Eikö nuo härmän radat ole hierottu tuhanteen kertaan läpi,niin pyörillä,kuin autoillakin ja ajat ovat julkisia,joten
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  3. #93
    Lainaa (TeroT @ Syys. 08 2008,20:30) kirjoitti
    Onkohan Mikki ja Henkka yhdistyneet yhdeksi persoonaksi?
    Epäilin tuota itsekin. Annetaan ymmärtää, että on vedetty tosi mutkasta tietä aivan ***tanasti. Sitten selvityksenä paljastuu, että se olikin joku kaveri, ja pian velikin jo vetää autolla lähes lättyyn suomen mestareita.
    Mikki-Henkkamaiseen tyyliin paljastuu, että sauna olikin jo valmiiksi lämmin, .....siis eikun tie onkin ollut suoraa pätkää. Kohta varmaan selviää, että 20-vuotta vanhassa Audissa ei ollu edes iskareita.
    Ja siskon häät tulee takuuvarmasti estämään ratakoitoksen.

    Tämä threadi on lähes yksi-yhteen uusinta muutama vuosi sitten käydystä.
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  4. #94
    Arvostan tätä keskustelua, mutta en voi mieltäni malttaa. Laitan tähän tämän iänikuisen kaikkiennäkemän kevennysvinkin. Pakko, onhan täällä bittiavaruudessa speissiä..


    http://www.youtube.com/watch?v=wZwIi...eature=related
  5. #95
    kolehti keräykseen ja ostetaan 5000 auto ja 5000 prätkä ja tahkotaan koko
    ens kesä vuorotellen jotai moottori rataa... eikähän toi tulis selväx ku pari sataa enskertalaista kyseisillä ajoneuvoilla kiertäs radan.. muutamaan kertaan..
    siis vaikka joka viikonloppu näin alkuu...
    joka kerta ku autolla tehtäis viikonlopun nopein aika niin voisin lahjoittaa tuhat euroa molempiin taskuihin auton kuljettajalle
    ja ihan mitä tahansa ku sellaista ei koskaan tapahtuisi..,. vittu että autoilijat osaa olla tyhmiä... heh heh.. vaihtaisko bb..hen... eiku tää on parempi
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  6. #96
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 08 2008,21:25) kirjoitti
    1. Kerrotkos miten olet määritellyt oman nopeutesi moottoripyörällä?
    2. Tuletko näyttämään miten se pyörä ja/tai auto radalla menisi? Kyllä sorarännienkin taitajat helposti asfaltilla meidät tavikset kyykyttävät.

    Eli jos nyt alkuun noihin saisi vastaukset. Sen jälkeen voit vaikka analysoida tuon videon perusteella mitkä olivat Alastarolla pahimmat virheeni, tuosta kun pitäisi vielä sellaiset 10 sekuntia napsia pois.

    Jukka
    Helppoa, vertaat vaan mutkavauhteja auton vastaaviin ja fiilistelet siinä miten paljon voisit siitä kiristää, ettei vielä pahemmin lipsu.

    Kirjoititko muuten tuossa aiemmin, että olet ajanut peräti 460 ratapäivää kertaakaan kaatumatta? Miten se on mahdollista ja voisiko se jollain tavalla korreloida tämän puuttuvan 10 sekunnin kanssa? En tiedä, mutta tämä kymmenen sekkaa on todellakin paljon noin lyhyellä pätkällä, että jotain on todellakin perseellään. Eron pitäisi olla maks 1-2 sekkaa, jos kaikilla on sama kalusto.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  7. #97
    Lainaa (zuha @ Syys. 08 2008,21:31) kirjoitti
    seuraavaksi motocross rata missä vähän sorkkua mukana, pitää sitä hiekallakin osata vetää *
    Mitä turhia, saman jatkumon mukaan oikeilla renkailla varustettu prätkä pesee kyllä auton myös soralla. Et pysytään vaan asfaltissa, kun silloin voidaan uskottavammin leikkiä, että voitto Alastarolla tarkoittaa myös voittoa kaikilla vastaavilla alustoilla motarista kinttupolkuun.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  8. #98
    Tämä nyt on periaatteessa selkeä homma jossa saadaan molemmat tyytyväiseksi.

    a) jos voi valita "mikä tahansa auto" vs "mikä tahansa mopotin". F1 voittaa mopot eli autot on nopeampia.
    b) jos otetaan raha kuvioon vaikka näin, 15keur hintainen uusi auto vs uusi 15keur mopo, niin mopo voittaa. Auto on joku 1.6l hyndai vs jammu R6 tms..

