Jep, aikataulu passaa. Kiitos ylimääräisistä kierroksista. Pitääkin tästä lähteä nukkumaan. Huomiseen siis.
Moottorijarru jutun käsitit väärin päin. Todistelin pojille sitä, että jos moottoritiellä tulee tilanne eteen ja pitää lähteä auton kanssa vedättämään niin monesti siellä prätkässä on se kutonen tuvassa. Jos siitä tiputtaa neloselle niin on todennäköistä, että nopeampi auto alkaa jätättää ennen kuin pyörä herää. Te olette motskarihommissa puoliammattilaisia, minä en ja myönnän suoraan, että moottoritievauhdeissa en lähtisi ihan heti prätkällä kakkosta tai ykköstä hakemaan. Sen verran se siitä vaiheessa nykäsee jos ei osaa kaasua antaa tai mitä siinä nyt ikinä pitääkään tehdä. En voisi edes kuvitella tekeväni tuollaista mutkassa.
Kiihdyttäessä ei moottorijarru tietenkään tunnu. Noin pihalla en minäkään ole.![]()
Äsken saunassa käytiin aiheesta keskustelua. Kuski, joka on minua nopeampi, olisi lyönyt viikko sitten tonnista vedon auton puolesta.(app @ Syys. 12 2008,22:56) kirjoitti
Raa´at faktat auton puolella.
1. Autossa sliksit, pyörässä ei
2. Autossa 500-700 hv, joten kuljettajan kanssa punnittuna tehon ja painon suhde aika samoissa mitä pyörällä kuljettajan kanssa
3. Autoa ajaa Super Saloonien Suomen Mestari, pyörää harrastelijaurpo
4. Auto puhdas kilpuri, pyörä katteita ja ohjausiskaria ja jalkatappeja lukuun laskematta vakio, pakasta vedetty laitos
5. Autossa neljä vetävää rengasta, pyörässä yksi.
Eli rehellisyyden nimissä, olisin minäkin lyönyt rahani likoon auton puolesta jos olisin nuo auton speksit tiennyt ennen lähtemistäni leikkiin. Voi olla, ettei Jarmo jaksanut ajaa täysillä, ajettuaan kaksi päivää kilpaa, en tiedä. Huomenna kokeillaan toista peliä ja toista kuskia vastaan.
Kun Tero heilautti ruutulippua, luulin, että pyörässäni on jotain vikaa, koska auto lähti paikaltaan alkuun nopeammin. Oli aika uusi kokemus.
No, nyt hampaiden pesu ja unta koteloon, niin jaksaa sitten huomenna olla tikkana tontilla. Aikataulua tuon näytöksen osalta siirsin osin siksi, että haluan yhden kunnon treenin vetää ennen sunnuntain kisaa ja siinä on riski kaatua. En viitsi ottaa kaatumisen riskiä ennen tätä koitosta, sitä on sen verran kauan odotettu. Toinen syy se, että saan vedettyä ja keskityttyä kaikessa rauhassa ajajatutkintojen vastaanottamiseen ja edessä oleva koitos ei sotke ajatuksia. Eli infotkaa niille, jotka mahdollisesti tulossa katsomaan, että homma on siirretty alkamaan klo 15.00
Öitä ja huomisiin!
Jukka
Siinä vaiheessa minulle annettaisiin treeniaikaa säkkinä olemiseen, sillä täällä on kuitenkin n. 120 kuskia treenailemassa joista 60-80 tähtää seuraavan päivän kisaan. Voisi läski tummua jos näistä Motoparkin vähistä tunneista alettaisiin enemmän napsimaan. Tuostakin tulee varmasti kitinää, mutta on tämä sen verran hauska juttu ja pitkään odotettu, että muutaman minuutin jokainen on valmis ehkä joustamaan omasta ajostaan.(Anatooli @ Syys. 12 2008,23:25) kirjoitti
Jukka
Ariel Atomi
Nuita leluja ei kovin suomessa taida olla ainakaan kilpien välissä, mutta varmasti hauska laite kumminkin ja ainakin itse uskaltaisin tuolla kovempaa ajaa, kun omalla pyörälläni
tuossa vastassa kusiainen
Kyllä, tilille joutuu. Mutta että noin pahasti ;(. Nooh, ehkä mä sinne radalle istten uskaltaudun. Tilasin just tänään tohon nopeampaan ratsuun kunnon silestonet joten eiköhän niillä.(zeromark @ Syys. 12 2008,17:59) kirjoitti
Jokatapauksessa motorgin huippuhetkiä tänävuonna..
