Sivu: 33 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23313233343543 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 961:stä 990:een 1326:sta
  1. #961
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 15 2008,23:16) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 15 2008,22:47) kirjoitti
    Joissain kohtaa tarpeeksi juovuttani, kerroin mielipiteeni moisesta paskanjauhamisesta. Olin nimittäin itse ollut siellä rykkösellä ajamassa, ja tiesin suunnilleen millä alueella nopeudet liikkuu takasuoralla.. Sen jälkeen juttu jo muuttuikin, että hän onkin epäillyt mittarissa olevan jotain vikaa *
    Tuosta videolta, jonka viime kisasta kuvasin, näkyy mittari. Antaa vain hieman osviittaa mikä vauhti on missäkin mutkassa. Todellinen nopeus sitten ihan jotain muuta kuin mitä mittarinopeus. Tasaisesti naputtaa lukeman 280 km/h ruutuun ja nopeimmalla kierroksella käväisee lukema 284 km/h. Virhettä syntyy kun pyörä on kallellaan sekä muutoinkin. Todellista nopeuttani en tiedä, mutta lienee jossain välillä 235-245 km/h. Tonniset tulevat heittämällä ohi siinä vaiheessa kun kusiainen takoo rajottajaa vasten mittarin näyttäessä 280. Hitaimmissa mutkissa käydään vähän alle sadassa, mitä sitten todellinen lieneekään.

    Noita väritettyjä tarinoita aina on ja tulee olemaan. Parhaimmasta päästä on eräs, joka kertoi kirkkain silmin ajavansa Ahvenistolla niin lujaa, että varikon ylämäen jälkeen pyörä lentää hetken ja laskeutuu sitten sinne alamäkeen. No, yksi pyörä on lentänyt kun vallin yli meni ja lensikin pitkän matkaa. Ei tosin sillä pyörällä enää ajettu. En osaa laskea paljonko vauhtia pitäisi olla, että pyörä siitä kohti irtoaa telluksen pinnasta, mutta ainakaan kierrosajoilla 1:22 sellaista ei ole vielä tapahtunut ja omissa 1:30 ajoissakaan moista ei ole havaittavissa.

    Kaverin rajoittajassakin varmaan jotain vikaa tai sitten unohtanut lisäillä kolmosta korkeammalle vaihteita. R6R käväisee rajoittajalla kun välitykset ovat vakiosta (16/45) poikkeavat kuten itselläni (15/48). Huomattavasti muita ratoja nopeampi Motopark on. Muilla käytän vain viitosta eikä sillä ehdi rajarille noillla välityksillä.

    Nyt toviksi nukkumaan, huomenna pitkästä aikaa katumopoilua.

    Jukka
    Juu, tuo tonninen K3 vakiovälityksillä rajoittajalla Motoparkin takasuoralla olisi tarkoittanut n. 287km/h todellista. Ihan hyvin, että maastohousuissa vetelee kovempaa kuin tämän maan kovimmat SB-kuskit
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  2. #962
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 16 2008,00:46) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 15 2008,23:16) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 15 2008,22:47) kirjoitti
    Joissain kohtaa tarpeeksi juovuttani, kerroin mielipiteeni moisesta paskanjauhamisesta. Olin nimittäin itse ollut siellä rykkösellä ajamassa, ja tiesin suunnilleen millä alueella nopeudet liikkuu takasuoralla.. Sen jälkeen juttu jo muuttuikin, että hän onkin epäillyt mittarissa olevan jotain vikaa *
    Tuosta videolta, jonka viime kisasta kuvasin, näkyy mittari. Antaa vain hieman osviittaa mikä vauhti on missäkin mutkassa. Todellinen nopeus sitten ihan jotain muuta kuin mitä mittarinopeus. Tasaisesti naputtaa lukeman 280 km/h ruutuun ja nopeimmalla kierroksella käväisee lukema 284 km/h. Virhettä syntyy kun pyörä on kallellaan sekä muutoinkin. Todellista nopeuttani en tiedä, mutta lienee jossain välillä 235-245 km/h. Tonniset tulevat heittämällä ohi siinä vaiheessa kun kusiainen takoo rajottajaa vasten mittarin näyttäessä 280. Hitaimmissa mutkissa käydään vähän alle sadassa, mitä sitten todellinen lieneekään.

    Noita väritettyjä tarinoita aina on ja tulee olemaan. Parhaimmasta päästä on eräs, joka kertoi kirkkain silmin ajavansa Ahvenistolla niin lujaa, että varikon ylämäen jälkeen pyörä lentää hetken ja laskeutuu sitten sinne alamäkeen. No, yksi pyörä on lentänyt kun vallin yli meni ja lensikin pitkän matkaa. Ei tosin sillä pyörällä enää ajettu. En osaa laskea paljonko vauhtia pitäisi olla, että pyörä siitä kohti irtoaa telluksen pinnasta, mutta ainakaan kierrosajoilla 1:22 sellaista ei ole vielä tapahtunut ja omissa 1:30 ajoissakaan moista ei ole havaittavissa.

    Kaverin rajoittajassakin varmaan jotain vikaa tai sitten unohtanut lisäillä kolmosta korkeammalle vaihteita. R6R käväisee rajoittajalla kun välitykset ovat vakiosta (16/45) poikkeavat kuten itselläni (15/48). Huomattavasti muita ratoja nopeampi Motopark on. Muilla käytän vain viitosta eikä sillä ehdi rajarille noillla välityksillä.