    Poisluetaan nyt se kumpi kuski on kovempi. Jos se olis vaikka rossi mopolla ja schumi autolla.

    Oikeesti, mitä sillä on väliä kumpi on nopeampi?
  9. #99
    Lainaa (The Legend @ Syys. 09 2008,00:07) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 08 2008,21:25) kirjoitti
    1. Kerrotkos miten olet määritellyt oman nopeutesi moottoripyörällä?
    2. Tuletko näyttämään miten se pyörä ja/tai auto radalla menisi? Kyllä sorarännienkin taitajat helposti asfaltilla meidät tavikset kyykyttävät.

    Eli jos nyt alkuun noihin saisi vastaukset. Sen jälkeen voit vaikka analysoida tuon videon perusteella mitkä olivat Alastarolla pahimmat virheeni, tuosta kun pitäisi vielä sellaiset 10 sekuntia napsia pois.

    Jukka
    Helppoa, vertaat vaan mutkavauhteja auton vastaaviin ja fiilistelet siinä miten paljon voisit siitä kiristää, ettei vielä pahemmin lipsu.

    Kirjoititko muuten tuossa aiemmin, että olet ajanut peräti 460 ratapäivää kertaakaan kaatumatta? Miten se on mahdollista ja voisiko se jollain tavalla korreloida tämän puuttuvan 10 sekunnin kanssa? En tiedä, mutta tämä kymmenen sekkaa on todellakin paljon noin lyhyellä pätkällä, että jotain on todellakin perseellään. Eron pitäisi olla maks 1-2 sekkaa, jos kaikilla on sama kalusto.
    Jep, kyllähän Jukan ajo on perseellään. Mokoma kun on tavannut olla viime aikoina (=kuluva kausi) yleensä joitakin sijoja minua edellä. Oppisi kaatumaan, edes ensi sunnuntaina

    Tuohon kaatumattomuuteen voi kyllä todeta, että jokainen tuntemani kuski on ajanut nopeimman henkilökohtaisen aikansa sellaisella kierroksella, jolla ei ole kaatunut. Toki voin olla väärässä, ja kaatuilevat kuskit ajavat liki yhtä kovaa kuin "leikkaavat Mondeot".

    Kun itsekin alati haluan kehittyä kuskina, olisi kiva kuulla konkreettisia vinkkejä, miten tuo kymmenen sekuntia lähtisi. Olisi se vaan kivaa olla parempi niinkin homossa lajissa kuin rata-ajo.

    Ihan mielenkiinnosta, mikset ajo kilpaa radalla? Jos ihan helposti Alastorolla ajasta 1.28 pudottaa 10 sekuntia, niin luulisi sillä pärjäävän. Eri asia on tietty "En minä, mutta netistä olen lukenut, että joku voisi, jos ei tarvitse lämmittää saunaa eikä siskokaan ole menossa naimisiin" -höpinät. Ja jos oikesti noin 1.18 aikaan pystyt, niin varmasti siihen jotain todistusaineistoa pystyt linkittämään.
  10. #100
    Lainaa (Hese929 @ Syys. 09 2008,00:45) kirjoitti
    Jep, kyllähän Jukan ajo on perseellään. Mokoma kun on tavannut olla viime aikoina (=kuluva kausi) yleensä joitakin sijoja minua edellä. Oppisi kaatumaan, edes ensi sunnuntaina

    Tuohon kaatumattomuuteen voi kyllä todeta, että jokainen tuntemani kuski on ajanut nopeimman henkilökohtaisen aikansa sellaisella kierroksella, jolla ei ole kaatunut. Toki voin olla väärässä, ja kaatuilevat kuskit ajavat liki yhtä kovaa kuin "leikkaavat Mondeot".

    Kun itsekin alati haluan kehittyä kuskina, olisi kiva kuulla konkreettisia vinkkejä, miten tuo kymmenen sekuntia lähtisi. Olisi se vaan kivaa olla parempi niinkin homossa lajissa kuin rata-ajo.

    Ihan mielenkiinnosta, mikset ajo kilpaa radalla? Jos ihan helposti Alastorolla ajasta 1.28 pudottaa 10 sekuntia, niin luulisi sillä pärjäävän. Eri asia on tietty "En minä, mutta netistä olen lukenut, että joku voisi, jos ei tarvitse lämmittää saunaa eikä siskokaan ole menossa naimisiin" -höpinät. Ja jos oikesti noin 1.18 aikaan pystyt, niin varmasti siihen jotain todistusaineistoa pystyt linkittämään.
    No nythän me Hese ollaankin löydetty asiantuntija kehiin. Tässä onkin sellainen superlahjakkuus jonka rinnalla kaikki muut tapaamani lahjakkuudet kalpenevat alkuunsa. Ilmeisesti Speed Triplellään ei ole vielä radalle päässyt, mutta tietää jo olevansa aika nopea kuski, eli 1-2 sekunnin päässä rataennätyksestä pienen treenin jälkeen ja kalustona silloinkin vakiokuntoinen kusiainen.

