Videoita odotettu kuin kuuta nousevaa! Hyvää settiä!
Hyvää video kuvaaTuosta takakamerasta se katuauton ja pyörän ero kyllä näkyy todella selkeästi, onhan tuo Jukan ajaminen siinä perässä oikeasti niin helppoa ja voisiko jopa sanoa cruisailua? Hieno kokeilu ja kun se ero nyt on selvitetty, voidaan turha spekulointi ainakin noiden laitteiden välillä lopettaa.
Missä sulla oli GPS-mokkula?(Teme FZS600 @ Syys. 18 2008,09:45) kirjoitti
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
Aivan peruskamaa. En muista laitteen nimeä, mutta hintaluokka tallentimelle 400 euroa ja kynäkameran saa nettikaupasta hintaan n. 100-150 euroa. Eli ei puhuta mistään ammattilaistavarasta todellakaan. Takakamerana Sonyn peruskamera Sony Centeristä ostettuna. Taisi olla 399,- Takakameran kuvanlaatu vieläkin parempaa, esimerkkejä vaikka noista Alastaron kisavideoista jotka foorumilta löytyy:(Linkki @ Syys. 18 2008,10:07) kirjoitti
Esim. tuo: http://www.mp-foorumi.com/forum....&fpage=
Näkyy hyvin, että kamera kestää jopa toisen pyörän päin ajamisen ja sammahtaa vain hetkeksi.
Jukka
LOL!(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 18 2008,12:03) kirjoitti
Hei, olisko siinä ideassa mitään, että jokupäivä mp-tuen tms. päivänä sivari-Rytkönen (ei FB1 vaan se eräs toinen), FJR tms. ja panda-Mondeo vetäs malliksi muutaman kierroksen? Vois olla ihan mielenkiintoista nahkakortonki-camohousu väen nähdä heitä radalla? Ei liene vaikea järkätä, he kouluttaa ja tekee pr:ää todella mielellään!
Tuskin ne autenttiseen rosvo ja poliisi leikkiin radallakaan suostuu mutta muuten varmaan sessioissa on senkin alan miehiä naisia unohtamatta, joilta virka-kalusto löytyy omasta takaa?
/z
Eivät tule, kysytty on.(zeromark @ Syys. 18 2008,10:59) kirjoitti
Eräs mp-poliisi totesi minulle Hietsussa helteisenä 90-luvun kesäpäivänä kun kyselin kaluston suorituskykyä, että lähdetään radalle koittamaan. Nassu jäi mieleen ja ajatus kytemään. Nyt reilu 400 ratapäivää kokeilleena tuumasin eräässä kokouksessa hänelle, että nyt voisin olla valmis kokeilemaan. Ei lähtenyt
Jottei menisi kaupunkitarinaksi, niin kyseisen herran löytää usein TM:n testejä tekemästä ja nimen lehdestä. Viimeksi jutustelin nelisen kuukautta sitten kun olivat Espoossa mopopoikia ratsaamassa. Sietäisi tulla nytkin, apinat taas vinguttelevat.
Panda-mondeota vastaan olen jo ajanut, paikka oli Ahvenisto. Videokin aiheesta löytyy foorumilta.
Opettavaista ja sopivana pelotteena ehkä toimii, mutta objektiivista kuvaa ei anna. Olisi paljon reilumpaa laittaa videokuvaa vaikka siitä kun Tahvo veti FJR:llä Hayabusan perässä Helsingistä Lahteen. Siinä leikissä olisi ehkä Mondeokuskit jääneet kuvaamaan yleisöä
(Perehtymättömille tiedoksi, että Tahvo on hauska pyöräpoliisi joka vähintäänkin kohtuullisen nopea myös radalla)
Jukka
Olikos tämä nyt se suuresti puhuttu kaksintaistelu?
Eipä tuossa pyörällä ollut mitään vaikeuksia pysytellä perässä. Sitähän joutui jarruttelemaan keskellä suoraakin, kun auto alkoi tulemaan perä edellä vastaan.
Olikos tämä pyörä ihan vakio Ruutonen?