    Nyt toviksi nukkumaan, huomenna pitkästä aikaa katumopoilua.

    Jukka
    Juu, tuo tonninen K3 vakiovälityksillä rajoittajalla Motoparkin takasuoralla olisi tarkoittanut n. 287km/h todellista. Ihan hyvin, että maastohousuissa vetelee kovempaa kuin tämän maan kovimmat SB-kuskit *
    Puhutko nyt nopeusrajoittajasta vai kierrosrajoittimesta?
    Kyllä toi vakioväleillä ja tre-modilla kelaa enempi todellista, lentokentälläkin. 286km/h menee todellista 5:lla rajoittimeen. Joensuussa mitattu. Bolt-on+ oman boksin säätö.

    Ihan vaan tarkennukseksi
  3. #963
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 15 2008,23:16) kirjoitti
    Todellista nopeuttani en tiedä, mutta lienee jossain välillä 235-245 km/h. Tonniset tulevat heittämällä ohi siinä vaiheessa kun kusiainen takoo rajottajaa vasten mittarin näyttäessä 280. Hitaimmissa mutkissa käydään vähän alle sadassa, mitä sitten todellinen lieneekään.

    Kaverin rajoittajassakin varmaan jotain vikaa tai sitten unohtanut lisäillä kolmosta korkeammalle vaihteita. R6R käväisee rajoittajalla kun välitykset ovat vakiosta (16/45) poikkeavat kuten itselläni (15/48). Huomattavasti muita ratoja nopeampi Motopark on. Muilla käytän vain viitosta eikä sillä ehdi rajarille noillla välityksillä.

    Nyt toviksi nukkumaan, huomenna pitkästä aikaa katumopoilua.

    Jukka
    R6R 15/48 väleillä menee rajoittajaan GPS:n mukaan 227-229km/h. Suppean otannan mukaan kuussatkut menee todellista takasuoran päähän 225-240km/h. Korkein mitä mun GPS:llä on otettu on 237km/h (R6R 16/45 ja Pekkasen vanha Honda Sundelin ajamana).
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  4. #964
    Lainaa (app @ Syys. 15 2008,21:23) kirjoitti
    Oli muuten melko väkevä auto Komiasti hyökkäs. Propsit myös täältä. Oli meininki tulla haastattelemaan vedon jälkeen, mutta auto oli varikon nurkilta kadonnut kun sinnepäin tallustelin
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  5. #965
    Lainaa (jarrarit @ Syys. 16 2008,07:40) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 16 2008,00:46) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 15 2008,23:16) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 15 2008,22:47) kirjoitti
    Joissain kohtaa tarpeeksi juovuttani, kerroin mielipiteeni moisesta paskanjauhamisesta. Olin nimittäin itse ollut siellä rykkösellä ajamassa, ja tiesin suunnilleen millä alueella nopeudet liikkuu takasuoralla.. Sen jälkeen juttu jo muuttuikin, että hän onkin epäillyt mittarissa olevan jotain vikaa *
    Tuosta videolta, jonka viime kisasta kuvasin, näkyy mittari. Antaa vain hieman osviittaa mikä vauhti on missäkin mutkassa. Todellinen nopeus sitten ihan jotain muuta kuin mitä mittarinopeus. Tasaisesti naputtaa lukeman 280 km/h ruutuun ja nopeimmalla kierroksella käväisee lukema 284 km/h. Virhettä syntyy kun pyörä on kallellaan sekä muutoinkin. Todellista nopeuttani en tiedä, mutta lienee jossain välillä 235-245 km/h. Tonniset tulevat heittämällä ohi siinä vaiheessa kun kusiainen takoo rajottajaa vasten mittarin näyttäessä 280. Hitaimmissa mutkissa käydään vähän alle sadassa, mitä sitten todellinen lieneekään.

    Noita väritettyjä tarinoita aina on ja tulee olemaan. Parhaimmasta päästä on eräs, joka kertoi kirkkain silmin ajavansa Ahvenistolla niin lujaa, että varikon ylämäen jälkeen pyörä lentää hetken ja laskeutuu sitten sinne alamäkeen. No, yksi pyörä on lentänyt kun vallin yli meni ja lensikin pitkän matkaa. Ei tosin sillä pyörällä enää ajettu. En osaa laskea paljonko vauhtia pitäisi olla, että pyörä siitä kohti irtoaa telluksen pinnasta, mutta ainakaan kierrosajoilla 1:22 sellaista ei ole vielä tapahtunut ja omissa 1:30 ajoissakaan moista ei ole havaittavissa.

    Kaverin rajoittajassakin varmaan jotain vikaa tai sitten unohtanut lisäillä kolmosta korkeammalle vaihteita. R6R käväisee rajoittajalla kun välitykset ovat vakiosta (16/45) poikkeavat kuten itselläni (15/48). Huomattavasti muita ratoja nopeampi Motopark on. Muilla käytän vain viitosta eikä sillä ehdi rajarille noillla välityksillä.

    Nyt toviksi nukkumaan, huomenna pitkästä aikaa katumopoilua.

