Ihan max. mittarinopeuksista puhun ja tarkoitin ettei sitä nyt ainakaan yhtään enempää tarvita. Nyt ehtii tosiaan 4:lla mittariin ~257 reilusti aikasella jarrumerkillä ja hitaallakin lähdöllä niin ajattelin että "pikkasen" paremmalla kiihtyvyydellä ehtis kuitenkin yli 260 ja risat mittariin kelata. Todellista olis varmaan samat tai vähän enemmän kuin nyt. /z(KariFi @ Syys. 18 2008,14:52) kirjoitti
Heh, autoon pitää panna miljoona että pääsee edes kusiaisen vauhtiin.. siitä vaan sijoittamaan![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Hekulla on osa sivustoista näköjään kaatunut. Ennen siellä kerrottiin, että "mainostaja" on arkkitehti. Nyt oli tuo tieto hävinnyt. Ainoastaan teknisen korkeakoulun arkkitehtiosaston nettisivustolla koitetaan vihjata tähän Hekun unelmaan. Ja kohdassa "My works" on tyhjä lehti, ilmeisesti todenmukainen kuvaus.(Animal @ Syys. 18 2008,16:36) kirjoitti
Jokohan kohta olis coiloverit tulleet ja asennettu, että Heku pääsee näyttämään kuukelin värkit motoristeille. Eiköhän ne siskotkin kohta kaikki oo naimisissa.
- kateus on ihailun vilpittömin muoto -
Eiköhän se bussipysäkki rajaa edelleen jonkun aikaa noita huippuja.(zeromark @ Syys. 18 2008,17:21) kirjoitti
- kateus on ihailun vilpittömin muoto -
>> Onko antaa suosituksia vakio tonnisten välityksistä suomen ratoja ajatellen?
Unohda tonnisella välitysten kanssa kikkailu ainakin alkuun ja jätä sekin aika esim. alustan säätöjen hakuun tai paskan jauhantaan.... Itse jonkin aikaa tuota välkkien rassausta harrastin, kunnes totesin, että meikäläisen vauhdeilla pääsee kokonaisuutena nopeammin ja varmemmin kun välkät on hiukan pitkät ja aina "tutut". Ajelin toissa kesän kaikilla radoilla samoilla 1 piikki edestä pois välityksillä ja mielestäni toimi kaikkialla, säästyypähän ne viimeiset vaihteetkin uudenkarheina useimmilla radoista
Jos kysyt, että miksi ei niin tiuhat kuin mahdollista, on vastaus yksinkertainen: Tän jälkeen mopo ei keuli aivan yhtä herkästi, avata voi rohkeammin ja vaihtotarpeita tulee vähemmän => ajo rauhoittuu = nopeutuu. Tonnisella (ainakin omallani) tuntuu vetoa löytyvän jo hiukan alemmillakin kierroksilla sen verran, että kuitenkin takaraivo rajoittaa kaasun avaamista kurvissa enemmän kuin optimikierroksilta saatu teho.
Botnialla noilla välkillä joutuu omallani hiukan tinkimään (paluusuoralla paukuttaa hetken rajoittajaan), ettei tarttis kahta kertaa vaihtaa, muualla ei paljon moisia ongelmia ilmennyt.
Tää on tietty vain yksi näkemys aiheeseen ja jos tavoitteena on lähteä tosissaan rataennätyksiä rikkomaan, pitää toki näihinkin asioihin enempi panostaa.
On kaksosanen A-star ja Forcefield, jota ei kai kiskäyttössä pidetä oikein minään?(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 18 2008,14:59) kirjoitti
Berikkiä tai jotain muuta kengurumeininki-pukua olen katellu ellen tyydy lehmään ja joku Dainesen tms. kova selkäsuoja-"body"-armor kovilla kylkiluu-rinta "plekseillä", tiedä sitten onko niistä hyviä kokemuksi - on ollut mielessä laitella jahka on budjetti mistä investoida ..