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Lienee jopa linjapäätös, mutta onhan toi imago-tappioksi luettava, ellei voi edes käydä kääntymässä valvottavan "kansansa" parissa.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 18 2008,13:11) kirjoitti
Tiedä sitten esim orgin asenteen keskimäärin tietäen kaipaako niitä sinne kukaan mutta silti kävis asennekasvatuksesta samalla tavalla kuin mopo-pojillekin.
Onhan se tietty niillekin mp-messut parempi "tapahtuma" päästää kansa hiplaamaan ja vastailla "paljoko kulkee" kysymyksiin. 30.000 kävijää vastaan 200 kävijän tapahtuma mutta ehkä ratapäivillä saavuttaisivat jonkin näköistä muuta "rispektiä". /z
Ei siihen poliiseja tarvita; auto tuosta ja rattimies ajamaan:(zeromark @ Syys. 18 2008,11:30) kirjoitti
Panda-Mondeo
Sittenkin jää tietysti spekulaatiovaraa, olisiko skoude-lastutettu Octavia sittenkin kirinyt kiinni 25 sekunnin eron kierrosajoissa.
Tällä hetkellä varmaa on ainoastaan, että yksi poliisi ajaa välillä Kawasakilla aika reippaasti, tosin siviilipyörä sekin.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Joo mun "rispekti" kääntyy vähän huonosti tähän skeneen, kun tosiaan tarkoitin että tulisivat hakemaan ihan vanhanaikaista "kunnioitusta" vaikka arvokkaasti paraatiasennossa ajaen varikon ympäri ohi mennessään. *(vetomies @ Syys. 18 2008,13:42) kirjoitti
Näytösajona "rosvon" kiinni ajaminen, hiekalle kiilaaminen ja kiinni juokseminen saa mun puolesta jäädä tuonne tieliikenteeseen. *
/z
Ei. Paikalle ei saapunut The H. H. Oli varmaan syntynyt uusia siskoja ja kastetilaisuus tai sitten sisko, joka meni naimisiin, taistelee avioeroprossissa ja on oltava tukemassa tai sitten sauna paloi lopullisesti ja sen jälkisammutukset käynnissä.(Petsku73 @ Syys. 18 2008,11:24) kirjoitti
Paikalla ei myöskään ollut huippukuskia ajamassa tonnisella katupyörällä, oli vain säälittävä mummoluokassa turpaan vuosikaudet ottanut ja ottava ikäloppu raasu.
Pyörän muutokset tehtaalta eteen tippuvaan nähden:
-Kalliit katteet vaihdettu halpoihin
-Kääntyvien jalkatappien tilalle kiinteät
-Äänimerkki kytketty pois
-Lamput, peilit ja vilkut irti
-Välitykset normista 16:45:sta 15:48:iin joka vaikuttaa suoranopeutta hidastavasti, mutta kiihtyvyyttä parantavasti. Motoparkissa parempi lienisi 16:45 kun takoo rajoittajaa vasten noilla nykyisillä tälläkin vauhdilla
-jarrusatuloiden pultteihin porattu reiät
-sivuseisontatuki kiinni nippusiteellä
-kilpiteline irti
Siinäpä nuo muutokset. Jokainen sitten tykönään laskekoon kuinka paljon mikäkin muutos on vauhtia tuonut lisää.
Jukka
Luulis että vaikka se takasuoralla tms. takookin rajoittimeen niin etua syntyis "käytettävempinä" välityksinä-vaihteiden väleinä muulla pätkällä tiheemmän eduksi jopa pari senkunttia? Noin minä sen olen kuvitellut.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 18 2008,13:54) kirjoitti
Onko antaa suosituksia vakio tonnisten välityksistä suomen ratoja ajatellen? Onko keskenään mitään eroa mitä välityksillä vakio, putki-viri tai voimakomentaja-viri kalustoon kannattais laittaa?