    Jukka
    Juu, tuo tonninen K3 vakiovälityksillä rajoittajalla Motoparkin takasuoralla olisi tarkoittanut n. 287km/h todellista. Ihan hyvin, että maastohousuissa vetelee kovempaa kuin tämän maan kovimmat SB-kuskit *
    Puhutko nyt nopeusrajoittajasta vai kierrosrajoittimesta?
    Kyllä toi vakioväleillä ja tre-modilla kelaa enempi todellista, lentokentälläkin. 286km/h menee todellista 5:lla rajoittimeen. Joensuussa mitattu. Bolt-on+ oman boksin säätö.

    Ihan vaan tarkennukseksi
    Eipä tämän maastohousun pelissä muistaakseni ollut TRE:tä. Tällöin huiput taisivat jäädä about sinne 287km/h tasoon. TRE:llä K3 kelaa ilmeisesti n. 300km/h kieppeillä todellista.

    Mutta hyvin se oli kelannut kuitenkin, välille 287-300km/h takasuoralla maastohousuissa
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #966
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 15 2008,23:16) kirjoitti
    Parhaimmasta päästä on eräs, joka kertoi kirkkain silmin ajavansa Ahvenistolla niin lujaa, että varikon ylämäen jälkeen pyörä lentää hetken ja laskeutuu sitten sinne alamäkeen. No, yksi pyörä on lentänyt kun vallin yli meni ja lensikin pitkän matkaa. Ei tosin sillä pyörällä enää ajettu. En osaa laskea paljonko vauhtia pitäisi olla, että pyörä siitä kohti irtoaa telluksen pinnasta, mutta ainakaan kierrosajoilla 1:22 sellaista ei ole vielä tapahtunut ja omissa 1:30 ajoissakaan moista ei ole havaittavissa.
    Et ottanut huomioon aerodynaamista nostetta.

    Sen tää keskustelu on saanu aikaiseksi, että on tullut kateltua nettiautosta mitä noi tommoset skailainit maksaa...

    Mut se on kuitenkin nissan... Pari vuotta sitten harkitsin tosissani sitä, että ois myyny pyörän pois ja ostanu harrastekikottimeksi tilalle lapsuusajan märän unelman, Porsche 928:n. Eivät nuo vanhat ihan omaisuuksia enää maksa. Ehkä vielä joskus...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  7. #967
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 15 2008,23:16) kirjoitti
    Noita väritettyjä tarinoita aina on ja tulee olemaan. Parhaimmasta päästä on eräs, joka kertoi kirkkain silmin ajavansa Ahvenistolla niin lujaa, että varikon ylämäen jälkeen pyörä lentää hetken ja laskeutuu sitten sinne alamäkeen. No, yksi pyörä on lentänyt kun vallin yli meni ja lensikin pitkän matkaa. Ei tosin sillä pyörällä enää ajettu. En osaa laskea paljonko vauhtia pitäisi olla, että pyörä siitä kohti irtoaa telluksen pinnasta, mutta ainakaan kierrosajoilla 1:22 sellaista ei ole vielä tapahtunut ja omissa 1:30 ajoissakaan moista ei ole havaittavissa.
    Kyllähän se pyörä siinä keventää aika rajusti, jos sitä ei ole saanut edellistä mutkasta vielä suoraan. Jos pyörä on yhtään kallellaan, siinä huipulla niin linja karkaa aika ikävästi leveäksi, kun molemmat pyörät menettävät pidon. Kyllä se siinä on minulla kerran meinannut karatakin, kun perä otti pidon ennen kuin keula. En usko että pyörä on varsinaisesti hypännyt, mutta pito on vain oleellisesti heikentynyt. Ajat silloin 1.27.
    - JAM Racing Team -
  8. #968
    Lainaa (PoS @ Syys. 16 2008,08:13) kirjoitti
    Lainaa (app @ Syys. 15 2008,21:23) kirjoitti
    Oli muuten melko väkevä auto Komiasti hyökkäs. Propsit myös täältä. Oli meininki tulla haastattelemaan vedon jälkeen, mutta auto oli varikon nurkilta kadonnut kun sinnepäin tallustelin
    Skylle bongattu eilen ehtoolla tukholmankadulla.
  9. #969
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,08:09) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 15 2008,23:16) kirjoitti
    Todellista nopeuttani en tiedä, mutta lienee jossain välillä 235-245 km/h. Tonniset tulevat heittämällä ohi siinä vaiheessa kun kusiainen takoo rajottajaa vasten mittarin näyttäessä 280. Hitaimmissa mutkissa käydään vähän alle sadassa, mitä sitten todellinen lieneekään.

    Kaverin rajoittajassakin varmaan jotain vikaa tai sitten unohtanut lisäillä kolmosta korkeammalle vaihteita. R6R käväisee rajoittajalla kun välitykset ovat vakiosta (16/45) poikkeavat kuten itselläni (15/48). Huomattavasti muita ratoja nopeampi Motopark on. Muilla käytän vain viitosta eikä sillä ehdi rajarille noillla välityksillä.

    Nyt toviksi nukkumaan, huomenna pitkästä aikaa katumopoilua.

    Jukka
    R6R 15/48 väleillä menee rajoittajaan GPS:n mukaan 227-229km/h. Suppean otannan mukaan kuussatkut menee todellista takasuoran päähän 225-240km/h. Korkein mitä mun GPS:llä on otettu on 237km/h (R6R 16/45 ja Pekkasen vanha Honda Sundelin ajamana).
    Ihan puhtaasta mielenkiinnosta aiheeseen. Tuolla on yhden ratakierroksen data: Dataa. Tuo data on kerätty Hirsimäen Jeren VBOX:lla. Ratakierros ei mene tuossa vielä likikään sitä mitä oikeasti nopeat ukot vetää. Siltikin huiput on jo jonkun matkaa yli 230 tuolla takasuoran päässä.