Dainese wave niskasuojalla, tosta ei selvinnyt onko siinä rintakehäpaneleita.. | D-air
.. eipä tosiaan tullu amatööriyttäni mainittua, että mittarinopeutta(Huru-ukko @ Syys. 18 2008,19:29) kirjoitti
(todellisista kun ei ole minkäänlaista hajua, vaikka gepsikin olis mutta puhelin on niin paska ettei viitti sen kanssa RaceChronoa räplätä).
Nyt varovalla vedolla mittari 257km/h kun vetopois-moottorijarrumerkki on siinä pitkittäisessä maalatussa viivassa ja tummassa asfaltin saumassa (itestä tuntuu että se on tooodella aikasin ja saan siinä kolmoselle pudotettuani mennä samalla vaihteella veto päällä alamäkeen ja lammelta moottorjarrun ja pikkasen jarrulla avituksen jälkeen hevosen kenkään saakka?), mittariin olen kelannut joskus 269km/h 5:lla, ja kertakaikkiaan 4-5 kiihtyvyys ei "tunnu" enää mitenkään vakuuttavalle. Tuntus että jos se lyhyemmillä välityksillä kelais nopeammin samat tai vähän enemmän mittariin niin riittäs vallan hyvin. Bussipysäkki rajottaa koska 3:lla siinä on 200-210 mittarissa (jollain videolla GSX-R750 mittarissa on 230, ~1:40 kierroksella), pikkasen vara vielä 3:llakin koettaa kiristää, "pelko" kumma kyllä ei toimi tässä kohtaa rajoittimena, vaikka kerran on ekalla lämppärillä bussipysäkin jälkeen oikeessa 4:lla vaihteelle mennessä "vähä heittänyt" (ohitin likaselta ajolinjalta ulkokautta bussipysäkin vasurissa muutaman ja tiukensin takasuoralle oikealle niin - yllätti). Tuntuu "turhalle" vetää aivan täpöillä "koko" takasuoraa, kun ei hae huippunopeutta. Shikaanin lisäksi se vaan jo on noinkin ajettuna hauskin paikka koko radalla.
hmm.. Tää riittää mulle eli joku eteen -1 vois olla ihan maksimi? Jos pistää taakse +1 niin menee jo kikkailun puolelle ja mopo keulii käsistä (keventäähän se vähän nytkin 3:lle mennessä, mutta vain paluusuoran ylämäkeen ja etusuoralle, takasuoralla vaihto sattuu niin ettei kevennä). Tarkoitus EI ole pelata ratastuksella vaan pistää "vähän" sopivampi, jolla ajetaan ton vekottimen matkamittarin seuraavat 20.000km. Usko pois mä jauhan jo paskaa ja haen alustan säätöjä enemmän kuin lupa antaa myöten.(KippariX @ Syys. 18 2008,20:08) kirjoitti
/z
Pistetäänpä toinen turha kommentti tähän jatkoksi.
Noita videoista katellessa tuli muutama asia mieleen. Ekaks, ei kannata pentin eikä vähän ittiään parempana pitävän motoristin lähteä kylillä skyllejä haastelemaan. Oikeastaan radallakaan. Me no oli senverran kylmää että noissa leikeissä noutaja tulee aikas äkkiä. Hienosti nelipyöräluisussa app peliään vie, vaikka reunus lähenee silti pistää vetoa tiehen suht surutta. Mopon etukamerasta näkee kuinka pidon rajaa pilkataan kokoajan mutkissa. Osaavilta kuskeilta tuo käy. Samoten toivottavasti koppikuskit ei lähe haastelemaan mopedimiehiä, koskaan ei tiiä kuka saattaa ylittää ittiään liikaa. No tää on penttiäkin surkeamman kuskin käsitys asiasta.
Teho/painosuhde ei ainoastaan tätä lajien taistoa ratkaise vaan raaka voima ja mutkapito. haastajana Skylle on väärä peli. Sporttipyörälle ainaskaan. Ehkäpä 250 karting ja soppelin syheröinen rata.Tai se radikal. Vaikka skylle liikahtaa autoksi sirkeästi niin takakameran äänestä oikein kuulee puuttuvan noin 300 hevosta ja tiuhempi loota. Joten se SSa on lähempänä totuutta tässä suhteessa mut sitähän ei kilpiin saa. Ja noi voironit, lambot sun muut suupperit. Niitten omistajat ei ikinä tuu pistään vehkeitään alttiiksi. voi mennä rikki
Joten ne on ulkona kisoita.