Joutuu tässä alkuperäisen 32tkm ajetun rataspaketin joka tapauksessa uusimaan niin vois vähän ajatella mitkä sinne laittaa? Summassa, jos pistän niin menee eteen piikkiä pienempi ja taakse vain piikkiä isompi. -06:n 1000RR:ssä huiput 5-6:lla Motoparkissa jonnekin 270km/h paikkeille riittäis mulle. 2-4-vaihteille tiheemmät välitykset-välit. 1:sestä oikein tiedä tekeekö sillä tiheempänäkään mitään, mutta nyt ainakin tulee sohittua pelkästään vahingossa "välivapaita" joskus, kun ei ole korva sanonut, että ollaan jo kakkosella.
/z
Suosituksia voivat antaa pätevämmät, mutta jotain kokemuksia on itselläkin.(zeromark @ Syys. 18 2008,12:24) kirjoitti
Ekalla kerralla Motoparkissa rykkösessä oli edessä 16-piikkinen, tokalla kerralla vakio 17-piikkinen. Tuo ero on jo selvästi ajossa havaittava, vakiorattaalla vähän nikeltyy shikaanin lähdössä kakkosella, ja ykkösen hakeminen menee jo vähän kiireeks. Pienemmällä rattaalla ei tuota voimanpuutetta tuossa paikassa huomannut samallalailla. Muissa kohdissa rataa ei oo juuri merkitystä meikäläisen ajossa, voimaa on riittävästi kummallakin vaihtoehdolla. Aika syntyy kuitenkin pääosin mutka-, ei suoranopeuksista.
No syy tuohon huonompaan vaihtoehtoon siirtymiseen on se, että kun pyörällä ajaa myös laskutettavaa työajoa niin kilometrit ei voi heittää ihan niin tolkuttomasti kuin tekivät 16-piikkisellä, eikä spiidohiilereitä sun muita tullut hommattua.
Kovia nopeuksia haet kyllä jos 270 on tähtäimessä. Älä anna noiden videoiden nopeusmittarilukemien hämätä, eiköhän Jukallakin ole niissä melkoisesti extraa noista rattaista johtuen. Itsellä näytti pääsuoran päässä 249 sen ainoan kerran kun mittariin vilkaisin, ja vakiorattailla siinäkin on virhettä varmaan jotain 15 km/h. Tuollakin vauhdilla pitäis 1:40 alittua selvästi.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Makuasia. Minun vauhdeille tuo sopii hyvin, mutta tietääkseni esim. herra Partanen ajelee selvästi pidemmillä väleillä, eli 16/45. Jos oikein hifistelemään alkaisi, niin Motoparkkiin minulle ehkä 15/47 tulevalle kaudelle ja Kemoralle sitten joku 14/47-48. Tällöin saisi siellä myös kutosta käytettyä nykyisen vitosen sijaan ja jaksaisi sitten vitosella vähän paremmin lähteä kolmosmutkasta. Nykyisin ajelen oikein päin olevalla kaaviolla ja vaihtamisen hankaluus tulee eteen Motoparkissa lammen ylämäessä ja Kemoralla kolmosmutkasta lähdettäessä, koska ajan vitosella pääsuoralta paluusuoran jarruun vaihtamatta kertaakaan. Sillä taktiikalla, tällä pyörällä, kuskilla ja ajotyylillä vauhti kasvoi 0,5 sek/kierros verrattuna siihen että rumppasi koko ajan vaihteita.(zeromark @ Syys. 18 2008,12:24) kirjoitti
Tonnisella noiden vaihteiden kanssa ei ole niin tarkkaa. Vääntö ja teho riittää vaikka nyt sattuisi vähän vääräkin pykälä olemaan silmässä. Jos tähtäät todelliseen nopeuteen 270 Motoparkissa, niin hommaa nyt alkuun hyvä puku, kypärä ja selkäpanssari, ne voivat tulla tarpeeseen tuota hakiessa. MM-sarjoissa vierailevilla SB-kuskeilla todellinen nopeus on siellä 280 km/h tietämillä parhaimmillaan. Omani lienee alle 235 km/h.
Jukka
Olipa yllätys ettei kaveri pääse tulemaan.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 18 2008,11:54) kirjoitti
Kovaa hehkutusta, ja suunsoittoa, mutta tekoja selkeät ZERO.