    Mistäköhän syystä en kuitenkaan hämmästy jos herra Legend ei ole tämän viikon lopulla Motoparkissa viivalla tai ehkä ei vielä ensi kesänäkään?

    Pitäisiköhän katsoa kalenterista onko nyt täysikuu? Pilviä sen verran ettei näy. Taisi olla kuu suurena myös vetomies -projektin alkuaikoina.

    Kerrohan Legend miksi et tulisi opettamaan meitä tulevana viikonloppuna Motoparkkiin?

    Miten minusta taas alkaa tuntua siltä, että tämä on ehkä sittenkin Mikin, Heltsun ja erään lahtelaisen maalarin risteytys. Tästä ketjusta onkin puuttunut enää ehdotukset johonkin banzai-raceen jossa ajettaisiin jollain tietyllä katupätkällä vallan kovaa muun liikenteen seassa. En myöskään hämmästyisi jos tulisi myös viestejä jossa luvataan katkoa sormet tai saavutaan pihaan singon kanssa. Jospa tämä olisikin mätämäksin uusi inkarnaatio tai sitten kaikilla keskustelupalstojen ja kuun loimotuksen sekoittamilla poloisilla on vain samat oireet ja oireiden ilmenemismuodot.

    Seuraakohan tuollaista maanista vaihetta, jossa tiedostaa kokeilemattakin olevansa nopein, vahvin, taitavin ja nokkelin pahakin d-vaihe? Mahtaako kuitenkin jokaisessa ihmisessä olla sellainen pieni kontrollielin, joka estää sitten noiden aivopierujen siirtymisen toteutuksen asteelle? Sanooko siellä alitajunnassa joku, että uni on päättynyt ja on aika herätä vai onko toimintatarmo siirtynyt siskon häiden suunnitteluun tai saunan lämmitykseen siksi aikaa kun muualla koitos tapahtuu ja tilaisuus valuu taas kerran läpi sormien?

    Jään odottamaan mielenkiinnolla seuraavaa postausta. Löytyisikö pian avainsanat "turpaan", "haista vittu", "pesäpallomaila", "penkkitulos" ja ne höystettyinä konekivääri- ja röökihymiöillä. Myös pari oveluus-hymiötä olisi tässä yhteydessä paikallaan kommentin painoarvon huomioimiseksi.

    Kerrohan Legend oletko joskus ollut mukana vähän bisneksissä ja vaikkapa verkostomarkkinointiin erikoistunut? Virtuaaliosakekauppa voisi käydä taas kuumana. Matematiikka tuntui olevan noiden nopeuksien laskemisessa jo sillä tasolla, että siellä saattaa hyvinkin asua wannabe-merkantti, mikko myyntimies

    Jukka



  11. #101
    Lainaa (The Legend @ Syys. 08 2008,16:22) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 08 2008,15:54) kirjoitti
    Vahva, mutun ja empirian sekoituksesta kumpuava ennusteeni on, ettei Legend saavu radalle näyttämään osaamistaan sen enempää autolla kuin pyörälläkään vaikka vastapelurina olisi näinkin pehmoisia aikoja ajeleva kuski.
    Missä ja koska väitin peseväni sut pyörällä, tai haluavani edes kisata sun kanssa radalla? Sanoin vain, että tie 1835 on ajettu alle neljän minuutin ja sen eteen saat mennä pirun kovaa. Voit halutessasi kokeilla miten paljon nopeammin olet rannassa, mutta veikkaampa, että sitä ennen alkaa selitys juuri siitä aiheesta, jonka takia sanoin sen olevan kova aika.
    Lapsuudessa tunsin erään erittäin lihavan pojan. Häntä kutsuttiin Läskiksi. Raakaa, mutta ei tarpeeksi, sillä tyhmä Läski olisi ollut totuudenmukaisempi.