Mutta Jostain se on saatava nelipyöräinen voittaja mopoilun Tuelle. Eihän näihin ketjuihin täällä tai datsunikerhossa muuten mitää tolkkua saada.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Oisko mitään jos joku menee pistään pystyy mikro-auto vs. mini-moto geimit vai joko nekin on suunnitteilla? /z
Jos minimotokuski voittaa, tarjoan kaljat. Minimotot ovat leluja ja mikroautolla vedetään Ahvenistollakin sellaisia aikoja (1:15), että siinä saa olla MM-tason kuski puikoissa, että pyörällä saa selätettyä.(zeromark @ Syys. 18 2008,19:43) kirjoitti
Jos joku järjestää, tulen juomaan kaljaa. Minimotolla olen ajanut kerran, kontannut kahdesti, se riitti. Juoksemallakin menen kovempaa kuin sellaisella.
Mistä tulikin mieleen: http://www.mp-foorumi.com/kuvat....22.html
2006 ja jotain 500 hv Cossu Sierraa vastaan. Siitä pääsi näytösluontoisesti takarenkaalla ohi. R6R:llä ei onnistu keuliminen, ainakaan minulta.
Jukka
Ajattelinkin että kun voitto ei ole tärkeintä niin tossa olis lajivalinta tukevasti neli-pyörästen puolella, jos joku järkkään niin tulen ajaan mielellään mikrolla. /z(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 18 2008,21:51) kirjoitti
Hieno kuva(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 18 2008,19:51) kirjoitti
On muuten samoja kokemuksia noista minimotoista, ei niillä meinaa pysyä pystyssä millään...
Kävin äsken lukaisemassa taas tuota dnsf.orgia ja nyt alkaa kyllä siellä olemaan jutun taso niin levotonta ja huonoa, jotta olisko aika antaa poikien sulatella asioita ihan omassa porukassaan? Tietysti onhan se kiva vähän heittää sitä bensaa liekkeihin, mutta taitaa olla nyt niin suuri tuli, ettei ihan hetkeen sammu muutenkaan.
The H.H on kai se täälläkin mainittu Helanto? Missäs näitä vääntöjä voi lueskella?(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 18 2008,11:54) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Se on hyvä että juttu "kulkee"!(samserious @ Syys. 18 2008,20:12) kirjoitti
Huomenna ei tule duunissa aika pitkäksi. Onhan siellä Tylyttäjä jo haastanut jonkun +800 hummasen Toyotankin ja kaikki siitä alaspäin, mutta taitaa hiljasta olla...
![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Tuo lukema on vielä alakanttiin ilmeisesti, siellä on vielä pykälä varaa nostaa ahtoa(TPM @ Syys. 18 2008,21:10) kirjoitti
Ihan mielenkiinnostakin täytyy käydä tsekkaamassa, enpä ole noin tehokasta autoa koskaan kadulla nähnytkään (jossain erään kuorma-autoa lasketa)
![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
kommentoin tota dnsf:n foorumia:
jos lähette kokeileen mazdaticin kaa suljetulla paikal sitä pientä vetoa, ni kato tylyttäjä, et siel on ne paineet sit kohdallaan, ettei tartte lukee montaa sivuu siitä ku ei ollu kaikki pelissä...
Ihan sama miten siin käy, mut selittelyt jälkikäteen on niin hanurista...
No nyt on tullut video tankattua aika monta kertaa takaraivoon. Voi kommentoida omaa ajoa edes hieman. Kommentoidaan sitten lisää kun saadaan hyttityöskentely julkiseksi.
Ensinnäkin, se mun lähtö siitä varikon portilta lämppärikierrokselle näyttää aivan vitun hyvältä. Ihan kuin olis voimaa.