Toisaalta taas, jos nyt mietitään että sullahan oli porattuna pultteihin reikiä, ja sivuseisontatuki nippusiteillä, ei tätä ajoa voida pitää laisinkaan reiluna autoa kohtaan?
Mutta hyvinhän se näytti kulkevan pyörä "ikälopulla" raasullakin pyörä.
Et tainnut joutua edes ajamaan lähellekkään omien taitojesi rajoja. Näytti sen verran helpolta.
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Kylläpäs on tähänkin topikkiin viestejä tullut. EI ihan muutama tunti riittänyt läpi lukemiseen.
Propsit täältäkin suunnasta app:lle paikalle saapumisesta. Oli mielenkiintoista katsella koitosta. Varsinkin, kun satuin olemaan lippuvuorossa suolenkillä "kisan" aikana. Lippupisteeltä käsin katsoessa sai jännittää koko ajan, että koska lähtee skylle lopullisesti irti asvaltista. Muutamassa kohdassa kuulosti raapivan tyhjää joka nurkasta.En tiedä oliko pidon menettämisen raja todellisuudessa niin lähellä miltä se näytti.
Jokatapauksessa hieno show! Isot peukalot kummallekin ukolle!![]()
"The Slow And Pathetic"
Minun taitojeni rajoittimena on pääni joka pursuaa erilaisia pelkotiloja. Siksi en ole kaatunut, enkä sammunut saunailtaan jossa on turkulaisia.(Petsku73 @ Syys. 18 2008,13:07) kirjoitti
Audin "voitin" puhtaasti tuurilla, siinä mentiin taitojeni ja väsymyksen rajoilla, tuo taas oli sellaista rauhallista kaartelua eikä riskiä voinut ottaa kun seuraavana päivänä oli kauden viimeinen kisa johon tähdätty ja panostettu. Osaava kuski senkin auton voittaisi auton hyvänä päivänä.
Huippumies vetää tonnisella vakiopyörällä vielä helposti noista ajoista 10-20 sek pois (perässäajo/sooloajo), joten saattaa tulla aika pitkäksi odotellessa vakiokuntoista katuautoa joka pyörän kepittää radalla.
Mutta spekulointi tästä ei tule päättymään, se on varma. Autopuolen mittarina pyöräpuolen ultimatesuorituksesta on Dähnen 49 vuotiaana ajama Ringin ennätys vuodelta 1994 ruuhkassa, joten siihen voi aina tukeutua ja kaivaa sitten jostain kuva Radicalista jossa on kilpi ja jolla on ajettu MM-tason kuskin toimesta suljetulla radalla slickseillä 15 v myöhemmin.
Mielenkiinnosta näkisin muiden tekemiä videoita aiheesta täältä kotimaasta ja kotimaisella kalustolla. Taitaa pojat kuitenkin olla pätevämpiä netistä tietoa etsimään kuin oikeita koitoksia järjestämään...
Jukka
Tais näyttää vaan. Hyttikamera kun tulee esiin niin huomaatte ettei mulla siellä kovin paljon käsiä ohjaamossa ole. Toivottavast...(Duudsoni @ Syys. 18 2008,13:26) kirjoitti
Mutta myönnettävä se on, että pito-ongelmia oli ja paljon. Keli oli niin kylmä, että olisin luultavasti päässyt jopa kovempaa hyvillä "siviilirenkailla".
1.45 - 1.46 pikaseen tarkastettuna.. Oma arvioini ennen ajoa oli 1.45, että aika lähelle meni(jarrarit @ Syys. 18 2008,13:14) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No onneksi se sitten vaan näytti siltä.(app @ Syys. 18 2008,14:09) kirjoitti
Meinas muutaman kerran alkaa jännittämään, että kohta se skylle tulee lippupisteelle kylään.
Ehkä osittain tunne johtuu siitä, kun ei oo noita autoja tullut aikaisemmin lippupisteeltä katseltua, pois lukien raatoautot ja lanssit niillä, kun tuo vauhti on hieman erilaista kuin sun nissanilla.