    Läskillä oli tapana kuvitella erilaisia asioita. Muun muassa, että omasi lemmikin, joka tilanteesta riippuen vaihteli ollen mitä tahansa koiperhosen ja koiran väliltä. Siellä se sitten käveli ympäri kotiaan kuvitteellista lemmikkiään huhuillen. Vanhempansa pyörittelivät päitään ja silmiään toivoen jälkiehkäisyä tehtäväksi. Koulussakin oli omat haasteensa, kun Läskin kertoman mukaan oli jotain vertiolaskuja. Kirjailijana Läski ei itseään tulisi elättämään, se oli varsin selvää jo aikaa sitten, kun kynät oli yleensä väärin päin kädessä ja toinen pää sieraimessa ruoppaamassa. Matemaatikon urankin voisi unohtaa, eikä kielitoimistostakaan ehkä työpaikkaa irtoaisi.

    Miten tämä nyt sitten liittyy legendaariseen tie 1835:een, Ringiin tai Bermudan kolmioon? Ei mitenkään paitsi, että Legendin on aika tehdä läksyt, siivota huoneensa, pestä leegonsa ja mennä nukkumaan. Se on koulupäivä huomenna.
  12. #102
    Lainaa (Animal @ Syys. 09 2008,01:20) kirjoitti
    Lapsuudessa tunsin erään erittäin lihavan pojan. Häntä kutsuttiin Läskiksi. Raakaa, mutta ei tarpeeksi, sillä tyhmä Läski olisi ollut totuudenmukaisempi.

    Läskillä oli tapana kuvitella erilaisia asioita. Muun muassa, että omasi lemmikin, joka tilanteesta riippuen vaihteli ollen mitä tahansa koiperhosen ja koiran väliltä. Siellä se sitten käveli ympäri kotiaan kuvitteellista lemmikkiään huhuillen. Vanhempansa pyörittelivät päitään ja silmiään toivoen jälkiehkäisyä tehtäväksi. Koulussakin oli omat haasteensa, kun Läskin kertoman mukaan oli jotain vertiolaskuja. Kirjailijana Läski ei itseään tulisi elättämään, se oli varsin selvää jo aikaa sitten, kun kynät oli yleensä väärin päin kädessä ja toinen pää sieraimessa ruoppaamassa. Matemaatikon urankin voisi unohtaa, eikä kielitoimistostakaan ehkä työpaikkaa irtoaisi.

    Miten tämä nyt sitten liittyy legendaariseen tie 1835:een, Ringiin tai Bermudan kolmioon? Ei mitenkään paitsi, että Legendin on aika tehdä läksyt, siivota huoneensa, pestä leegonsa ja mennä nukkumaan. Se on koulupäivä huomenna.
    Hah hah. Jos joisin kahvia, siivoaisin nyt näyttöä. Jotenkin tuli tuosta kuvaelmasta mieleeen eräs elokuva. Elokuvan nimi oli Bittbull-Terje. Siinä kuva elokuvasta: http://pub.tv2.no/multimedia/na/arch...ll_214774a.jpg

    Onkohan se sittenkin Terje? Terjellä oli myöskin vilkas mielikuvitus. Puksun ja Malmin suunnalla vaikutti eräs taitava motoristi. Häntä kutsuttiin myös Läskiksi. Läskillä tosin ei ollut omaa pyörää, joten Läski lainaili muiden pyöriä. Pyörän lainaajat kutsuivat Läskiä kleptoksi. Läski ajoittain tummui. Läskillä oli upeita temppuja, tosin kukaan ei ollut niitä nähnyt joten Läski kertoi niistä jotta tieto tempuista välittyisi. No, onneksi ystävämme Luonnon Valinta tulee joskus mukaan leikkiin ja auttaa kaveriamme Evo Luutiota ja reaalimaailma iskee lyhtypylvään, liikenteenjakajan tai vaikkapa rekan keulan muodossa tajuntaan sammuttaen pienen sen ylivilkkaan mielikuvituksen ja tuo viimein rauhan... meille kaikille.

    Ole tarkkana sitten Legend noiden laskutoimitustesi kanssa, ettei käy samalla tavalla kuten kävi 80-luvulla eräälle Vihavaiselle. Hän kuulemma pystyi ajamaan siinä ja siinä ajassa Sapelihammastiikerillään (ZX10, ken ei tuota TM:n hehkutusta muista) Savonlinnasta Sulkavalle. Muutoin ihan hyvä tarina ja Essolla arvostusta herättävä, mutta laskettu keskituntinopeus ylitti n. 50 km/h:lla pyörän huippunopeuden. Toinen vastaava sankari oli eräs Oinonen. Hän teki sellaisia ihmetemppuja CBR 600 F:llä, ettei rajaa eikä rantaa. Hermostuessaan katkoi vastustajiltaan raajoja ja rahaakin oli, reppukaupalla. Säästeliäänä miehenä piti rahat pivossa ja ulosottomieskään ei löytänyt kuin sen ihanan pastellivärisen CBR:n kun osamaksut jäivät bisnesnerolta maksatta.