Mut asiaan,
Aika selkeitä virheitä teen ajolinjoissa. Monta paikkaa teen jyrkemmiksi kuin ne itseasiassa onkaan. Takasuoran mutkiin olisi varaa helposti tuutata menemään aika paljon kovempaa mutta lauantaina en vaan kyennyt siihen. Suolenkillä vaihtelin kakkosta pariin paikkaan mutta pyöreämmällä linjalla olisin voinut paiskoa menemään kolmosella eikä vauhti olisi lyhyillä suorilla kadonnut vaihtamiseen.
Eniten mua kuitenkin harmittaa, etten varsinaisesti käyttänyt koko rataa hyväksi. Lähdin monesti keskeltä kääntämään ja tulin keskelle, "paljon" jäi varaa kanttareihin ja mutkavauhteihin. Pääsuoran jälkeistä hevosenkenkää en tajunnut ollenkaan, ehkä mä sen vielä joskus opin.
Joku funtsi, että mitä kävi kun hiekka pöllysi ekalla kierroksella. Ei ollut over power näytösajo kyseessä vaan rengas ei oikein toiminut ja ABS:t nakuttaen raivosin hartialukossa melkein pihalle. Näätte sit, oli vauhtia hitosti liikaa pitoon nähden. Samalla kiskitti kun Jukka tuli heti reppuun... Olin suunnitellut olevani vähän enemmän edellä kun takasuora alkaa.
Viimeinen huomio oli, että vasta kolmannella kierroksella ajoin takasuoran ns. mutkat täysin nostamatta läpi. Ai helvetti kun oli upeeta ja on vieläkin. Täytyy joskus kokeilla tota rata-ajoa prätkällä.
Ainiin, jos saan pyytää niin kooste ilman mitään hemmetin kommentointia. Ajossa ei tartte musaakaan. Motit huutaa vaan.
varmaan mukava oli nähdä omaa ajoa kamerasta, ja oppiahan noista pystyy ammentamaan kovastikin.
ajattelinkin, et oisko siihen mutkaan tultu liian kovaa, no onneks vaan vähän pöllähti, ettei jääny näytös heti ekaan mutkaan.
Noilla kierroksilla mitä olit tuol ajanu, ni ei kyl kukaan ois voinu tarkempia linjoja jne vaatia.
hyvää menoo molemmilta. Nyt tuntee ittensä taas niiiiin pieneks ja osaamattomaks.
Ja tosiaan. Jos jollain on radan varresta videota niin pyydän laittamaan jakoon. Jos ei ole paikkaa mihin laittaa niin mä järjestän.
Hienon näköinen oli Jukan kamerasta katsottu video.
Auton videota mun mäkki ei jostain kumman syystä avaa, mutta se onkin meikäläisen huoli..
App:n lähtö oli tosiaan upean näköinen ja kyllähän se skyllen meno hienolta näytti. Selkeästi oli rattimies puikoissa, joten nostan hattua!
Minä en kyllä varmaan olisi pyörälläni pysynyt app:n perässä, joten kyseisen videon näkeminen oikeastaan vain lisäsi innostusta järjestämään ensikesälle tämän suunnitellun autot vs mp:t tapahtuman, aika-ajojen kera.
Toivottavasti saadaan monennäköistä autoa ja motskaria kuskeineen paikalle sitten?
Matti.
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Ei taida olla jakoa Supralla, vaikka olisikin kaikki pelissä. Tylyttäjän pyörää nyt ei ihan perus tonniseen voi verrata.(kiivi3 @ Syys. 18 2008,22:27) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Se olikin se ainut magee juttu koko pätkällä. Vitun hienolta näyttää kun Nissan "poistuu".(app @ Syys. 18 2008,23:33) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Jatkoksi tuolle, tässä Supermoto vs. CarreraCup auto.(olli99 @ Syys. 14 2008,14:53) kirjoitti
Linkki
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
Sananl. 31:6
Super-Moto:lla ois ihan siisti opetella vetämään? Ehkä sellanen seuraavaksi, eikä tota GT3:sta jättäs talliin happanemaan jos sellainen olis radalle viedä. Nelari enskalla ajaneena tuli pala kurkkuun, kun katto motolla menoa on se vaan niin hienoo. /z(Vkaks @ Syys. 19 2008,12:16) kirjoitti
Joskus olen ajanut autojen kanssa samaan aikaan radalla pyörällä. Kaarrenopeudet on täysillä amatööreillä normikuski vs. normikuski autolla suuremmat. Pyörä vastaavasti kiihtyy paremmin ja kulkee suorat kovempaa. Mut autolla uskaltaa tulla jarruihin lujempaa tavallinen tallaaja.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
^ näin myös uskon että on. Luulen ajavani radalla omalla astralla nopeammin kun omalla 600f:llä.