    Tuosta käppyrästä voi suurin piirtein katsella millaista vauhtia missäkin kohtaa rataa mennään.

    Omani on välitetty niin että välityslaskurin mukaan takasuoralla vauhti on 250 - 259 km/h välillä. 250 km/h on silloin kun kone laulaa 14 000 rpm ja kun on 14500 rpm niin on tuo 259 km/h. Vaihtovalo kun on 14500:ssa ja sen silloin tällöin saan vilkahtamaan suoran päässä ennen jarruja niin kokolailla kohdallaan on nopeus, ainakin itselleni se on tähän asti riittänyt. Osaavammat vetää varmasti lujempaa. Välityslaskuri ottaa huomioon sille ilmoitetun renkaan kehän, sen olen mitannut paineistetusta uudesta kumista.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  10. #970
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 16 2008,11:57) kirjoitti
    Omani on välitetty niin että välityslaskurin mukaan takasuoralla vauhti on 250 - 259 km/h välillä. 250 km/h on silloin kun kone laulaa 14 000 rpm ja kun on 14500 rpm niin on tuo 259 km/h. Vaihtovalo kun on 14500:ssa ja sen silloin tällöin saan vilkahtamaan suoran päässä ennen jarruja niin kokolailla kohdallaan on nopeus, ainakin itselleni se on tähän asti riittänyt. Osaavammat vetää varmasti lujempaa. Välityslaskuri ottaa huomioon sille ilmoitetun renkaan kehän, sen olen mitannut paineistetusta uudesta kumista.
    Mä en ole ainakaan vielä löytänyt sellaista välityslaskuria joka olisi näyttänyt yhtä GPS:n kanssa. Tiedä sitten kumpi on väärässä.

    Mikä mitta sulla on laskurissa annettu renkaalle? Ilmeisestikkin tuota Yamahan kitti softan mukana tullutta laskuria käytät? Veikkaan että välit 16/46.

    Tuota Jeren käppyrää kun katselee ja vertaa omaan niin aika samoissa mennään. Paljonkohan tuossa oli kierrosaika, 1:31.?? Olisi ollut parempi leikata maalisuoralta tuo käppyrä eikä takasuoran jarrusta...
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  11. #971
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:13) kirjoitti
    Mä en ole ainakaan vielä löytänyt sellaista välityslaskuria joka olisi näyttänyt yhtä GPS:n kanssa. Tiedä sitten kumpi on väärässä.
    Renkaan halkaisijana pitäisi ilmoittaa keskimääräinen dynaaminen vierintähalkaisija, mikä voikin sitten paineesta, nopeudesta ja kallisteluista riippuen olla melkein mitä tahansa enemmän tai vähemmän kuin paikallaan mitattu staattinen;
    Tosin kokeilemallahan nuokin korjauskertoimet selviävät.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #972
    Lainaa (vetomies @ Syys. 16 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:13) kirjoitti
    Mä en ole ainakaan vielä löytänyt sellaista välityslaskuria joka olisi näyttänyt yhtä GPS:n kanssa. Tiedä sitten kumpi on väärässä.
    Renkaan halkaisijana pitäisi ilmoittaa keskimääräinen dynaaminen vierintähalkaisija, mikä voikin sitten paineesta, nopeudesta ja kallisteluista riippuen olla melkein mitä tahansa enemmän tai vähemmän kuin paikallaan mitattu staattinen;
    Tosin kokeilemallahan nuokin korjauskertoimet selviävät.
    Nimenomaan, tuossa laskurissa alkuperäinen arvo on 2,016 jolla noilla 16/46 väleillä sain juuri nuo Janin antamat nopeudet. GPS:n antamaan nopeuteen ja kierroslukuun suhteutettu halkaisija omien kokeilujen mukaan olisi 1,850. Tuolla halkaisijalla pääsee mun mielestä jo oikeammalle alueelle. Sitä en vaan tajua että miks tuo arvo on noinkin paljon pienenpi. *

    Mulla rajoitin asetettu 15800RPM johon ehtii 15/47 väleillä just kun mummoilee bussipysäkin. Tuolloin kyytiä jarrussa 230-235km/h. Ens kaudella sit vedetään eniten, noh ainakin enemmän tuonnekkin. *
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  13. #973
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:13) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 16 2008,11:57) kirjoitti
    Omani on välitetty niin että välityslaskurin mukaan takasuoralla vauhti on 250 - 259 km/h välillä. 250 km/h on silloin kun kone laulaa 14 000 rpm ja kun on 14500 rpm niin on tuo 259 km/h. Vaihtovalo kun on 14500:ssa ja sen silloin tällöin saan vilkahtamaan suoran päässä ennen jarruja niin kokolailla kohdallaan on nopeus, ainakin itselleni se on tähän asti riittänyt. Osaavammat vetää varmasti lujempaa. Välityslaskuri ottaa huomioon sille ilmoitetun renkaan kehän, sen olen mitannut paineistetusta uudesta kumista.
    Mä en ole ainakaan vielä löytänyt sellaista välityslaskuria joka olisi näyttänyt yhtä GPS:n kanssa. Tiedä sitten kumpi on väärässä.