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Tuokin kisa kun ajettaisiin oikein kunnolla niin miten siinäkin mahtaisi käydä... Mites tuo reki kiihtyy 0-200km/h? Vittu kun ei nuo Clarksonin jutut oikein vakuuta.(Salmari @ Syys. 12 2008,23:46) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
niin. huiputkin taitaa jäädä 250km/h eli melko lyhyet välitykset tuossa 300hp versiossa. näköjään siitä tehty 500hp versiokin, mutta turha kai jaaritella noista sen enempää, kun ei ole näitä kokeilla. onhan noita *(TPM @ Syys. 13 2008,00:55) kirjoitti
![]()
Autosta ja moposta riippuen ni uskallan sanoo että osaavilla kuskeilla enemmistössä yhdistelmistä prätkä vie ratakierroksen, jos siis ajetaan vakiokalustoilla. Sit ku ruvetaan puhumaan ratasäädöistä ynnä slickseistä niin alkaa homma tasottuu vähä. Mutta oon kyl sitä mieltä ku ammattikuskien aikoja kattoo, et jossei autosta siipiä löydy ni kyl mopo vie, poislukien mikkihiiri-radat.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Nukuin yöni hyvin, uni tuli kun silmät suljin joten ilman suurempia paineita lähdetään pitämään hauskaa. Heti tämän kirjoituksen jälkeen Skylle suuntaa Motoparkkia kohti.
Tiedä sitten olenko mä ainut kuka on tässä leikillään mukana kun kilpakumppanini copy pasteaa vuoden vanhoja kirjoituksiani tänne, tonne, tuonne ja vielä bomber foorumillekin. Kun mä en uhoa niin kaivetaan vanhoja jossa uhoan. Ei kai kusiaisen päällä puntti tutise?
Turhaan tutisee. En koskaan ja ikimaailmassa pysty samaan kuin jo kilpailtu Audi. En vaikka ajaisin oikealla kilpakalustolla.
voivathan mielipiteetkin kokemusten myötä muuttua. eräs älyllisyyden merkki on sekin, että tosiasioiden edessä kantaansa voi muuttaa niiden mukaiseksi, kuten tässäkin yllä app on näyttänyt tekevän. mielestänikin on vähän turhanaikaista ruoskintaa kaivaa vanhoja mielipiteitä esiin, koska nykyiset ovat kuitenkin aktuelleja tässä ketjussa. kiihokkeena nekin toki menevät ja kiihottuneita on paljon näinkin olennaisessa asiassa kuin auto vs mp.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Hah hah. Eipä puntit tutise ja tosissani en ole tässä leikissä mukana todellaakaan. Jos olisin urallani edennyt maailmanluokan tehdastalliin ja pitäisi puolustaa tehtaan mainetta jotain ihmeautoa vastaan, saattaisin enempi tosissani olla. Pieni mainostelu kuitenkin paikallaan ja jonkinlainen vastakkainasettelu. Jos sopupeliltä näyttäisi, niin kuka tätä enempää viitsii seurata kuin pesäpalloakaan.(app @ Syys. 13 2008,06:51) kirjoitti
Näissä leikeissä aina vähän kaivellaan ja katsellaan kuka oli oikeassa ja kuka väärässä. Väärässä voi olla, mielipiteitä ja arvuuttelujahan nämä vain. Mutta jos uhoaa tulevansa, olevansa kovempi, niin silloin pitää tulla ja olla. Helannosta eikä Legendistäkään näköjään ollut huutoihinsa vastaamaan. Oma tavoitteeni on roikkua perässä, katsoa jäänkö mutkissa vaiko en ja pysyä pystyssä huomiseen kisaan. Huominen on varattu elämäni ensimmäiselle, ehkä jopa viimeiselle lipalle, tänään ei vielä ole sille budjetoitu aikaa.
Parin tunnin päästä rata on jo tutumpi.