    Mutta jatkakaa. Tämän seuraaminen on oikeasti aika hauskaa, etenkin kun naapurin äijää ei ole näkynyt viikkoon kertomassa suorittamastaan RUK:n kurssista 278 ja tappajakoirastaan.

    Jukka
  13. #103
    Ei tässä taida olla aineksia mihinkään legendaariseen vääntöön, harmin paikka. Alkaa olemaan jo väkisin vääntämisen maku.

    Täällä taitaa olla liian vähän porukkaa tuolta autopuolelta. Kannattaisi oikeasti avata tämä sama keskustelu tuolla DNSF tai jossain muualla tuuninkifoorumilla. Luulen, että porukka siellä tarttuisi koukkuun helpommiin. Täällä moposivuilla kun (melkein) kaikki ovat jo samaa mieltä, kuin mitä tuo testi osoitti.



    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  14. #104
    Lainaa (Mosse @ Syys. 09 2008,08:19) kirjoitti
    Ei tässä taida olla aineksia mihinkään legendaariseen vääntöön, harmin paikka. Alkaa olemaan jo väkisin vääntämisen maku.

    Täällä taitaa olla liian vähän porukkaa tuolta autopuolelta. Kannattaisi oikeasti avata tämä sama keskustelu tuolla DNSF tai jossain muualla tuuninkinfoorumilla. Luulen, että porukka siellä tarttuisi koukkuun helpommiin. Täällä moposivuilla kun (melkein) kaikki ovat jo samaa mieltä, kuin mitä tuo testi osoitti.
    Autopuolelta morjens!

    Mitäs ne Nahka-PowerRangerit tällä nyt vääntää? Eikö keulimisella ja muilla karvakypärätempuilla enää saa tarpeeks huomioo kun pitää ihan netissäkin alkaa huuteleen?

    Ja sitten vähäiseen asiaan:
    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa auto on nopeempi.

    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa prätkä on nopeempi.

    Mikä tossa nyt on vielä vääntämisen arvoista? *:bisseä:



  15. #105
    Lainaa (johis69 @ Syys. 09 2008,08:52) kirjoitti
    Ja sitten vähäiseen asiaan:
    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa auto on nopeempi.

    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa prätkä on nopeempi.

    Mikä tossa nyt on vielä vääntämisen arvoista? *:bisseä:
    Jos kategoriaksi otetaan vaikkapa mikä tahansa sarjavalmisteinen tieliikenneauto joka tosipaikan tullen saadaan ajamalla paikalle vs mikä tahansa sarjavalmisteinen prätkä, miten käy?

    Jos pelkkä rata-ajo ei tyydytä, ehdottaisin kolmeosaista kisaa:
    1) Kiihtyvyys 0-400m
    2) Huippunopeus esim 7 km matkalla
    3) Rata-ajo esim 5 kierrosta vaikkapa Alastarolla tai Kemoralla.

    Noista ilmeisesti kohdassa 2 jollain autolla olisi jotain mahdollisuuksia?

    Vääntämisen arvoista tämä on siksi, ettei autokuskeja ilmeisesti koskaan saada houkuteltua todelliseen kisaan, jolloin nettivääntö on ainoa mahdollisuus (Jukan poikkeusta lukuunottamatta).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  16. #106
    Lainaa (vetomies @ Syys. 09 2008,09:01) kirjoitti
    Lainaa (johis69 @ Syys. 09 2008,08:52) kirjoitti
    Ja sitten vähäiseen asiaan:
    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa auto on nopeempi.

    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa prätkä on nopeempi.

    Mikä tossa nyt on vielä vääntämisen arvoista? *:bisseä:
    Jos kategoriaksi otetaan vaikkapa mikä tahansa sarjavalmisteinen tieliikenneauto joka tosipaikan tullen saadaan ajamalla paikalle vs mikä tahansa sarjavalmisteinen prätkä, miten käy?

    Jos pelkkä rata-ajo ei tyydytä, ehdottaisin kolmeosaista kisaa:
    1) Kiihtyvyys 0-400m
    2) Huippunopeus esim 7 km matkalla
    3) Rata-ajo esim 5 kierrosta vaikkapa Alastarolla tai Kemoralla.

    Noista ilmeisesti kohdassa 2 jollain autolla olisi jotain mahdollisuuksia?