    Mikä mitta sulla on laskurissa annettu renkaalle? Ilmeisestikkin tuota Yamahan kitti softan mukana tullutta laskuria käytät? Veikkaan että välit 16/46. *

    Tuota Jeren käppyrää kun katselee ja vertaa omaan niin aika samoissa mennään. Paljonkohan tuossa oli kierrosaika, 1:31.?? Olisi ollut parempi leikata maalisuoralta tuo käppyrä eikä takasuoran jarrusta...
    No mä en ole kokeillut koskaan GPS:n kanssa niin että olis ollut välityslaskurilta tiedossa tarkalleen sen ilmoittama huippu km/h tietyllä kierrosluvulla jne.

    Tarkennan nyt sen verran että tuo data on Jeren VBOX:sta, mutta vuodelta 2006 mun kilpurilla ajettu ja meikäläisen toimesta. Ihan vaan kamat reppuun ja kokeilumielellä.

    Mulla on ollut mitta niin Contin 190/55 sekä Dunlopin 190/55 takasesta. Ja käytän KIT kamojen mukana tullutta laskuria. Välitysveikkauksesi ei mene paljoa pieleen.

    Mulla taitaa jossain olla vielä se softa sekä datat tallessa niin voisin kurkkia hiukan mitä se kertoilee nopeimmaksi kierrokseksi ja siitä myös datan raapaista esille.

    Harvemmin noi on täysin 100% varmoja ja oikeita, mutta kun / jos käyttää samaa mittalaitetta tai tiedonkeruuta niin siitä ainakin saa itselleen osvittaa että missä tekee väärin, missä voisi parantaa jne. Ja ihan mielenkiintoistahan noita on tutkia ja miettiä omaa ajoa, jos sieltä joskus vaikka löytäis parannuksia omaan ajoon.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  14. #974
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:43) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 16 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:13) kirjoitti
    Mä en ole ainakaan vielä löytänyt sellaista välityslaskuria joka olisi näyttänyt yhtä GPS:n kanssa. Tiedä sitten kumpi on väärässä.
    Renkaan halkaisijana pitäisi ilmoittaa keskimääräinen dynaaminen vierintähalkaisija, mikä voikin sitten paineesta, nopeudesta ja kallisteluista riippuen olla melkein mitä tahansa enemmän tai vähemmän kuin paikallaan mitattu staattinen;
    Tosin kokeilemallahan nuokin korjauskertoimet selviävät.
    Nimenomaan, tuossa laskurissa alkuperäinen arvo on 2,016 jolla noilla 16/46 väleillä sain juuri nuo Janin antamat nopeudet. GPS:n antamaan nopeuteen ja kierroslukuun suhteutettu halkaisija omien kokeilujen mukaan olisi 1,850. Tuolla halkaisijalla pääsee mun mielestä jo oikeammalle alueelle. Sitä en vaan tajua että miks tuo arvo on noinkin paljon pienenpi. *

    Mulla rajoitin asetettu 15800RPM johon ehtii 15/47 väleillä just kun mummoilee bussipysäkin. Tuolloin kyytiä jarrussa 230-235km/h. Ens kaudella sit vedetään eniten, noh ainakin enemmän tuonnekkin. *
    Käytät ilmeisesti eturenkaan kehämittaa? Takasen kehämitta on kuitenkin jonkun verran pidempi. Se kun on meinaan ihan täysin mahdollista että jokunen kilometri tulee nopeuseroa pelkästään sillä että takanen luistaa hiukan.

    Miksi sa huurata sita su laitetta niin korkea kierros? Ei noissa Yamahoissa enää ihan kauheasti tapahdu 14500 jälkeen ja tehokäyrä lähtee laskusuuntaiseksi.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  15. #975
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 16 2008,12:44) kirjoitti
    Harvemmin noi on täysin 100% varmoja ja oikeita, mutta kun / jos käyttää samaa mittalaitetta tai tiedonkeruuta niin siitä ainakin saa itselleen osvittaa että missä tekee väärin, missä voisi parantaa jne. Ja ihan mielenkiintoistahan noita on tutkia ja miettiä omaa ajoa, jos sieltä joskus vaikka löytäis parannuksia omaan ajoon.
    Just näin. Tän takia olenkin tuota Racecronoa käyttänyt tänä vuonna aktiivisesti. Nyt jokkis viikonloppuna sain se vielä tyrkättyä Banzai puvun alle kun kävi testaamassa onko Saarisen Mikon Honda kunnossa. Sitä käppyrää kun vertaa omaan niin näkee selvästi missä on parannettavaa ja mitkä menee hyvin.

    Jos saat sen nopeimman kierroksen raapaistua sieltä ulos niin laita maililla mulle niin latailen sen tohon Racechronoon ja tutkin missä tulee pataan rankimmin.