Nyt provoilun parista hetkeksi reaalielämän pariin. Sen voin ainakin kertoa, että pyöräkuskeilla on kylmempi kuin autokuskeilla. Ai jeesus että paleltaa...
Jukka
Jukka taitaa purkaa mickey/helanto/jokumuumikä/legenda-patoutumia edelleen tai sitten siellä on tosiaan jotain orastavaa "%#ttuiluntarvetta kuoriutumassa(app @ Syys. 13 2008,06:51) kirjoitti
Tuossa kun tiivistit nismon speksejä ja ajokokemustasi, niin minulle valkeni, ettei tästä välttämättä hirveän eritasoinen kisa tule kuin tuosta SSA vs R6R. Harmi, ettei rata ole sinulle tutumpi, mutta hyvä näinkin.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Älä ole app huolissasi vaikka noita vanhoja kirjoituksiasi joku linkittäisikin ihan minne vaan(app @ Syys. 13 2008,06:51) kirjoitti
Myös tuolla b-foorumin puolella sinua pidetään miehenä kenellä on oikeasti "munaa" lähteä tuollainen leikkimielinen kokeilu suorittamaan.
Ajelehan turvallisesti perille ja ottakaa hyvä "kisa"
Itse yritän katsomaan ehtiä, vaikka tuo aikataulu muutos hiukan sotkikin omaa kuviota...
Taitaapi olla tuo katu-Skyline _ainakin_ 10s/kierros hitaampi kuin rata-Audi slikseillä... En usko siis 1.40 alittuvan Skyllellä. Veikkaan 1.45, joka tarkoittaa sitä, että prätkäkuski voi vielä "cruisailla" tuossa vauhdissa. Mutta tämä on vain veikkaus, katsotaan kuinka lähelle osuu *(mjtee @ Syys. 13 2008,09:05) kirjoitti
Täältäkin pisteet app:lle, nyt saadaan vihdoin selvyys, onhan siitä jo vuosia väännettykin
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Nyt, kun sait app:n koukkuun, ni muista sit linkittää tämä app:n nöyryytysvideo mahdollisimman moneen paikkaan. Liitä oheen vielä se paidaton minä-kuva, jotta saat vielä tätäkin suuremman persnuolijajoukon suosion osaksesi. Olet sä vaan vitun kova jätkä.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 13 2008,08:51) kirjoitti
- Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.
- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Eiköhän tämä homma mene ihan sirkushuvien piikkiin, eikä minkään nöyryytksen jne. Jos omistaisin itse vastaavanlaisen auton ja tuollainen tilaisuus tarjoutuisi, niin totta helvetissä lähtisin ajamaan ja kokeilemaan. Enkä vain puhuisi netissä niinkuin eräs.(The Legend @ Syys. 13 2008,09:56) kirjoitti
Hieman taukoa
Nyt, kun sait app:n koukkuun, ni muista sit linkittää tämä app:n nöyryytysvideo mahdollisimman moneen paikkaan. Liitä oheen vielä se paidaton minä-kuva, jotta saat vielä tätäkin suuremman persnuolijajoukon suosion osaksesi. Olet sä vaan vitun kova jätkä.[/QUOTE](The Legend @ Syys. 13 2008,09:56) kirjoitti
Voi rähmä. Näin sivullisena en oikeastaan omaa oikeutta kommentoida, mutta. Toi oli kyllä jo yli surkea töksäytys. Siis oikeasti haloo... WTF
Ujo puna/hopea TAce
Moottori lehdessä vuonna 2001 numero 5 oli seuraavanlainen testi.
Rata=Alastaro
Pyörä=MV Agusta F4S Täysin vakio
Pyöränkuski=Erkka Korpiaho
Aika=1.25.6
Auto=Ferrari 360 Modena Täysin vakio
Autonkuski=Alec Arho
Aika=1.30.5
En muista koskaan törmänneeni yhdistelmään helvetin nopea ja helvetin kova uhoamaan. Taitavat olla ominaisuuksia jotka sulkevat toisensa pois vähän kuin maksimaalinen voima ja maksimaalinen notkeus. Legend on oman sektorinsa huippu ja se selittänee suurelta osalta pysymisen omalla tontilla.(Linkki @ Syys. 13 2008,10:07) kirjoitti
Skylle-kuskin kanssa käytiin äsken radalla kurvailemassa ja katuautoksi ihan hyvin liikkui. Katsellaan kolmen tunnin kuluttua miten mentiin sitten samaan aikaan.