    Vääntämisen arvoista tämä on siksi, ettei autokuskeja ilmeisesti koskaan saada houkuteltua todelliseen kisaan, jolloin nettivääntö on ainoa mahdollisuus (Jukan poikkeusta lukuunottamatta).
    Vääntämisellä tarkoitin lähinnä nettiväittelyn lisäksi myös konkreettista tilannetta, jossa kisa toteutuu. Kuriositeetin lisäksi lopputuloksella on merkitystä mihin?

    Tuskin kukaan lopettaa autoharrastusta ja siirtyy prätkiin / vice versa. Se on varma että inttäminen ei lopu vaan jatkuu jossitteluna.
  17. #107
    Lainaa (johis69 @ Syys. 09 2008,08:52) kirjoitti
    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa auto on nopeempi.
    Ja mitkäs ne sellaiset olosuhteet on?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  18. #108
    Lainaa (wekkuli @ Syys. 09 2008,09:20) kirjoitti
    Lainaa (johis69 @ Syys. 09 2008,08:52) kirjoitti
    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa auto on nopeempi.
    Ja mitkäs ne sellaiset olosuhteet on?
    Lumisade?
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  19. #109
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 09 2008,09:23) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Syys. 09 2008,09:20) kirjoitti
    Lainaa (johis69 @ Syys. 09 2008,08:52) kirjoitti
    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa auto on nopeempi.
    Ja mitkäs ne sellaiset olosuhteet on?
    Lumisade?
    Hmmm.... jääradalla vedetään kyllä sekä mpllä että autolla? Ei kyllä hajuakaan kumpi siellä on nopeampi, mutta prätkää veikkaisin, kun massa on kuitenkin pienempi.

    Tietysti jos toi olosuhde/kuski/kalusto kombinaatio väännetään niin että kokematon kuski hajabusalla slickseillä jäällä nelivetosubarua vastaan, niin heikoillahan se on.

    Mutta jos leikitään niin, että kerrotaan olosuhteet ja sen jälkeen yhtäläisen ajokokemuksen kyseisissä olosuhteissa omilla ajopeleillään omaavat kuskit saavat hakea kaupasta olosuhteisiin sopivat katulailliset ajoneuvot ja renkaat, niin äkkiseltään on vaikea kuvitella tilannetta jossa auto selkeästi mp:n päihittää.

    Vaikka kai joku sellaisen keksii? Mulla vaan ei tule äkkiseltään mieleen...




    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  20. #110
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 09 2008,09:23) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Syys. 09 2008,09:20) kirjoitti
    Lainaa (johis69 @ Syys. 09 2008,08:52) kirjoitti
    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa auto on nopeempi.
    Ja mitkäs ne sellaiset olosuhteet on?
    Lumisade?
    toinen ajaa pappa tunturilla ja toinen vetää Garreralla vai mikähänseoli...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  21. #111
    Lainaa (johis69 @ Syys. 09 2008,09:14) kirjoitti
    Vääntämisellä tarkoitin lähinnä nettiväittelyn lisäksi myös konkreettista tilannetta, jossa kisa toteutuu. Kuriositeetin lisäksi lopputuloksella on merkitystä mihin?

    Tuskin kukaan lopettaa autoharrastusta ja siirtyy prätkiin / vice versa. Se on varma että inttäminen ei lopu vaan jatkuu jossitteluna.
    Tuskin tuo maailmaa ihan kokonaan oikealle tolalle vielä saisi, mutta hyvä askel kuitenkin. Säästyisihän sillä monen tuning-teron biltemanmatkakin, kun olisi etukäteen tietoa sijoituksen hyödyllisyydestä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  22. #112
    Lainaa (johis69 @ Syys. 09 2008,09:14) kirjoitti
    Kuriositeetin lisäksi lopputuloksella on merkitystä mihin?

    Tuskin kukaan lopettaa autoharrastusta ja siirtyy prätkiin / vice versa. Se on varma että inttäminen ei lopu vaan jatkuu jossitteluna.
    Ai mihin? No tietysti siihen kuka on kovin jätkä eli kuka saa eniten piparia!

    Se on vaan vaikea kaikki rahansa turbo-Skylineen laittaneen amisviiksen hyväksyä, että se viidesosan Skylinestä maksavalla moottoripyörällä mennään viisi kertaa kovempaa. Taitaa meinaan käydä itsetunnolle, kun huomaa ettei olekaan enää nopein ja kovin, mutta ei uskalla mopoonkaan vaihtaa.