    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  16. #976
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 16 2008,12:49) kirjoitti
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:43) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 16 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:13) kirjoitti
    Mä en ole ainakaan vielä löytänyt sellaista välityslaskuria joka olisi näyttänyt yhtä GPS:n kanssa. Tiedä sitten kumpi on väärässä.
    Renkaan halkaisijana pitäisi ilmoittaa keskimääräinen dynaaminen vierintähalkaisija, mikä voikin sitten paineesta, nopeudesta ja kallisteluista riippuen olla melkein mitä tahansa enemmän tai vähemmän kuin paikallaan mitattu staattinen;
    Tosin kokeilemallahan nuokin korjauskertoimet selviävät.
    Nimenomaan, tuossa laskurissa alkuperäinen arvo on 2,016 jolla noilla 16/46 väleillä sain juuri nuo Janin antamat nopeudet. GPS:n antamaan nopeuteen ja kierroslukuun suhteutettu halkaisija omien kokeilujen mukaan olisi 1,850. Tuolla halkaisijalla pääsee mun mielestä jo oikeammalle alueelle. Sitä en vaan tajua että miks tuo arvo on noinkin paljon pienenpi. *

    Mulla rajoitin asetettu 15800RPM johon ehtii 15/47 väleillä just kun mummoilee bussipysäkin. Tuolloin kyytiä jarrussa 230-235km/h. Ens kaudella sit vedetään eniten, noh ainakin enemmän tuonnekkin. *
    Käytät ilmeisesti eturenkaan kehämittaa? Takasen kehämitta on kuitenkin jonkun verran pidempi. Se kun on meinaan ihan täysin mahdollista että jokunen kilometri tulee nopeuseroa pelkästään sillä että takanen luistaa hiukan.

    Miksi sa huurata sita su laitetta niin korkea kierros? Ei noissa Yamahoissa enää ihan kauheasti tapahdu 14500 jälkeen ja tehokäyrä lähtee laskusuuntaiseksi.
    Ei se GPS tiedä että takanen luistaa. *
    En ole mitannut takarenkaan halkaisijaa, enkä sen paremmin etusenkaan. Tuo 2,016 vaikutti vaan olevan niin paljon pielessä GPS nopeuteen että arvoin kertomen lähemmäksi GPS nopeutta. Nyt se täsmää aika hyvin 15/45, 15/47, 15/48 väleille.
    No siks mä huudatan sitä kun kuulostaa niin kivalta, samasta syystä ajelen ilman korvatulppia. * Täytyy varmaan tuohonkin perehtyä ens kaudella paremmin ja säätää vaihtovalo alemmaksi. Tietty ensin pitäis nähdä se vaihtovalo. *
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  17. #977
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:58) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 16 2008,12:49) kirjoitti
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:43) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 16 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:13) kirjoitti
    Mä en ole ainakaan vielä löytänyt sellaista välityslaskuria joka olisi näyttänyt yhtä GPS:n kanssa. Tiedä sitten kumpi on väärässä.
    Renkaan halkaisijana pitäisi ilmoittaa keskimääräinen dynaaminen vierintähalkaisija, mikä voikin sitten paineesta, nopeudesta ja kallisteluista riippuen olla melkein mitä tahansa enemmän tai vähemmän kuin paikallaan mitattu staattinen;
    Tosin kokeilemallahan nuokin korjauskertoimet selviävät.
    Nimenomaan, tuossa laskurissa alkuperäinen arvo on 2,016 jolla noilla 16/46 väleillä sain juuri nuo Janin antamat nopeudet. GPS:n antamaan nopeuteen ja kierroslukuun suhteutettu halkaisija omien kokeilujen mukaan olisi 1,850. Tuolla halkaisijalla pääsee mun mielestä jo oikeammalle alueelle. Sitä en vaan tajua että miks tuo arvo on noinkin paljon pienenpi. *

    Mulla rajoitin asetettu 15800RPM johon ehtii 15/47 väleillä just kun mummoilee bussipysäkin. Tuolloin kyytiä jarrussa 230-235km/h. Ens kaudella sit vedetään eniten, noh ainakin enemmän tuonnekkin. *
    Käytät ilmeisesti eturenkaan kehämittaa? Takasen kehämitta on kuitenkin jonkun verran pidempi. Se kun on meinaan ihan täysin mahdollista että jokunen kilometri tulee nopeuseroa pelkästään sillä että takanen luistaa hiukan.

    Miksi sa huurata sita su laitetta niin korkea kierros? Ei noissa Yamahoissa enää ihan kauheasti tapahdu 14500 jälkeen ja tehokäyrä lähtee laskusuuntaiseksi.
    Ei se GPS tiedä että takanen luistaa. *
    En ole mitannut takarenkaan halkaisijaa, enkä sen paremmin etusenkaan. Tuo 2,016 vaikutti vaan olevan niin paljon pielessä GPS nopeuteen että arvoin kertomen lähemmäksi GPS nopeutta. Nyt se täsmää aika hyvin 15/45, 15/47, 15/48 väleille.
    No siks mä huudatan sitä kun kuulostaa niin kivalta, samasta syystä ajelen ilman korvatulppia. * Täytyy varmaan tuohonkin perehtyä ens kaudella paremmin ja säätää vaihtovalo alemmaksi. Tietty ensin pitäis nähdä se vaihtovalo. *
    Hehheee. Saahan sitä toki huudattaa, mutta ettei vaan toistuisi Alastaro, muuttuisi teilläkin yksi noista "lausahduksista / motoista".

    Joo, ei se GPS tiedä että se takanen luistaa, mutta tarkoitinkin että siinä välityslaskurissa on se isompi halkaisija ilmoitettu, eli takaselle, käsitykseni mukaan kun ainakin nuo R6R:t ovat takavetoisia ja se välitys lasketaan takarenkaalle.