Propsit app:lle, että tulee paikalle. Kynnys saapua on varmasti kohtuullisen suuri ja kertoo siitä, että joillakin sitä vaan on munaa vastata huutoihinsa ja joillakin sitten vaan ei.
Pk-seudulta ehtii vielä katsomaan jos ripeästi lähtee liikkeelle
Jukka
Aivan mahtava juttu, että tällaisia järjestetään ja sitten on vielä kavereita jotka oikeasti tekevät asialle jotain, eikä vain puhu paskaa täällä. Loistava juttu. Harmittaa kun paikalle ei päässyt, mutta eiköhän tänään vielä päästä analysoimaan jos jonkinmoista videota. Sekä Jukan silmistä, että Skylinen kulmasta.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 13 2008,12:01) kirjoitti
Hieman taukoa
Radical SR8 - katulaillinen auto, joka ajaa kovemman ajan Nürburgringissä kuin mikään katulaillinen moottoripyörä.
http://www.youtube.com/watch?v=iwtyZosuPNE
tls -99
Niin, onhan siinä neljä pyörää mutta kone moottoripyörästä värkätty:(nawitus @ Syys. 13 2008,12:13) kirjoitti
http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...dical_sr8.html
Koitos peruttu. Autosta ilmeisestikin ahtoputki hajosi ja konehuone täynnä öljyä.
Treeneissä kellotettiin 1:48 alkuinen aika nopeimmaksi. Ehkä ensi kesänä sitten paremmalla onnella.
Omasta ja yleisön puolesta kiitos näin netin välityksellä suoraselkäisyydestä. Yritys oli hyvä, olosuhteet tällä kertaa olivat vastaan.
Jukka
Harmi... Kuitenkin ihan kohtuu vauhtia mennyt siellä....
No ensi suvena sitten uudestaan... Oikeistaan app:lle tiedoksi että mahdollisesti Juhannuksena 2009 voisi olla mahdollista ajaa Kemorassa samalla kaavalla...
Harmi juttu tosissaan.. Propsit app:lle hyvästä yrityksestä!(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 13 2008,14:28) kirjoitti
Noh, tuo 1.48 oli sielläpäin mitä arvioin, veikkaukseni oli 1.45. Joten lopputulos olisi luultavasti ollut melko selvä pyörän eduksi.
Mitäs aikoja olet itse nyt vkl päässyt? Onko siellä pitoa yhtään?
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kuulin uutista tuolta radan vierestä, että sittenkin tällä hetkellä olisi kisa päällä siellä. R6 vs Skyline.
Hieman taukoa
No, auto saatiin kuin saatiinkin kuntoon ja koitos pidettyä. Auton parhaaksi kellotettiin n. 1:43, jota pidettävä varsin hyvänä aikana. Aiheesta videokooste lähiaikoina. Luultavimmin sekä pyörän, että auton kamerat toimivat sekä muutama nauhoitus yleisön joukosta.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 13 2008,14:28) kirjoitti
Jukka
Hatunnosto app:lle.
Yrittäkää selvitä huomenna ilman kalusto- ja henkilöstövaurioita. Vaikka onkin koko talvi aikaa paikkailla.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Rispect(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 13 2008,14:28) kirjoitti
Vaikka datalehtien perusteella tilanne olikin sellainen, ettei autolla ole mitään menetettävää, niin hyväkulkuisen auton tuominen näytille oli miehen työ. Se on aivan eri asia kuin lähteä pellehyppymeiningillä lintalla joka "ei mee mihkään".
Harmi että videointi jäi näkemättä, tilannetta on seurattu täällä Skylinen ja R6:n kotisaarella lähes henkeä pidättäen
EDIT: jahaa, tilanne elää koko ajan. Odotellaan sitten niitä videoita vielä...
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Mahtava homma! Maltoitko ajaa perässä vai veditkö ohi? Kyllähän tuo Skylle on kohtuu nopea katuauto kuitenkin; jäi vain 13s puhtaalle rata-autolle slikseillä.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 13 2008,15:58) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***