"The Slow And Pathetic"
Jukalla tais tosiaan olla jo tylsää kierroksen lopussa... vai alkoiko vasenta kättä vaan väsyttää kun sitä piti siinä vierellä lepuuttaa? Aika hurja on tosiaan ero autolla ja mp:llä (odotin tiukempaa)
Eipä silti, vauhdilla tuo app:kin meni videon mukaan, en haastais Volvolla![]()
Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
V2 = Voima + Vääntö
Ranteet kipeät näin koleilla keleillä ja nivelet huutavat jo vanhalla leipää. Ei siis ollut mikään vastustajan dissaus tms.(Topo68 @ Syys. 18 2008,14:19) kirjoitti
Tuollaisessa seurailuajossa on vähän samat ongelmat kuin ennakoivan ajon kursseilla ajolinjojen näytössä. Ajolinjat menevät miten sattuu, vaihteet pistetään korvakuulolta sisään ja siksi tuossakin menin auton perässä joihinkin mutkiin liian pienellä vaihteella (normisti 3, nyt 2) jne.
Audia vastaan sais sitten jo puristaa enkä sitä haasta uudestaan ellen saa paria sekuntia lisää vauhtia (tasolle 1:26 Alastaro). Jarmolla oli huono päivä (no, aamulla oli voittanut kisan joten hyvä aamupäivä) ja minulla taas hyvä päivä. Motoparkissa luultavasti olisi tullut turpaan, syherömmällä oli vielä jakoja. No, kokeilematta ei sitäkään tiedä.
Jukka
Hyvältähän toi App:n meno näytti... jossain ekoista mutkista vähän näytti pöläyttävän radanvarresta hiekat ilmaan, meniköhän pitkäks vai näytöstyyliin vedettiin leveillä ajolinjoilla ;)
ja keräshän se nopeuttakin ihan kivasti, vaikka pyörän mittari "hiukan" huijaakin, ite en noista tiedä, ni jo ajattelin et mikäs tuomiopäivän kärry se suoral saa yli 250km/h vauhtii..
Kyllä varmaan hiukka nopsempaa ois App päässy, jos ois ollu kierroksia tolla radalla takana enemmän, mut hyvältä näytti meno, eikä ois uskonu et ekaa kertaa tolla radalla mennään, taitaa olla rattimiehii...
pitkä matka silti vielä samoihin aikoihin mitä pyörällä vedettiin vikalla kierroksella, mut se olikin jo monelle vissiin etukäteenkin selvää.
Ilman ääniä tuli kateltua, mutta videon laatu oli parempaa ku uskalsin toivoa!!!
Tuosta ensi kesäksi haastaja.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 18 2008,15:02) kirjoitti
Saattaisi meikäläiselle tulla Alastarossa kiire katuautoa vastaan. Ahvenistolla ei mitään saumaa.
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
Mikä tosta tekee nopean, tarratko?(Sepe @ Syys. 18 2008,16:11) kirjoitti
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
Tämän aiheen yhteydessä ei sovi unohtaa tyylikästä kosmopoliittia, oikeastaan Bondiin verrattavaa nopeita autoja ja jatkuvia juhlia (häät, varpajaiset, hautajaiset tms.) rakastavaa sittemmin mystisesti kadonnutta sankaria, jonka autossa oli lehtijutun mukaan moottori jopa tuulilasissa.
http://www.helan.to/henri/frame-v.html
Voipi olla ihan hauska peli tuo sarlin racingin bemari. Hieman hipohipo osaakin näyttää olevan, eli melkein vakio M3.(Sepe @ Syys. 18 2008,16:11) kirjoitti
![]()
"The Slow And Pathetic"
Eiku afterburner lojahtaa päälle niin on heti mach2 apparalla ylämäkeen. /z(Mosse @ Syys. 18 2008,18:19) kirjoitti
Toihan on kuin Batmobil niissä 60-luvun Adam West-Bätmäneissä!(zeromark @ Syys. 18 2008,17:06) kirjoitti
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-