    Tuossa testissä on kyllä lyöty sellaiset pelit/kuskit vastakkain, että mielestäni jossiteltavan aihetta ei enää löydy, mopo nyt vain on nopeampi. (Siitä myös pienet miinukset aiheen aloittajalle. Testi oli liian tyhjentävä, että aiheesta voisi enää jossitella )

    T: Nahka-PowerRanger
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  23. #113
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 09 2008,09:23) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Syys. 09 2008,09:20) kirjoitti
    Lainaa (johis69 @ Syys. 09 2008,08:52) kirjoitti
    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa auto on nopeempi.
    Ja mitkäs ne sellaiset olosuhteet on?
    Lumisade?
    Lumisade, huono/rikkinäinen/pomppuinen asfaltti, sora. Ja siihen vielä päälle tie, jossa ei ole Alastaron suoja-alueita, muuta liikennettä, jolloin kurveissa pitää voida jarruttaa, pimeitä ylityksiä ja todellinen ulosajon vaara, hirviä, pelkoa. Tie 1835 on näiltä osin helppo, ei soraa ja vielä ei ole edes lunta maassa, käys kokeilemassa. Voi puheet muuttua.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  24. #114
    Lainaa (The Legend @ Syys. 09 2008,09:48) kirjoitti
    Ja siihen vielä päälle tie, jossa ei ole Alastaron suoja-alueita, muuta liikennettä, jolloin kurveissa pitää voida jarruttaa, pimeitä ylityksiä ja todellinen ulosajon vaara, hirviä, pelkoa. Tie 1835 on näiltä osin helppo, ei soraa ja vielä ei ole edes lunta maassa, käys kokeilemassa. Voi puheet muuttua.
    Eihän toi mittaa kulkuvälineen suorituskykyä, vaan ainoastaan kuskin reikäpäisyyttä. Vähän niin kuin Man-saarella ajetaan palleilla (balls) ja radalla ajetaan taidolla. Mutta edelleenkin täällä kiistellään lähtökohtaisesti kulkupelien erinomaisuudesta, ei kuskien.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  25. #115
    Lainaa (Mosse @ Syys. 09 2008,09:40) kirjoitti
    Se on vaan vaikea kaikki rahansa turbo-Skylineen laittaneen amisviiksen hyväksyä, että se viidesosan Skylinestä maksavalla moottoripyörällä mennään viisi kertaa kovempaa. Taitaa meinaan käydä itsetunnolle, kun huomaa ettei olekaan enää nopein ja kovin, mutta ei uskalla mopoonkaan vaihtaa.
    Tuon vielä jotenkin ymmärtää mutta viimeksi kun otatin yhteen Ferrarin Modena 360 F1:n kanssa niin kultettaja meinas tulla tekstiileihin kun erehdyin 3 yrityksen jälkeen näyttämään sitä maailman nopeinta laitetta ja perään peukkua alaspäin. Harmi että oli niin pieni kylä että ei ollut kuin 4 valot josta pääsii Modenaa kiusaamaan.

    En tiedä oliko se viimeinen niitti kun toiset ja kolmannet valot vielä vasiten ajoin hytti hieman kytkettynä ilmaan vai se että kaverin pelkkä F1 vaihteisto siihen autoon oli kalliimpi kuin minun koko moottoripyörä ja silti tulos ei ollut hänen mielestään halutunlainen auton eduksi.*



    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  26. #116
    Lainaa (The Legend @ Syys. 09 2008,09:48) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 09 2008,09:23) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Syys. 09 2008,09:20) kirjoitti
    Lainaa (johis69 @ Syys. 09 2008,08:52) kirjoitti
    On olosuhteita sekä kuski/kalusto -kombinaatioita joissa auto on nopeempi.
    Ja mitkäs ne sellaiset olosuhteet on?
    Lumisade?
    Lumisade, huono/rikkinäinen/pomppuinen asfaltti, sora. Ja siihen vielä päälle tie, jossa ei ole Alastaron suoja-alueita, muuta liikennettä, jolloin kurveissa pitää voida jarruttaa, pimeitä ylityksiä ja todellinen ulosajon vaara, hirviä, pelkoa. Tie 1835 on näiltä osin helppo, ei soraa ja vielä ei ole edes lunta maassa, käys kokeilemassa. Voi puheet muuttua.
    On aika turha keskustella jostain höpötienpätkällä ajamisesta kun ei sulla kuitenkaan ole kertoa tarkkoja aikoja kuinka nopeasti tuo on mpllä tai autolla ajettu. Eli faktat puuttuvat. Niitä faktoja on saatavissa vain todellisista, kelloa vastaan ajetuista koitoksista suljetuilta moottoriradoilta.