Kerro Tylyttäjä sitten tuloksia tuosta Supra(t) vs. kilokyykyt (ja mitä kaikkea muita siihen on puheiden mukaan tulossa).
Veikkaan että tolta M3:lta sais paremman vastuksen kuin joltain 800 heppaselta riisikipolta.(Tylyttäjä @ Syys. 18 2008,21:18) kirjoitti
![]()
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
No tuon nyt olisi voinut kertoa jo ajamattakin. On hieman myrkkyä tuollaisella +400 hv 996 tuollainen syherö. Ei tarvi olla kuin esim. Karlskogan tapainen rata, jossa 2. ajettavia mutkia, tarkkana saa olla pidon kans avauksissa.(Vkaks @ Syys. 19 2008,10:16) kirjoitti
Mä taas luulisin polttavani 1.6l Rellusta kytkimen ja jarrut yrittämällä alle 2min. Motoparkissa. Kuka lähtee vastaan ja antaa ajaa maksutta niin voin käydä opettelemassa "ajolinjat". *(kiivi3 @ Syys. 19 2008,14:16) kirjoitti
Jos joku antaa maksutta lainaan auton mikä kulkee alle 1:40 kiekan ympäri, niin lupaan ajaa sen heti pari kolme kierrosta ajettuani linjaopastuksen jälkeen./z
ps. josse nyt ei sitten jostain ihmeellisestä syystä meniskään niin voishan sitä sanoo kone savuten yrittäneensä.. *sen verta aina keskiverto rata-karting-ralli-kaikkia kisakuskeja noppeempi ratinpyörittäjä kuitenkin tuolla ruuhkaliikenteessä aina ollu että yrittää kannattaa ..!** *
Miten olis sellanen veto dnsf vai mikä se ny oli poikien kanssa että jos antavat polkee niitä niitten synnyjä jonku mopomiehen niin se on aina sillä niitten omalla kalustolla nopeempi kuin ne itse? *![]()
Vai joko nämä netti-"argumentit" on tonne dnsf-JovainKulkee puolelle käyty aiemmin heittämässä? *
No tuota jos halutaan todella härski asvaltinnuolija tiheällä syherölle niin semmoinen ehta Formula Superkart (eli kaksipyttyinen kakspuokki) kepittää kotimaissa ajetun Formula-E (eli siis yksipyttyisen puokin) aika tylysti.(amaunu @ Syys. 18 2008,19:09) kirjoitti
Joskin tiheällä alkaa ykkönenkin olla kovilla jos edes pärjääkään.
Tämmöisellä ei sitten ole niin yhtään mitään tekemistä peltikoppaisen tai minkään muunlaisen ovellisen auton kanssa.
Mutta jos on ihan pakko löytää Ratsunipoikien riemuksi jokin vehje jossa on neljä rengasta muuallakin kuin kuskin vyötäröllä ja joka ehtii mopoille jos vain kuskin pää kestää laskea. Viis mäntien 45min. eliniästä yms.
Ja onhan siinä se että suomessa on varmaan niitä vanhoja Mevi/Rotaxeja yms. supereita joillain jemmassa ihan ajokunnossakin, ainankin useampia kuin toimivia F-1 autoja ;)
Niin ja demokraattista on sekin että jos semmoisen lajauttaa kaiteeseen kuski koskee ihan siinä missä mopomiestäkin.
[Ai niin siitä on n.biljoona ajast'aikaa kun olen ollut kiertämässä ruuveja ovettomiin joten minulla ei ole mitään visiota onko noita Formula-C, Formula-E ja Formula-Superkartteja enää ollut luokkina herranaikoihin olemassakaan.](amaunu @ Syys. 18 2008,19:09) kirjoitti
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-