    Eli takasella sitä luistoa syntyy ja kun vertaa tuota välityslaskurin arvoa GPS:ään niin voisi osin selittää pienet heitot.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  18. #978
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 16 2008,13:10) kirjoitti
    Hehheee. Saahan sitä toki huudattaa, mutta ettei vaan toistuisi Alastaro, muuttuisi teilläkin yksi noista "lausahduksista / motoista". *

    Joo, ei se GPS tiedä että se takanen luistaa, mutta tarkoitinkin että siinä välityslaskurissa on se isompi halkaisija ilmoitettu, eli takaselle, käsitykseni mukaan kun ainakin nuo R6R:t ovat takavetoisia ja se välitys lasketaan takarenkaalle.

    Eli takasella sitä luistoa syntyy ja kun vertaa tuota välityslaskurin arvoa GPS:ään niin voisi osin selittää pienet heitot.
    No ens kaudella koitetaa tuhlata rahat johonkin muuhun kuin koneeseen. Laitetaan rahat siihen jo talvella. Ens kauden taktiikkaan kuuluu yhtä monet silmät kun eräällä Yamaha kuljettajalla viime kaudella. Eikös silläkin taktiikalla lähtenyt ihan kivasti aikaa pois? * Tää kausi menikin pystyssä, oli syytäkin mennä kun ei ollut ainuttakaan lippa osaa. Eikä oikeastaan ollut tilanteitakaan. Eli riskitasoa on nostettava. *

    Ymmärsin kyllä tuon sun pointin luistamisesta. Mutta että luistais tuon 15-20km/h?? Enkä usko että vedät tänä vuonna 20-25 kovempaa tuonne kun minä. Uskoisin että A600 kuskeilla todellista kyytiä suoran päähän 235-245km/h.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  19. #979
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,13:20) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 16 2008,13:10) kirjoitti
    Hehheee. Saahan sitä toki huudattaa, mutta ettei vaan toistuisi Alastaro, muuttuisi teilläkin yksi noista "lausahduksista / motoista". *

    Joo, ei se GPS tiedä että se takanen luistaa, mutta tarkoitinkin että siinä välityslaskurissa on se isompi halkaisija ilmoitettu, eli takaselle, käsitykseni mukaan kun ainakin nuo R6R:t ovat takavetoisia ja se välitys lasketaan takarenkaalle.

    Eli takasella sitä luistoa syntyy ja kun vertaa tuota välityslaskurin arvoa GPS:ään niin voisi osin selittää pienet heitot.
    No ens kaudella koitetaa tuhlata rahat johonkin muuhun kuin koneeseen. Laitetaan rahat siihen jo talvella. Ens kauden taktiikkaan kuuluu yhtä monet silmät kun eräällä Yamaha kuljettajalla viime kaudella. Eikös silläkin taktiikalla lähtenyt ihan kivasti aikaa pois? * Tää kausi menikin pystyssä, oli syytäkin mennä kun ei ollut ainuttakaan lippa osaa. Eikä oikeastaan ollut tilanteitakaan. Eli riskitasoa on nostettava. *

    Ymmärsin kyllä tuon sun pointin luistamisesta. Mutta että luistais tuon 15-20km/h?? Enkä usko että vedät tänä vuonna 20-25 kovempaa tuonne kun minä. Uskoisin että A600 kuskeilla todellista kyytiä suoran päähän 235-245km/h.
    En minä tiedä paljonko mun kyyti sinne todellisuudessa on tällä hetkellä.

    Tuo liki 240 km/h, mikä oli tuolla Jeren VBOX:lla otettu, olen ajanut 2006 vuonna ja eri väleillä kuin nyt.

    Enkä väitä että menisin sua 20 km/h nopeampaa, hankala väittää kun ei ole faktaa.

    Jos luistosta pitäis jotain veikata niin tuollaisen 7 - 9 km/h voisin tuossa nopeudessa niellä mittaheitoksi luiston takia. Muistaakseni Pennan Samilla oli 2003 Kemoran katsomosuoran vauhdeissa siellä päädyssä joku hiukan yli 5 km/h nopeuseroa etusen ja takasen välillä.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  20. #980
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 16 2008,13:44) kirjoitti
    Jos luistosta pitäis jotain veikata niin tuollaisen 7 - 9 km/h voisin tuossa nopeudessa niellä mittaheitoksi luiston takia. Muistaakseni Pennan Samilla oli 2003 Kemoran katsomosuoran vauhdeissa siellä päädyssä joku hiukan yli 5 km/h nopeuseroa etusen ja takasen välillä.
    Osa tuosta erosta johtuu siitä, että etunen kevenee (dynaaminen vierintähalkaisija kasvaa) ja vastaavasti taakse tuleva paino lisääntyy (halkaisija pienenee), mikä saa näennäisen nopeuseron aikaan etu- ja takarenkaiden välille kun nopeus/takasen kautta tiehen siirtyvä voima kasvaa. Paha kyllä sanoa, miten suuri osuus on.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #981
    Muistan erään rengasmerkin edustajan maininneen, että tyypillisesti 200km/h vauhdissa takarenkaan luisto on 2% luokkaa
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  22. #982
    Lainaa (Sepe @ Syys. 16 2008,12:51) kirjoitti
    Just näin. Tän takia olenkin tuota Racecronoa käyttänyt tänä vuonna aktiivisesti. Nyt jokkis viikonloppuna sain se vielä tyrkättyä Banzai puvun alle kun kävi testaamassa onko Saarisen Mikon Honda kunnossa. Sitä käppyrää kun vertaa omaan niin näkee selvästi missä on parannettavaa ja mitkä menee hyvin.

    Jos saat sen nopeimman kierroksen raapaistua sieltä ulos niin laita maililla mulle niin latailen sen tohon Racechronoon ja tutkin missä tulee pataan rankimmin.
    No ei ne mun ajamat kierrokset nyt miten onnistuneita olleet. On niin pitkä tauko kun on ajanut kovaa tai siis omaa kovaa että avaukset on ihan naurettavia ja sitten kun ei ole ollut omaa pyörää ja lainapyöräkin on vaihtunut joka settiin niin ajo on aika sekaisin.

    Muistaakseni viime kesänä tuolla oli jossain treeneissä tutka ja Partanen täräytti 245 siihen. Ja luulen että se rupeaa olemaan aika alueella jo. Ite oon niin baksu poika että tarttis olla jumalattomasti woemaa että kusiainen jaksaisi kipittää. (selitys tuokin kun ei osaa avata)

    Jotku ihan kärkiukot ja supersporteilla voivat mennä 10-15 kovempaa mutta tuskin siinä suurempia eroja tulee. Aika moni tuntuu olevan vaan niin optimistinen noiden kulkujen suhteen. Mutta vaihda nyt hyvä mies 46 takaratas motoparkkiin niin pääset sillä takasuorallakin hieman kovempaa. Ja niin, siinä Paken pyörässä oli kyllä liian tiheät välit. Olisi varmaan mennyt yli 240 jos olisi ollut pidemmät.
  23. #983
    piti oikein tarkastaa et oon oikeessa topicissa... olin, mut noi ylemmät viestit ei vaan jotenkin natsaa aiheeseen ;)
  24. #984
    Lainaa (kiivi3 @ Syys. 16 2008,14:12) kirjoitti
    piti oikein tarkastaa et oon oikeessa topicissa... olin, mut noi ylemmät viestit ei vaan jotenkin natsaa aiheeseen ;)
    Älä nyt hyvä mies takerru pikkuseikkoihin, ainahan nää rönsyilee. Milloin homostellaan, milloin neiteillään jne.

    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  25. #985
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 16 2008,14:15) kirjoitti
    Lainaa (kiivi3 @ Syys. 16 2008,14:12) kirjoitti
    piti oikein tarkastaa et oon oikeessa topicissa... olin, mut noi ylemmät viestit ei vaan jotenkin natsaa aiheeseen ;)
    Älä nyt hyvä mies takerru pikkuseikkoihin, ainahan nää rönsyilee. Milloin homostellaan, milloin neiteillään jne.

    Nyt kun rönsytään kunnolla niin onko sinulla mielikuvaa paljon voisi olla kärkipään SuperBike petterien realistiset kyydit takasuoran jarruihin ?

    n. 280+- tms. ?
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  26. #986
    Palataan asiaan: Kuka tunnustaa?

    "Ihan vaan by the way, alastarolla isot pärrät ei vetäny edes muistaakseni kauheen kovia aikoja verrattuna esim. kaverini V40 2.0T volvoon jossa alustana oli FK:n jouset ja vakioiskarit. Kovempaa kyllä menivät, kuten kuuluukin, mutta ajat ei päätä huimannu.." (dnsf.org)

    Jos mulla oisi Volvo vaan, kyllä näyttäisin,
    mä radalla kuin ajetaan, kaikki voittaisin!
    Mut asfaltti tuo katala on mulle liian kapea...




    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #987
    Lainaa (vetomies @ Syys. 16 2008,15:33) kirjoitti
    Palataan asiaan: Kuka tunnustaa?

    "Ihan vaan by the way, alastarolla isot pärrät ei vetäny edes muistaakseni kauheen kovia aikoja verrattuna esim. kaverini V40 2.0T volvoon jossa alustana oli FK:n jouset ja vakioiskarit. Kovempaa kyllä menivät, kuten kuuluukin, mutta ajat ei päätä huimannu.." (dnsf.org)

    Jos mulla oisi Volvo vaan, kyllä näyttäisin,
    mä radalla kuin ajetaan, kaikki voittaisin!
    Mut asfaltti tuo katala on mulle liian kapea...
    Tämä alkaa olla jo suhteellisen huvittavaa Mikään Volvo ei ole millään mittapuulla nopea auto, siinä ei madalllusjouset paljoa auta.
  28. #988
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 16 2008,15:37) kirjoitti
    Mikään Volvo ei ole millään mittapuulla nopea auto
    Tuo on erittäin suhteellista...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  29. #989
    Lainaa (scuuba @ Syys. 16 2008,15:40) kirjoitti
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 16 2008,15:37) kirjoitti
    Mikään Volvo ei ole millään mittapuulla nopea auto
    Tuo on erittäin suhteellista...
    Okei, huomasin virheeni. Mikään pelkästään madallusjousilla ryyditetty Volvo ei ole millään mittapuulla nopea auto.

  30.  
  31. #990
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 16 2008,15:43) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Syys. 16 2008,15:40) kirjoitti
    Lainaa (nokonzok @ Syys. 16 2008,15:37) kirjoitti
    Mikään Volvo ei ole millään mittapuulla nopea auto
    Tuo on erittäin suhteellista...
    Okei, huomasin virheeni. Mikään pelkästään madallusjousilla ryyditetty Volvo ei ole millään mittapuulla nopea auto.

    Milloin Volvo luokitellaan nopeaksi?
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
Sivu: 33 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23313233343543 ... ViimeinenViimeinen