    Ja ei, en todellakaan kehota niitä faktoja hankkimaan tieliikenteestä. Jos kyse on siitä kumpi on tyhmempi, autokuski vai mp-kuski, niin varmaan se autokuski sit voittaa...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  27. #117
    Lainaa (Mosse @ Syys. 09 2008,09:53) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Syys. 09 2008,09:48) kirjoitti
    Ja siihen vielä päälle tie, jossa ei ole Alastaron suoja-alueita, muuta liikennettä, jolloin kurveissa pitää voida jarruttaa, pimeitä ylityksiä ja todellinen ulosajon vaara, hirviä, pelkoa. Tie 1835 on näiltä osin helppo, ei soraa ja vielä ei ole edes lunta maassa, käys kokeilemassa. Voi puheet muuttua.
    Vähän niin kuin Man-saarella ajetaan palleilla (balls) ja radalla ajetaan taidolla.
    Hyvin sanottu siellä perällä. Kierrosenkka on 130mph ja rapiat. Siitä vaan autolla rikkomaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  28. #118
    Lainaa (PoS @ Syys. 09 2008,10:04) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Syys. 09 2008,09:53) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Syys. 09 2008,09:48) kirjoitti
    Ja siihen vielä päälle tie, jossa ei ole Alastaron suoja-alueita, muuta liikennettä, jolloin kurveissa pitää voida jarruttaa, pimeitä ylityksiä ja todellinen ulosajon vaara, hirviä, pelkoa. Tie 1835 on näiltä osin helppo, ei soraa ja vielä ei ole edes lunta maassa, käys kokeilemassa. Voi puheet muuttua.
    Vähän niin kuin Man-saarella ajetaan palleilla (balls) ja radalla ajetaan taidolla.
    Hyvin sanottu siellä perällä. Kierrosenkka on 130mph ja rapiat. Siitä vaan autolla rikkomaan.
    Niin keskinopeus... Onko siellä muuten ajettu autolla ratakierrosta?
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  29. #119
    Lainaa (The Legend @ Syys. 09 2008,09:48) kirjoitti
    Tie 1835 on näiltä osin helppo, ei soraa ja vielä ei ole edes lunta maassa, käys kokeilemassa. Voi puheet muuttua.
    Tie 1835 pistetty allakanreunaan muistiin sunnuntaiajeluja varten. Ei siksi, että kokeilisin pääseekö tuon 9 km alle 4 min (koska jo konttorituolilla tuumaten tiedän, etten pääse - en pyörällä enkä autolla), vaan ihan siksi, kun tuota kyseistä pätkää on niin helvetisti täällä mainostettu. Täytyy olla ihmeellinen peninkulma!
    ...
  30.  
  31. #120
    Lainaa (Vonikka @ Syys. 09 2008,09:56) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Syys. 09 2008,09:40) kirjoitti
    Se on vaan vaikea kaikki rahansa turbo-Skylineen laittaneen amisviiksen hyväksyä, että se viidesosan Skylinestä maksavalla moottoripyörällä mennään viisi kertaa kovempaa. Taitaa meinaan käydä itsetunnolle, kun huomaa ettei olekaan enää nopein ja kovin, mutta ei uskalla mopoonkaan vaihtaa.
    Tuon vielä jotenkin ymmärtää mutta viimeksi kun otatin yhteen Ferrarin Modena 360 F1:n kanssa niin kultettaja meinas tulla tekstiileihin kun erehdyin 3 yrityksen jälkeen näyttämään sitä maailman nopeinta laitetta ja perään peukkua alaspäin. Harmi että oli niin pieni kylä että ei ollut kuin 4 valot josta pääsii Modenaa kiusaamaan.

    En tiedä oliko se viimeinen niitti kun toiset ja kolmannet valot vielä vasiten ajoin hytti hieman kytkettynä ilmaan vai se että kaverin pelkkä F1 vaihteisto siihen autoon oli kalliimpi kuin minun koko moottoripyörä ja silti tulos ei ollut hänen mielestään halutunlainen auton eduksi.*
    Pakko jatkaa teemasta.

    Viime kesänä valoissa tuli viereen hieno viininpunainen Opel Vectra ja sen uudet vanteet. Ikkuna aukesi ja naama toitotti: "Hyvin lähtee!" Minä raotin visiiriä ja siihen sitten toimittamaan, että "eihän tämä, tää on tällanen kuusatanen pikkubandiitti, vaimon pyörä.." Kaveri oli hetken hiljaa, puntaroi informaatiota. "Ei kun tämä!", se sanoi ja osoitti Ooppelia.

    Valot vaihtuivat ja menetin samalla jotenkin tilanteen hallinnan. Istuin vain ja nauroin vedet silmissä.
Sivu: 4 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen